نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 12 مهر 1402
ساعت 14:50

نکاتی در مورد کشور یا ریجن اکانت استیم

4 از 5

نکاتی در مورد کشور یا ریجن اکانت استیم

اخیراً مشاهده شده که استیم به صورت خودکار کشور اکانت ها را به کشور قبلی آن ها یا به صورت رندوم تغییر می دهد. مشاهده و تجربیات ما را در ادامه میتوانید مطالعه کنید.

مواردی که در این نوشته به آن می پردازیم :

تفاوت کشور ها در استیم

چرا کشور اکانت ها برای استیم مهم است؟

دلیل تغییر کشور استیم به صورت ناخواسته و ناگهانی

نکاتی برای جلوگیری از تغییر ناگهانی و ناخواسته کشور اکانت

تغییر کشور استیم

تفاوت کشور ها در استیم

کشور اکانت های استیم دو تفاوت اصلی دارند. مورد اول بازی های موجود در کشور هاست برای مثال بازی Grand Theft Auto V برای کشور روسیه غیر قابل دسترس است. بعضی مواقع این غیر قابل دسترس بودن به دلیل تحریم کشور مورد نظر است و بعضی مواقع علت این است که این کشور اجازه فروش آن بازی را به کاربرانش نداده است پس استیم هم از این قوانین پیروی کرده و برای کاربرانش در آن کشور بازی ذکر شده را از دسترس خارج می کند. پس این برای کاربران دلیلی می شود که به دنبال راهی برای تغییر ریجن استیم باشند.

1

مورد دوم قیمت بازی ها در کشور های مختلف است که طبق سیاست ها و اقتصاد کشور های مختلف توسط استیم قیمت گذاری می شود. برای مثال بازی ها در کشور هایی مثل آرژانتین، ترکیه، روسیه، اوکراین و هند قیمت مناسب تری نسبت به کشور های اروپایی و آمریکایی دارند. در تصویر زیر قیمت بازی استارفیلد را در کشور های مختلف با دلار آمریکا مقایسه میکنیم و همانطور که میبینید قیمت این بازی در ترکیه و آرژانتین کم تر از نصف قیمت همان بازی در کشور آمریکا می باشد.

2

از موارد دیگری که قابل ذکر هستند می توان به نرخ مالیات برخی کشور ها و محدودیت زبان بازی ها در کشور های مختلف اشاره کرد.

چرا کشور اکانت ها برای استیم مهم است؟

زمانی که یک برنامه و پلتفرم در کشوری قصد فروش داشته باشد باید از قوانین آن کشور ها نیز پیروی کند بنابراین استیم نیز مجبور به ایجاد بستری برای فروش محصولاتش بر پایه قوانین است. از آن جایی که ممکن است شخصی در کشوری خاص در حال استفاده از بازی تحریم شده ای باشد یعنی با کمک پلتفرم استیم در حال شکستن قوانین آن کشور است. یا اگر در کشوری نرخ مالیات بالا باشد و کاربری در استیم با کمک تغییر به کشور دیگر بتواند این مالیات را دور بزند در حال قانون شکنی است. پس استیم نیز سعی خود را می کند که باعث قانون شکنی نباشد یا حداقل کمک به این کار نکند.

دلیل تغییر کشور استیم به صورت ناخواسته و ناگهانی

زمانی که کشور اکانت شما با کشور واقعیتان تفاوت داشته باشد و کاری مثل خرید در استیم انجام دهید استیم به صورت خودکار با استفاده از آی پی اینترنت، کشور شما را تشخیص می دهد و آن را تغییر می دهد.

نکاتی برای جلوگیری از تغییر ناگهانی و ناخواسته کشور اکانت

از آن جایی که استیم فقط از روی آی پی اینترنت شما کشور را تشخیص می دهد باید در زمان های حساس که در زیر اشاره میکنیم برای استفاده از آن آی پی خود را به کشور اکانتی که دارید تغییر دهید.

  • زمان خرید از فروشگاه استیم یا ارسال گیفت
  • زمان خرید یا فروش آیتم هایتان در مارکت استیم
  • زمان فعال سازی کد استیم والت یا سی دی کی بازی ها
  • زمان اکسپت یا تایید کردن گیفت دریافتی
  • و …

تغییر کشور استیم

در حال حاضر امکان تغییر ریجن استیم فقط با استفاده از کردیت کارت کشور مقصد قابل انجام است و می بایست یک خرید ( مبلغ آن مهم نیست ) با استفاده از مستر کارت یا ویزا کارت یا دیگر روش های پرداختی آن کشور بر روی اکانت انجام دهید تا کشور تغییر کند.

3

میتوانید کردیت کارت را خودتان تهیه و با استفاده از آی پی کشور مورد نظر این عمل را انجام دهید یا با سفارش تغییر کشور استیم این کار را به ایزی پینگ بسپارید. دقت کنید اگر استیم کشور شما را تغییر داده باشد دیگر احتمال انجام تغییر کشور بسیار پایین است و این سرویس برای اکانت هایی مناسب است که از قبل بر روی کشور های دیگری مثل اروپا و آمریکا بوده اند.

سخن پایانی

به طور کلی اگر کشور اکانت شما با کشوری که در آن زندگی می کنید متفاوت است بدونید که استیم به دنبال بهانه ای برای تغییر دادن کشور شماست پس مراقب باشید و از نکات بالا استفاده کنید چون بعضاً دیده شده اکانت هایی که به این صورت هستند به گونه ای بن یا محدود شده اند که کاربر فقط امکان بازی کردن با آن ها را دارد و با وجود داشتن استیم والت در اکانت، بازی جدیدی نمیتواند تهیه کند.

اگر هم قصد ساخت اکانت و خرید بازی در ریجن های ارزان قیمت مثل ترکیه یا آرژانتین دارید میتوانید با کد گیفت کارت کشور های ارزان قیمت دیگر مثل استیم والت هند اکانت خود را از لیمیت خارج کنید و بعد از مدتی اقدام به تغییر کشور به کشور مورد نظر نمایید.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

قاسم ممتاز | 04/10/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.