نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 11 مرداد 1399
ساعت 16:28

مزایای ماشین دنا پلاس در چیست؟

5 از 5

در چند سال اخیر خودروسازان داخلی کشورمان تلاش کرده‌اند تا از طریق همکاری با برندهای معتبر خارجی، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و دل مشتریان ایرانی خود را به دست آورند. ایران خودرو یکی از این شرکت‌ها است که تلاش کرده با عرضه خودروهایی همچون دنا و دنا پلاس، خود را به استاندارهای جهانی بیشتر نزدیک کند.

این شرکت خودروسازی ابتدا خودرو دنا را به بازار عرضه کرد و بعد از استقبال از این خودرو سپس تصمیم گرفت نسخه دنا پلاس را نیز در سال 1395 به بازار عرضه کند که با استقبال مشتریان روبرو شد. دنا و دنا پلاس از بسیاری جهات شبیه به هم هستند. با این حال، سازندگان دنا پلاس تلاش کرده‌اند تا به لحاظ طراحی ظاهری و امکانات، یک خودرو به‌روزتر را به بازار عرضه کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به مزایای ماشین دنا پلاس بیشتر اشاره کنیم.

مزایای ماشین دنا پلاس در طراحی ظاهری و داخلی

یکی از مهم‌ترین مزایای خودرو دنا پلاس مربوط به طراحی ظاهری آن بوده که گویا سازندگان تلاش کرده‌اند آن را نسبت به نسخه دنا جذاب‌تر کنند. به نحوی که اگرچه پلفترم این خودرو با خودروهایی همچون دنا یا سمند یکی است، اما ویژگی‌های ظاهری آن قابل مقایسه با این خودروها نیست.

سازندگان و طراحان دنا پلاس تلاش کرده‌اند تا با استفاده از چراغ‌های مکعبی در قسمت جلو خودرو، جذابیت زیبایی به آن ببخشند. خصوصا اگر آن را در کنار جلوپنجره جذاب این خودرو قرار دهیم، شاهد یک خودرو هیجان‌انگیز و اسپرت در نمای جلو خواهیم بود. در بخش جانبی خودرو، طراحان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از به کار بردن گلگیرهای متنوع‌تر و همچنین خطوط برجسته و زاویه‌دار، ظاهری متفاوت و جذاب‌تر را نسبت به دنا نشان دهند.

در بخش عقب خودرو نیز طراحی چراغ‌ها اندکی تغییر یافته که جذاب‌تر از نسخه دنا به نظر می‌رسد. ضمن آنکه قرار دادن آنتن بر روی سقف خودرو نیز یکی دیگر از مزایای این محصول ایران‌ خودرو به شمار می‌رود. به طور کل یکی از مزایای ماشین دنا پلاس همین ظاهر جذاب و زیبای آن است. البته این مقایسه در قیاس با خودروهای داخلی رقیب دنا پلاس است.

کابین داخل این خودرو تغییرات زیادی با نسخه اولیه دنا نداشته است. اما می‌توان نقطه قوت آن را در طراحی زیبا و جذاب داشبور و همچنین کنسول مرکزی آن دانست که به طراحی داخل کابین اعتبار بخشیده است. برخی اعتقاد دارند که طراحان کابین دنا پلاس تلاش کرده‌اند تا از خودرو سوناتا YF الگو بگیرند.

مزایای ماشین دنا پلاس در امکانات و تجهیزات

photo 2020 08 01 16 30 34

سازندگان دنا پلاس تلاش کرده تا با اضافه کردن امکانات مختلف، بیشتر تفاوت این خودرو را با محصولاتی همچون دنا نشان دهند. از همین رو یکی از مهم‌ترین مزایای ماشین دنا پلاس را می‌توان آپشن‌های متعدد آن دانست. صفحه نمایش لمسی با قابلیت پخش فایل‌های تصویری، GPS و تلویزیون، سیستم تهویه اتوماتیک، داشتن کانال تهویه برای سرنشینان عقب، صندلی برقی و 8 جهته، سیستم پاسخگویی به تلفن با استفاده از بلوتوث و آیینه‌های برقی راهنمادار و تاشو اتوماتیک اشاره کرد.

