نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 01 آبان 1397
ساعت 00:00

لیست و راهنمای تروفی‌های بازی God of War (خدای جنگ 2018)

4.53 از 5

راهنمای کامل گرفتن تمامی تروفی‌های بازی خدای جنگ 2018 (God of War 4 | God of War)

عنوان : خدای جنگ | God of War راهنمای تروفی‌های بازی خدای جنگ 2018 (God of War 4)

میزان سختی نسبی برای کسب تروفی‌ها: چهار از ده (آسان)

زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینیوم: سی تا چهل ساعت (در صورت استفاده از راهنمای کالکتیبل‌ها)

تروفی‌های آفلاین: 37 تروفی (یک پلاتینیوم، پنج گلد، نه سیلور، بیست و دو برنز)

تروفی‌های آنلاین: صفر

سخت‌ترین تروفی: Chooser of the Slain

تعداد تروفی‌های از دست‌دادنی: صفر. پس از اتمام داستان بازی و در حالت Free-Roam نیز می‌توانید تمام تروفی‌ها را کسب کنید.

تعداد تروفی‌های گلیچ شده: صفر (در آخرین نسخه از بازی).

آیا درجه سختی بازی بر روی کسب تروفی‌ها تاثیر دارد؟ خیر، می‌توان تمام تروفی‌های بازی God of War را در آسان‌ترین حالت نیز کسب کرد.

برای کسب تروفی پلاتینیوم حداقل چندبار باید بازی را تمام کرد؟ با یک دور بازی می‌توان تمام تروفی‌ها را بدست آورد.

مقدمه

به راهنمای کسب تروفی‌های بازی God of War خوش آمدید! پس از انتظار هواداران سری خدای جنگ، کریتوس با شکوه هرچه تمام‌تر به دنیای گیم بازگشت. این بار اما فضای داستان بازی و تاحدودی سبک آن، دستخوش تغییراتی شده‌اند. فضای داستان بازی در این شماره به جای خدایان یونان، در بستر اساطیر نورث و اسکاندیناوی جریان یافته است. پس حتی اگر شماره‌ها‌ی قبل سری God of War را بازی نکرده باشید، در درک داستان این بازی مشکلی نخواهید داشت. هیچکدام از تروفی‌ها و آیتم‌های کالکتیبل بازی از دست دادنی نیستند. پس از اتمام داستان بازی قادر خواهید بود در تمام بخش‌های مپ آزادانه بگردید. با خیال راحت بخش داستانی را تمام کنید و از آن لذت ببرید، سپس مشغول پاکسازی تروفی‌های باقیمانده شوید! نکته‌ی دیگر آنکه هیچکدام از تروفی‌های بازی به درجه‌ی سختی بستگی ندارند. از طریق منوی Options قادرید هر زمان که دوست داشتید درجه‌ی سختی بازی را از میان گزینه‌های Easy، Normal و Hard انتخاب کنید. سازندگان در بازی God of War حدود سیصد آیتم کالکتیبل قرار داده‌اند که پیدا کردنشان در نقشه‌ی بازی بدون دردسر است. به طور کلی، هرچقدر که وسواس به خرج دهید با دوازده تا 14 ساعت گیم‌پلی در بخش داستانی مواجه خواهید شد و پس از آن باید حدودا 20 ساعت برای ماموریت‌های فرعی و جمع‌آوری کالکتیبل‌ها زککان بگذارید.

گام اول: بخش داستانی را به تمام برسانید

اگر اولین بار است که سراغ بازی God of War می‌روید، بدون هیچگونه عجله و وسواس خاصی بخش داستانی را تمام کنید. حیف است که به هوس تروفی‌ها، از داستان این شاهکار لذت نبرید. همانطور که اشاره کردیم این بخش از بازی در نهایت 12 تا 14 ساعت وقت خواهد برد. لازم نیست برای پیدا کردن کالکتیبل‌ها در گام اول خودتان را اذیت کنید. در هر صورت بسیاری از آن‌ها را در طول داستان بدست نخواهید آورد زیرا برای کسبشان نیازمند مهارت‌هایی (Skill) هستید که به مرور زمان در بازی برایتان آزاد خواهد شد. لازم به ذکر است که در حین پیشروی در داستان نیز تعداد قابل توجهی از کالکتیبل‌ها بر سر راهتان قرار خواهد گرفت، بویژه صندوقچه‌های بنفش‌رنگ و صندوقچه‌های نورنیر (Nornir Chests یا همان‌هایی که توسط سه طلسم قفل شده‌اند). باز کردن این صندوقچه‌ها آپگریدها و در نهایت مهارت‌های جدیدی در اختیارتان قرار می‌دهد که این امر پیشروی در بازی را برایتان آسان‌تر خواهد کرد.

برای داشتن تجربه‌ای بهتر پیشنهاد می‌کنیم بازی را بر روی درجه سختی Normal آغاز کنید اما اگر تنها تروفی‌ها برایتان اهمیت دارد می‌توانید حالت Easy را انتخاب نمایید. یادآور می‌شوم که کسب هیچکدام از تروفی‌ها به درجه سختی بازی بستگی ندارد، و همچنین بازی کردن در درجات سختی بالاتر، از نظر محتوای درون بازی هیچ چیز اضافه‌ای برای گیمر نخواهد داشت.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، لازم نیست از بابت آیتم‌های کالکتیبل نگرانی داشته باشید. پس از اتمام داستان می‌توانید آزادانه در نقشه‌ی بازی بگردید و هرآنچه باقی مانده را جمع کنید. در واقع یک صندوقچه‌ی بنفش که مربوط به حروف رمز (Language Cipher) وجود دارد که پس از اتمام بخش داستانی آن را از دست خواهید داد اما برای کسب تروفی مربوطه تنها لازم است 8تا از این صندوقچه‌ها را باز کنید. در بازی بیشتر از 8 صندوقچه مربوط به این آیتم قرار داده شده پس از دست دادن آن صندوقچه‌ی به خصوص نباید نگرانتان کند.  

گام دوم: کالکتیبل‌ها و ماموریت‌های فرعی

راهنمای پیدا کردن کالکتیبل‌های بازی God of War

پس از تمام شدن داستان بازی، وقت آن می‌رسد که در مپ بازی بگردید و تمام کالکتیبل‌های باقیمانده را پیدا کرده و ماموریت‌هایی که دیگر NPCهای بازی به شما می‌دهند (در منوی بازی در بخش Favours می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد) را انجام دهید. 13 تروفی در بازی God of War وجود دارد با پیدا کردن کالکتیبل‌ها آنلاک خواهند شد، چند اژدها و والکری‌ها نیز شامل این تروفی‌ها می‌شوند.

گام سوم: تروفی‌های مربوط به موسپلهایم، نیلفهایم و والکری کویین

این مرحله از کسب تروفی‌های بازی کاملا به کالکتیبل‌ها مرتبط است. شما باید 8 صندوقچه‌ی بنفش که مربوط به زبان رمز (Language Cipher) است را باز کنید. یک قفل به شکل ماسک بر روی این صندوقچه‌ها قرار دارد که تنها آترئوس می‌تواند با استفاده از خنجر خود آن‌ها را بشکند. آن‌ها را نیز در راهنمای کالکتیبل‌ها قرار داده‌ایم. قلمروهای موسپلهایم و نیلفهایم در پایان بخش داستانی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. هر قلمرو دارای 4 سایفر است (8تا در مجموع). این دو قلمرو بخش‌های غیرفرعی با چالش‌های مخصوص به خود هستند و داستان اصلی بازی در آن‌ها رخ نمی‌دهد. در موسپلهاین شما باید برای کسب تروفی‌ «Fire and Brimstone» چالش‌هایی را پشت سر بگذارید. در نیفلهایم نیز باید برای باز کردن تمام صندوقچه‌ها به قدر کافی Mist Echoe فارم کنید تا تروفی «Darkness and Fog» آنلاک شود. پس از باز کردن تمام صندوقچه‌ها تنها چیزی که باقی می‌ماند شکست دادن ملکه‌ی والکری هاست. او را می‌توان در منطقه‌ی Council of Valkyries واقع در میدگارد پیدا کرد. برای احضار کردن والکری کویین باید سر هشت والکری دیگر را بر روی سکوهای مخصوصی که در آن مکان وجود دارند قرار دهید. والکری کویین سخت‌ترین باس بازی است پس توصیه می‌شود او را در انتهای فهرست اولویت‌های خود قرار دهید تا بهترین تجهیزات برای رویارویی با او در اختیارتان باشد.


Father and SonBazimag Trophy guide Platinum Medal

Father and Son

تمام تروفی‌های دیگر را کسب کنید

توضیح: تمام تروفی‌های بازی God of War را کسب کنید تا تروفی پلاتینوم آنلاک شود (به DLC نیازی نیست).


The Journey Begins

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

The Journey Begins

در مقابل غریبه از خانه‌ی خود دفاع کنید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی با تمام کردن اولین کوئست اصلی بازی یعنی «The Marked Trees» آنلاک می‌شود.


A New FriendBazimag Trophy guide Bronze Medal

A New Friend

از جنگل جادوگر جان سالم به در ببرید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول دومین کوئست اصلی بازی یعنی «Path to the Mountain» آنلاک می‌شود.


Feels Like HomeBazimag Trophy guide Bronze Medal

Feels Like Home

اجازه دهید الف‌های نورانی به خانه بازگردند

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول چهارمین کوئست اصلی بازی یعنی «The Light of Alfheim» آنلاک می‌شود.


