نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 24 مهر 1397
ساعت 09:00

شفاف‌سازی راک‌استار پیرامون صحبت‌ها درباره ۱۰۰ ساعت کار هفتگی

5 از 5

دن هاوسر، به تازگی گفته که فقط چهار نفر از اعضای تیم نویسندگان، آن هم برای سه هفته در شرایط ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کردند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ صحبت‌های اخیر نائب‌رئیس و یکی از بنیانگذاران راک‌استار یعنی دن هاوسر، در عین حال که نشان‌دهنده ابعاد بسیار بزرگ پروسه ساخت بازی Red Dead Redemption 2 بود، گاهی هم شوکه‌کننده بود و به شکل مشخص پیرامون اینکه برخی کارمندان برای تکمیل کار، در سال ۲۰۱۸ گاهی تا ۱۰۰ ساعت در هفته نیز کار می‌کردند، این صحبت با واکنش‌های منفی نیز مواجه شده و برخی راک‌استار را به بهره‌کشی بیش از حد از کارمندانشان متهم کردند.

پس از گسترش این انتقادها، هاوسر به تازگی درباره این بخش از صحبت خود شفاف‌سازی انجام داده و گفته که فقط تعداد محدودی از اعضای ارشد تیم نویسندگان بازی در این شرایط قرار گرفتند. او در این زمینه گفت:

پس از هفت سال کار روی این بازی، اعضای ارشد تیم نویسندگان که درواقع متشکل از چهار نفر یعنی من، Mike Unsworth، Rupert Humphries، Lazlow بودیم، مثل گذشته که این تجربه را داشتیم، سه هفته بسیار سنگین را برای جمع‌بندی نهایی پشت سر گذاشتیم. این در واقع فقط سه هفته بوده و نه کل سال ۲۰۱۸. ما حالا همگی با هم حداقل ۱۲ سال است که کار می‌کنیم و حس می‌کنیم که باید این کار انجام شود تا همه چیز تکمیل شود. پس از سال‌ها زمان گذاشتن برای اینکه همه چیز برای این پروژه مهیا و ساماندهی شود، ما به این [سه هفته سنگین] نیاز داشتیم تا همه چیز را نهایی کنیم.

هوسر در ادامه موضوع بهره کشی و اجبار کارمندان استودیو را به کلی رد کرد و در این ارتباط نیز گفت:

حتما در کل استودیو، برخی اعضای تیم چه کارمندان معمولی و چه ارشد هستند که با انتخاب خودشان، و به خاطر علاقه‌ای که به پروژه دارند با شور و ذوق بسیاری کارشان را دنبال می‌کنند؛ ما باور داریم این شور هم در نهایت در بازی نهایی دیده خواهد شد. پس اینجا کار بیشتر روی پروژه‌ها موضوعی انتخابی است و طبیعتا انتظار نداریم یا کسی را مجبور نمی‌کنیم که در شرایط اجبار کار کند. بسیاری از اعضای معمولی تیم ما، به شکلی کاملا متفاوت از آنچه قبلا مطرح کردم کار می‌کنند، اما من یکی از آن‌ها نیستم! به طور کلی هیچ کس در راک‌استار، چه کارمند عادی و چه ارشد مجبور به کار کردن در شرایط سخت نشده است.

به هر حال فارغ از این صحبت‌ها و اینکه چه درصدی از کارمندان به اجبار یا از روی علاقه به کار کردن در شرایط سخت می‌پردازند، این اولین بار نیست که به موضوع فشار کاری بیش از حد در صنعت گیم اشاره شده است. در این زمینه، مورد Rockstar San Diego در سال ۲۰۱۰، بازی Ryse: Son of Rome و یا Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain از موارد مهمی بودند که در سال‌های گذشته، خبرهایی از بازه‌های زمانی کاری طولانی در فرایند ساخت‌شان به گوش رسیده بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.