همچنین از دیگر آپشن‌های متعدد این خودرو می‌توان مواردی از قبیل چراغ مه‌شکن در عقب و جلو، چراغ روشنایی در روز، چراغ LED در جلو، فرمان چرم، شیشه ضد اشعه خورشید، کروز کنترل، دوربین دید عقب و برخی از موارد دیگر را نام برد. به طور کل دنا پلاس از حیث امکانات رفاهی یکی از خودروهای پرآپشن داخلی محسوب می‌شود.

photo 2020 08 01 16 30 37

مزایای ماشین دنا پلاس در مشخصات فنی

دنا پلاس به لحاظ ویژگی‌ها و مشخصات فنی تغییر خاصی نسبت به نسخه دنا یا حتی سمند نداشته است. چرا که این خودرو بر روی پلتفرم سمند ایجاد شده است. با این حال، قدرت و پیشرانه موتور دنا پلاس نسبت به سایر گزینه‌های داخلی رقیب چیزی کم ندارد. این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه بوده که حجم موتور آن 1646 سی‌سی است.

دنا پلاس دارای حداگثر گشتاور 155 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه، حداکثر قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور دقیقه و حداکثر سرعت 189 کیلومتر در ساعت است. از دیگر مشخصات فنی آن می‌توان به جعبه دنده 5 دنده دستی، شتاب صفر تا صد 13.5 ثانیه، وزن 1285 کیلوگرم، و مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اشاره کرد.

در یک نگاه کلی باید گفت که ماشین دنا پلاس به لحاظ فنی و قدرت موتور یک خودرو متوسط و قابل‌قبول به شمار می‌رود که نسبت به رقبای داخلی و همچنین نسبت به قیمت آن، تناسب دارد. البته در این خصوص نباید مصرف سوخت تقریبا بهینه و مناسب آن را فراموش کنیم که باعث می‌شود یک خودرو به صرفه و اقتصادی را داشته باشیم. همچنین به اعتقاد اکثر رانندگان موتور این خودرو دارای استهلاک به مراتب کمتری نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی دیگر است.

ایمنی، قیمت و خدمات پس از فروش

اگرچه مساله توجه به ایمنی یکی از پاشنه آشیل‌های صنعت خودروسازی کشور است، اما به اعتقاد اکثر کارشناسان سازندگان دنا پلاس به این مساله بیش از سایر خودروهای داخلی توجه کرده‌اند. تا جایی که این خودرو دارای 4 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو جانبی، سیستم ضد سرقت، ترمز ABS و EBD، قفل مرکزی، دوربین دید عقب و سیستم هشداردهنده موانع عقب است.

از دیگر امکانات ایمنی دنا پلاس می‌توان به سیستم مالی پلکس جهت عیب‌یابی هوشمند، قفل مرکزی با استفاده از ریموت رادیویی و برخی موارد دیگر اشاره کرد. در خصوص قیمت باید گفت که معمولا قیمت محصولات داخلی در بازار آزاد و درب کارخانه با یکدیکر تفاوت زیادی دارد. چنانچه بتوانید دنا پلاس را از طریق طرح‌های پیش‌فروش ایران خودرو تهیه کنید، قیمت به مراتب بسیار کمتری را بابت آن پرداخت خواهید کرد.

خدمات پس از فروش دنا پلاس بر عهده شرکت ایران خودرو بوده که تقریبا در اکثر شهرها و استان‌های کشورمان دارای نمایندگی است. بنابراین از این حیث دارندگان خودرو مشکل خاصی نخواهند داشت. ضمن آنکه اکثر قریب به اتفاق قطعات دنا پلاس در داخل کشور تولید می‌شود. همین مساله بر روی بازار فروش دست دوم آن نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. به نحوی که دارندگان این خودرو به راحتی می‌توانند خودرو خود را به صورت دست دوم در بازار به فروش برسانند.

 

قاسم ممتاز | 01/08/2020
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.