نویسنده: محمد مراقی جمعه، 25 خرداد 1397
ساعت 22:37

E3 2018: جمع‌بندی کنفرانس Sony مطلب ویژه

0 از 5

E3 2018:جمع‌بندی کنفرانس سونی در E3 2018

طبق روال هرساله، شرکت سونی کنفرانس مطبوعاتی خود را در نمایشگاه E3 2018 برگزار کرد و به طور کلی شاهد نمایش‌های جذاب و خاطره‌انگیزی از بازی‌های این شرکت بودیم. در طول این کنفرانس شاهد نمایش گیم‌پلی از بازی‌های موردانتظاری مثل The Last of Us: Part 2، Ghost of Tsushima و البته Death Stranding بودیم و در کنار بازی‌های انحصاری، تعدادی از بازی‌های مولتی پلتفرم دیگر شرکت‌های بازیساز هم به نمایش درآمدند. در ادامه مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا یک جمع‌بندی کلی از کنفرانس سونی در E3 2018 داشته باشیم.

the last of us part 2تریلر به نمایش درآمده از گیم‌پلی بازی The Last of Us: Part 2 در کنفرانس سونی، قطعا یکی از خیره‌کننده‌ترین نمایش‌های E3 2018 بود.

نمایش شگفت‌انگیز The Last of Us: Part 2 و تایید نیو گیم پلاس برای بازی God of War

سونی کنفرانس خود را با یک سورپرایز خاطره‌انگیز و ارزشمند برای طرفداران خود آغاز کرد و با به پایان رساندن انتظار طولانی طرفدارانش، گیم‌پلی بازی بسیار موردانتظار The Last of Us: Part 2 را به نمایش درآورد. سونی برای به نمایش گذاشتن تریلر این بازی، یک سالن کوچک و جدا از سالن اصلی کنفرانس تدارک دیده بود که تم و دکورش شباهت زیادی به فضای داخل تریلر داشت و از همین رو نمایش بسیار خاطره‌انگیزی را برای طرفداران این بازی رقم زد. از طرفی هم پیش از شروع نمایش بازی، شاهد اجرای یکی از قطعه‌های شنیدنی این بازی توسط آهنگساز آن بودیم که حسابی طرفداران بازی را به وجد آورد و آن‌ها را برای تماشای نمایش جدید بازی بسیار هیجان‌زده کرد. در تریلر به نمایش درآمده از گیم‌پلی The Last of Us: Part 2 شاهد گیم‌پلی بسیار جذاب و نفسگیر بازی بودیم که انیمیشن‌های روان، محیط بسیار پویا و هوش مصنوعی دشمنان از جمله موارد قابل توجه این نمایش بودند. پس از به پایان رسیدن نمایش شگفت‌انگیز و فوق‌العاده جذاب بازی The Last of Us: Part 2، صحبت‌هایی از بازی تازه عرضه شده و موفق God of War به میان آورده شد و به طور رسمی تایید شد که قابلیت نیو گیم پلاس به زودی به این بازی اضافه خواهد شد.

destiny 2 forsakenبه گفته استدیوی بانجی، بسته الحاقی Forsaken تغییرات چشمگیر زیادی را در بازی Destiny 2 اعمال می‌کند.

نمایش بازی Call of Duty: Black Ops 4 و معرفی Destiny 2 Forsaken

یکی از بازی‌های مهم مولتی پلتفرم که تاحدودی از نمایش جدید آن در کنفرانس سونی مطمئن بودیم، بازی Call of Duty: Black Ops 4 بود که تریلر جدیدی را به نمایش درآورد و اطلاعات جدیدی هم از آن در دسترس طرفداران قرار گرفت. طبق اعلام رسمی سونی در کنفرانس خود، بازی Call of Duty: Black Ops 4 پس از انتشار، یک بسته الحاقی تحت عنوان Back in Black دریافت خواهد کرد که چهار نقشه از نقشه‌های معروف بازی‌های قبلی سری Black Ops را به بازی اضافه می‌کند. سپس بسته الحاقی جدید بازی Destiny 2 هم رونمایی شد که یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های این بازی محسوب می‌شود. این بسته الحاقی که Forsaken نام دارد، تم بازی را بسیار تاریک‌تر و مخوف‌تر از قبل می‌کند و همچنین شاهد اعمال تغییرات بسیار چشمگیری هم در بخش‌های مختلف بازی و گیم‌پلی آن خواهیم بود.