Dragon SlayerBazimag Trophy guide Silver Medal

Dragon Slayer

اژدهای کوهستان را شکست دهید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول پنجمین کوئست اصلی بازی یعنی «Inside the Mountain» و پس از شکست دادن باس اژدها که «Hraezlyr» نام دارد، آنلاک می‌شود.


Troubling ConsequencesBazimag Trophy guide Bronze Medal

Troubling Consequence

ماگنی و مادی را شکست دهید

توضیح: : این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول هفتمین کوئست اصلی بازی یعنی «The Magic Chisel» و پس از شکست دادن ماگنی و مادی در باس‌فایت این مرحله آنلاک می‌شود.


Hello, Old FriendBazimag Trophy guide Platinum Medal

Hello, Old Friend

شمشیرهای آشوب را دوباره در دست بگیرید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول نهمین کوئست اصلی بازی یعنی «The Sickness» و پس از بدست آوردن شمشیرهای آشوب و کشتن اولین موج دشمنان آنلاک می‌شود.


Promise Fulfilled

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Promise Fulfilled

آترئوس را درمان کنید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی با تمام کردن نهمین کوئست اصلی بازی یعنی «The Sickness» آنلاک می‌شود.


Round 2Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Round 2

آترئوس را نجات دهید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی با تمام کردن یازدهمین کوئست اصلی بازی یعنی «Return to the Summit» آنلاک می‌شود.


Past HauntsBazimag Trophy guide Bronze Medal

Past Haunts

کشتی را به خارج از هلهایم هدایت کنید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی با تمام کردن دوازدهمین کوئست اصلی بازی یعنی «Escape from Helheim» آنلاک می‌شود.


Twilight BeckonsBazimag Trophy guide Silver Medal

Twilight Beckons

بالدور را شکست دهید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی با تمام کردن پانزدهمین کوئست اصلی بازی یعنی «Jotunheim in Reach» و پس از شکست دادن باس این مرحله یعنی «بالدور» آنلاک می‌شود.


Last WishBazimag Trophy guide Gold Medal

Last Wish

خاکستر را بیفشانید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی با تمام کردن شانزدهمین کوئست اصلی بازی یعنی «Mother’s Ashes» و پس از اتمام خط داستانی بازی آنلاک می‌شود. در این نقطه از بازی داستان اصلی به پایان روایت خود می‌رسد. لازم به ذکر است که یک سکانس پایانی مخفی اختیاری نیز در بازی وجود دارد. برای مشاهده‌ی این سکانس باید به خانه‌ی خود در منطقه‌ی Wildwoods بازگردید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، اکنون قادرید آزادانه در محیط بازی بگردید و هر آنچه که باقی مانده را انجام داده و باقی تروفی‌ها را کسب کنید.


Beneath the SurfaceBazimag Trophy guide Platinum Medal

Beneath the Surface

هر چیزی که در منطقه‌ی Lake of Nine وجود دارد را بررسی کنید

 توضیح: برای کسب این تروفی لازم است ابری که در منوی Map بر روی منطقه‌ی Lake of Nine قرار گرفته به طور کامل ناپدید شود و برای این کار باید برای یک بار از تمامی جزایر منطقه بازدید کنید. Lake of Nine همان منطقه‌ی مرکزی در قلمرو میدگارد است. جزایر موجود در این منطقه را می‌توان بر روی نقشه مشاهده کرد که همگی دارای نام مخصوص به خود هستند. شما باید تمام این مناطق را جستجو کنید تا اینکه ابر موجود بر روی منطقه در منوی Map کاملا ناپدید شود. زمان و مکان خاصی برای آنلاک شدن این تروفی مشخص نشده اما اگر از راهنمای کالکتیبل‌های بازی God of War که به زودی در بازی‌مگ منتشر خواهد شد پیروی کنید، خود به خود این تروفی را دریافت خواهید کرد چون برای پیدا کردن تمام کالکتیبل‌ها باید کل مناطق بازی را جستجو نمایید.

مکان‌هایی که به ترتیب در شمال، شرق، جنوب و غرب میدگارد باید جستجو شوند به ترتیب زیر هستند:

The Mason’s Channel

Council of Valkyries

Stone Falls

Veithurgard

Buri’s Storeroom

Cliffs of the Raven

Lookout Tower

Isle of Death

Iron Cove

Forgotten Caverns

Ruins of the Ancient

Light Elf Outpost

همانطور که گفتیم، با استفاده از راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام کالکتیبل‌ها در بازی God of War براحتی این تروفی را کسب خواهید کرد.


Death Happened Here

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Death Happened Here

ویترگارد را به طور کامل جستجو کنید

 

توضیح: با پیدا کردن تمام کالکتیبل‌ها در منطقه‌ی ویترگارد این تروفی را دریافت خواهید کرد.

در گوشه‌ی شمالِ شرقی Lake of Nine در میدگارد منطقه‌ای وجود دارد که ویترگارد (Veithurgard) نامیده می‌شود. با استفاده از قایق می‌توانید وارد این ناحیه شوید. این منطقه بوسیله‌ی یک دروازه‌ی طلایی بزرگ بسته شده است. در منطقه‌ی Stone Falls قادر خواهید بود این دروازه را باز کنید (Stone Falls کمی بالاتر از دروازه‌های طلایی قرار دارد). برای بدست آوردن این تروفی شما باید تمام آیتم‌های کالکتیبل در ویترگارد را پیدا کنید (بجز آزاد کردن اژدها،  برای این تروفی نیازی به انجام آن کوئست نیست). فهرست کالکتیبل‌های ویترگارد عبارت است از:

  • شش آرتیفکت
  • یک میستیک گیت (Mystic Gate)
  • یک ماموریت فرعی (Favour) که نیازی به انجامش نیست
  • یک فروشگاه
  • شش لور مارکر (Lore Markers)
  • یک صندوقچه لجندری (Legendary Chest)
  • یک صندوقچه‌ی نورنیر (Nornir Chest)
  • 3 کلاغ اودین (Odin’s Ravens)

راهنمای پیدا کردن تمام آیتم‌های کالکتیبل موجود در منطقه‌ی ویترگارد را به همراه ویدیوهای اختصاصی بازی‌مگ به زودی در وبسایت قرار خواهیم داد.


TrilingualBazimag Trophy guide Bronze Medal

Trilingual

زبان‌های موسپلهایم و نیفلهایم را یاد بگیرید.

توضیح: برای آنلاک کردن زبان مربوط به مناطق موسپلهایم و نیفلهایم شما باید صندوقچه‌های بنفش‌رنگِ مربوط به زبان رمز (Language Cipher Chests) را پیدا کنید. یک قفل که به صورت یک ماسک بر روی صندوقچه شناور راه تشخیص این نوع از صندوقچه‌هاست. آترئوس با استفاده از خنجر خود این قفل را باز می‌کند. برای کامل شدن زبان هر منطقه باید چهار صندوقچه‌ی بنفش را در میدگارد باز کنید و این یعنی در مجموع لازم هشت صندوقچه‌ی بنفش‌رنگ را پیدا کنید تا این تروفی آنلاک شود.

خوشبختانه، در بازی بیشتر از آنچه که نیاز هست صندوقچه‌ی سایفر وجود دارد. حواستان را جمع کنید زیرا یکی از آن‌ها را ممکن است از دست بدهید. یکی از صندوقچه‌های سایفر درون شکم مار بزرگ بازی وجود دارد. در بخش انتهایی داستان برای پیدا کردن چشم دوم ممیر (Mimir) به درون شکم او خواهید رفت پس اگر مانند نگارنده در جمع کردن آیتم‌ها وسواس دارید در این بخش از بازی کاملا دقت کنید. زمانی که به وسیله‌ی قایق از دهان مار بزرگ (Serpent) به درون شکمش می‌روید تا چشم دوم ممیر را پیدا کنید، اگر مکانی که صندوق حاوی چشم ممیر در آن پیدا شد را به خوبی بگردید صندوقچه‌ی بنفش‌رنگی را در همان محل خواهید دید. زمانی که از دهان مار خارج شوید دیگر نمی‌توانید به این محل بازگردید. البته جای نگرانی وجود ندارد. همانطور که گفتیم در بازی بیش از آنچه نیاز است صندوقچه‌ی مربوط به زبان رمز پیدا می‌شود.  

بر خلاف دیگر آیتم‌های کالکتیبل، صندوقچه‌های بنفش را نمی‌توان از روی مپ ردیابی کرد و پیدا کردنشان در تکمیل کردن بازی تاثیری نخواهد داشت. زمانی که موفق شوید چهار زبان مربوط به هر ناحیه را تکمیل کنید قلمروهای مربوط به هر ناحیه (موسپلهایم و نیفلهایم) در دسترستان قرار خواهند گرفت. در این مناطق ماموریت‌های جانبی وجود دارد که با انجام آن‌های بعضی از بهترین تجهیزات بازی را بدست خواهید آورد. زمانی که هر 8 صندوقچه را پیدا کردید، باقی آن‌ها حاوی آیتم‌های مورد نیاز برای آپگریدهایتان خواهند بود.

شما قادرید در حین جمع‌آوری سایر کالکتیبل‌ها و پیشروی در بازی، با استفاده از راهنمای اختصاصی بازی‌مگ تمام صندوقچه‌های بنفش را پیدا کنید.


