نویسنده: قاسم ممتاز یکشنبه، 30 مهر 1402
ساعت 13:58

خرید بهترین مانیتور گیمینگ 32 اینچ

0 از 5

با یک گشت‌و‌گذار کوچک در بازار، به سرعت متوجه می‌شوید که مانیتورهای بازی در انواع و اقسام گوناگونی عرضه می‌شوند و از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برند. در میان این محدوده گسترده، نگاه بسیاری از گیمرها مجذوب شکل بخصوص و طراحی چشمگیر مانیتور گیمینگ شده است.

آن‌ها تجربه‌ای غیر‌منتظره برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای فراهم می‌کنند و علاوه بر این در سایر کاربردها نظیر: نمایش‌های خانگی، تولید محتوا و طراحی نیز، تاثیر‌گذار هستند. اما به طور ویژه انتخاب اول گیمرها محسوب می‌شوند، چرا‌ که تجربه بصری فراگیر و همه‌جانبه‌ای را مهیا می‌سازند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از محبوب‌ترین نمایشگرهای منحنی را به شما معرفی کنیم. اما از آنجا که برخی کاربران از تمرکز زیاد بر روی صفحه مانیتور (جهت پیدا کردن حریفان) خسته شده‌اند و برای تسلط بیشتر بر گیم‌پلی بازی، به نمایشگرهای کوچک‌تر تمایل نشان می‌دهند، پرو استور تصمیم گرفته است تا بهترین مانیتورهای گیمینگ خمیده و 32 اینچی بازار را بررسی و ارائه نماید. اما قبل از آن، بیایید ببینیم که چرا نمایشگرهای خمیده مورد توجه گیمرها قرار می‌گیرند.

مانیتور گیمینگ خمیده

نمایشگرهای منحنی ویژگی‌های متعددی را با خود حمل می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا توجه خیل عظیمی از کاربران به خصوص بازیکن‌های بازی‌های رایانه‌ای به آن‌ها معطوف شود. در پایین برخی از مهم‌ترین خصوصیات این محصولات و نکات خرید مانیتور گیمینگ را شرح می‌دهیم.

تجربه بصری همه‌جانبه

نمایشگرهای گیمینگ خمیده، در ‌واقع به گونه‌ای طراحی می‌گردند که گویی در زندگی واقعی قدم گذاشته‌اید. از این رو یک تجربه بصری همه‌جانبه‌ای را ارائه می‌دهند. بخصوص در دستگاه‌های شبیه‌ساز 3D، از تمام مزایای گیم‌پلی سه بعدی برخوردار خواهید بود. خواه تماشای یک فیلم سینمایی باشد و یا بازی‌های شگفت‌انگیز کنسول‌ها، احساس می‌کنید عناصر موجود به شکل واقعی شما را احاطه کرده‌اند.

کاهش اعوجاج

اگر از آن دسته گیمرهایی باشید که همه‌روزه با بازی‌های خود مشغول هستند، احتمالا با تار‌ شدن تصاویر آشنا شده‌اید. نوعی احساس آزار‌دهنده که گاهی اوقات در صفحه‌های تخت مشاهده خواهید کرد. این معضل را گاهی هم با بزرگنمایی تصویر تجربه می‌کنید، به طور کل مانیتورهای تخت در حالت معمولی و با زوم کردن روی تصویر، کیفیت یکسانی ارائه نمی‌دهند. این در حالی است که در Curved Gaming Monitor اساسا اعوجاج کاهش پیدا می‌کند و اختلالات کمتری را شاهد خواهید بود.

خرید مانیتور گیمینگ

میدان دید وسیع‌تر

انحنای نمایشگرهای منحنی، همخوانی قابل‌ توجهی با انحنای خمیدگی چشم انسان دارند. از طرفی تابش نور به چشم از تمامی زوایا صورت می‌گیرد. همین امر موجب می‌گردد تا میدان دید وسیع‌تری داشته باشید و در‌ نهایت، صفحه بزرگ‌تر از مانیتورهای معمولی به نظر برسد.

