نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 آذر 1397
ساعت 13:00

NPD: امکان معرفی ایکس‌باکس بعدی و PS5 در سال ۲۰۱۹ وجود دارد

5 از 5

به تازگی تحلیلگر موسسه NPD نیز از امکان معرفی کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ گفته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با وجود اینکه هر دو کنسول PS4 و Xbox One حالا رسما ۵ ساله شده‌اند، ولی طبق آمارهای اخیر NPD برای ماه اکتبر، هیچ نشانه‌ای هم از افت در سوددهی نمی‌بینند که این حتی با بهتر شدن عملکرد آن‌ها در بازار به نسبت سال‌های گذشته همراه بوده است. این عملکرد بدون افت از دو پلتفرم نسبتا پیر، در کنار موضوع «به پایان رسیدن سیکل سنتی عرضه کنسول‌های بازی» که هر دو در آمارهای NPD بازتاب داشته‌اند، اخیرا از تحلیلگر حوزه بازی‌های ویدیویی این موسسه مورد سوال قرار گرفته و طبق معمول، این قبیل سوالات از این بخش هم تشکیل شده که کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت در چه زمانی معرفی می‌شوند.

Mat Piscatella تحلیلگر NPD، اخیرا در پاسخ به این سوال که PS4 و Xbox One تا چه زمانی به این عملکرد خیره‌کننده در فروش ادامه می‌دهند، پاسخ داده که انتظار دارد این روند پایدار باشد و این دو کنسول در سال آینده، شاهد افت در فروش می‌شوند، که این انتظار هم همزمان با معرفی کنسول‌های نسل بعدی است. او در این زمینه گفت:

پیش‌بینی می‌کنم که فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در سال آینده (۲۰۱۹)، همراه با معرفی کنسول‌های نسل بعد (حالا هر معنی که می‌خواهد داشته باشد) با کاهش مواجه شود. انتظار این هم وجود دارد که نینتندو سوییچ هم با وارد شدن به سومین سال حیات خودش به عملکرد موفق در بازار ادامه دهد. ولی بله، شک دارم که این دوام زیادی داشته باشد.

پیرامون زمان معرفی کنسول‌های نسل بعد، تحلیلگر NPD اولین فعال تخصصی صنعت بازی نیست، که پیش‌بینی کرده این بازار در سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی کنسول‌های نسل بعدی PS4 و Xbox One خواهد بود؛ در این رابطه، مدتی پیش هم «مایکل پکتر»، گمانه‌زنی کرد که که این دو کنسول در سال آینده رونمایی می‌شوند. گفتنی است که گزارش‌هایی هم وجود دارد، که اشاره می‌کند کنسل شدن رویداد PSX 2018 و عدم حضور سونی در E3 2019، به این دلیل اتفاق افتاده که این شرکت قصد دارد تا پلی‌استیشن 5 را در میانه ۲۰۱۹ معرفی، و در جریان رویداد PSX 2019 از آن رونمایی کامل کند.

در هر صورت، اشاره NPD به زمان معرفی این دو کنسول جدید نیز یک گزارش دیگر، در کنار بسیاری گمانه‌زنی و خبرهای مرتبط با رونمایی از نسل نهم کنسول‌های بازی است، و طرفداران برای دریافت خبرهای رسمی‌تر همچنان باید صبر بیشتری را پیشه کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.