نویسنده: محمد مقصودی جمعه، 25 آبان 1397
ساعت 17:29

23 موردی که حتی طرفدران حقیقی سریال Friends نیز متوجه آن نشدند مطلب ویژه

4.67 از 5

23 موردی که حتی طرفدران حقیقی سریال Friends نیز متوجه آن نشدند

بدون شک طرفدران حقیقی سریال Friends طی این سالیان بارها و بارها این سریال را تماشا کرده‌اند؛ با توجه به پخش‌های مجدد و در دسترس بودن این مجموعه به طور پیوسته در سرویس نت‌فلیکس هر روزه افراد جدیدی به تماشای این سیتکام محشر می‌نشینند و با آن زندگی می‌کنند. کاراکترهای سریال فرندز به حدی برای طرفداران فیلم و سریال دلنشین بود که آن‌ها را مجاب می‌کرد هر روز زمان کوتاهی را به تماشای کاراکترهای این سریال اختصاص دهند؛ اتفاقات و اخلاقیات این گروه بسیاری را یاد دوست‌های خودشان می‌انداخت اما متاسفانه ما هیچ‌گاه دیگر شاهد حضور دوباره این دوستان در صفحه نمایش تلویزیون نخواهیم بود.

با دیدن چند باره این سریال طرفداران متوجه ایستراگ‌ها و اشتباهات مختلفی در مجموعه شدند که قبلا در مطلب 21 موردی که در مورد سریال فرندز منطقی نبود به مهم‌ترین این تناقضات اشاره کرده بودیم؛ سریال فرندز یکی از آن مجموعه‌هایی است که طرفداران همیشه با دیدن چند باره آن متوجه اتفاقات جدیدی می‌شوند، اتفاقاتی که بعد از آشکار شدن آن تمام افرادی که در جهان با این سریال آشنا بودند را متعجب می‌کند.

برخی از تناقضات و اشتباهات موجود در فیلم به شکل تصادفی رخ داد و ناشی از بی‌دقتی عوامل سازنده سریال بود، اما برخی دیگر از این اشتباهات به صورت عمدی و با آگاهی بود که دلایل مختلفی داشت، از جمله این دلایل می‌توان بدین موارد اشاره کرد: اتفاقات ناگوار ناگهانی، محدودیت بودجه و یا دیگر فاکتورهایی که خارج از کنترل عوامل پشت صحنه بود.

البته باید به این نکته اشاره کرد با توجه به طولانی بودن سریال و پخش هر فصل آن طی سالیان متعدد وقوع چنین اشتباهاتی امری طبیعی محسوب می‌شود؛ با وجود اینکه سالیان زیادی از پخش سریال فرندر می‌گذرد و مطالب مختلفی طی سالیان اخیر راجع به این مجموعه منتشر شده است هنوز مواردی وجود دارند که حتی طرفداران حقیقی سریال فرندز نیز از آن آگاه نیستند.

در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا به 23 موردی که حتی طرفدران واقعی سریال Friends نیز از آن آگاه نیستند پی ببرید.

1. بازیگر نقش استل در قسمتی نقش یک پرستار را ایفا کرده بود

Friends The One with the Birth

طرفداران سریال فرندز جون گیبل را به خاطر ایفای نقش استل (مدیر برنامه‌های جویی) در این مجموعه به یاد دارند؛ او بین سال‌های 1994 تا 2004 به عنوان نقش فرعی در این سریال حضور داشت، در حقیقت استل مسئول تمام آن نقش‌های وحشتناکی بود که جویی بازی کرد. با وجود نقش کوچک او در سریال این کاراکتر محبوبیت بالایی نزد طرفداران داشت.

بسیاری گمان می‌کنند جون گیبل فقط ایفاگر نقش استل ویویدلی در مجموعه فرندز بود اما باید بدانید که او در فصل نخست این سریال نیز حضور داشت، ولی به خاطر گریم و لباس متفاوت هیچ شخصی متوجه او نشد؛ طی قسمت «The One with the Birth» این بازیگر نقش یک پرستار را ایفا کرد که در زمان تولد بن (پسر راس) در آنجا حضور داشت و به انجام وظیفه خود مشغول بود. او تنها یک دیالوگ در آن قسمت داشت و گفت: «هر شخصی که پرستار یا شریک زندگی نیست از اینجا خارج شود.»

