نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 04 آبان 1397
ساعت 09:00

در Cyberpunk 2077 مراحل جانبی و داستان اصلی در هم تنیده هستند

0 از 5

به گفته یکی از سازندگان Cyberpunk 2077، ساید کوئست‌های این بازی حتی می‌تواند روی خط داستانی اصلی بازی هم تاثیر بگذارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ طرفداران ژانر نقش‌آفرینی، امیدهای زیادی به بازی Cyberpunk 2077 دارند: عنوانی که توسط استودیو خالق The Witcher 3: Wild Hunt، به عنوان بازی که این سبک و تجربه جهان‌باز را از نو تعریف می‌کرد ساخته می‌شود. با وجود تجربه فراموش‌نشدنی The Witcher 3، نباید فراموش کرد که آن بازی درواقع اولین تجربه CD Projekt RED در خلق یک بازی جهان‌باز بود و حالا آن‌ها با تجربیات بسیار بیشتری برای Cyberpunk 2077 بر می‌گردند. به همین ترتیب و درحالی که یکی از نقاط قوت The Witcher 3 در مراحل جانبی بازی بود، سی‌دی پراجکت در بازی جدید نیز قرار است این بخش را تکامل بیشتری ببخشد.

در مصاحبه جدیدی که Miles Tost از طراحان بازی «سایبرپانک 2077» داشته، گفته که خروجی ساید کوئست‌ها ممکن است حتی روی خود داستان اصلی بازی هم تاثیر بگذارد. او در این ارتباط گفت:

از نظر نحوه روایت داستان، ساید کوئست‌ها فرصت بسیار بزرگی برای ما هست تا داستان‌های دنیای سایبرپانک را تعریف کنیم. بالاخره اما بدون درنظر گرفتن اینکه این مراحل جزئی از خط اصلی داستانی نیستند، ولی همچنان به دنیایی که این خط در آن شکل می‌گیرد مرتبط هستند و می‌توانند قسمت‌های مشخصی از آن را - مثل کارارکترها - گسترش دهند. پس همه این‌ها در هم تنیده هستند و بله، این به معنی این هم هست ساید کوئست‌ها می‌توانند روی خود داستان اصلی هم تاثیر بگذارند.

Tost در بخش دیگری از صحبت‌های خود اشاره کرد که دنیای این بازی کاملا زنده حس می‌شود و بازیکن خودش را بخشی از این دنیا در نظر می‌گیرد. او برای مثال به نحوه واکنش پلیس به کارهای غیرقانونی و خلاف اشاره کرده است.

این موضوع واقعا برای ما اهمیت دارد که دنیایی که به تصویر می‌کشیم، بازیکن خودش را بخشی از آن بداند و به شکل طبیعی، این دنیا باید طوری باشد که به حضور و کنش‌های شما واکنش نشان دهد. بگذارید این‌طور بگویم که برای مثال در Night City، پلیس شهر با دراختیار داشتن ابزارهای سایبری و سلاح‌های فوق پیشرفته، واکنش سبک و آرامی را به افرادی که قانون‌شکنی می‌کند نشان نمی‌دهند و با ابزارهایی که دارند نمی‌توان هم به سادگی با آن‌ها تقابل داشت.

در ارتباط با در هم تنیدگی داستان اصلی بازی با ساید کوئست ها، سی‌دی پراجکت قبلا هم در «ویچر 3» نشان داده بود که در ارتباط با «زمینه‌چینی داستانی» چه دستاوردهای بزرگی داشت و مشخصا حالا که آن‌ها بهتر از قبل، می‌دانند چه المان‌هایی جواب می‌دهد و کدامشان خوب کار نمی‌کند، می‌توان انتظار تکامل بسیار بیشتری را در این زمینه داشت. بازی «Cyberpunk 2077» هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC در دست ساخت است و هنوز تاریخ انتشار دقیق آن اعلام نشده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.