نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 31 تیر 1402
ساعت 09:58

نقد و بررسی بازی وارزون موبایل

5 از 5

پس از موفقیت عظیم نسخه موبایلی کالاف دیوتی، مجموعه اکتیویژن دوباره بازگشته و قصد دارد نسخه موبایلی وارزون را عرضه کند. طبق گفته اکتیویژن، بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل، عنوانی جدید در میان بازی‌های تریپل ای AAA  است و یک «تجربه بتل رویال در مقیاس بزرگ» خواهد بود. سرانجام این شرکت در مارس 2022، ساخت بازی وارزون موبایلی را تایید کرد. در ادامه، تاریخ احتمالی انتشار و تمام اطلاعاتی که در مورد بازی Call Of Duty Warzone Mobile به دست آمده است را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

کمپانی اکتیویژن (Activision) قصد دارد افراد با استعدادی (talented individuals) را برای کمک به کار روی بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل استخدام کند. از نقش‌های تولید گرفته تا مهندسی، طراحی (design)، هنر (art)، بازاریابی (marketing) و موارد دیگر، اکتیویژن اعلام کرده است: ما به دنبال بازی‌سازان (game-makers)، طرفداران پرشور(passionate fans) و افراد واقعاً خبره هستیم تا به تیم متنوع (diverse team) ما بپیوندند.

روند ساخت بازی  Call Of Duty Warzone Mobile

زمانی که اکتیویژن رسما اعلام کرد که کالاف دیوتی وارزون برای موبایل نیز منتشر می‌شود،  warzone بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. همزمان با این اطلاعیه، اکتیویژن اعلام کرد که افرادی را برای کار در این پروژه استخدام می‌کند. اکتیویژن قصد دارد افراد با استعداد را برای کمک به روند ساخت و کار بر روی بازی استخدام کند. از نقش‌های تولید گرفته تا مهندسی، طراحی، هنر، بازاریابی و موارد دیگر. آن‌ها به دنبال بازی‌سازان، طرفداران پرشور و افرادی هستند که به تیم بازی‌سازی اکتیویژن بپیوندند.

اگر می‌خواهید بخشی از تیمی باشید که وظیفه توسعه بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل را بر عهده دارد، می‌توانید به بخش کاریابی وبسایت Activision مراجعه کنید تا ببینید آیا فرصت‌های شغلی با مهارت‌های شما همسو هستند یا خیر. همچنین می‌توانید با دریافت دعوتنامه آنلاین از تیم توسعه، پیش از انتشار نسخه اصلی بازی، نسخه اولیه را بازی کنید.

اکتیویژن چندین استودیوی بازی ‌سازی و تیم‌های مشهور را برای کار روی این پروژه، گرد هم آورده است. Solid State Studios (یک تیم داخلی جدید)، Activision، Digital Legends، Beenox، Activision Shanghai و Demonware همگی برای توسعه پروژه Aurora تلاش می‌کنند.

بازی وارزون موبایل تحت چه عنوانی منتشر خواهد شد؟

به تازگی نام «Project Aurora» به عنوان نام رسمی بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل (نسخه تست وارزون موبایل)، اعلام شد. اخیرا شرکت اکتیویژن، یک پست بر روی وبسایت رسمی خود قرار داد که در آن، این نام را همراه با اطلاعات جالب دیگری منتشر کرد. اکتیویژن در آن پست، پروژه Aurora را به این شکل توصیف کردند:

ماموریت ما با Project Aurora، نام رمز عنوان جدید موبایلی ما، گرد هم آوردن دوستان، خانواده‌ها و افراد از سراسر جهان در یک جامعه جهانی از بازیکنان، با ارائه تجربه نوین بتل رویال سریع، به طور دقیق و با کیفیت است. پروژه Aurora، شیوه‌ای نوین برای بازی ارائه می‌دهد.

تجربه مسابقات و رقابت‌های حماسی در بازی وارزون موبایل

آن‌ها همچنین به صراحت اشاره کردند که با وجود شایعات متعدد در بستر Reddit و YouTube، هنوز خبری به طور رسمی اعلام نشده است و مطالبی که در این پلتفرم‌ها منتشر شده است، صحت ندارند. زیرا این بازی هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و تیم بازی‌ساز در حال حاضر مشغول انجام اولین تست‌ها بر روی بازی هستند.

به چه سخت‌افزاری برای اجرای کالاف دیوتی وارزون موبایل نیاز داریم؟

برای این که بتوانیم بازی کالاف دیوتی وارزون را با کیفیت مناسب بر روی دستگاه‌های اندرویدی اجرا کنید، باید از 10 گیگابایت فضای خالی، اندروید 9 یا بالاتر و 5 گیگابایت حافظه اجرایی برخوردار باشید. دستگاه‌های آی‌پد و آیفونی که از سال 2017 منتشر شده‌اند نیز می‌توانند این بازی را به‌سادگی اجرا کنند.

مقایسه کالاف دیوتی وارزون موبایل و نسخه اصلی

احتمالا می‌دانید که کالاف دیوتی وارزون در ابتدا یک بازی برای پلتفرم‌های ویندوز، ایکس باکس و پلی استیشن بود و کالاف دیوتی وارزون موبایل از روی این نسخه ساخته شده است. در چنین شرایطی باید بررسی کنیم که نسخه موبایلی این بازی تا چه اندازه با نسخه اصلی آن شباهت دارد.