2. خانه مانیکا و چندلر بسیار آشنا است

Friends Home Alone connection

اینکه سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌ها از خانه و مکان‌هایی مشابه برای فیلم‌برداری استفاده کنند چیز جدیدی نیست اما برای متوجه شدن این موضوع نیاز است که شما چشمانی بسیار تیزبین داشته باشید؛ حتما به یاد دارید در سریال فرندز چندلر و مانیکا تصمیم گرفتند جهت بزرگ‌ کردن فرزندان خود شهر بزرگی چون نیویورک را ترک کنند و برای زندگی کردن به حومه شهر بروند.

بعد از کمی دقت متوجه می‌شوید خانه‌ای که چندلر و مانیکا آن را خریده‌اند در حقیقت خانه‌ای است که کارگردان جان هیوز جهت فیلم‌برداری پروژه Home Alone در سال 1990 از آن استفاده کرده بود؛ در حقیقت ابتدا گروهی از افراد در سایت 22 Vision ویدیویی منتشر کردند که پرده از ارتباط این خانه با دو پروژه مورد نظر برداشت وگرنه ممکن بود هنوز هیچ شخصی متوجه این موضوع نشود. با وجود اینکه در دنیای مربوط به این پروژه‌ها خانه مورد نظر در مکان‌ها متفاوتی از کشور وجود دارد اما باید بدانید صحنه فیلم‌برداری در هر دو پروژه یکی بود.

3. اشاره به نام خانوادگی جنیفر آنیستون در سریال

در بخش دوم اپیزود «The One With Monica and Chandler’s Wedding» بعد از اینکه مشخص شد جویی نمی‌تواند به مراسم ازدواج چندلر و مانیکا برسد و ازدواج آن‌ها را رسمی کند ریچل تصمیم گرفت کشیش جدیدی را برای این امر پیدا کند، در همین حین او به یک کشیش یونانی پیرو دین مسیحیت برخورد کرد در نتیجه تصمیم گرفت تا از او برای ازدواج این زوج استفاده کند؛ کشیش قبل از اینکه درخواست ریچل را قبول کند می‌پرسد آیا آن‌ها پیرو کلیسای او هستند که ریچل در اینجا به دروغ پاسخ مثبت می‌دهد و به کشیش می‌گوید نام آن‌ها آناستاساکیس و پاپاسیفیکس (اسامی یونانی) است. این اسامی در حقیقت یک ایستراگ محسوب می‌شوند.

اینطور که مشخص شده است آناستاساکیس در حقیقت نام خانوادگی جنیفر آنیستون بوده است که پدر او هنگامی که این بازیگر به دنیا آمد نام خانوادگی‌اش را تغییر داد؛ این موضوع بسیار تازه بود و مطمئنا اکثر ما نمی‌‌توانستیم حدس بزنیم جنیفر آنیستون قبلا نام خانوادگی دیگری داشته که حتی نام آن در سریال نیز ذکر شده است.

4. پدر متیو پری در سریال حضور داشت

Matthew Perrys Dad

طی اپیزود «The One With Rachel’s New Dress» ریچل و معشوقه آن زمانش جاشوا به خانه والدین جاشوا می‌روند تا با آرامش و به تنهایی شام بخورند و لحظات رمانتیکی را سپری کنند. (پدر و مادر جاشوا در مسافرت به سر می‌بردند و در خانه حضور نداشتند) هیچکدام از آن‌ها انتظار نداشتند والدین جاشوا از مسافرت بازگشته و به خانه بازگردند، بازگشت‌ آن‌ها لحظات ناخوشایند و در عین حال بسیار خنده‌داری را خلق کرد.