ghost of tsushima e3 2018نمایش بازی Ghost of Tsushima هم به نوبه خود جذابیت‌های فراوانی داشت و طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

نمایش گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima و رونمایی از ریمیک بازی Resident Evil 2

یکی از بازی‌های انحصاری و بسیار موردانتظار کنسول PS4 که هم‌اکنون توسط استدیوی ساکر پانچ درحال توسعه است، بازی Ghost of Tsushima است که مدتی پیش از کنفرانس، نمایش جدید و مفصلش در این مراسم رسما تایید شده بود. درنهایت سونی در کنفرانس خود یک تریلر بسیار جذاب و دیدنی از گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima به نمایش گذاشت که سیستم مبارزات، اسب‌سواری، المان‌های جهان باز و مهم‌تر از همه گرافیک چشم‌نواز بازی را در آن مشاهده کردیم. سونی همچنین به طور همزمان با پخش تریلر گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima، اجرای یکی از قطعه‌های موسیقی متن بازی که همراه با فلوت نواخته می‌شد را به همراه داشت که جو احساسی و بسیار زیبایی را در سالن کنفرانس ایجاد کرده بود. پس از نمایش طولانی و زیبای بازی Ghost of Tsushima، نسخه بازسازی شده بازی Resident Evil 2 رسما طی یک تریلر جذاب که حاوی بخش‌هایی از گیم‌پلی هم بود، رونمایی شد و شاهد بازخورد بسیار مثبت طرفداران حاضر در سالن کنفرانس بودیم. پیش از این هم شایعاتی مبنی بر معرفی یک نسخه بازسازی شده دیگر از سری Resident Evil به گوش می‌رسید که نهایتا به معرفی نسخه بازسازی شده بازی Resident Evil 2 ختم شد.

death stranding gameplayبا اینکه گیم‌پلی بازی Death Stranding با سطح انتظارات طرفداران فاصله بسیار زیادی داشت، به طور کلی نمایش جذابی را شاهد بودیم.

معرفی بازی Control و نمایش جدید بازی Death Stranding

با اینکه سونی عناوین انحصاری بسیار جذابی را در کنفرانس خود به نمایش گذاشت و شاهد بازی‌های شگفت‌انگیزی در این کنفرانس بودیم، اما یکی از سورپرایزهای غافلگیرکننده و بسیار مهم کنفرانس سونی مربوط می‌شود به معرفی بازی جدید استدیوی Remedy، یعنی بازی Control. استدیوی Remedy پیش از این مشغول ساخت بازی‌های انحصاری برای کنسول‌های Xbox بود و سری بازی‌های Alan Wake و بازی Quantum Break هم از جمله بازی‌های مطرح و محبوب آن به شمار می‌آیند که تماما انحصاری کنسول‌های Xbox 360 و Xbox One بودند. اما استودیوی Remedy بازی جدیدش را که Control نام دارد و گویا دیگر هم انحصاری نیست، طی یک اتفاق غافلگیرکننده در کنفرانس سونی معرفی کرد. بازی Control شباهت‌های انکارناپذیر بسیاری با بازی قبلی این استدیو یعنی بازی Quantum Break دارد و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های شخصیت اصلی در این بازی، قدرت کنترل زمان است که اصلی‌ترین رکن گیم‌پلی در بازی Quantum Break بود.

spider man kicking electroدر نمایش جدید بازی Spider-Man تعدادی از خلافکاران شهر نیویورک را مشاهده کردیم که یکی از آن‌ها یعنی الکترو در تصویر قابل مشاهده است.

