نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 تیر 1402
ساعت 09:00

فروش Xbox Series X/S تاکنون به 21 میلیون رسیده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از میان سه بازیگر اصلی بازار کنسول‌های بازی، گرچه سونی و نینتندو به صورت مرتب آمارهای جدیدی از میزان فروش جهانی پلتفرم‌های خود منتشر می‌کنند، ولی مایکروسافت سال‌هاست که این کار را متوقف کرده است. در این رابطه گزارش‌های جسته و گریخته از میزان فروش سراسری کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر می‌شوند ولی این موارد عمدتا تخمینی و غیررسمی هستند. پس از مدت‌ها اما مایکروسافت ظاهرا در این سیاست تغییری ایجاد کرده و اخیرا آمارهایی از میزان فروش کنسول‌های ایکس‌باکس به صورت رسمی منتشر شده است.

در جریان رویداد ID@Xbox اخیر مایکروسافت در کشور برزیل، مایکروسافت آمار کنونی فروش سخت‌افزارهای ایکس‌باکس در نسل کنونی و قبلی را اعلام کرده که به این ترتیب Xbox Series X/S پس از حدود سه سال از عرضه اولیه، حالا به فروش 21 میلیون دستگاه رسیده‌اند. گفتنی است که اوایل امسال نیز گزارش تخمینی از فروش این سخت‌افزارها منتشر شد که به 18٫5 میلیون دستگاه اشاره داشتند. نکته جالب این است که آمار بعدی به مجموع فروش Xbox One و Xbox Series X/S اختصاص داشت که عدد 79 میلیون دستگاه را نشان می‌دهد؛ به این ترتیب می‌توان گفت که فروش جهانی کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان، حالا به 58 میلیون دستگاه رسیده است. گفتنی است که یک گزارش در گذشته نیز فاش می‌کرد Xbox One مجموعا کم‌تر از نصف PS4 فروش داشته که می‌توانست عددی بین 55 تا 60 میلیون باشد.

در دیگر خبرها مربوط به این پلتفرم، مایکروسافت اخیرا خبر داد که قیمت کنسول‌های Xbox Series X و سرویس اشتراکی Xbox Game Pass در برخی بازارها افزایش قیمت پیدا خواهند کرد. همچنین در جریان شوکیس اخیر ایکس‌باکس، مایکروسافت از نسخه مشکی رنگ Xbox Series S با حافظه 1 ترابایتی نیز رونمایی کرده بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.