آیا شما اصلا می‌دانستید بازیگری که نقش پدر جاشوا را ایفا می‌کرد در حقیقت جاشوا بنت پری پدر واقعی متیو پری است؟ تشخیص این موضوع بسیار سخت بود، او حتی طی هیچ صحنه‌ای با چندلر دیده نشد؛ او علاوه بر آن نقش پدر کاراکتر متیو پری در سریال Scrubs را طی قسمت «My Unicorn» ایفا کرد، همچنین در فیلم Fools Rush In با پسرش هم‌بازی شده و در کنار او ظاهر شد.

5. کارول دیگر!

Original Carol in Friends

هر وقت ما در مورد همسر سابق راس فکر می‌کنیم جین سیبت را به یاد می‌آوریم که نقش این کاراکتر را ایفا کرده بود؛ بازی او برای طرفداران بسیار جذاب و به یاد ماندنی بود، این بازیگر از همان سال‌ها ابتدایی در این سریال حضور داشت. با این وجود او کارول اصلی نبود، طی فصل اول سریال ما شاهد تغییر واضح بازیگر برای این نقش بودیم که در عین واضح بودن کمتر فردی متوجه آن شد.

طی قسمت «The One with the Sonogram at the End» نقش این کاراکتر را آنیتا بارون ایفا کرده بود؛ این تنها قسمتی بود که بارون نقش کارول را در این سریال بازی کرد. بدون شک حضور بیشتر کارول در سریال بسیار برای طرفداران خوشایند بود در نتیجه طی ادامه سریال ما بارها این کاراکتر را به طور منظم در سریال دیدیم، اما هیچ‌وقت دیگر آنیتا بارون را برای ایفای نقش مورد نظر در فرندز ندیدیم.

6. رستوران

طی قسمت «The One After The Superbowl, Part 2» رستورانی که جویی، راس، چندلر، کیسی و سوزی به آنجا رفته بودند مارسل نام‌گذاری شده بود؛ نام واقعی این مکان هرگز اعلام نشد اما اگر شما به طور دقیق به منو نگا کنید می‌توانید متوجه آن شوید.

این رستوران بعد از میمون قدیمی راس نام‌گذاری شده بود؛ طی قسمت قبلی راس به دنبال مارسل بود که در آخر او را در صحنه فیلم‌برداری برای یک فیلم سینمایی پیدا کرد که بعدا در این مورد صحبت‌های بیشتری انجام خواهیم داد. این رستوران همان مکانی است که سوزی (با بازی جولیا رابرتز) به خاطر رفتار وحشتناک چندلر با او در دوران مدرسه چندلر را گول می‌زند و لباس‌های او را می‌دزدد.

7. دختر سوزان ساراندون

جویی طی این سال‌ها روابط عاشقانه جزئی و کوتاه بسیاری با افراد مختلف داشت، اما یکی از این رابطه‌ها که کمی رنگ عمیق‌تری برای جویی داشت ارتباط با یکی از بازیگران سریال معروف این کاراکتر (روزهای زندگی ما) با بازی سوزان ساراندون بود که در قسمت «The One With Joey’s New Brain» در فرندز ظاهر شد.

در دنیای فرندز سریالی با نام روزهای زندگی ما وجود داشت که جویی به عنوان بازیگر در آن مشغول به کار بود، جویی برای مدتی از سریال کنار گذاشته شد اما سپس قرار شد بار دیگر وارد روند این سریال شود برای اینکار تصمیم گرفته شد یکی از کاراکترهای این سریال (با بازی سوزان ساراندون) از مجموعه کنار گذاشته شود تا جویی جای او را پر کند؛ برای این جایگزینی شیوه مسخره‌ای در نظر گرفته شد و آن این بود که مغز کاراکتر سوزان ساراندون به واسطه پیشرفتی که در علم پزشکی صورت گرفته است به مغز کاراکتر جویی پیوند داده شود.