Dwarven IngenuityBazimag Trophy guide Bronze Medal

Dwarven Ingenuity

یکی از قطعات زره را ارتقا دهید

توضیح: برای کسب این تروفی باید به فروشگاه یکی از دو آهنگر بازی یعنی سیندری یا براک بروید. شما باید از قبل یک قطعه زره را ساخته (Craft) و پوشیده (Equip) باشید. در منوی فروشگاه (Shop) با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Dpad Right وارد بخش «Upgrade» شوید > هرکدام از قطعات زره را که دوست دارید با دکمه‌ی PS4 Controller Cross Button انتخاب نمایید > با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Square Button زره را ارتقا دهید. برای هربار آپگرید کردن تجهیزاتتان به هکسیلور (Hacksilver) نیاز دارید که واحد پول بازی است. برای آپگریدهای اولیه‌ی هر قطعه از تجهیزات باید مقدار اندکی هکسیلور خرج کنید. هرچقدر که سطح آپگرید یک قطعه بالاتر برود برای ارتقای آن به لول بعدی به مقدار بیشتری هکسیلور نیاز خواهید داشت.


Nice MovesBazimag Trophy guide Silver Medal

Nice Moves

سنگ مربوط به یک رونیک اتک را بدست بیاورید

توضیح: این تروفی به صورت خودبه‌خود و با پیشروی در بخش داستانی بدست می‌آید، نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول یکی از کوئست‌های اصلی بازی به نام «Path to the Mountain» آنلاک می‌شود. در این کوئست آترئوس به یک صندوقچه اشاره می‌کند که شما باید آنرا باز کنید. جم‌ (Gem) مربوط به یک رونیک اتک (Runic Attack) را می‌توان از طریق صندوقچه‌ها، ماموریت‌های فرعی و فارم کردن هیولاهای بازی بدست آورد.


Iðunn’s OrchardBazimag Trophy guide Silver Medal

Iðunn’s Orchard

نوار سلامت خود را به طور کامل ارتقا دهید

توضیح: در بازی God of War برای اندازه‌ی نوار سلامت (Health) کریتوس نُه آپگرید وجود دارد.

شما می‌توانید آپگریدهای مربوط به سلامت را درون صندوقچه‌های نورنیر (Nornir Chests) پیدا کنید. این آپگریدها در واقع همان آیتم Idunn Apple هستند که در صندوقچه‌هایی با سه قفل رمزی قرار دارند. برای آنکه اندازه‌ی نوار سلامت کریتوس را به میزان کامل ارتقا دهید به نُه‌ عدد Idunn Apple نیاز دارید. با پیدا کردن هر سه سیب، نوار سلامت کریتوس به ازای یک واحد افزایش می‌یابد. از باز کردن صندوچه‌های نورنیر همچنین ممکن است آیتم Horns of Blood Mead را کسب کنید که از آن برای ارتقاء قابلیت Rage در بازی استفاده می‌شود. به طور کلی در بازی God of War 21 صندوقچه‌ی نورنیر وجود دارد که شما باید 18تای آن‌ها را پیدا و باز کنید. (9 آپگرید برای نوار سلامت و 9 آپگرید برای نوار خشم).

حیالتان راحت باشد، هیچکدام از این صندوقچه‌ها را نمی‌توان از دست داد، پس از اتمام بخش داستانی تمامی آن‌ها را می‌توان در حالت Free-Roam بدست آورد. در هرمنطقه از بازی می‌توان آیتم‌های کالکتیبل را ردیابی کرد و به این ترتییب شما می‌توانید حدس بزنید که در کدام منطقه کالکتیبل‌ها را به طور کامل پیدا نکرده‌اید.

با استفاده از راهنمای اختصاصی بازیمگ برای پیدا کردن تمام کالکتیبل‌های بازی God of War، مکان تمام صندوقچه‌های نورنیر را پیدا کنید.


Quick TemperedBazimag Trophy guide Silver Medal

Quick Tempered

نوار خشم خود را به طور کامل ارتقا دهید

توضیح: در بازی God of War برای اندازه‌ی نوار خشم (Rage) کریتوس نُه آپگرید وجود دارد.

شما می‌توانید آپگریدهای مربوط به Rage را درون صندوقچه‌های نورنیر (Nornir Chests) پیدا کنید. این آپگریدها در واقع همان آیتم Horns of Blood Mead هستند که در صندوقچه‌هایی با سه قفل رمزی قرار دارند. برای آنکه اندازه‌ی نوار خشم کریتوس را به میزان کامل ارتقا دهید به نُه‌ عدد Horns of Blood Mead نیاز دارید. با پیدا کردن هر سه شاخ، نوار خشم کریتوس به ازای یک واحد افزایش می‌یابد. از باز کردن صندوچه‌های نورنیر همچنین ممکن است آیتم Idunn Apple را کسب کنید که از آن برای ارتقاء نوار سلامت در بازی استفاده می‌شود. به طور کلی در بازی God of War 21 صندوقچه‌ی نورنیر وجود دارد که شما باید 18تای آن‌ها را پیدا و باز کنید. (9 آپگرید برای نوار سلامت و 9 آپگرید برای نوار خشم).

حیالتان راحت باشد، هیچکدام از این صندوقچه‌ها را نمی‌توان از دست داد، پس از اتمام بخش داستانی تمامی آن‌ها را می‌توان در حالت Free-Roam بدست آورد. در هرمنطقه از بازی می‌توان آیتم‌های کالکتیبل را ردیابی کرد و به این ترتییب شما می‌توانید حدس بزنید که در کدام منطقه کالکتیبل‌ها را به طور کامل پیدا نکرده‌اید.

با استفاده از راهنمای اختصاصی بازیمگ برای پیدا کردن تمام کالکتیبل‌های بازی God of War، مکان تمام صندوقچه‌های نورنیر را پیدا کنید.


Best Dressed

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Best Dressed

برای آترئوس یک لباس بسازید

توضیح: برای کسب این تروفی باید به فروشگاه یکی از دو آهنگر بازی یعنی سیندری یا براک بروید. در منوی مربوط به Craft گزینه‌ی «Atreus Armor» را انتخاب کرده و یکی از آن‌ها را بخرید. ارزان‌ترین زرهی که می‌توان برای آترئوس خرید 10،000 هک‌سیلور قیمت دارد. اگر نمی‌خواهید این مقدار پول را خرج کنید کافیست پس از خرید زره، دومین سیو خودکار را مجددا بارگذاری نمایید.


EnchantedBazimag Trophy guide Bronze Medal

Enchanted

به زره خود یک جادو اضافه کنید

توضیح: جادو یا همان Enchantment را می‌توان بر روی قطعات مختلف زره قرار داد و از قابلیت‌های خاصش کمک گرفت.  ابتدا باید یکی از قطعات زره خود را آپگرید کنید تا جای خالی برای قرار دادن یک جادو در آن آنلاک شود. برای آگاهی از نحوه‌ی انجام این کار تروفی «Dwarven Ingenuity» را مشاهده نمایید. همچنین می‌توانید یک زره رده بالا بسازید که از همان ابتدا جای خالی برای جادو داشته باشد. اکنون منوی بازی را باز کنید سپس > به بخش Armor بروید > برای مشاهده‌ی جاهای خالی مخصوص قرارگیری جادو بر روی زره دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را فشار دهید > هر جادویی که از میان Enchantmentها دوست دارید را بر روی یک جا خالی قرار دهید. لازم به ذکر است که پیش از انجام این کار باید حداقل یک Enchantment داشته باشید. از طریق کشتن باس‌های متعددی که در بخش داستانی با آن‌ها مواجه می‌شوید انچنتمت‌های فراوانی دراپ خواهد شد، همچنین می‌توانید پس از کمی پیشروی در بخش داستانی بازی آن‌ها را از فروشگاه براک یا سیندری خریداری نمایید.


All Will FallBazimag Trophy guide Silver Medal

All Will Fall

هزار دشمن را از بین ببرید

توضیح: راه و روش کسب این تروفی بر عهده‌ی خودتان است و خود به خود در حین تلاش برای کسب تروفی پلاتینوم این تروفی نیز آنلاک خواهد شد. برای کسب این تروفی نیاز به فارم کردن دشمنان نیست. در حین پیشروی در داستان بازی، هنگام جستجو برای آیتم‌های کالکتیبل و همچنین اجام ماموریت‌های فرعی تعداد زیادی از دشمنان خود را از بین خواهید برد.

اگر قصد دارید دشمنان را فارم کنید، این کار را در منطقه‌ی موسپلهایم به راحتی می‌توان انجام داد. برای انتخاب حالت تمرینی دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Buttonرا فشار دهید و گروه‌های پیاپی دشمنان را از بین ببرید.


Dangerous SkiesBazimag Trophy guide Silver Medal

Dangerous Skies

سه اژدهای بازی را آزاد کنید

توضیح: در بازی God of War سه اژدها وجود دارد. همه آن‌ها را می‌توان در مناطق اطراف میدگارد پیدا کرد.

  • اژدهای فافنیر (The Dragon Fafnir) – این اژدها در منطقه‌ی Council of Valkyries در شمال میدگارد حضور دارد.
  • اژدهای رژین (The Dragon Reginn) – این اژدها در منطقه‌ی Konunsgard در غرب میدگارد حضور دارد.
  • اژدهای اوتر (The Dragon Otr) – این اژدها در منطقه‌ی Veithurgard، منطقه‌ی بزرگی در شمال شرق میدگارد حضور دارد.

این سه اژدها را می‌توان در مناطق مربوط به خودشان، از طریق منوی «Favours» (ماموریت‌های فرعی) ردیابی کرد. با استفاده از راهنمای اختصاصی باز‌مگ هرسه‌تای آن‌ها را پیدا خواهید کرد. در طی این کوئست‌ها شما باید سه معبد اژدها را نابود سازید. این معابد سنگ‌های کوچکی هستند که طلسم‌هایی آبی‌رنگ بر رویشان حک شده است. این معابد در منطقه‌ی مربوط به هر اژدها و در مکان‌هایی مخفی در مجاورت اژدها وجود دارند. پس از نابود کردن این سه معبد باید به نزد هر اژدها بازگردید و با شکستن قفلی که آن‌ها را اسیر کرده آزادشان کنید.

