نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 10 آبان 1397
ساعت 08:00

به گفته NPD سیکل عرضه سنتی کنسول‌ها به پایان رسیده است

0 از 5

با در نظر گرفتن فروش همچنان قوی کنسول‌های نسل هشتم، به گفته NPD سیکل عرضه سنتی کنسول‌ها به پایان رسیده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی روز گذشته، تایید کرد که عرضه PS4 از زمان شروع نسل هشتم تا انتهای ماه سپتامبر ۲۰۱۸، به ۸۶ میلیون دستگاه رسیده است؛ رقمی که طبق آمارها، نشان‌دهنده این بود که این کنسول حتی با وجود وارد شدن به انتهای عمر مفید خودش نیز بازه به بازه پر سودتر ظاهر می‌شود. اگر سیکل سنتی عرضه نسل‌های کنسولی را بین ۶ تا حداکثر ۷ سال در نظر بگیریم، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هر دو در پنجمین سال حیات‌شان، همچنان در آمارهای سالانه بهتر از سال قبل می‌فروشند. در واقع این دو کنسول، هیچ نشانه‌ای از افت سوددهی از خودشان نشان نمی‌دهند که برای یک کنسول گیم ۵ ساله، موضوع جالب‌توجهی است.

مت پیسکاتلا از NPD، اخیرا در پاسخ به سوالی مشابه درباره منسوخ شدن کامل سیکل سنتی عرضه کنسول‌ها، این موضوع را تایید کرده و گفته که چرخه سنتی عرضه نسل به نسل کنسول‌ها به پایان رسیده است. او سپس عناصری نظیر بازی‌های مدل game as service را در این موضوع که این کنسول‌ها، همچنان بعد از پنج از سال از زمان معرفی همچنان فروش قدرتمندی دارند موثر دانست. او در این زمینه گفت:

چند دلیل وجود دارد ... PS4 Pro، پایه قوی، تاثیر بازی‌های مبتنی بر سرویس. و بله درست می‌گویید، براساس چرخه سنتی عمر و عرضه نسل به نسل کنسول‌ها، در این مقطع ما باید شاهد افت سوددهی آن‌ها می‌بودیم. حتی ایکس‌باکس وان هم از نظر فروش سال موفقی را پشت سر گذاشته است. سیکل عرضه سنتی کنسول‌ها به پایان رسیده است.

نگاه گذرایی به آمارها، نشان می‌دهد که کنسول‌های نسل هشتمی در اواخر عمرشان، همچنان فروش قوی را پشت سر می‌گذارند و در این موفقیت، نمی‌توان از معرفی و عرضه کنسول‌های میان‌نسلی و قدرتمندتر PlayStation 4 Pro یا Xbox One X چشم‌پوشی کرد. از طرفی دیگر، نینتندو نیز هست که به نظر به کلی سیکل سنتی عرضه کنسول‌هایش را فراموش کرده و از سال ۲۰۱۲ تاکنون دو کنسول جدید را معرفی کرده است. در هر صورت، این فروش بالا می‌تواند از جهتی، باعث شود تا پلتفرم‌داران برای ادامه دادن چند سال بیشتر کنسول‌های نسل هشتم ترغیب شوند. همچنین با در نظر گرفتن انبوه بازی‌های معرفی شده برای این نسل که حتی هنوز تاریخ انتشار خودشان را پیدا نکرده‌اند، می‌توان گفت که نسل هشتم هنوز تا چند سال دیگر هم فضا برای مانور دادن دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.