نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 23 فروردين 1398 - 16:00
5 از 5

GTA 6 احتمالا در سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود

اخیرا ادعاهای جدیدی از بازی نسل نهمی GTA 6 منتشر شده است

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ در جریان پست اخیر درباره ویژگی‌های کنسول نسل آینده پلی‌استیشن 5، کاربر لیک‌کننده به جزئیات محدودی از بازی بعدی سری Grand Theft Auto یعنی GTA 6 هم اشاره داشته است.

اخیرا یک کاربر ناشناس جزئیات گسترده‌ای را درباره کنسول PS5 به اشتراک گذاشت که درباره قدرت سخت‌افزاری، تاریخ معرفی و عرضه کنسول اطلاعاتی را منتشر کرده بود. این کاربر که خودش را یک بازیساز اروپایی معرفی کرده، ادعا کرده که درحال حاضر روی ساخت یک بازی AAA برای PS5 کار می‌کند. او در بخش بازی‌هایی که قرار است برای این کنسول معرفی شود، به نسخه جدید سری جی‌تی‌ای یعنی GTA 6 نیز اشاره کرده است. گفتنی است که کل پست ارسال شده از جمله ادعاها درباره GTA 6، به صورت شایعه و گمانه‌زنی مطرح هستند و هرگز نمی‌توان آن‌ها را به عنوان خبر رسمی و قطعی در نظر گرفت. با این وجود، مطالعه جزئیات ادعایی منتشر شده درباره GTA 6 نیز خالی از لطف نیست.

براساس گفته‌های این کاربر ناشناس، پیرامون Grand Theft Auto 6 هیچ صحبتی درباره پلی‌استیشن 4 نیست و این بازی قرار است در سال ۲۰۲۰ برای نسل بعدی کنسول‌ها منتشر شود. این ادعا وقتی جالب‌تر می‌شود که کاربر گفته این بازی قرار است به عنوان یک بازی روز عرضه و با انحصار زمانی یک ماهه برای پلتفرم پلی‌استیشن 5 منتشر شود. به گفته این کاربر، سونی هزینه بسیار بالایی برای این کار می‌پردازد تا کنسول جدید خود را با یک لاین‌آپ بسیار قوی و منحصر به فرد نسبت به رقیبان وارد بازار کند. این کاربر در بخش دیگری از پست خود، گفته که GTA 6 نه در یک شهر، بلکه در دو شهر الهام گرفته از «میامی» و «نیویورک» اتفاق می‌افتد. در صورتی که این ادعا درست باشد، می‌توان گفت که GTA 6 درواقع شامل هر دو شهر وایس سیتی (میامی) و لیبرتی سیتی (نیویورک) خواهد بود که در بازی‌های قبلی این سری شاهد بودیم.

گفتنی است که ارسال ناشناس در Pastebin، توسط هر کاربری امکان‌پذیر است و به این ترتیب هیچ راهی برای بررسی بیشتر اطلاعات وجود ندارد. از همین رو و همه این مشخصات باید به صورت شایعه و گمانه‌زنی مورد توجه قرار بگیرند. در مجموع، ادعای عرضه سال ۲۰۲۰ برای GTA 6 کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ راک‌استار بازی Red Dead Redemption 2 را در اواخر سال ۲۰۱۸ عرضه کرد که براساس گزارش‌ها، انرژی و زمان بسیار زیادی را از تقریبا همه تیم‌های توسعه راک‌استار به خودش اختصاص داده بود. با در نظر گرفتن این واقعیت، کمی بعید به نظر می‌رسد که این شرکت همزمان با ساخت Red Dead درحال کار روی نسخه نسل نهمی GTA 6 نیز بوده باشد، که به شکل طبیعی برای ساخت به همان میزان انرژی و کار نیاز دارد. گذشته از این، اخیرا شایعاتی درباره Bully 2 به عنوان پروژه بعدی راک‌استار مطرح شده بود که به این ترتیب، ادعای عرضه GTA 6 را به سختی می‌توان باور کرد.

با این حال درباره شهرها، قبل از این هم شایعاتی درباره ساخته شدن مجدد وایس سیتی در GTA 6 مطرح شده بود. به علاوه راک‌استار قبل از این و با GTA 5، شهر سن آندریاس را هم مجددا طراحی کرده بود و این احتمال که شهرهای قبلی این سری، در بازی جدیدتر از نو طراحی شوند منطقی به نظر می‌رسد. همین شرایط برای انحصار زمانی شدن بازی نیز وجود دارد؛ به این ترتیب هرچند ممکن است این تصمیم برای راک‌استار واکنش‌های منفی از جانب بازیکنان ایکس‌باکس و کامپیوتر داشته باشد، ولی در صورتی که سونی هزینه و پول کافی برای این کار پرداخت کند، چنین احتمالی دور از ذهن نیست. در پایان، هرگونه اطلاعات و اخبار درباره GTA 6 حتما باید از جانب راک‌استار و Take Two منتشر شود و ادعاهایی از نوع پست اخیر، فقط در حد شایعه مطرح هستند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.