برای آگاهی از مکان دقیق هر اژدها از راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام کالکتیبل‌های بازی God of War استفاده کنید.


Like Oil and WaterBazimag Trophy guide Gold Medal

Like Oil and Water

تمام درخواست‌های سیندری و براک را انجام دهید

توضیح: برای کسب این تروفی شما باید در میدگارد پنج درخواست (ماموریت جانبی) سیندری و براک را برایشان انجام دهید. آن‌ها دو فروشنده و آهنگری هستند که در طول خط داستانی بازی برای دفعات فراوانی ملاقاتشان خواهید کرد. این تروفی را نمی‌توان از دست داد. با پیشروی در خط داستانی بازی آن‌ها نیز درخواست‌هایشان را مطرح خواهند کرد. پس از آنکه سیندری و براک راجع به درخواستشان با شما صحبت کردند با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button می‌توانید آن کوئست را آغاز نمایید.

براک و سیندری هرکدام دو ماموریت فرعی به شما خواهند داد. پس از انجام دادن این 4 ماموریت فرعی آن‌ها را در معبد تیر (Tyr’s Temple) ملاقات کنید تا پنجمین ماموریت فرعی را به شما بدهند. این پنج ماموریت فرعی عبارتند از:

  • براک – Second Hand Soul
  • براک – Deus Ex Malachite
  • سیندری – Fafnir’s Hoard
  • سیندری – Family Business
  • براک و سیندری – Hail to the King

به زودی راهنمای اختصاصی بازی‌مگ مربوط به هر پنج ماموریت را در وبسایت بازی‌مگ قرار خواهیم داد.

انجام دادن درخواست‌هایی که سنیدری در نیفلهایم از شما می‌کند، برای کسب این تروفی لازم نیستند، هر پنج ماموریت جانبی در میدگارد به وقوع می‌پیوندند. پس از اتمام بخش داستانی می‌توانید این پنج درخواست را انجام دهید، در اینصورت با توجه به پیشروی در داستان و بدست آوردن زره و تجهیزات بهتر، احتمالا انجام این ماموریت‌های فرعی نیز برایتان راحت‌تر خواهد بود. پس از انجام هر درخواست دوباره با هرکدام از دو برادر که ماموریت را به شما دادند صحبت کنید تا کوئست بعدی نیز مشخص شود (اگر ماموریت بعدی در اختیارتان قرار نگرفت باید در بخش داستانی پیشروی بیشتری داشته باشید).

انجام دادن این درخواست‌ها نه تنها موجب کسب این تروفی می‌شوند بلکه در بدست آوردن تروفی‌های دیگر نیز نقش خواهند داشت. هرکدام از ماموریت‌هایی که براک و سیندری به شما محول می‌کنند، موجب آنلاک شدن مناطق جدید می‌شود که در این مناطق کالکتیبل‌های فراوانی به چشم خواهد خورد. همچنین پس از انجام پنجمین درخواست دو زره بسیار خوب با لول 6 در فروشگاه برایتان آنلاک خواهد شد.


CuratorBazimag Trophy guide Silver Medal

Curator

تمام آرتیفکت‌ها را جمع‌آوری نمایید

توضیح: در بازی God of War 45 آرتیفکت (Artifact) وجود دارد. آرتیفکت‌ها کالکتیبل‌های درخشان هستند که بر روی زمین پیدا می‌شوند. هیچکدام از آن‌ها را نمی‌توان از دست داد. پس از اتمام بخش داستانی در حالت Free-Roam می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. در هر منطقه می‌توان کالکتیبل‌ها را ردیابی کرد پس اگر در انتها تمامی آن‌ها را پیدا نکرده باشید، می‌توان متوجه شد که در کدام منطقه باید به دنبال کالکتیبل‌ها باشید.

برای آگاهی از مکان تمامی آرتیفکت‌ها، به راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام آیتم‌های کالکتیبل بازی God of War مراجعه کنید.


Allfather Blinded

Bazimag Trophy guide Silver Medal

Allfather Blinded

تمام کلاغ‌های اودین را بکشید

توضیح: در بازی God of War 51 کلاغ اودین (Odin’s Ravens) وجود دارد. کلاغ‌های اودین با رنگ سبز درخشان در مناطق مشخصی یا ایستاده‌اند و یا حول یک محور ثابت پرواز می‌کنند. کلاغ‌های اودین در بین تمام کالکتیبل‌های بازی به بهترین نحو در محیط پنهان شده‌اند. البته جای نکرانی وجود ندارد، هنگامی که به یکی از آن‌ها نزدیک باشید صدای خاصی را در اطراف خود خواهید شنید. اگر از هندزفری یا هدفون برای بازی استفاده می‌کنید، پیدا کردن کلاغ‌های اودین بسیار راحت‌تر خواهد بود. 

هیجکدام از کلاغ‌های اودین از دست دادنی نیستند. پس از تمام کردن داستان و در حالت Free-Roam نیز می‌توان آن‌ها را شکار کرد. در هر منطقه می‌توان کالکتیبل‌ها را ردیابی کرد پس اگر در نهایت تمامی آن‌ها را پیدا نکرده باشید، می‌توان متوجه شد که در کدام منطقه باید به دنبال کالکتیبل‌ها باشید.

برای آگاهی از مکان تمامی کلاغ‌های اودین، به راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام آیتم‌های کالکتیبل بازی God of War مراجعه کنید.


The Best MovesBazimag Trophy guide Bronze Medal

The Best Moves

یکی از رونیک اتک‌ها را به طور کامل ارتقا دهید

توضیح: در ابتدا شما باید جم (Gem) مربوط به یک رونیک اتک (Runic Attack) را پیدا کرده باشید (تروفی Nice Moves را مطالعه نمایید). در طول دومین کوئست اصلی بازی یعنی «Path to the Mountain» به طور خود به خود یک جم دریفت خواهید کرد. جم‌ها را اغلب می‌توان از طریق صندوقچه‌های بازی، دراپ شدن توسط باس‌ها و انجام ماموریت‌های فرعی بدست آورد. اولین جمی که با پیشروی در داستان بازی بدست خواهید آورد «He’l Touch» نام دارد و آپپگرید کردنش کمتر از بقیه‌ی جم‌ها برایتان خرج خواهد داشت (در کل پنج‌هزار XP). برای آپگرید باید از امتیاز XP خود خرج کنید که با شکست دادن و کشتن دشمنان حاصل می‌شود.

هر کدام از رونیک اتک‌ها را می‌توان تا دو بار آپگرید کرد. برای آپگرید کردن یک رونیک اتک مسیر زیر را در منوی بازی طی کنید: Menu > Weapons > در یک اسلات خالی باید یک رونیک اتک را قرار دهید > بر روی رونیک اتک مورد نظر خود دکمه‌ی PS4 Controller Cross Button را فشار دهید > برای آپگرید کردن دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را نگه دارید.

اگر در آن مقطع از بازی علاقه‌ای به خرج کردن XP خود ندارید تنها کافیست قبل از انجام آپگرید یک سیو دستی انجام داده و پس از کسب تروفی از همان سیو بازی را مجددا لود نمایید تا XP خود را بازگردانید.


WorthyBazimag Trophy guide Bronze Medal

Worthy

تبر لویاتان را به طور کامل ارتقا دهید

توضیح: با آپگرید کردن تبر لویاتان (Leviathan Axe) تا لول ششم، این تروفی آنلاک خواهد شد. آخرین آپگرید تنها پس از تمام کردن بخش داستانی امکان‌پذیر است.

تبر را می‌توان در هرکدام از فروشگاه‌ها سیندری و براک آپگرید کرد. برای آپگرید کردنش به آیتم «Frozen Flames» نیاز دارید. این آیتم را نمی‌توان از دست داد، به صورت خود به خود و با پیشروی در بخش داستانی بازی بدست می‌آید و توسط باس‌ها دراپ می‌شود. حتی اگر یادتان برود که پس از شکست دادن یک باس Frozen Flames را بردارید، آن را در بخش «Lost Items» در منوی فروشگاه می‌توان بازیابی کرد پس بابت از دست دادنش نگران نباشید. تنها با بازی کردن خط داستانی و تمام کردن آن، می‌توان تبر لویاتان را تا لول پنج ارتقا داد.

برای رسیدن به ششمین لول آپگرید شما باید صندوقچه‌ای که در تالار مرکزی نیفلهایم قرار دارد را باز کنید؛ انجام چنین کاری پنج‌هزار میست اکو (Mist Echoes) خرج دارد. این مقدار میست اکو را باید برای بدست آوردن آیتم Chilling Mist هزینه کنید. میست اکوی مورد نیاز را می‌توان از طریق فارم کردن دشمنان در هزارتوی شانسی نیفلهایم یا فروختن لوت حاصل از دشمنان این منطقه بدست آورد. برای کسب تروفی «Darkness and Fog» لازم است که تمامی آن صندوقچه‌ها را باز کرده باشید پس برای راهنمایی بیشتر راجع به فارم کردن دشمنان به آن تروفی مراجعه نمایید.

پس از بدست آوردن Chilling Mist به فروشگاه رفته و در منوی فروشگاه این میر را طی کنید: Buy > Resources > Trade the Chilling Mist of Niflheim for Frozen Flames. اکنون می‌توانید تبر کریتوس را کاملا آپگرید کنید. به یاد داشته باشید برای آخرین آپگرید لازم است که حتما بخش داستانی را تمام کرده باشید.