علامت تجاری کاراکتر سوزان یک سیلی محکم بود، برای این کاراکتر اصلا اهمیت نداشت که چه شخصی رو به رویش است در نتیجه به راحتی به هر شخصی سیلی می‌زد؛ یکی از افرادی که طی آن قسمت از سریال فرندز این سیلی محکم را دریافت کرده بود دختر واقعی سوزان ساراندون یعنی اوا آموری بود.

8. استفاده از نام ARQUETTES

Courtney Cox as Monica speaks to Tom Selleck as Richard on Friends

به لطف عملکرد شبکه نت‌فلیکس ما قادر هستیم هر موقع می‌خواهیم تیتراژ ابتدایی برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنیم، ما به مانند گذشته یعنی وقتی که سریال روی آنتن تلویزیون بود توجه زیادی به این تیتراژ نمی‌کنیم؛ احتمالا شما به دلیل همین توجه نکردن پی به تغییری که در تیتراژ ابتدایی با توجه به ازدواج کورتنی کاکس رخ داد نبردید، این تغییر درست در ابتدای نمایش یکی از فصل‌های جدید سریال اتفاق افتاد.

طی قسمت «The One After Vegas» در کنار نام تمامی بازیگران اسم «Arquette» آورده شد که به خاطر گرامی‌داشت ازدواج کورتنی کاکس با همسر آن زمانش یعنی دیوید آرکت (David Arquette) انجام شد؛ وقتی صحبت از ازدواج می‌شود هیچ شخصی نمی‌تواند خالقان سریال فرندز را به کم‌کاری یا کم‌توجهی متهم کند.

9. پوستر معروف

joey friends

طی فصل اول سریال فرندز ما بارها مشاهده کردیم جویی در کار بازیگری خود مکررا به موفقیت دست پیدا نمی‌کرد، در نتیجه او تصمیم گرفت برای معروف شدن تبدیل به ستاره‌ای تبلیغاتی برای یک برند شود؛ در قسمت «The One Where Underdog Gets Away» او تبدیل به چهره‌ای تبلیغاتی برای آگاهی مردم از یک بیماری اجتماعی خاص به نام VD شد.

کمی بعد در همین فصل طی قسمت «The One With Mrs. Bing» صحنه‌ای وجود دارد که در آن مانیکا و فیبی در خیابانی حضور دارند، اگر به دقت این صحنه را در نظر بگیرید متوجه می‌شوید بار دیگر پوستر VD در پس‌زمینه روی دیوار وجود دارد. درست به مانند برخی از بیماری‌های اجتماعی این پوستر نیز هیچ‌وقت از بین نخواهد رفت.

10. رمز خودپرداز جویی

بدون شک جویی باهوش‌ترین کاراکتر این سریال نیست، در حقیقت او تا جایی کندذهن و نادان بود که حتی رمز خودپردازش که نام خودش بود را فراموش کرده بود؛ اما خب در کنار کندذهن بودن باید اعتراف کرد او بسیار بامزه، خوشتیپ و جذاب است.

ایستراگ جالبی در فصل پنجم طی قسمت «The One in Vegas: Part One» وجود دارد که اگر به یاد داشته باشید مربوط به زمانی است که جویی رمز خودپرداز خود را فراموش می‌کند و فیبی به او می‌گوید رمزش 5639 است؛ در زبان شماره این اعداد بیانگر نام جویی است. مسلما افراد زیادی که اطلاعاتی در این مورد ندارند متوجه نشدند معنی آن اعداد بدین صورت است.

11. پیام‌های بامزه روی تابلو

Friends doddle board

آیا شما تابلوی مخصوصی را که جویی و چندلر بر روی در آپارتمان خود نصب کرده بودند را به یاد دارید؟ اکثر اوقات آن‌ها از این تابلو برای پیغام دادن به یکدیگر استفاده می‌کردند تا اگر یکی از این دو در خانه نبود پیغام مهم بعدا به او برسد؛ در زمان‌ها غیر از این، تابلو دارای نوشته‌ها بامزه و احمقانه بود.

