نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 10 دی 1398 - 14:00
0 از 5

سونی ممکن است در CES 2020 از پلی‌استیشن 5 رونمایی کند

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ سونی ممکن است در رویداد پیش روی CES 2020، خبرهایی از کنسول نسل نهمی PS5 داشته باشد.

گرچه ممکن است این خبر در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد ولی با در نظر گرفتن تیزر سونی، این احتمال وجود دارد که کنسول بازی پلی‌استیشن 5 رسما در جریان کنفرانس این شرکت در CES 2020 رونمایی شود. رویداد CES 2020 قرار است از ۷ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ تا ۲۰ دی) دنبال شود و سونی نیز قصد برگزاری کنفرانس خودش را یک روز جلوتر از شروع رسمی رویداد دارد. رویداد سالانه CES همه‌ساله در شهر لاس وگاس برگزار و شرکت‌ها در آن از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند. سونی نیز گرچه در این رویدادها حاضر بوده است ولی به صورت سنتی، این حضور هیچ‌وقت به صورت پررنگ و جدی نبوده است. با در نظر گرفتن تایید قبلی کنسول PlayStation 5 و اطلاع از این واقعیت که این پلتفرم در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد، CES 2020 می‌تواند یک محل عالی برای سونی و اطلاع‌رسانی‌های جدیدتر درباره کنسول جدید باشد. این شرکت درباره حضور در این رویداد، شعار «آینده در راه است (The future is coming)» را انتخاب کرده است که باعث گمانه‌زنی‌های گسترده درباره همین احتمال شده است.

بزرگ‌ترین رقیب سونی در این بازار، کمپانی مایکروسافت است که مدتی پیش و در جریان رویداد The Game Awards 2019 رسما از کنسول نسل نهمی Xbox Series X رونمایی کرد. این رونمایی البته به صورت محدود و از طریق یک تریلر کوتاه بود و به این ترتیب، شاهد کنسول به صورت فیزیکی نبودیم. تاکنون، برخی از مشخصات کلی درباره سخت‌افزار این دستگاه‌ها نیز فاش شده و هر دو شرکت، در رقابت با یکدیگر برای بالا بردن تب طرفداران برای جانشین‌های کنسول‌های فعلی خود هستند. در صورتی که سونی از CES 2020 برای انتشار خبرهای جدید از PS5 استفاده کند، تئوری‌های مختلفی درباره نحوه عمل سونی پیش می‌آید؛ اینکه سونی در این کنفرانس به شکل کامل از کنسول جدید رونمایی خواهد کرد یا این کنفرانس، فقط برای انتشار خبرهای جدید و کلی‌تر در نظر گرفته شده است. این شرکت می‌تواند مثل مایکروسافت، تنها از طریق تیزر و دمو کنسول جدید خود را نمایش دهد و انتشار اطلاعات دقیق‌تر را به رویدادهای اختصاصی‌تر در ادامه سال ۲۰۲۰ موکول کند.

در پایان، باید گفت که گرچه تیزر سونی برای CES 2020 بحث‌های زیادی را ایجاد کرده، ولی موضوع انتشار اطلاعات از PS5 در این رویداد همچنان به صورت شایعه و گمانه‌زنی مطرح است. انتظار می‌رود که این کنسول در یک رویداد اختصاصی‌تر در ماه‌های اولیه سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی رونمایی شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.