نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 04 آبان 1397
ساعت 08:00

رشد 94 درصدی بخش سخت‌افزار Xbox نسبت به سال گذشته

0 از 5

براساس گزارش‌های جدید مایکروسافت، برند ایکس‌باکس از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش‌های جدید مایکروسافت نشان می‌دهد که از زمان عرضه کنسول میان‌نسلی Xbox One X، فروش و سوددهی بخش سخت‌افزاری پلتفرم ایکس‌باکس کاملا دگرگون شده و این برند جان تازه‌ای گرفته است. به این ترتیب و براساس گزارش مالی فصلی جدید مایکروسافت، آمارها برای ایکس‌باکس نشان از موفقیت استراتژی‌های مایکروسافت در طول یک سال اخیر بوده است.

براساس گزارش مالی جدید مایکروسافت، رشد سوددهی بخش گیمینگ این شرکت در طول یک فصل اخیر، حالا به رقم ۲٫۷۳۸ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سوددهی فصلی مشابه در سال گذشته، رشد ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد. به گفته مایکروسافت این میزان رشد ناشی از فروش بهتر بخش نرم‌افزاری ایکس‌باکس و همچنین سرویس‌های آن بوده است. در آمارهای تازه، تعداد کاربران شبکه Xbox Live در بازه ماهانه عدد ۵۷ میلیون کاربر را نشان می‌دهد که در مقایسه با آمارهای قبلی این سرویس که ۵۳ میلیون کاربر بود، شبکه ایکس‌باکس لایو به ۴ میلیون کاربر بیشتر دست پیدا کرده است.

گفتنی است که آمارهای نرم‌افزاری ایکس‌باکس که در طول یک سال اخیر همیشه نشان از رشد داشته، البته فاکتورهایی بوده‌اند که مایکروسافت اغلب به آن‌ها می‌پردازد؛ با این حال نکته جالب در گزارش اخیر، اشاره مایکروسافت به فروش سخت‌افزاری ایکس‌باکس، پس از مدت‌ها سکوت و به کار بردن ترفندهای آماری دیگر بوده است. مایکروسافت درواقع مدت‌ها بود که ترجیح می‌داد اشاره‌ای به فروش تعداد واحدهای فروخته شده از کنسول‌های ایکس‌باکس وان نداشته باشد که به باور عمومی، به دلیل فروش چند برابری کنسول رقیب آن‌ها یعنی پلی‌استیشن 4 بوده است. البته این آمار تازه نیز چندان دقیق نیست ولی به گفته مایکروسافت، مقایسه آمار فروش سخت‌افزاری ایکس‌باکس وان نسبت به سال گذشته رشد ۹۴ درصدی را نشان می‌دهد؛ آماری که به شکل مشخصی اشاره به بازه زمانی عرضه ایکس‌باکس وان ایکس تاکنون را دارد. در این زمینه، موسسه آماری NPD نیز اخیرا رشد بازه سالانه فروش سخت‌افزار ایکس‌باکس وان را تایید کرده بود.

روند بهبودیابنده اکوسیستم ایکس‌باکس که خصوصا از زمان ورود فیل اسپنسر و تیم جدید مدیریتی مایکروسافت شتاب گرفت، به طور کلی باعث شده تا شروع ضعیف این کنسول در ابتدای نسل هشتم، در اواخر این نسل به کلی دگرگون شود. با در نظر گرفتن صحبت‌های اسپنسر و تایید ساخته شدن کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس، انتظار می‌رود که این پلتفرم از ابتدای نسل بعد روندی کاملا متفاوت را با نسل هشتم در پیش بگیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.