این پیام‌ها و نشانه‌ها ارتباط خاصی با این قسمت‌ها داشتند؛ به طور مثال در آن قسمتی که آپارتمان آن‌ها بعد از رفتن جویی درون کمد تلویزیون مورد سرقت قرار می‌گیرد پیام جالبی بر روی تابلو نوشته شده بود: «ممنون بابت تمام وسایلت.» همچنین در جایی که چندلر معشوقه آن زمان جویی یعنی کیسی را می‌بوسد و به خیانتش اعتراف می‌کند پیامی با محتوای عذرخواهی بر روی تابلو نوشته شده بود. پیام‌های مرتبط زیادی بر روی این تابلو وجود دارد که با دقت به آن متوجه ارتباطش با قسمت مورد نظر خواهید شد.

12. پیشخدمت رستوران

همراه با رابطه کورتنی کاکس با دیوید آرکت یکی دیگر از اعضای خانواده آرکت نیز وارد این سریال شد؛ این عضو خانواده کسی نبود جز الکسیس آرکت بازیگر و اجراکننده کاباره؛ الکسیس طی دو قسمت در سریال فرندز ظاهر شد، ما اولین بار طی قسمت «The One With Chandler's Dad» شاهد حضور این بازیگر در سریال بودیم که نقش یک ملکه مواد و پیشخدمت را بازی‌کرده بود سپس او همچنین حضور بسیار کوتاهی در قسمت «The One With Rachel's Sister» نیز داشت.

دیوید نیز حضور کوتاهی در سریال فرندز داشت که مربوط به فصل سوم قسمت «The One with the Jam» می‌شود، او نقش مالکوم را بازی کرد یعنی همان پسری که فیبی را تعقیب می‌کرد؛ این موضوع مربوط به زمانی می‌شود که دیوید تازه شروع به قرار گذاشتن با کورتنی کرده بود.

13. نوشته‌های روی تخته سیاه CENTRAL PERK

Central Perk

کافه سنترال پرک (CENTRAL PERK) به مانند کاراکترهای سریال فرندز به عنوان یکی از نمادهای اسطوره‌ای این سریال شناخته می‌شود؛ ما هروقت بخواهیم این گروه را با یکدیگر به یاد بیاوریم معمولا اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند نشستن این کاراکترها روی مبل این کافه و فنجان بزرگ قهوه در دست آن‌ها خواهد بود. یکی از چیزهایی که در مورد این کافه ممکن است متوجه نشده باشید نوشته‌های روی منوی تخته سیاه موجود در پس‌زمینه است.

اگرچه در طول این سال‌ها منوی مورد نظر از دید ساده مخاطبین سریال پنهان بود اما مشتریان حاضر در کافه می‌توانستند به راحتی با نگاه کردن به آن سفارش خود را تعیین کنند؛ در حقیقت نوشته‌های موجود بر روی تخته سیاه بیانگر انواع نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های دیگر کافه بود که مشتریان می‌توانستند آن را سفارش دهند.

14. بادکنک جشن مجردی

جشن‌های مجردی در حقیقت به معنی خوش‌گذارنی زیاد قبل از تاهل است؛ در این جشن معمولا روز قبل از عروسی فرد مجرد همراه با دوستان خود دور هم جمع می‌شوند تا آخرین کارهایی را که در دوران مجردی می‌تواند انجام دهد را در کنار دوستانش تجربه کند. در سریال فرندز کل زندگی جویی به مانند همین جشن‌ها است در نتیجه او می‌تواند بهترین فرد برای برگزاری اینگونه جشن‌ها باشد، گرچه احتمالا با توجه اخلاقیاتی که از جویی سراغ داریم جشن‌های او همیشه احمقانه و بامزه هستند.

در قسمت «The One With Ross’s Bachelor Party» تمام پسرها در آپارتمان جویی و چندلر جمع شدند تا جشن مجردی راس را قبل از ازدواج دوباره او در آنجا برگزار کنند؛ همه‌چیز در این جشن طبیعی بود: نوشیدنی، دکوراسیون و غیره اما اگر شما به دقت نگاه کنید بادکنک‌ها حالت طبیعی خود را ندارند و کوچکتر از حد معین هستند.

