نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 17 مرداد 1402
ساعت 14:53

نکات طلایی در خرید اسباب بازی

0 از 5

اسباب بازی‌ها نقش بسزایی در تقویت و پیشرفت مهارت‌های مختلف کودک دارند. بنابراین نباید به اسباب بازی فقط از دیدگان یک وسیله سرگرم کننده نگاه کرد. با این حال در خرید اسباب بازی باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین اسباب بازی را برای کودک خود انتخاب و خریداری کنید. در ادامه به معرفی چندین نکته در رابطه با خرید اسباب بازی می‌پردازیم.

انتخاب اسباب بازی بر اساس رده سنی

هر اسباب بازی برای رده سنی خاصی طراحی و ساخته شده است. عدم توجه به این موضوع می‌تواند باعث تخریب اعتماد بنفس کودک شود زیرا نمی‌تواند با آن اسباب بازی به خوبی ارتباط برقرار کند. پس اولین نکته ای که والدین باید در خرید اسباب بازی مدنظر قرار دهند، رده سنی است. به عنوان مثال دستکش تانوس یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه کودکان می‌باشد که می‌توانید آن را برای کودکان بالای 3 سال خریداری کنید. زیرا کودکان زیر 3 سال توانایی و درک درستی از بازی با دستکش تانوس را ندارند.

انتخاب اسباب بازی بر اساس توانایی‌های کودک

توانایی های کودکان در سنین مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد. یکی از مواردی که والدین در هنگام خرید اسباب بازی باید به آن توجه کنند، میزان توانایی‌ها و مهارت‌های کودک می‌باشد. بهتر است که در هنگام خرید اسباب بازی از کودک بخواهید که خودش اسباب بازی را انتخاب کند زیرا کودکان معمولا اسباب بازی‌هایی را انتخاب می‌کنند که بتوانند به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنند.

ایمنی اسباب بازی

هیچ چیز مهم تر از سلامتی کودک شما نیست. بنابراین در هنگام خرید اسباب بازی به ایمنی اسباب بازی‌ها توجه کنید. نوزدان و کودکان زیر 3 سال قطعات کوچک اسباب بازی را به راحتی درون دهان خود قرار می‌دهند و این موضوع می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. همچنین برخی از اسباب بازی‌ها از مواد اولیه نامرغوب و سمی ساخته شده‌اند که بازی کردن با این اسباب بازی‌ها نیز می‌تواند سلامت کودک را به خطر بیندازد.

انتخاب اسباب بازی‌های خلاقانه

پرورش خلاقیت در کودک از مهمترین مواردی می‌باشد که می‌تواند در داشتن یک کودک شاد و سالم تاثیر گذار باشد. بنابراین به سراغ خرید اسباب بازی‌هایی بروید که بازی کردن با آنها بتواند باعث پرورش و تقویت خلاقیت کودک شوند. لگو یکی از اسباب بازی‌های قدیمی و در عین حال پر طرفداری می‌باشد که می‌تواند باعث برانگیختن خلاقیت کودک شود. کودک با خلاقیت خود می‌تواند به ساخت سازه‌های مختلف بپردازد.

be774fb0 5da2 4b53 92d0 a424cef10f75

معرفی بهترین اسباب بازی‌ها

تا به اینجا به بررسی نکات مهم در خرید اسباب بازی پرداخته‌ایم. اکنون قصد داریم بهترین اسباب بازی‌ها را به شما معرفی کنیم.

عروسک

امروزه عروسک‌های متنوعی طراحی و روانه بازار می‌شوند که می‌توانید برای دختر بچه‌ها و پسر بچه‌ها آنها خریداری کنید. خرید عروسک این امکان را به کودک می‌دهد که خود را موقعیت‌های مختلفی قرار دهند و با عروسک بازی کند.

لگو

لگو یکی از اسباب بازی‌های محبوب میان کودکان می‌باشد که در ابعاد و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است. کودک با استفاده از لگو می‌تواند سازه‌های خلاقانه‌ای را بسازد. همچنین برخی از لگوها به صورت حروف و اعداد می‌باشند که کودک با استفاده از آنها می‌تواند با حروف و اعداد آشنا شود.

دستکش تانوس

دستکش تانوس یکی دیگر از اسباب بازی‌های مورد علاقه کودکان می‌باشد که دارای قطعات مختلفی است و کودکان بالای 3 سال می توانند با آن بازی کنند. دستکش تانوس را می‌توانید از فروشگاه بازیتو خریداری کنید.

اسباب بازی‌های ورزشی

کودک باید بتواند مهارت‌های حرکتی خود را بهبود ببخشد. به همین منظور باید در خرید اسباب بازی‌های ورزشی برای کودک غافل نشوید. از اسباب بازی‌های ورزشی می‌توان به توپ، اسکوتر، اسکیت، دوچرخه و... اشاره کرد.

اسباب بازی‌های موزیکال

اسباب بازی‌های موزیکال برای کودکان بخصوص کودکان زیر 3 سال جذابیت زیادی دارند. این اسباب بازی‌ها باعث تقویت شنوایی کودک می‌شوند و کودک به راحتی می‌تواند نسبت به صداهای اطراف واکنش نشان دهد.

5918658d fde6 40cf 9131 ee489d30df4c

خرید اسباب بازی از فروشگاه بازیتو

با توجه به موارد بیان شده می‌توانید بهترین اسباب بازی را برای کودک خود انتخاب و خریداری کنید. یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید اسباب بازی باید به آن توجه کنید، خرید اسباب بازی از فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد می‌باشد. ما به شما فروشگاه بازیتو را معرفی می‌کنیم که یکی از معتبرترین تامین کنندگان اسباب بازی است. به منظور خرید اینترنتی و یا حضوری اسباب بازی با مشاوران بازیتو در تماس باشید.

قاسم ممتاز | 08/08/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.