معرفی بهترین مانیتور گیمینگ 32 اینچ

مانیتور بازی ای او سی CQ32G2S

اولین مانیتور 32 اینچی ما از تولیدات ای او سی برگزیده شده است. برند AOC از تولید‌کنندگان برتر نمایشگرهای گیمینگ محسوب می‌شود و اغلب محصولاتش به خاطر نرخ پایین‌تر فروش، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. مانیتور CQ32G2S نیز جزء این تولیدات بشمار می‌رود و با وجود ویژگی‌های متعدد و شگفت‌انگیز بازی، یکی از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین مانیتورهای بازی است. انحنای نمایشگر مورد ‌نظر 1500R می‌باشد دنیایی همه‌جانبه از بازی‌ها را در مقابل شما قرار خواهد داد. پنل صفحه نمایش نیز از نوع VA می‌باشد و رزولوشن QHD را برای تصاویر فراهم می‌کند. در‌ نتیجه صفحه تراکم پیکسلی مناسبی داشته و کنتراست بالایی را ارائه می‌دهد.

با این اوصاف، در یک صفحه منحنی که انعکاس نور از زوایای مختلف به سمت چشم شما روانه می‌شود، جزئیات با وضوح بالایی آشکار خواهند بود و نمایشی کم‌نظیر را تجربه خواهید کرد. ویژگی‌های مرتبط با بازی،‌ نظیر: زمان پاسخ‌دهی و رفرش ریت نیز در بهترین حالت خود قرار دارند. به طور دقیق‌تر، این مانیتور گیمینگ 2k با زمان 1 میلی‌ثانیه (MPRT) و نرخ تازه‌سازی 165 هرتز، صحنه‌های اکشن و سریع بازی‌های رایانه‌ای را پوشش می‌دهد و اختلالات بصری را به حداقل خود می‌رسانند تا تصاویری روان و نرم را شاهد باشید. همچنین برای اینکه بتوانید بازی‌های تیراندازی و رقابتی خود را بی‌هیچ نگرانی به اجرا در‌آورید، فناوری FreeSync Premium AMD در مانیتور گنجانده شده است تا لکنت و پارگی تصویر به کلی محو شود.

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G55A

دومین نمایشگر 32 اینچی و منحنی منتخب پرواستور ، از کمپانی سامسونگ است. تولید‌کننده‌ای که به خاطر فناوری‌های فوق‌العاده مانیتور‌هایش، در سراسر جهان مشهور است. مسلما با این وضعیت، طیف گسترده‌ای از نمایشگرهای گیمینگ SAMSUNG را در سطح بازار مشاهده خواهیم کرد که با عملکردهای قوی و ویژگی‌های متعدد عرضه شده‌اند. اما محصول مورد نظر ما صفحه نمایش بازی ODYSSEY G55A است که 32 اینچی و منحنی است. پنل VA برای این مانیتور در‌نظر گرفته شده است که از کنتراست بالا پشتیبانی می‌کند. بنابراین نقاط روشن و نواحی تیره و تاریک تصاویر را به خوبی از دیگر نقاط متمایز می‌کند و هر جزئیاتی را در سایه‌ها آشکار خواهد کرد. وضوح QHD هم کیفیت نمایش را ارتقاء داده و تماشای فیلم‌ها و بازی‌های شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

قیمت مانیتور بازی

علاوه بر این، 1 میلی‌ثانیه زمان پاسخگویی مانیتور شرایطی را به وجود می‌آورد تا با اجرای بازی‌ها شاهد هیچ تاخیری نباشید. از سوی دیگر، در هر ثانیه 165 بار تصویر بروز‌رسانی می‌شود تا به راحتی بتوانید گیم‌پلی عالی و ایده‌آل بازی‌ها را تجربه کنید. به این موارد، سازگاری با HDR10 را اضافه کنید تا ببینید چگونه جزئیات درخشان پدیدار می‌شوند و امتیاز برتری شما را فراهم می‌کنند. اگر چه مانیتور گیمینگ سامسونگ از انحنای 1500R استفاده نمی‌کند اما، انحنای 1000R هم می‌تواند نمایشی همه‌جانبه برای بیننده تدارک ببیند. بخصوص که با قابلیت‌ها و فناوری‌های انحصاری سامسونگ همراه است.

