نویسنده: قاسم ممتاز پنج شنبه، 16 آبان 1398
ساعت 11:20

راهنما خرید لوازم سیسمونی نوزاد مطلب ویژه

0 از 5

پس از گذشت ماه های اول بارداری کم کم یکی از بزگ ترین دغدغه های مادران خرید لوازم سیسمونی برای نوزاد دلبندشان است. اما از کجا سیسمونی نوزاد خود را با قیمتی مناسب تهیه کنیم؟ برای خرید سیسمونی به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

سرویس کالسکه نوزاد

کالسکه نوزاد یکی از وسایل مهمی است که در رفت و آمده به شما بسیار کمک خواهد کرد. شاید در ماه های اول تولد نوزاد زیاد وجود این وسیله ضروری نباشد اما بعد از چند ماه کالسکه خیلی به شما کمک خواهد کرد. شرکت دلیجان یکی از معروف ترین برند های تولید کننده کالسکه های نوزاد در ایران است. شما می توانید جهت بررسی انواع کالسکه های دلیجان و سایر لوازم سیسمونی نوزادتان به وب سایت نی نی بابا مراجعه فرمایید و همچنین مشاوره های تخصصی و رایگان دریافت نمایید.

واحد فروش 71333045021-

چرا فروشگاه نی نی بابا؟

  • سفارش شما را در کمتر از 48 ساعت بدستتون میرسونیم
  • هزینه سفارش را هنگام تحویل کالا درب منزلتون ( تنها در تهران ) پرداخت میکنید
  • اگه از محصول خوشتون نیومد ، 7 روز گارانتی مرجوعی داریم
  • سفارش شما رو در بسته بندی کاملا محکم و امن ارسال میکنیم

مشاهده محصولات کالسکه روما

لباس نوزاد

خرید لباس برای سیسمونی نوزاد یکی از لذت بخش ترین بخش هایی است که پدران و مادران منتظر آن هستند. آن ها فرزندشان را در انواع لباس ها با رنگ های مختلف متصور می شوند و دلشان می خواهد لباس های بیشتری را برای کودک خود تهیه کنند. اما در خرید لباس نوزاد باید بدانید که نوزاد شما سرعت رشد زیادی دارد و اگر لباس های زیادی برای او انتخاب کنید قطعا او فرصت استفاده درست از همه آن ها را نخواهد داشت. پس توصیه ما این است که لباس هایی با تعداد کم و کیفیت بالا برای او بخرید.

تخت خواب و وسایل جانبی آن

یکی از مهمترین بخش های سیسمونی نوزاد تخت خواب است. شما باید تخت خواب نوزادتان را با توجه به محیط و مقدار فضای اتاق انتخاب نمایید. همچنین در صورتی که اتاق جداگانه ای برای کودکان در نظر نگرفته اید توصیه می شود از ننو یا گهواره که نیاز به فضای کمتری دارند استفاده کنید.

در هنگام خرید تخت خواب توجه داشته باشید که جنس آن باید از چوب یا نئوپان باشد و در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد. همچنین فاصله نرده های تخت باید کمتر از 6 سانتی متر باشد تا به سر کودک شما آسیبی وارد نشود. 

تشک نوزاد شما باید سفت و تخت باشد. بدن کودک شما نرم و حساس است و استفاده از تشک های نرم سبب وارد شدن آسیب هایی به سر و گردن نوزاد خواهند شد. برای رعایت نکات بهداشتی و افزایش دوام تشک از یک یا دو محافظ تشک استفاده کنید. محافظ تشک مانند یک ملحفه روی تشک را پوشانده و مانع از نشت انواع مایعات روی تخت و کثیف شدن آن می شود.

کمد نوزاد

کمد نیز از وسایل مهم در سیسمونی نوزاد است که باید هنگام خرید آن دقت کامل داشته باشید و فقط به رنگ و لعاب آن دقت نکنید. یکی از مهم ترین نکات خرید کمد نوزاد ایمنی آن است. به خاطر داشته باشید که کمد فقط برای دوران نوزادی استفاده نمی شود و کودک شما سریع بزرگ خواهد شد. پس کمدی را انتخاب کنید که در سال های آینده نیز برای او قابل استفاده باشد. 

لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی حساس ترین بخش در سیسمونی نوزاد شما هستند. در صورتی که لوازم بهداشتی مناسبی را انتخاب نکنید ممکن است برای کودک شما عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
شیشه شیر، پستانک، ساک وسایل، دما سنج و تب سنج، پوشک ، تشک تعویض نوزاد، حوله بزرگ یا حوله کلاهدار، لیف حوله‌ای یا اسفنج نرم و ضد‌حساسیت، شامپو و صابون بچه، یک لگن کوچک، دستمال مرطوب نوزاد (بدون عطر)، ناخنگیر کودک، دندان‌گیر، فین‌گیر، مسواک انگشتی برای بعد از 6 ماهگی، پماد سوختگی، الکل سفید و پنبه از لوازم مورد نیاز است که حتما باید بخرید.

اسباب بازی ها

اسباب بازی ها تنوع و مدل های مختلفی دارند که بسته به جنسیت دلبند شما انتخاب می شوند. از ابتدا زیاد اسباب‌بازی نخرید. اجازه دهید با بزرگ شدن او کم‌کم اسباب‌بازی‌های مناسب هر سنی به کمدش اضافه شوند. بچه‌ها از ابتدا چیزهای جدید را تشخیص می‌دهند و بیشتر به آن‌ها توجه می‌کنند. انواع خانه‌سازی، حلقه‌ها و گوی‌هایی که باید به‌نوعی روی هم یا کنار هم چیده شوند برای بچه‌ها مناسب هستند. این اسباب‌بازی‌های ساده مفاهیم حجم و رنگ و تناسب‌های فضایی را به فرزندتان آموزش می‌دهند.

حذف لوازم غیرضروری از فهرست خرید سیسمونی

والدین هنگام خرید لوازم سیسمونی آنقدر شوق و اشتیاق دارند که سعی می کنند تمامی وسایل مرتبط با سیسمونی را برای کودک خود بخرند. اما در حقیقت باید برخی از لوازم غیر ضروری را حذف نمود تا بعدا ابن وسایل غیرقابل استفاده فضای اتاق نوزاد شما را اشغال نکنند. مثلا خرید شانه و برس برای نوزادی که تازه به دنیا آمده و پوست بسیار نرم و حساسی دارد، کاملا بی استفاده و نادرست است.

از دیگر وسایل غیر ضروری در سیسمونی نوزاد می توان به قنداق، شنل شیردهی، عروسک های پشمالو، آویز تخت نوزاد و ... اشاره نمود.

قاسم ممتاز | 07/11/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.