نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 07 مهر 1397
ساعت 13:00

امسال رویداد PlayStation Experience برگزار نمی‌شود

0 از 5

سونی رسما اعلام کرد که امسال رویداد PlayStation Experience در کشور آمریکا برگزار نمی‌شود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت سونی به تازگی اعلام کرده که امسال قرار نیست رویداد سالانه PlayStation Experience در کشور آمریکا برگزار شود. این گزارش که با تایید Shawn Layden رئیس استودیوهای جهانی پلی‌استیشن منتشر شده، اشاره می‌کند که سونی در حال حاضر روی چندین پروژه مختلف مشغول کار است و با در نظر گرفتن اینکه درحال حاضر نمایش‌های چندانی نمی‌تواند داشته باشد، در تصمیمی سخت قصد ندارد امسال این رویداد را برگزار کند. او در این زمینه در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن گفت:

ما امسال [رویداد PlayStation Experience را] در کشور آمریکا برگزار نخواهیم کرد. درحال حاضر ما بازی اسپایدر من را عرضه کردیم و به سال ۲۰۱۹ با بازی‌هایی نظیر Dreams و Days Gone خواهیم رسید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما محتوای کافی نداریم تا رویداد ویژه‌ای برای طرفداران در آمریکای شمالی برگزار کنیم. ما واقعا نمی‌خواستیم با این شرایط انتظارات را آن قدر بالا ببریم که در نهایت نتوان از پس آن برآمد. این البته تصمیم سختی بود، ولی درنهایت ما این برداشت را کردیم که در سال جاری رویداد PlayStation Experience نداشته باشیم.

خبر تازه می‌تواند در ادامه شرایط کلی سونی در رویداد اخیر E3 2018 هم باشد؛ رویدادی که سونی در آن تنها روی چهار بازی Spider-Man، Death Stranding، The Last of Us: Part II و Ghost of Tsushima به عنوان عناوین انحصاری و داخلی خودش تمرکز داشت. از دیگر بخش‌های کنفرانس سونی سورپرایزهای ویژه‌ای نظیر معرفی بازی‌های Control و Resident Evil 2 بود و به طور کلی، این شرکت E3 را سبک‌تر از سال‌های قبل برگزار کرد. به نظر می‌رسد که این شرایط حالا و در ادامه سال نیز وجود دارد و سونی از همین رو، تصمیم به برگزار نکردن رویداد سالانه خود گرفته است. رویداد The PlayStation Experience (یا PSX) اولین بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ و در اروپا برگزار می‌شد و بعد از چند سال، در سال ۲۰۱۴ به کشور آمریکا نیز راه پیدا کرد. از آن زمان این رویداد بزرگ هر ساله برگزار می‌شد که قرار است امسال با وقفه مواجه شود.

نکته دیگر، این بوده که در حالی که سونی امسال پس از چند سال تصمیم به لغو رویداد سالانه خود گرفت، مایکروسافت و ایکس‌باکس پس از چند سال تعطیلی رویداد سالانه خودشان یعنی X0، امسال قرار است این رویداد را در مکزیکو سیتی احیا کنند.

سونی امسال دو بازی بسیار بزرگ یعنی God of War را در اوایل سال و مدتی پیش نیز بازی Spider-Man را عرضه کرد که یکی پس از دیگری، رکوردهای فروش را در پلتفرم پلی‌استیشن 4 جابجا کردند. برای سال آینده، حالا فقط دو بازی Dreams و Days Gone باقی ماندند که تاریخ انتشار خود را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده‌اند. در این ارتباط، هنوز بازی‌های مهم دیگر این شرکت یعنی Death Stranding، The Last of Us: Part II و Ghost of Tsushima تاریخ عرضه خود را پیدا نکرده‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.