مهم‌ترین آیتم درون بازی‌های بتل رویال، مپ آن‌ها است. مپ بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل شباهت بسیاری به نسخه اصلی کالاف دیوتی وارزون دارد، اما کاملا با آن یکسان نیست. در ساخت مپ کالاف دیوتی وارزون موبایل سعی شده است که تمام ویژگی‌های ظاهری نسخه اصلی وجود داشته باشند، اما محدودیت‌های سخت‌افزاری طراحان را با مشکل روبرو کرده است.

در بازی کالاف دیوتی موبایل وارزون می‌توانید تمام اپراتورهای نسخه اصلی بازی را مشاهده کنید. تکاور، چوی، گاس، زیمو، کلئو، نوا، پرایس و فرح تمام اپراتورها یا همان کاراکترهای بازی کالاف دیوتی موبایل وارزون هستند.

تفاوت کالاف دیوتی موبایل با وارزون موبایل

کالاف دیوتی موبایل و کالاف دیوتی وارزون موبایل دو نسخه مختلف از بازی Call of Duty Mobile هستند که تفاوت‌های مهمی دارند:

قیمت: یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو نسخه، قیمت آن‌هاست. کالاف دیوتی موبایل به عنوان نسخه پیشرفته‌تر و کامل‌تر با قابلیت‌ها و امکانات بیشتر معمولاً با قیمت بالاتری عرضه می‌شود. در حالی که بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل، نسخه‌ای با قیمت مناسب‌تر و کاهش داده شده از نظر امکانات و محتوا می‌باشد.

امکانات و محتوا: کالاف دیوتی موبایل به عنوان نسخه پیشرفته‌تر، معمولاً دارای امکانات و محتوای بیشتری است. این شامل نقشه‌ها، حالت‌های بازی، سلاح‌ها، ارتقاءها و امکانات گرافیکی پیشرفته‌تر است. اما در کالاف دیوتی وارزون موبایل، برخی از این امکانات کاهش یافته و به صورت ساده‌تر و کمتر ارائه می‌شوند.

تجربه کاربری: با توجه به محدودیت‌ها و کاهش امکانات در کالاف دیوتی وارزون موبایل، تجربه کاربری نیز ممکن است تا حدی کاهش یابد. در مقابل، بازی کالاف دیوتی موبایل با امکانات و محتوای بیشتر، تجربه گیمرها را بهبود می‌بخشد و تنوع بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

گیم پلی  call of duty project aurora

ممکن است زمزمه‌هایی در مورد کالاف دیوتی Aurora Project در وب‌سایت‌هایم مختلف دیده یا شنیده باشید، اما اکتیویژن به صورت رسمی چیزی از جزئیات گیم پلی وارزون موبایل، ثبت نام وارزون موبایل، دانلود وارزون موبایل، بهترین ریجن وارزون موبایل و خرید سی پی وارزون موبایل فاش نکرده است. گیم پلی کالاف دیوتی وارزون موبایل در حال آماده‌سازی و در میانه راه است. اکتیویژن در حال تست کردن گیم پلی Project Aurora Closed Alpha است که از نظر اندازه محدودتر از سایر نسخه‌های کالاف دیوتی می‌باشد.

تا زمانی که تمامی مشکلات، تست‌ها، و روزنه‌های امنیتی این بازی به طور کامل برطرف نشوند، سازنده این بازی از اعلام زمان انتشارش چیزی فاش نخواهد کرد. جالب است بدانید، اکتیویژن برای هرچه بهتر شدن نسخه جدید کالاف دیوتی، از برخی گیمرهای معروف دعوت کرده تا به صورت آزمایشی، نسخه کلوزد آلفا را نصب و آن را اجرا کنند تا مشکلات بازی را پیدا کنند. امکان خرید سی پی کالاف دیوتی وارزون موبایل به محض انتشار بازی وارزون موبایلی در سایت آی گیم مهیا می شود.

امکان شخصی‌سازی کاراکترها با خرید سی پی وارزون

در حالی که اکتیویژن به طور رسمی مکان‌هایی را که بازیکنان در پروژه Aurora می‌توانند در آن‌ها بازی کنند را فاش نکرده است، گزارشی از داده‌های ماینر TheGhostOfHope (ماینری مختص COD) نشان می‌دهد که نقشه کلاسیک Verdansk در این نسخه مخصوص تلفن‌های همراه نیز وجود خواهد داشت.

البته تمام منابع خبری بر این باورند که این نقشه با آن چیزی که در نسخه‌های رایانه‌ای و کنسولی بتل رویال وجود داشت، متفاوت است. این افشاکننده نیز ادعا کرد که Verdansk در وارزون موبایل، یک نسخه جایگزین از نقشه کلاسیک خواهد بود که دارای ترکیبی از POI های خاصی است که برای طرفداران، آشنا خواهد بود و قبلا همراه با نقشه‌های دیگر دیده‌اند. با این حال، این فقط یک خبر نامعتبر است و این اطلاعات هنوز به طور رسمی توسط Activision تایید نشده است. بنابراین، تا زمانی که توسعه دهندگان، بازگشت نقشه Verdansk را تایید کنند، باید صبر کنید.

منبع: آی گیم  (https://igame.ir/ )

قاسم ممتاز | 22/07/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.