نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 02 مرداد 1402 - 15:30
0 از 5

ظاهرا PS5 Pro با اسم رمز Trinity در دست ساخت قرار دارد

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ با وجود گذشت حدود سه سال از عرضه کنسول نسل نهمی PS5، به نظر می‌رسد که هنوز بازی‌سازان موفق نشدند جهش نسلی که برای کیفیت و گرافیک بازی‌ها انتظار می‌رفت را ارائه کنند و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و قدرت این کنسول‌ها هنوز هم در بازی‌های حال حاضر صنعت گیم دیده نمی‌شود. این وضعیت البته در نسل هشتم و دوره PS4 متفاوت بود و جهش نسلی بازی‌ها در سال سوم عرضه آن کنسول در مقایسه با بازی‌های PS3 کاملا مشهود بود. علیرغم مشخص بودن این واقعیت درباره بازی‌های نسل نهمی، مدتی هست که شایعات از عرضه کنسول قدرتمندتر PS5 Pro نیز به گوش می‌رسند.

در ارتباط با کنسول قدرتمندتر PS5، البته سونی تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این گزارش‌ها نشان نداده و همچنان در حد شایعه مطرح می‌شوند؛ با این حال گزارش‌های جدیدی منتشر شده که عرضه این دستگاه را برای پاییز سال آینده اعلام می‌کند. گزارش جدید که توسط خبرنگار و اینسایدر صنعت بازی یعنی Tom Henderson منتشر شده، او همچنین به برخی مشخصات فنی این کنسول هم اشاره کرده است. به گفته هندرسون، PS5 Pro با اسم رمز Trinity از اوایل سال 2022 مراحل ساخت را شروع کرده و درحال حاضر، برای عرضه در نوامبر 2024 برنامه‌ریزی شده است. این کنسول کارت گرافیک مجهز به 30WGP (یا workgroup processor) و همچنین حافظه 18000mts هست. برای مقایسه، 30WGP معادل 60 واحد پردازش کارت گرافیک RDNA در مقایسه با 36 واحد پردازشی RDNA در PS5 استاندارد است.

از دیگر ویژگی‌های گزارش اخیر تام هندرسون، امکان اجرای بازی‌ها با نرخ فریم بالاتر در حالت 4K، پشتیبانی از خروجی 8K و همچنین استفاده از پردازشگرهای اختصاصی accelerated ray tracing در PS5 Pro عنوان شده است. این گزارش ادامه داده که اکثر استودیوها در نوامبر امسال به کیت توسعه کنسول جدید و قوی‌تر دسترسی پیدا می‌کنند. هندرسون در نهایت گفته که PS5 Pro آخرین سخت‌افزار عرضه شده سونی برای نسل نهم خواهد بود و پس از آن، شرکت پروژه ورود به نسل بعدی و PS6 را شروع می‌کند. او همچنین ادعا کرده که عرضه آن کنسول نیز در سال 2028 خواهد بود.

باید توجه داشت که هیچ کدام از گزارش‌ها در ارتباط با PS5 Pro به صورت رسمی منتشر نشدند و بایستی به عنوان شایعه درنظر گرفته شوند. پیرامون سونی، البته اخیرا برخی درزهای خبری و لیک ها تصاویر جدیدی از Project Q را به نمیاش گذاشته بودند. Project Q درواقع دستگاه قابل حمل و قابل بازی به روش استریمی است که امکان تجربه بازی‌های PS5 در نمایشگر کوچک و با استفاده از قابلیت Remote Play را می‌دهد. این دستگاه در جریان شوکیس اخیر پلی‌استیشن رونمایی شد. جدای از این موضوع، گزارش‌هایی هم از رونمایی نزدیک سونی از ورژن جدید PS5 هم وجود دارد که به عنوان ورژن با قابلیت جداسازای درایو دیسک نوری معروف شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.