همانطور که پیش از این گفتیم، برای آنلاک کردن قلمرو نیفلهایم در اتاق سفر میان قلمروها، لازم است که چهار بخش از زبان رمز مربوط به این قلمرو را پیدا کرده باشید. این آیتم‌ها در صندوق‌هایی به رنگ بنفش قرار دارند که با یک قفل به شکل ماسکی شناور بر روی صندوقچه قابل شناسایی هستند. آترئوس با استفاده از خنجر خود می‌تواند این قفل‌ها را باز کند.

برای آگاهی از مکان صندوقچه‌های بنفش‌رنگ زبان رمز به ، به راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام آیتم‌های کالکتیبل بازی God of War مراجعه کنید.


Why Fight ItBazimag Trophy guide Silver Medal

Why Fight It?

شمشیرهای آشوب را به طور کامل ارتقا دهید

توضیح: با آپگرید کردن شمشیرهای آشوب (Leviathan Axe) تا لول پنجم، این تروفی آنلاک خواهد شد. آخرین آپگرید تنها پس از تمام کردن بخش داستانی امکان‌پذیر است.

شمشیرهای آشوب را می‌توان در هرکدام از فروشگاه‌ها سیندری و براک آپگرید کرد. برای آپگرید کردنش به آیتم «Chaos Flames» نیاز دارید. این آیتم را نمی‌توان از دست داد، به صورت خود به خود و با پیشروی در بخش داستانی بازی بدست می‌آید و توسط باس‌ها دراپ می‌شود. حتی اگر یادتان برود که پس از شکست دادن یک باس Chaos Flames را بردارید، آن را در بخش «Lost Items» در منوی فروشگاه می‌توان بازیابی کرد پس بابت از دست دادنش نگران نباشید. تنها با بازی کردن خط داستانی و تمام کردن آن، می‌توان شمشیرهای آشوب را تا لول چهار ارتقا داد.

برای دستیابی به پنجمین لول آپگرید شما باید آیتم Raging Inferno of Muspelheim را پیدا کنید. این آیتم توسط والکریِ قلمرو موسپلهایم دراپ خواهد شد. پس تنها کافیست که والکری این منطقه را شکست دهید.

 پس از بدست آوردن Raging Inferno of Muspelheim به فروشگاه رفته و در منوی فروشگاه این میر را طی کنید: Buy > Resources > Trade the Raging Inferno of Muspelheim for Chaos Flames. اکنون می‌توانید شمشیرهای آشوب را کاملا آپگرید کنید. به یاد داشته باشید برای آخرین آپگرید لازم است که حتما بخش داستانی را تمام کرده باشید.

همانطور که پیش از این گفتیم، برای آنلاک کردن قلمرو موسپلهایم در اتاق سفر میان قلمروها، لازم است که چهار بخش از زبان رمز مربوط به این قلمرو را پیدا کرده باشید. این آیتم‌ها در صندوق‌هایی به رنگ بنفش قرار دارند که با یک قفل به شکل ماسکی شناور بر روی صندوقچه قابل شناسایی هستند. آترئوس با استفاده از خنجر خود می‌تواند این قفل‌ها را باز کند.

برای آگاهی از مکان صندوقچه‌های بنفش‌رنگ زبان رمز به ، به راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام آیتم‌های کالکتیبل بازی God of War مراجعه کنید.


Path of the ZealotBazimag Trophy guide Bronze Medal

Path of the Zealot

مجموعه‌ زره مسافر را بدست بیاورید

توضیح: برای کسب این تروفی شما باید مجموعه‌ی کامل زره Traveller را بسازید. این مجموعه از سه قطعه زره Chest، Wrist، Waist تشکیل شده است. شما برای ساخت این زره به متریال‌های زیر نیاز خواهید داشت:

  • هشت عدد آیتم Traveller’s Armour Shard
  • سی عدد آیتم Traveller’s Grisly Trophy

هردوی این آیتم‌ها توسط Travellerها (دشمنانی که شبیه به یک شوالیه هستند و از زره و سپری سنگین استفاده می‌کنند) دراپ می‌شوند. پس از کشن اولین ترولر آیتم مخصوص ساخت و ساز جدیدی به نام «The Road Less Travelld» را آنلاک خواهید کرد. یک آیتم Traveller Shard را به سیندری یا براک در فروشگاهشان تحویل دهید تا زره Traveller در منوی مربوط با ساخت و ساز (Craft) آنلاک شود.

با پیشروی در بازی تعداد زیادی از ترولرها در مقابلتان قرار خواهند گرفت، بنابراین آیتم‌های لازم برای ساخت مجموعه‌ی کامل زره Traveller را به راحتی کسب بدست خواهید آورد. اگر یادتان برود که آیتم‌های دراپ شده توسط دشمنان را بردارید، آن‌ها را بعدا در بخش «Lost Items» در منوی فروشگاه مجددا پیدا خواهید کرد. پس نگران از دست دادن آیتم‌های دراپ شده توسط ترولرها نباشید. برای جمع ‌آوری متریال مورد نیاز به اندازه‌ی کافی، لازم است چهار یا پنج ترولر را بکشید.

در ادامه چند نبرد آسان با ترولرها را برایتان فهرست کرده‌ایم (تعداد زیادی ترولر در بازی وجود دارد اما این‌ها آسان‌ترینشان هستند):

  • در کوئست اصلی بازی: The Magic Chisel (این نبرد مربوط به بخش داستانی است و نمی‌توان آن را از دست داد).
  • در کوئست اصلی بازی: Escape From Helheim (این نبرد مربوط به بخش داستانی است و نمی‌توان آن را از دست داد).
  • در کوئست اصلی بازی: A Path to Jotumheim (این نبرد مربوط به بخش داستانی است و نمی‌توان آن را از دست داد). در این نبرد به صورت همزمان در مقابل دو ترولر مبارزه خواهید کرد.
  • در کوئست فرعی بازی: Deus El Malachite (این نبرد مربوط به بخش Favors است و نمی‌توان آن را از دست داد).
  • در کوئست فرعی بازی: Family Business (این نبرد مربوط به بخش Favors است و نمی‌توان آن را از دست داد).

در برج‌هایی که در اطراف منطقه‌ی Lake of Nine در میدگارد قرار دارند ترولرهای بیشتری خواهید یافت.


PrimordialBazimag Trophy guide Platinum Medal

Primordial

مجموعه زره باستانی را بدست بیاورید

توضیح: برای کسب این تروفی شما باید مجموعه‌ی کامل زره Ancient را بسازید. این مجموعه از سه قطعه زره Chest، Wrist، Waist تشکیل شده است. شما برای ساخت این زره به متریال‌های زیر نیاز خواهید داشت:

  • سه عدد آیتم Ancient’s Heart
  • شانزده عدد آیتم Ancient Rubble

هردوی این آیتم‌ها توسط Ancientها (دشمنانی سنگی و عظیم‌الجثه که از درون سینه‌شان به سمت شما شراره‌های انرژی پرت می‌کنند) دراپ می‌شوند. پس از کشن اولین انشنت آیتم مخصوص ساخت و ساز جدیدی به نام «Hearts of Stone» را آنلاک خواهید کرد. یک آیتم Ancient’s Heart را به سیندری یا براک در فروشگاهشان تحویل دهید تا زره Ancient در منوی مربوط با ساخت و ساز (Craft) آنلاک شود.

با پیشروی در بازی تعداد زیادی از انشنت‌ها در مقابلتان قرار خواهند گرفت، بنابراین آیتم‌های لازم برای ساخت مجموعه‌ی کامل زره Ancient را به راحتی کسب بدست خواهید آورد. اگر یادتان برود که آیتم‌های دراپ شده توسط دشمنان را بردارید، آن‌ها را بعدا در بخش «Lost Items» در منوی فروشگاه مجددا پیدا خواهید کرد. پس نگران از دست دادن آیتم‌های دراپ شده توسط انشنت‌ها نباشید. برای جمع ‌آوری متریال مورد نیاز به اندازه‌ی کافی، لازم است سه یا چهار ترولر را بکشید.

در ادامه چند نبرد آسان با انشنت‌ها را برایتان فهرست کرده‌ایم:

  • در کوئست اصلی بازی: The Light of Alfheim (این نبرد مربوط به بخش داستانی است و نمی‌توان آن را از دست داد).
  • در کوئست اصلی بازی: The Magic Chisel (این نبرد مربوط به بخش داستانی است و نمی‌توان آن را از دست داد).
  • در کوئست اصلی بازی: Return to the Summit (این نبرد مربوط به بخش داستانی است و نمی‌توان آن را از دست داد).
  • در کوئست فرعی بازی: Fafnir’s Hoard (این نبرد مربوط به بخش Favors است و نمی‌توان آن را از دست داد).
  • در کوئست فرعی بازی: Hail to the King (در تلاش برای پیدا کردن دو کلید که از اهداف این کوئست هستند به مسیر سمت چپی بروید).
  • در جهان بازی: در منطقه‌ی The River Pass، در کنار Mystic Gateway سمت چپی که «Wildwood Edge» نام دارد، در محیط زیرین فروشگاه براک، جایی که یک صندوقچه‌ی نورنیر وجود دارد این انشنت را خواهید یافت. در این مکان یک انشنت سفیدرنگ در خود لولیده است. مشابه یک تخته‌سنگ به نظر می‌رسد و تا زمانی که به او حمله نکنید در خواب خواهد بود.
  • در جهان بازی: در منطقه‌ی Ruins of the Ancient، یک انشنت سنگی بزرگ حضور دارد که دور جزیره قدم می‌زند. این مکان در شمال غربی منطقه‌ی Lake of Nine، در میدگارد واقع شده است. این مکان بر روی نقشه علامتگذاری شده و تنها با استفاده از قایق می‌توان به آنجا رسید. در طول بخش داستانی هرگز وارد این جزیره‌ی کوچک نخواهید شد (تا زمانی که وارد این ناحیه نشوید ابر سفیدی در منوی Map بر روی آن قرار می‌گیرد و زمانی که بر روی جزیره پیاده شوید این ابر نیز از بین خواهد رفت).
  • در جهان بازی: در منطقه‌ی ویترگارد، ناحیه‌ی دریاچه‌ای بزرگ در گوشه‌ی شمال غربیِ (سمت راست بالا) Lake of Nine واقع در میدگارد پیدا می‌شود. در ساحل ویترگارد جایی که قایقتان پهلو می‌گیرد، این انشنت سنگی را مشاهده خواهید کرد. این انشنت سنگی بر روی نقشه با علامت بنفش‌رنگ مبارزه (Purple Fight Icon) قابل تشخیص است. زمان مشخصی برای ظاهر شدنش وجود ندارد شاید لازم باشد ابتدا بخش داستانی را به اتمام برسانید.

