نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 09 آبان 1397
ساعت 16:00

تاکنون بیش از 86 میلیون واحد PlayStation 4 عرضه شده است

0 از 5

سونی در جریان گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، گفته که تاکنون بیش از ۸۶ میلیون PS4 در جهان عرضه کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی، به تازگی گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که بازه زمانی سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر را در بر می‌گیرد. در جدیدترین آمارها پیرامون کنسول پلی‌استیشن 4، مشخص می‌شود که این شرکت از شروع نسل هشتم تاکنون، ۸۶٫۱ میلیون دستگاه PS4 در بازارهای جهانی توزیع کرده است. به این ترتیب و نسبت به سه ماهه اول سال، سونی ۳٫۹ میلیون کنسول جدید در جهان عرضه کرده که نسبت به آمار مشابه در سال گذشته، این رقم البته ۰٫۳ میلیون واحد کم‌تر است. این شرکت با توجه به آمارهای جدید، پیش‌بینی کلی فروش این کنسول تا انتهای سال مالی ۲۰۱۸ را هم تغییر داده است.

براساس پیش‌بینی قبلی، سونی انتظار داشت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (که روز پایانی سال مالی ۲۰۱۸ محسوب می‌شود) ۱۷ میلیون دستگاه PS4 بفروشد که طبق گزارش جدید، این شرکت عرضه ۱۷٫۵ میلیون دستگاه را پیش بینی کرده است. سونی در توضیح این تغییر، به بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و همچنین بیشتر شدن تعداد کاربران فعال اشتراک PlayStation Plus اشاره کرده است؛ در این رابطه، سونی گفته که در مجموع و در سه ماهه دوم، ۳۴٫۳ میلیون کاربر فعال در این سرویس عضویت داشتند که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۶٫۲ میلیون نفر دیگر نیز به این جمع اضافه شدند.

در زمینه فروش نرم‌افزاری بازی‌ها، سونی ۵٫۴ میلیون بازی بیشتر نسبت به سه ماهه اول فروخته که این رقم حالا به ۷۵٫۱ میلیون نسخه فروش در سه ماهه دوم رسیده است. ۲۸ درصد از کل فروش دیجیتالی در فروشگاه پلی‌استیشن نیز به «بازی‌های کامل / Full game» اختصاص دارد که این توزیع هم برای سال گذشته ۲۷ درصد بوده است. در هر صورت، به نظر می‌رسد که حتی با وجود گمانه‌زنی‌ها از رونمایی کنسول نسل بعدی سونی در سال آینده، نسل هشتم همچنان بازه به بازه برای این شرکت ژاپنی سودآور تر ظاهر می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.