نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 17 مهر 1397
ساعت 09:00

مایکروسافت سرویس استریم بازی Project xCloud را معرفی کرد

5 از 5

مایکروسافت پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام سرویس مخصوص گیم استریمینگی خود تحت عنوان Project xCloud را معرفی کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی مایکروسافت در جریان رویداد E3 2018، از برنامه‌های خودش برای گسترش Game streaming گفت و مشخص شد که آن‌ها، سرمایه‌گذاری‌های زیادی را برای گسترش زیرساخت‌های خود و ساخت دیتاسنترهای جدید انجام داده‌اند. حالا پس از چند ماه از آن رویداد، این شرکت به تازگی پلتفرم استریم بازی خود را تحت عنوان «Project xCloud» معرفی کرده است.

سرویس‌های استریم بازی درحال حاضر به سرعت درحال محبوب شدن هستند و بسیاری از تحلیلگران و حتی بازی‌سازان بزرگ، این تکنولوژی را آینده دنیای گیم می‌دانند. در این زمینه، سونی مدت‌هاست که سرویس Playstation Now را راه‌اندازی کرده و گوگل نیز اخیرا دوره تست Project Stream، پروژه استریم بازی‌ها از طریق مرورگر کروم را شروع کرده است. با توجه به خبر جدید، مایکروسافت نیز در آینده‌ای نزدیک با Project xCloud به این جمع ملحق می‌شود.

Project xCloud اولین بار از طریق وبلاگ مایکروسافت رونمایی شده، که در ادامه خبرهای پروژه‌های بزرگ گیم استریمی این شرکت از E3 2018 به بعد قرار می‌گیرد. در این پست، مایکروسافت گفته که آن‌ها از طریق این سرویس، می‌خواهند به نقطه‌ای برسند که «بازی‌ها را براساس درخواست در اختیار مخاطب با هر سایزی از نمایشگر» قرار بدهند. به گفته مایکروسافت، این قابلیت مشابه استریم ویدیو یا موسیقی است و همچنین آن‌ها قصد دارند که این سرویس، برای بازی‌سازان نیز سخت‌گیر نباشد. شما در ادامه ویدیو معرفی این سرویس را مشاهده می‌کنید.

 

 

باید در نظر گرفت که پروژه‌ای به بزرگی استریم بازی‌های بزرگ، قطعا برای چند سال در دست توسعه قرار داشته و تست‌ها روی این پلتفرم نیز ظاهرا مدت‌هاست که در داخل مایکروسافت و از طریق بازی‌های اخیر و حتی آینده این شرکت جریان داشته است. به گفته مایکروسافت، آن‌ها نه فقط به گسترش دیتاسنترها پرداختند، بلکه تکنولوژی‌های جدیدی را هم روی سرورها پیاده‌سازی کردند تا با کنسول‌های ایکس باکس وان هماهنگی بیشتری داشته باشند. گفتنی است که مایکروسافت اولین تست‌های عمومی این سرویس را از سال ۲۰۱۹ شروع خواهد کرد که به طور مشخص، ابتدا اولویت با مناطقی است که در مقیاس بیشتری توسط Microsoft Azure پشتیبانی می‌شوند.

همان‌طور که اشاره شد، اولین تست‌های عمومی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که کاربران، به حداقل ارتباط اینترنتی با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانبه نیاز دارند. گفتنی است که این میزان درواقع نصف سرعت اینترنت موردنیاز برای Project Stream گوگل است. همچنین مایکروسافت گفته که نوعی کنترلر تاچ نیز برای کاربران موبایلی این سرویس طراحی کرده که «بالاترین میزان ممکن پاسخگویی در کم‌ترین زمان لمس» را دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.