Unfinished Business

Bazimag Trophy guide Silver Medal

Unfinished Business

به تمام ارواح سرگردان یاری برسانید

توضیح: برای کسب این تروفی شما باید پنج درخواست یا Favor (کوئست‌های فرعی) که از جانب ارواح سرگردانِ میدگارد دریافت می‌کنید را به اتمام برسانید. این ارواح را در مکان‌های اطراف منطقه‌ی Lake of Nine ملاقات خواهید کرد. در ادامه فهرست کوتاهی از این پنج درخواست را به همراه جزییاتشان مشاهده خواهید کرد:

  • کوئست فرعی «Dead Freight» در منطقه‌ی «Forgotten Caverns». روح این منطقه را می‌توان در ساحل لنگرگاه جنوبی این منطقه پیدا کرد. او از شما تقاضا خواهد کرد که بقیه‌ی افرادش را «به آرامش دعوت کنید». آن‌ها بر روی نقشه علامت‌گذاری شده‌اند پس تنها کافیست که از مسیریاب پیروی کرده و بقیه‌ی افراد را بکشید. پس از آن به نزد روح بازگردید.
  • کوئست فرعی «Hammer Fall» در منطقه‌ی «Stone Falls». با روحی که در ناحیه‌ی فوقانی منطقه‌ی Stone Falls حضور دارد صحبت کنید. او در کنار زنجیر بزرگی که دروازه‌های ورودی ویترگارد را باز می‌کند دیده خواهد شد. این روح از شما تقاضا می‌کند که به ویترگارد رفته و مجسمه‌ی ثور را در آنجا نابود کنید. پس از انجام این کار به نزد او بازگردید.
  • کوئست فرعی «The Anatomy of Hope» در منطقه‌ی «The Mason’s Channel». در لنگرگاه شمالی این منطقه، روح مورد نظر را پیدا خواهید کرد. او به شما ماموریت می‌دهد سه تکه استخوان را پیدا کنید. این استخوان‌‌ها توسط مسیریاب بازی علامت‌گذاری می‌شوند و پیدا کردنشان آسان خواهد بود. پس از پیدا کردنشان به نزد روح بازگردید.
  • کوئست فرعی «Unfinished Business» در منطقه‌ی «Shores of nine». در واقع چهار Lore Marker در اطراف Lake of Nine وجود دارند که می‌توانند موجب آغاز این کوئست شوند. این Lore Markerها در مناطق: Cliffs of the Raven، Isle of Death، Iron Cove و Forgotten Caverns قرار دارند. تمامی کتیبه‌ها در این مناطق کاملا در دیدرس شما قرار دارند. پس از پیدا کردن یکی، سه‌تای دیگر علامت‌گذاری خواهند شد. با پیدا کردن هر Lore Marker در مقابل دشمنان قرار خواهید گرفت سپس یک روح در مقابل کتیبه ظاهر خواهد شد. برای اتمام این کوئست باید هر چهار Lore Marker را پیدا کنید.
  • کوئست «Time Heals All». شما برای آغاز این کوئست باید طومار افسانه‌ای که در انتهای منطقه‌ی «Northri Stronghold» وجود دارد را پیدا کرده باشید. سپس به انبار فافنیر بازگردید و با روحی که در آنجا حضور دارد صحبت کنید. در واقع این تنها کوئستی است که پنهانیست و از طریق خواندن یک طومار به شما محول می‌شود نه از جانب یک روح. شما ذر طول دومین ماموریت فرعی سیندری به Northri Stronghold خواهید رفت.

Treasure HunterBazimag Trophy guide Silver Medal

Treasure Hunter

با استفاده از نقشه‌های گنج تمام محل‌های حفاری را پیدا کنید

توضیح: در بازی God of War دوازده نقشه‌ی گنج و محل حفاری وجود دارد. برای اطلاع از مکان دقیق این گنج‌ها راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن گنج‌های بازی God of War را مطالعه نمایید.


The TruthBazimag Trophy guide Silver Medal

The Truth

تمامی معابد یوتنار را باز کنید

توضیح: در بازی God of War یازده معبد یوتنار وجود دارد. معابد یوتنار همان نقاشی‌هایی هستند که توسط دو در پوشیده می‌شوند و با باز کردنشان آترئوس داستان‌های موجود در آن را رمزگشایی می‌کند. با باز کردن هرکدام از معابد یوتنار اطلاعات بیشتری از افسانه‌ی باز دستگیرتان خواهد شد.

برخلاف دیگری کالکتیبل‌های بازی، معابد یوتنار را نمی‌توان از روی نقشه ردیابی کرد. اما خوشبختانه هیچکدام از آن‌ها را نمی‌توان از دست داد. شما می‌توانید پس از اتمام بخش داستانی و در حالت Free-Roam تمام معابد یوتنار را بیابید.

برای آگاهی از مکان دقیق تمام معابد یوتنار به راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام کالکتیبل‌ها بازی God of War مراجعه کنید.


Fire and BrimstoneBazimag Trophy guide Gold Medal

Fire and Brimstone

تمامی آزمون‌های موسپلهایم را انجام دهید

توضیح: همانطور که پیش از این گفتیم، برای آنلاک کردن قلمرو موسپلهایم در اتاق سفر میان قلمروها، لازم است که چهار بخش از زبان رمز مربوط به این قلمرو را پیدا کرده باشید. این آیتم‌ها در صندوق‌هایی به رنگ بنفش قرار دارند که با یک قفل به شکل ماسکی شناور بر روی صندوقچه قابل شناسایی هستند. آترئوس با استفاده از خنجر خود می‌تواند این قفل‌ها را باز کند.

برای آگاهی از مکان صندوقچه‌های بنفش‌رنگ زبان رمز به ، به راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام آیتم‌های کالکتیبل بازی God of War مراجعه کنید.

در موسپلهایم شش آزمون (Trial) وجود دارد. هرکدام از آن‌ها دارای سه درجه‌ی سختی (Normal، Hard و Impossible) هستند. در اولین حضورتان در موسپلهایم شما باید انواع عادی و سخت آزمون‌ها را انجام دهید تا به چالش بعدی برسید. چالش‌های غیرممکن (Impossible) تنها زمانی در دسترستان قرار می‌گیرند که والکری موسپلهایم را شکست داده باشید. او پس از پنجمین آزمون ظاهر خواهد شد. برای انجام دادن ششمین آزمون شما باید سه کلید را در اختیار داشته باشید که این کلیدها با انجام دادن حالت غیرممکن هرکدام از آزمون‌ها بدست می‌آیند. از آن جهت که شما تنها به سه کلید نیاز دارید (از پنج آزمون و درواقع پنج کلید ممکن)، می‌توانید هر آزمونی که به نظرتان آسان‌تر از بقیه است را انجام دهید.

برای کسب این تروفی شما می‌توانید از طریق بخش Options بازی درجه‌ی سختی آن را بر روی حالت آسان قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم که پس از اتمام بخش داستانی بازی و زمانی که تجهیزات مناسبی در اختیار دارید برای کسب این تروفی اقدام نمایید.

پس از جمع‌آوری سه کلید و سپس انجام دادن ششمین آزمون، تروفی آنلاک خواهد شد. لازم نیست که هر آزمون را بر روی درجه سختی Impossible انجام دهید، تنها سه‌تای آن‌ها که به نظرتان از بقیه آسان‌ترند را انتخاب کرده و با موفقیت انجامشان دهید.

آزمون‌های دوم، سوم و پنجم به نظر آسان‌ترین‌ها هستند. اگر در انجام آن‌ها مشکل دارید اطمینان یابید که زره لول شش یا هفت را به تن کرده‌اید (زره لول شش با انجام تمام ماموریت‌های جانبی براک و سیندری و زره لول هفت در قلمرو نیفلهایم آنلاک خواهد شد).

در یک جمع‌بندی باید بگوییم؛ شما ابتدا باید ازمون‌های یک تا پنج را هرکدام دوبار انجام دهید (حالت‌های نرمال و هارد برای هر آزمون). سپس چالش بعدیتان این خواهد بود که یک والکری را شکست دهید. پس از آن سه آزمون از پنج آزمون قبل را در حالت غیرممکن انجام داده تا کلیدها را بدست بیاورید. سپس ششمین چالش را با موفقیت انجام دهید که عبارت است از کشتن پنجاه دشمن تنها در کمتر از هشت دقیقه.

