نویسنده: قاسم ممتاز پنج شنبه، 14 آذر 1398
ساعت 15:17

جاذبه های گردشگری کشور کوبا

0 از 5

کشور کوبا به عنوان بزرگترین جزیره­ در دریای کارائیب، مساحتی در حدود 110860 کیلومتر دارد و اصلی ترین صادر کننده­ی نیشکر و قند در دنیا می باشد. به همین دلیل به کاسه­ شکر جهان معروف است. این کشور در قاره­ی آمریکای مرکزی واقع شده است. پایتخت کوبا شهر هاوانا و جمعیتی در حدود 11.5 میلیون نفر دارد. مردم کوبا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. بهترین زمان برای سفر به کوبا از ماه دسامبر تا مه می باشد. از مشهور ترین غذاهای کوبایی می توان به فریتا (همبرگر کوبایی)، الوته، پائیا، چورو، روپا ویجا، موز سرخ شده، واکا فریتا و ... اشاره کرد. به طور کلی این منطقه دارای آب و هوای نیمه گرمسیری با وزش باد شدید در برخی فصول می باشد. اگر به دنبال فرصتی برای سفر به کشور کوبا هستید، تور کوبا ریسمون آماده­ی خدمت رسانی به شما می باشد.

جاذبه های گردشگری کشور کوبا

1. وارادرو

1وارادرو از جمله معروف ترین اماکن عمومی در کشور کوبا

وارادرو از جمله معروف ترین اماکن عمومی در کشور کوبا محسوب می شود که در دریای شمال واقع شده است. این منطقه دارای سواحل شگفت انگیزی است که بیش از 50 هتل در آن ساخته شده. پارک ژوزون یکی از تفریگاه های وارادرو است که دارای باغ های سرسبز، رستوران های جذاب و ... می باشد. غواصی، ماهیگیری، اسکی روی آب از جمله سرگرمی های این منطقه است.

2. ترینیدات

ترینیداد یکی از اماکن گردشگری در کوباترینیداد یکی از اماکن گردشگری در کوبا

ترینیداد یکی از اماکن گردشگری در کوبا است که دارای ساختمان های زیبا و خیابان های سنگ فرش شده می باشد و حال و هوای دوران استعماری را در خود دارد. از جمله سرگرمی های این منطقه می توان به رانندگی و اسب سواری اشاره کرد. آثار تاریخی متعددی که از قرن نوزدهم بر جای مانده در جاده­ی Sancti Spiritus در این منطقه دیده می شود.

3. مقبره چگوارا

آرامگاه چه¬گواراآرامگاه چه¬گوارا

آرامگاه چه­گوارا بنای یاد بودی است که در سانتا کلارا واقع شده است. این مکان خانه­ی ابدی یکی از معروف ترین شخصیت های انقلابی تاریخ جهان یعنی ارنستو چه­گوارا است که همراه با چند تن از یارانش در سال 1967 در جریان تلاش برای آزادی بولیوی کشته شدند. در این مکان یک مجسمه­ی برنزی 6.5 متری از چه­گوارا وجود دارد. در نزدیکی آرامگاه قطار مهمات باتیستا وجود دارد که بوسیله­ی چه­گوارا از خط خارج شدند. بازدید از این مکان از دو نظر تاریخی و انسانی بسیار ارزشمند می باشد چرا که چه­گوارا یکی از برجسته ترین سمبل های ایستادگی و عشق بین مردم مبارز و یک رهبر می باشد.

4. قلعه­ د سان پدرو د لا روکا

قلعه¬ د سان پدرو د لا روکاقلعه¬ د سان پدرو د لا روکا

این قلعه در نیمه­ی نخست قرن 17 بوسیله­ی یک معمار ایتالیایی به نام ژیوانی باتیستا آنتونلی ساخته شد که در حاشیه­ی جنوب شرقی جزیره واقع شده است. این مکان نه تنها به عنوان یکی از جاذبه های توریستی کوبا بلکه کل آمریکا محسوب می شود.

1. مقبره های گورستان کولون

کلیسای قبرستان کولونکلیسای قبرستان کولون

این قبرستان به دلیل داشتن تندیس های زیبایی که روی قبرها ساخته شده است بسیار مشهور می باشد. در مرکز این گورستان یک کلیسا وجود دارد که گنبد های آن قرمز متمایل به قهوه ای می باشد.

2. هاوانای باستانی

بندر زیبا و تاریخی هاوانا بزرگترین شهر کوبا می باشد.بندر زیبا و تاریخی هاوانا بزرگترین شهر کوبا می باشد.

بندر زیبا و تاریخی هاوانا بزرگترین شهر کوبا می باشد. در این شهر المان های تاریخی بسیاری مشاهده می شود و اگر قصد آشنایی با فرهنگ و تاریخ مردم کشور کوبا را دارید، سفر به هاوانا این امکان را برای شما فراهم می کند. موزه های تاریخی کوبا، مرکز موسیقی و رقص باله و ... از جمله جاذبه های دوست داشتنی هاوانا به حساب می آیند. هاوانا غنی از تاریخ و جاذبه های به جا مانده از روزهای دور می باشد. بناهای تاریخی به جا مانده در این شهر به سبک نئو کلاسیک و باروک می باشد. میدان انقلاب هاوانا، دانشگاه هاوانا، قلعه­ی تاریخی مورو و کابانیا از دیگر اماکن توریستی این منطقه می باشد. این شهر زمانی که یک بندر وابسته به کشور اسپانیا بود توسط سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید.

3. ساختمان ملی کاپیتولیو

7ساختمان ملی کاپیتولیو

این بنا تحت تاثیر کاخ کنگره­ی واشنگتن در آمریکا ساخته شده است. ساختمان ملی کاپیتولیو زمانی محل کنگره­ی پیشین کوبا تا انقلاب 1959 بوده است اما در حال حاضر تغییر کاربری داده است و به کتابخانه­ی ملی و آکادمی علوم تبدیل شده است. این ساختمان شامل سالن های بزرگ و سقف های تزئین شده ای است که به سبک نئو کلاسیک طراحی شده است.

تور کوبا ریسمون آماده­ی خدمت رسانی به همه­ی شما همراهان می باشد.

قاسم ممتاز | 05/12/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.