نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 11 تیر 1399
ساعت 20:23

آموزش بهترین روش های دانلود فیلم و سریال

3 از 5

مشکلات دانلود فیلم

این روزها دیدن فیلم های دست اول سینمای دنیا تبدیل به یکی از اولین انتخاب ها برای گذراندن اوقات فراغت شده است. به خصوص با شیوع ویروس کووید 19 و همه گیر شدن بیماری کرونا تماشای فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده است. به همین دلیل است که اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بدون تماشای فیلم و سریال یک پای زندگی تان لنگ است، دانلود فیلم با لینک مستقیم از سایت های معتبر و پر سرعت یکی از دغدغه های شما خواهد بود.

همانطور که می دانید با توجه به قوانین جدید کشور این کار بیش از گذشته با محدودیت روبرو شده است. حق نشر و دوبله فیلم های خارجی در سایت های داخلی نیز این مشکل را دو چندان کرده است. در واقع انتشار نسخه های دوبله شده فیلم های سینمای دنیا در سایت هایی مانند فیلیمو و نماوا، اجازه فعالیت آزادانه را از سایت هایی که امکان دانلود فیلم با زبان اصلی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دادند، گرفته است. بنابراین یافتن وب سایت هایی که با مراجعه به آنها به راحتی و با سرعت می توان از لینک های دانلود فیلم استفاده کرد، بین تمام علاقه مندان به فیلم و سریال به یکی از موضوعات پر تکرار در جستجوهای روزانه تبدیل شده است.

با توجه به قانون کپی رایت در کشورهای توسعه یافته امکان رایگان دانلود فیلم و سریال به شکل موجود در ایران وجود ندارد. اما سایت های تماشای آنلاین فیلم و سریال با استفاده از تکنولوژی استریم مدیا (stream media) یا رسانه جاری روز به روز طرفداران بیشتری را از آن خود می کنند. در این سایت ها کاربران به جای دانلود فیلم به صورت دائمی و اشغال کردن حجم زیادی از حافظه کامپیوتر، تبلت یا گوشی های همراه خود، تماشای آنلاین را انتخاب می کنند. برای آنهایی که احتمالا تا کنون بارها و بارها با این سایت ها خود را سرگرم کرده اند، Youtube نامی کاملا آشنا است. از جمله وب سایت های دیگری که به تکنولوژی رسانه جاری مجهز هستند، می توان به Vimeo، Open Culture و Netflix اشاره کرد.

1

محاسبه سرعت دانلود فیلم

یکی از سوالاتی که معمولا برای کاربران اینترنت و دنبال کنندگان فیلم های به روز دنیا مطرح می شود، تفاوت سرعت اینترنت و سرعت دانلود فیلم است. برای مثال شما از اینترنتی با سرعت 56 بهره می برید اما سرعت نمایش داده شده هنگام دانلود فیلم، تنها 4 یا 5 است. این تفاوت را باید در واحد اندازه‌گیری سرعت اینترنت جستجو کرد. توضیح آنکه، سرعت اتصال شما به اینترنت بر حسب کیلو بیت بر ثانیه حساب می شود. اما هنگام دانلود یک فایل، عدد نمایش داده شده در نرم افزارهایی مانند دانلود منیجر بر حسب کیلو بایت بر ثانیه است. و به دلیل اینکه هر کیلو بایت 8 کیلو بیت است، برای مثال اگر اینترنت شما ADSL با سرعت 128کیلو بیت بر ثانیه باشد، سرعت دانلود فیلم برای شما نهایتا 16 کیلو بایت بر ثانیه خواهد بود که از تقسیم 128 بر 8 به دست می آید.

2

بالا بردن سرعت دانلود فیلم

اکثر علاقه مندان به دانلود فیلم ها و سریال ها از نرم افزارهایی برای مدیریت دانلود فایل هایشان استفاده می کنند یکی از محبوب ترین نرم افزارهایی که برای تامین این هدف طراحی شده اند Download manager است که توانسته نظر بسیاری از علاقه مندان به تماشای فیلم های سینمایی را به خود جلب کند. با نصب این برنامه شما می توانید به خوبی مدیریت دانلود فایل های خود را در اختیار داشته باشید. اما متاسفانه محدودیت سرعت دانلود در ایران بسیاری از افراد را از دیدن فیلم های محبوبشان منصرف می کند. در این قسمت می خواهیم چند راه حل برای بالا بردن سرعت دانلود فیلم با استفاده از download manager به شما ارائه دهیم. شما می توانید به راحتی سرعت دانلود فیلم را در این نرم افزار افزایش دهید.

افزایش سرعت دانلود منیجر

با وارد شدن به برنامه IDM و ورود به منوی option، به سربرگ connection بروید و در کشوی Connection Type/ Speed گزینه high speed را فعال کنید. همچنین برای بهره گیری از بالاترین سرعت در دانلود فیلم باید در مقابل Default max conn Number بیشترین عدد را انتخاب کنید. از این طریق نرم افزار download manager از تمامی پهنای باند برای دانلود فیلم استفاده می کند.

3

به عنوان یک راه دیگر برای افزایش سرعت دانلود فیلم و سریال یا اصولا دانلود هر فایل دیگر می توانید از قابلیتی که منوی Speed Limit نرم افزار IDM در اختیار کاربران خود قرار می دهد، استفاده کنید. این گزینه باعث کاهش سرعت دانلود می شود. پس غیر فعال کردن آن می تواند به شما برای دانلود سریع فیلم ها و سریال های محبوبتان کمک کند. برای غیر فعال کردن آن منوی Downloads را باز کنید و گزینه Speed Limiter را غیر فعال کنید.

4

یکی دیگر از نکات بدیهی که خوب است در هنگام دانلود فیلم رعایت کنید، اجتناب از دانلود هم زمان چندین فایل است که سرعت دریافت فایل ها را به شدت کاهش می دهد.

سخن آخر آنکه علاقه افراد برای دنبال کردن سینمای جهان و فیلم های دوبله نشده همواره در حال افزایش است. اما مخاطبان برای دانلود فیلم ها و سریال ها به ویژه امروزه با محدودیت های زیادی مواجه هستند. به همین دلیل شناختن وب سایت هایی که امکان دانلود فیلم ها را با بالاترین سرعت در اختیار کاربران قرار می دهند، بسیار دشوار شده است. یکی از وب سایت های فعال در این زمینه که برای مخاطبان خود لیست بلند بالایی از فیلم ها و سریال های زبان اصلی تدارک دیده است، https://30nama.red/ می باشد. در این وب سایت تمامی علاقه مندان به دنیای شگفت انگیز سینما می توانند فیلم های محبوب خود را دانلود کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

قاسم ممتاز | 01/07/2020
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.