چالش‌های موسپلهایم به صورت زیرند:

  • آزمون اول در حالت Normal: پیش از آنکه زمان به اتمام برسد دشمنان را بکشید
  • آزمون اول در حالت Hard: دشمنان را یکی پس از دیگری بکشید
  • آزمون اول در حالت Impossible: از دریافت آسیب دوری کنید – سخت‌ترین آزمون این است و بهتر است برای آن تلاشی نکنید. در پایان یک باس Stone Ancient ظاهر می‌شود. برای زدن آن تبر خود را به سمت سینه‌اش زمانی که باز می‌شود پرت کنید.
  • آزمون دوم در حالت Normal: پنج دقیقه زنده بمانید
  • آزمون دوم در حالت Hard: سلامت دشمنان به سرعت بازیابی می‌شود (تمامی آن‌ها را بکشید)
  • آزمون دوم در حالت Impossible: دشمنان را پیش از آنکه زمان به اتمام برسد بکشید – انجام این آزمون را پیشنهاد می‌کنیم. در صورت داشتن زره لول شش یا بالاتر انجام آن بسیار آسان خواهد بود. از رونیک اتک‌ها به خوبی استفاده کنید تا دشمنان را با سرعت بیشتری از بین ببرید.
  • آزمون سوم در حالت Normal: گرانت‌ها را بکشید تا سپر محافظ دشمن اصلی شکسته شود
  • آزمون سوم در حالت Hard: دشمنان را زمانی که درون حلقه‌ی طلایی هستند از بین ببرید
  • آزمون سوم در حالت Impossible: انجام این آزمون را برای کسب تروفی پیشنهاد می‌کنیم. از رونیک اتک‌هایی که دامنه‌ی دمیج وسیعی دارند برای آسیب رساندن به تعداد زیادی از دشمنان زمانی که وارد حلقه می‌شوند، استفاده کنید. همچنین با استفاده از شمشیرهای آشوب دشمنان را به طرف خود بکشید. در آخرین موج دشمنان از Ogre سواری بگیرید و زمانی که درون دایره هستید او را با مشت‌های سنگین از پای دربیاورید.
  • آزمون چهارم در حالت Normal: صد دشمن را شکست دهید
  • آزمون چهارم در حالت Hard: اجازه ندهید دشمنان آترئوس را اسیر کنند (اگر آترئوس سه بار اسیر شود در این آمزون شکست خواهید خورد)
  • آزمون چهارم در حالت Impossible: دشمنان به سرعت سلامت خود را بازمی‌یابند – بهتر است از شر این آزمون بگذرید. انجامش تاحدودی طاقت‌فرساست. بهترین روش برای انجام این آزمون آن است که با دست خالی (مشت) به دشمنان ضربه بزنید و سپس زمانی که علامت دکمه‌ی PS4 Controller Right Stick ظاهر می‌شود آن را فشار داده تا دشمنان بلافاصله کشته شوند.
  • آزمون پنجم در حالت Normal: برای افزایش زمان دشمنان را از بین ببرید
  • آزمون پنجم در حالت Hard: از دریافت آسیب دوری کنید
  • آزمون پنجم در حالت Impossible: برای افزایش زمان دشمنان را از بین ببرید - انجام این آزمون را برای کسب تروفی پیشنهاد می‌کنیم. زمانی که رونیک اتک‌ها شارژ می‌شوند بلافاصله از آن‌ها استفاده کنید. همچنین از رونیک اتک‌های آترئوس استفاده نمایید. (بهتر است از رونیک اتک‌هایی استفاده کنید که زمان لازم برای شارژ شدنشان کمتر باشد یا Cooldown بالاتری داشته باشند).
  • آزمون ششم: پنجاه دشمن را ظرف مدت هشت دقیقه از بین ببرید.

Darkness and FogBazimag Trophy guide Bronze Medal

Darkness and Fog

تمامی گنجینه‌ها را از تالار مرکزی کارگاه بازیابید

توضیح: اتاق مرکزی کارگاه در نیفلهایم واقع شده است، یک قلمرو اضافی که با پیدا کردن چهار بهش زبان رمز مخصوصش در صندوقچه‌های بنفش‌رنگ در دسترستان قرار خواهد گرفت (همین امر درباره‌ی قلمرو موسپلهایم نیز صدق می‌کند که بالاتر راجب آن توضیح دادیم). برای کسب این تروفی شما باید هر چیزی که در تالار مرکزی وجود دارد را بدست بیاورید. در این مکان شما باید پنج صندوقچه و سه Realm Tear (سیاهچاله‌های کوچک و تاریکی که کریتوس با فرو بردن دست خود در آن‌ها موجب احظار موجی از دشمنان قدرتمند می‌شود) را باز کنید. نیفلهایم درواقع یک هزارتوی تصادفی است که چند تله‌ی مرگبار دارد و دشمنان به صورت تصادفی در آن ظاهر خواهند شد. این بخش از نقشه‌ی بازی واحد پولی مخصوص به خود را دارد که «Mist Echoes» نامیده می‌شود. شما باید از میست اکوی بدست آمده برای خرید تمام صندوقچه‌ها و Realm Tearها در تالار مرکزی استفاده کنید. باز کردن تمامی آن‌ها 68500 میست اکو خرج دارد. از طریق باز کردن صندوقچه‌های دیگری که در این هزارتو وجود دارد می‌توان آن مقدار میست اکو را بدست آورد. همچنین برای باز کردن Realm Tearها به سه آیتم «Anchors of Fog» نیاز خواهید داشت (یکی به ازای هر قلمرو). این آیتم به صورت تصادفی از صندوقچه‌های لجندری (طلایی) در مه و در منطقه‌ای در شمال هنگامی که مسیر به انتها می‌رسد بدست می‌آید (معمولا یک Ogre در این ناحیه حضور دارد).

همچنین از طریق فروش منابع خود (Resource) قادر به کسب میست اکو خواهید بود. به یاد داشته باشید تنها منابعی که در خود نیفلهایم پیدا کرده باشید به ازای میست اکو فروخته می‌شوند. این ترفند موجب تسریع روند کسب میست اکو می‌گردد. برای انجام این کار کافیست در منوی فروشگاه سیندری این مسیر را طی کنید: Sell > Resources. برای مثال به ازای فروش هر آیتم اپیکِ «Break down Easibane» 2500 میست اکو دریافت خواهید کرد. از طریق فروش منابع می‌توانید زمان زیادی برای خود بخرید.

همچنین به یاد داشته باشید، برای آنکه میست اکو و منابعی که در هزارتو فارم کردید ذخیره شوند باید از مه جان سالم به در ببرید و زنده به فروشگاه سیندری برسید. اگر در مه قرمزرنگ بمیرید، بازی مجددا از آخرین سیو خودکار آغاز خواهد شد و شما تمام میست اکو و منابع بدست آمده در دور قبل حضور در هزارتو را از دست خواهید داد. ساختار کلی هزارتو همیشه ثابت است. همچنین در هزارتو حواستان به صندوقچه‌های نورنیر نیز باشد، باز کردن آن‌ها بیشترین میست اکو را در اختیارتان قرار خواهد داد.

راهنمای فارم کردن Mist Echoe (15000 تا 20000 در هربار)

در نگاه اول ممکن است فارم کردن مقدار مورد نیاز میست اکو برای کسب این تروفی سخت به نظر برسد اما در واقع اینطور نیست. با چهار یا پنج بار رفتن به درون هزارتو و صرف حدود یک ساعت وقت می‌توان در مجموع حدود 70000 میست اکو کسب کرد. در هزارتو یک نکته را همواره به یاد داشته باشید: در هربار ورود به هزارتو، هرچه صندوقچه‌های بیشتری باز کرده باشید، صندوقچه‌ی بعدی پربارتر خواهد بود! در ابتدای یک دور به ازای هر صندوقچه 200 میست اکو بدست خواهید آورد، اما با پیشروی و در انتهای هزارتو این مقدار به بیش از 1500 میست اکو خواهد رسید. کلید فارم کردن میست اکو در هزارتو زنده ماندن است، سپس تمام آیتم‌های دراپ شده توسط دشمنان را جمع کرده و تمام صندوقچه‌های طول مسیر خود را باز کنید.

با استفاده از روش زیر، در هربار ورود به هزارتو 15000 تا 20000 میست اکو بدست خواهید آورد. حدود 9000تا از باز کردن صندوقچه‌ها و حدود 5000 تا 6000 از فروش منابع و متریال‌هایی که توسط دشمنان دراپ شدند:

  • در ابتدای هزارتو همیشه یک صندوقچه‌ی نورنیر وجود دارد. ترکیبِ سه نشانه‌ی (حروف طلسم) حک شده بر روی آن را به خاطر بسپارید، اگر حفظ کردن این نشانه‌ها سخت است از هزارتو خارج شده و دوباره وارد آن شوید تا ترکیب جدیدی از حروف ایجاد شود و سپس آن را به خاطر بسپارید. با پیشروی در هزارتو، در بخش‌های کناری هزارتو و در لبه‌ی گوشه‌ی آن، در مجموع سه تابلوی راهنما دیده می‌شود. بر روی هرکدام از این این تابلوها حروف طلسم‌ هک شده‌اند، شما باید با پرتاب تبر به سمت تابلو و چرخاندن تخته‌ی آن، کاری کنید که همان حروف طلسم حک شده بر روی صندوقچه‌ی نورنیرِ ابتدای هزارتو بر روی این سه تابلو نیز به نمایش در بیایند. آن سه تابلو همیشه در گوشه‌ی ثابتی از هزارتو قرار دارند. در پایان اگر حروف را به درستی بر روی تابلوها قرار داده باشید قادر به باز کردن صندوقچه‌ی ابتدایی هزارتو خواهید بود.
  • تمام صندوقچه‌های موجود در هزارتو را باز کرده و به هر بخشی از هزارتو که می‌توانید بروید.
  • همیشه یک صندوقچه‌ی نورنیر دومی وجود دارد که هربار به صورت تصادفی در نقطه‌ای از هزارتو قرار داده شده است. زمانی که درست روبروی آن قرار بگیرید سه حرف طلسمی که باید با تبر به آن‌ها ضربه بزنید را مشاهده خواهید کرد. (این سه طلسم از مکانی صندوقچه در آن قرار گرفته قابل مشاهده‌ هستند).
  • با استفاده از رونیک اتک‌ها (Runic Attacks) می‌توان دشمنان را به سرعت از بین برد. از هر حمله‌ای که دمیج زیادی به دشمنان وارد می‌کند و دامنه‌ی تاثیر بزرگی دارد استفاده کنید (حتما از زره سیندری استفاده کنید زیرا زمان شارژ شدن رونیک اتک‌ها را به سرعت کاهش می‌دهد).
  • بار دیگر به این نکته اشاره می‌کنیم؛ پیش از آنکه زمانتان تمام شود از هزارتو خارج شوید. اگر درون مه قرمزرنگ بمیرید هرچه فارم کرده‌اید را از دست خواهید داد.