معرفی بازی Trover Saves the Universe و نمایش جدید Spider-Man

شرکت سونی در طول کنفرانس E3 2018 خود، بازی جدید استودیوی Squanch Games را که پیش از این بازی Rick and Morty را ساخته بود، رونمایی کرد. این بازی که Trover Saves the Universe نام دارد، یک عنوان سوم شخص – پلتفرمر است که از لحاظ مفرح بودن و محتوای کمدی‌اش شباهت‌های زیادی به بازی قبلی این استدیو یعنی Rick and Morty دارد. بازی Trover Saves the Universe به طور انحصاری برای کنسول PS4 و هدست واقعیت مجازی PS VR منتشر خواهد شد. یکی از بازی‌های انحصاری موردانتظار سونی که فاصله زیادی هم تا تاریخ عرضه‌اش نداریم، بازی Spider-Man است که در طول کنفرانس سونی نمایش جدیدی از گیم‌پلی جذاب آن را مشاهده کردیم. تریلر جدید بازی Spider-Man گیم‌پلی پر از اکشن و سرعتی این بازی را به نمایش می‌گذارد و در آن شاهد ویترین کاملی از آنتاگونیست‌های شرور شهر نیویورک هستیم که برای رویارویی با بازیکنان در بازی Spider-Man لحظه‌شماری می‌کنند.

nioh 2معرفی Nioh 2 یکی از آن سورپرایزهای غافلگیرکننده سونی در کنفرانسش بود که حتی غیرمنتظره‌تر از بازی جدید استدیوی رمدی به نظر می‌رسید.

رونمایی از بازی Nioh 2 و معرفی بازی Deracine

سونی حتی پس از نمایش‌های نفسگیری که در طول کنفرانس برگزار کرد، بیخیال عناوین مهم نشد و در لحظات پایانی کنفرانس دنباله رسمی بازی موفق و محبوب Nioh را تحت عنوان Nioh 2 معرفی کرد. بازی Nioh 2 دچار تغییرات عمده‌ای نسبت به نسخه اول شده است و از جمله پیشرفت‌های چشمگیر بازی می‌توان به پررنگ‌تر شدن المان‌های نقش‌آفرینی بازی اشاره کرد که به لطف آن شخصیت اصلی بازی را به طور کامل خودتان طراحی و شخصی‌سازی می‌کنید و احتمالا دیگر خبری از شخصیت اصلی بازی قبلی نخواهد بود. از طرفی هم با اینکه استدیوی From Software بازی جدید خود یعنی Sekiro: Shadow Die Twice را در طول کنفرانس مایکروسافت معرفی کرده بود، از بازی دیگری تحت عنوان Deracine رونمایی کرد که برای عرضه انحصاری برروی هدست واقعیت مجازی PS VR برنامه‌ریزی شده است.

به طور کلی امسال در نمایشگاه E3 2018 شاهد کنفرانس بسیار خوب و جامعی از سوی سونی بودیم. شرکت سونی همانطور که در آغاز کنفرانسش اعلام کرد، به جای نشان دادن تیزرهای کوتاه از بازی‌های معرفی نشده، تمرکز خود را معطوف به نمایش مفصل از بازی‌های معرفی شده‌اش نظیر The Last of Us: Part 2، Ghost of Tsushima، Death Stranding و Spider-Man کرد و حقیقتا هم شاهد نمایش‌های بسیار نفسگیری بودیم که یکی پس از دیگری به اجرا در می‌آمدند و در لابه‌لایشان هم بازی‌های مهم دیگری نظیر Control و Nioh 2 معرفی شدند. سونی هم همانند مایکروسافت کنفرانس بسیار خوبی را در جریان نمایشگاه E3 2018 برگزار کرد و مطمئنا شاهد نمایش‌های بیشتری از سوی بازی‌های این شرکت در طول امسال در رویدادهایی نظیر TGS و Playstation Experience خواهیم بود.

 

محمد مراقی | E3 2018 | 15/06/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.