نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 04 آبان 1397
ساعت 13:00

رشد ارزش سهام Take-Two پس از انتشار نقدهای Red Dead 2

0 از 5

پس از انتشار نقدهای Red Dead 2 و مشخص شدن نمرات متای این بازی، ارزش سهام Take-Two با رشد بسیار بالایی مواجه شده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ موردانتظارترین بازی این روزهای صنعت گیم، در ادامه امروز به شکل رسمی عرضه می‌شود. بر همین اساس، نقدهای تعدادی از منتقدان مطرح پیرامون بازی Red Dead Redemption 2 نیز از روز گذشته منتشر شده که به شکل میانگین، تا این لحظه شاهد امتیاز متای بسیار بالای 97 از 100 بازی روی پلتفرم پلی‌استیشن 4 و 98 از 100 در ایکس‌باکس وان هستیم. گفتنی است که کم‌تر کسی درباره نمرات قطعا بالای متای این بازی تردید داشت، ولی نمراتی نظیر 97 و 98، امتیازات میانگینی هستند که تاکنون برای کم‌تر مدیایی در متاکریتیک ثبت شده است. در این ارتباط، اخیرا فاش شده که بازخوردهای عالی به این نمرات، روزهای بسیار خوشی را هم برای شرکت Take Two به عنوان کمپانی مالک Rockstar Games رقم زده است.

براساس گزارش جدید، بازخوردهای عالی نمرات نقدهای بازی Red Dead 2 حالا در ارزش سهام شرکت تیک تو هم بازتاب داشته و هر سهم از سهام این شرکت با قیمت ۱۲۰ دلار معامله می‌شود. این نشان از رشد بسیار بالای ۹ درصدی در طول فقط یک روز، پس از انتشار نقدهای این بازی است. برای مقایسه، این میزان افزایش چهار برابر بیشتر از میزان افزایش میانگین کل بورس NASDAQ بوده است. این رقم البته هنوز با بالاترین ارزش که در اواخر سپتامبر و با قیمت هر سهم ۱۳۸ دلار ثبت شده بود فاصله دارد، ولی از زمان سه رقمی شدن ارزش هر سهم این شرکت از سال گذشته، این یکی از بالاترین ارقام ثبت شده بوده است.

در طول چند هفته اخیر، نقدهای منفی به راک‌استار در ارتباط با فاش شدن بحث‌های بهره‌کشی بیش از حد از کارمندانش، که در یکی از بخش‌های مصاحبه دن هاوسر اشاره شده بود، باعث شده بود تا ارزش هر سهم از سهام تیک تو از ۱۳۸ دلار سقوط آزاد داشته باشد. هاوسر البته در این ارتباط شفاف‌سازی انجام داد و سعی کرد این فضا را بهبود دهد، ولی تمرکز رسانه‌ای شدید روی این موضوع باعث شد تا راک‌استار به کارمندانش اجازه صحبت کردن آزادانه پیرامون مباحث را بدهد؛ رویدادی که باعث شد سختی‌های کار در این استودیو بیشتر روشن شود و به جایی برسد که راک‌استار، اعلام کند که کار اضافی در این استودیو، از این پس به شکل داوطلبانه خواهد بود.

در هر صورت و با انتشار نقدهای بازی، به نظر این بازتاب منفی حداقل از ارزش سهام تیک تو بردشته شده که این، خبر خوبی برای این شرکت و همچنین راک‌استار محسوب می‌شود. بازی «رد دد ردمپشن 2» در ادامه امروز به شکل رسمی، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.