پس از خروج از هزارتو، منابع دراپ شده توسط دشمنان را به سیندری بفروشید. برای انجام این کار کافیست در منوی فروشگاه سیندری این مسیر را طی کنید: Sell > Resources. اگر یک دور خوب و کامل در هزارتو داشته باشید، یک الی دو متریال به قیمت 2500 و دو تا چهار متریال به قیمت 1000 میست اکو را می‌توانید به سیندری بفروشید.


Chooser of the SlainBazimag Trophy guide Bronze Medal

Chooser of the Slain

نه والکری را شکست دهید

توضیح: در بازی God of War نه والکری (Valkyrie) وجود دارد. هشت‌تای آن‌ها والکری‌های معمولی هستند و آخرین والکری ملکه است. والکریِ ملکه را تنها زمانی می‌توان احضار کرد که تمام هشت والکری دیگر را شکست داده باشید. ملکه در میان والکری‌ها و همچنین تمامی باس‌های بازی قوی‌ترین است. فهرست مکانی والکری‌های بازی به صورت زیر است:

  • چهار والکری در میدگارد
  • یک والکری در آلفهایم
  • یک والکری در هلهایم
  • یک والکری در موسپلهایم
  • یک والکری در نیفلهایم

پس از کشتن هشت والکری، شما باید سر آن‌ها را به منطقه‌ی Council of Valkyries ولقع در میدگارد ببرید. این منطقه در شمال Lake of Nine قرار دارد. هشت سر را بروی تخت‌هایی که در آن محل وجود دارد قرار دهید تا ملکه احضار شود. پس از شکست دادن او تروفی آنلاک می‌شود. شکستن دادی والکریِ ملکه بسیار سخت است. بسیار از حملات او را نمی‌توان دفاع (Block) کرد و تنها باید جاخالی (Dodge) دهید. اگر تنها به قصد دریافت تروفی باید با او مبارزه کنید پیشنهاد می‌کنیم درجه سختی بازی را بر روی حالت Easy قرار دهید وگرنه او به راحتی شما را خواهد کشت. حواستان باشد که سلاح‌هایتان را تا آخرین حد ممکن آپگرید کرده باشید و بهترین زره بر تنتان باشد. پیشنهاد می‌کنیم از زره «Sindri’s Royal Dwarven Set» که با انجام تمام ماموریت‌های سیندری و براک در میدگارد به شما داده می‌شود برای این مبارزه استفاده کنید. قطعه‌ی مخصوص زره این زره، یک لایه محافظتی در حین استفاده از رونیک اتک‌ها در اختیارتان می‌گذارد که شما از هر گونه آسیبی در امان نگه می‌دارد. زره سیندری همچنین زمان لازم برای شارژ شدن رونیک اتک‌ها را کاهش می‌دهد. استراتژی کلی این است که ضربات خود را وارد کرده، جاخالی دهید تا رونیک اتک‌ها مجددا شارژ شوند، این کار را تکرار کنید. با بهره گرفتن از زره سیندری با خیال راحت به دشمن حمله کنید. همچنین با خرید آیتم «Berserker’s Resurrection Stone» از فروشگاه، در صورت مردن با Rage کاملا شارژ شده مجددا زنده خواهید شد.

بیلد پیشنهادی در راستای کاهش زمان لازم برای شارژ شدن رونیک اتک‌ها (Cooldown بهتر)

مجموعه زره «Sindri’s Royal Dwarven» به طور کامل آپگرید شده باشد (در حالت عادی لول این زره شش است و اگر کالا آپگرید شود به لول هفت می‌رسد همچنین آیتم باید به رنگ بنفش درآید یا Legendary باشد). زمانی که از رونیک اتک‌ها استفاده می‌کنید قطعه‌ی مخصوص سینه‌ی این زره شما را آسیب ناپذیر می‌کند. این مجموعه زره همچنین زمان لازم برای شارژ شدن مجددا رونیک اتک‌ها را کاهش می‌دهد.

در تمام اسلات‌های مربوط به Enchantments از آیتم‌های Epic Runes استفاده کنید تا میزان Cooldown کاهش پیدا کند.

 رونیک اتک‌های مربوط به تبر، در حرکت Light Attack: Hel’s Touch. به طور خود به خود با پیشروی در بخش داستانی آن را بدست خواهید آورد.

رونیک اتک‌های مربوط به تبر، در حرکت Heavy Attack: Frost Giant’s Frenzy (پس از بخش داستانی آن را از فروشگاه بازی بخرید).

رونیک اتک‌های مربوط به شمشیرهای آشوب: هرکدام که بیشترین دمیج را وارد کند؛ برای حرکت Light Attack: «Rampage of the Furies» و برای حرکت Heavy Attack: «Fire of Ares».

رونیک اتکِ آترئوس: هرکدام که بیشترین دمیج را وارد کند؛ «Murder of Crows» بهترین گزینه است.

حتما باید رونیک اتک‌های خود را تا بالاترین حدشان (لول سه) آپگرید نمایید. در منو بر روی گزینه‌ی Weapons رفته و بر روی RUNE موردنظر دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را نگه داشته تا آن حرکت با استفاده از XP آپگرید شود.

روش پیشنهادی برای شکست دادن والکریِ ملکه و بقیه‌ی والکری‌ها:

  • درجه‌ی سختی را بر روی حالت آسان قرار دهید
  • زمانی که قصد دارید به والکری حمله کنید، با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Square Button دائما به سمت او تیر الکتریکی پرتاب کنید. با استفاده از این نوع تیرها والکری Stun می‌شود.
  • حواستان به زمانی که دور والکری یک نشانه‌ی قرمزرنگ دیده می‌شود باشد، این علامت نشان می‌دهد که در این لحظه او قصد دارد یک حمله‌ی غیرقابل دفاع انجام دهد، و در این لحظه شما تنها باید جاخالی دهید.
  • از Hel’s Touch برای استان کردن والکری استفاده کنید. پس از آن از دیگر رونیک اتک‎‌های خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید با آپگرید کردنشان حرکت‌های جدیدی به رونیک اتک‌ها اضافه می‌گردد که با فشار دادن بیشتر دکمه‌ها آغاز می‌شوند. برای مثال در حرکت Heavy Attack «Frost Giant’s Frenzy» که برای تبر لویاتان استفاده می‌شود، اگر به فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller R2 ادامه دهید ضربات بیشتری به دشمن وارد خواهد شد.
  • نکته کلیدی این است که اگر شما از ست زره «Sindri’s Royal Dwarven» استفاده کرده باشید، در حین انجام رونیک اتک‌ها آسیب ناپذیر خواهید بود. با بالا بردن میزان Cooldown، تنها کافیست که در مقابل ضربات دشمن جاخالی دهید و پس از شارژ شدن رونیک اتک‌ها مجددا با استفاده از آن‌ها به دشمن حمله کنید. استفاده از تمام رونیک اتک‌ها ظرف چند ثانیه نیمی از میزان سلامت والکری را از بین می‌برد و در همین حین شما نیز ضدضربه خواهید بود. نکته مهم دیگر این است که حتما از رونیک اتک‌هایی استفاده کنید که در بخش بالا به شما پیشنهاد کردیم.
  • زمانی که میزان سلامتتان به انتهایش نزدیک می‌شود، حالت Spartan Rage را فعال کرده و با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller R1 ضربات سریع به دشمن وارد کنید. حتما جاخالی دادن را در دستور کار خود قرار دهید. زمانی که حالت Spartan Rage فعال است نوار سلامت کریتوس به سرعت پر می‌شود.
  • اگر مردید، سریعا دکمه‌ی مربع را فشار دهید تا آترئوس شما را مجددا زنده کند (اگر آیتم Berserker’s Resurrection Stone را از فروشگاه خریده باشید). وقتی زنده می‌شوید نوار Rage کاملا پر شده است، بلافاصله آن را فعال کرده تا سلامت خود را مجددا بازیابید. پس از آن مجموعه‌ای از رونیک اتک‌ها را بر سر والکری فرود بیاورید. در این وضعیت کار او دیگر تمام است. مخفیگاه و راهنما شکست دادن Valkyrie (والکایری) ها در بازی God of War

برای آگاهی از مکان دقیق تمام والکری‌ها به راهنمای اختصاصی بازی‌مگ برای پیدا کردن تمام کالکتیبل‌ها بازی God of War مراجعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.