مانیتور گیم S3222DGM دل

آخرین نمایشگری که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد، مانیتور فوق‌العاده S3222DGM است. محصولی شگفت‌انگیز از برند Dell که در کنار مشخصات عالی و ویژگی‌های کارآمد آن، نرخ فروش مقرون‌ به‌صرفه‌ای را شاهد خواهید بود. این مانیتور 32 اینچی هم به صورت منحنی طراحی شده است و برخلاف نمونه‌های قبلی، از انحنای 1800R استفاده می‌کند. نمایشگری با این طراحی به طور قطع دنیایی متفاوت از آنچه که تا‌کنون در بازی‌های خود دیده‌اید را برای شما فراهم می‌آورد. این محصول هم به مانند دیگر مانیتورهای معرفی‌ شده، دارای وضوح QHD است. در‌ واقع بیشتر تولید‌کنندگان این روزها در خصوص ساخت نمایشگرهایی با وضوح QHD،‌فعال‌تر هستند. چرا‌ که کیفیتی بالاتر از 1080P را ارائه می‌دهند و قیمت آن‌ها از قیمت مانیتور 4k ارزانتر هستند و این دقیقا همان چیزی است که اکثر گیمرها به دنبال آن هستند: عملکرد عالی و قیمت ایده‌آل.

Dell S3222DGM یک پنل VA در‌ اختیار دارد و کنتراست 3000:1 را برای تصاویر در‌نظر می‌گیرد. 350 لومن روشنایی، نسبت تصویر 16:9 و پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ، دیگر مشخصات این نمایشگر محسوب می‌شوند. در عمل مانیتور دقت رنگ بالا و طیف رنگی گسترده‌ای را شامل می‌شود، حتی با اینکه چندان عریض نیست. به طور دقیق‌تر، این مانیتور 32 اینچی نزدیک به 85 درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نرخ نوسازی 165 هرتز، زمان پاسخ 1 میلی‌ثانیه و همچنین فناوری Adaptive-Sync نیز در این دستگاه تعبیه شده‌اند تا Dell S3222DGM عملکردی چشمگیر برای بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد.

مانیتور گیمینگ منحنی

مشخصات و قیمت مانیتور گیمینگ پرو استور

اگر چه نمایشگرهای منحنی عملکرد مطلوب‌تری در مقایسه با سیستم‌های معمولی ارائه می‌دهند اما، مواردی وجود دارند که قبل از تصمیم‌گیری باید مورد توجه قرار گیرند. برای اینکه بتوانید بیشترین بازدهی را از مانیتورهای گیمینگ خمیده به دست آورید، بهتر است حتی‌المقدور وضوح بالا را مد‌نظر قرار دهید. البته در حال حاضر به سختی می‌توان نمایشگرهایی با وضوح پایین پیدا کرد. با این حال توجه داشته باشید که در مانیتور بازی خمیده ، هر چه رزولوشن بیشتری در‌اختیار داشته باشید، دنیای بازی شما همه‌جانبه‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. زمان پاسخ‌دهی و نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش هم نکات دیگری است که باید به آن‌ها توجه داشت. نرخ تازه‌سازی، تعداد بروزرسانی تصویر را در هر ثانیه نشان می‌دهد و در نمایشگرهای معمولی عمدتا 60 هرتز تعبیه می‌شود. اما برای یک مانیتور منحنی گیمینگ، هر‌چه این ارقام بالاتر باشند، گیم‌پلی روان‌تری را شاهد خواهید بود.

بر‌خلاف آن در نمایشگرهای منحنی حتما لازم است تا زمان پاسخگویی کمتری را دنبال کنید. زمان‌های طولانی‌تر به تاری حرکت در صحنه‌های تند و سریع بازی منجر می‌شوند و این همان چیزی است که گیمر‌ها از آن دوری می‌کنند. بنابراین اگر به‌دنبال یک صفحه نمایش خمیده هستید، توصیه کارشناسان پرو استور این است که از 0.5 تا 5 میلی‌ثانیه را جستجو کنید. به طور کل انتخاب یک مانیتور گیمینگ منحنی 32 اینچی ایده‌آل، آن‌ هم با وجود تنوع بالایی که در سطح بازار دیده می‌شود، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. همچنین وابسته به سلیقه،‌ انتظارات و بودجه شما خواهد بود. برای مثال برخی کاربران رنگ‌های تند و سیاهی‌های عمیق را ترجیح می‌دهند، از این رو به مانیتور OLED روی می‌آورند. و یا اینکه برخی تنها به راه‌اندازی و اجرای یک بازی بدون اختلال فکر می‌کنند، به همین خاطر مانیتوری با وضوح 1440p و رفرش ریت 240 هرتز انتخاب می‌کنند. برخی هم به منظور صرف هزینه‌های کمتر، گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کنند. آنچه که مسلم است، در‌ نظر گرفتن تمام این ویژگی‌ها و فناوری‌ها ممکن است سخت و پیچیده باشد. در چنین مواقعی، می‌توانید با تماس با شماره 021-52472000 روی کمک مشاوران پرو استور حساب باز کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.