15. پاسپورت ریچل

Friends Rachels Passport

در قسمت پایانی سریال فرندز که بسیار احساسی نیز بود ریچل تقریبا نردیک بود به پاریس برود؛ با این حال خانم گرین به دلیل پیدا نکردن گذرنامه خود در آن لحظه، نتوانست به راحتی سوار هواپیما شود. سرانجام او پاسپورت خود را نیز پیدا کرد اما اتفاقی دیگر مانع رفتن او به شهر پاریس شد، در هر صورت اکنون موضوع مورد نظر ما این نیست؛ بسیار واضح است که این فرودگاه اصلا بهترین امنیت ممکن را نداشت.

اگر شما با دقت به تصویر پاسپورت ریچل نگاه کنید می‌بینید تصویر روی پاسپورت بسیار به مانیکا شباهت دارد تا ریچل؛ اینکه آیا این پاسپورت هم‌اتاقی سابق او بود و یا پاسپورت خود کورتنی کاکس در دنیای واقعی، هنوز مشخص نیست اما چیزی که کاملا واضح است آن است که که تصویر روی پاسپورت مسلما تصویر ریچل نیست.

16. مارسل در حقیقت یک میمون ماده بود

Ross And Marcel Friends

این غیرمعمول نیست که که دوقلوهای یکسان برای بازی در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی استخدام شوند تا نقشی مشابه را ایفا کنند؛ علاوه بر آن برای فیلم‌سازان بسیار عادی است که از حیوانات مختلف مانند سگ، گربه و غیره در پروژه خود استفاده کرده و چنین کاری را در قبال آن‌ها نیز انجام دهند. این موضوع برای میمون‌ها نیز صدق می‌کند و ما در سریال فرندز شاهد بودیم از دو مارسل در مجموعه استفاده شد.

اولین میمون که برای این سریال انتخاب شده بود و به ایفای نقش پرداخت در دنیای واقعی نیز با نام «میمون» او را صدا می‌زند، این میمون دقیقا همان جنسیتی را داشت که کاراکتر مارسل در سریال آن را دارا بود؛ آیا می‌دانستید میمون بعدی که برای این نقش انتخاب شد میمونی ماده بوده و نامش کتی بود؟ شباهت این دو میمون بی‌نظیر بود در نتیجه حتی اگر به دقت نیز آن‌ها را زیر نظر می‌گرفتید متوجه این موضوع نمی‌شدید.

17. ارتباط با THE OUTBREAK

Friends JCVD

هیچ شخصی اکنون در مورد فیلم ماجراجویانه Outbreak که در سال 1995 تولید شده بود صحبت نمی‌کند، اما این فیلم فراموش‌شده دهه 90 چه ارتباطی با سریال فرندز دارد؟

طی قسمتی که راس در پی موفقیت مارسل در دنیای هالیوود به ملاقات او می‌رود ما متوجه می‌شویم که حیوان خانگی قدیمی او در حال فیلم‌برداری یک فیلم به نام Outbreak 2: The Virus Takes Manhattan است و در این فیلم با ستاره فیلم‌های اکشن ژان کلود ون دام هم‌بازی شده است.

در حقیقت این اشاره‌ای به حضور میمون معروف کتی در فیلم تولید شده در سال 1995 که بالاتر نام آن را ذکر کرده بودیم نیز دارد؛ فیلم Outbreak 2 هیچ‌وقت به شکل واقعی ساخته نشد اما این اشاره ارتباطی زیبا بود که جهت تقدیر از کارهای میمون داستان یعنی کتی انجام شد.

18. تناقضات حضور افراد مشهور

Bruce Willis as Paul Stevens in Friends

سریال فرندز با دعوت از بازیگران مشهور لحظات بسیار خنده‌داری را برای ما رقم زد؛ بازیگران زیادی در سریال فرندز حضور داشتند که هرکدام در فرنچایزهای دیگر نام بزرگی را برای خود دست و پا کردند و حتی در خود دنیای این سریال بارها توسط کاراکترها مورد تحسین قرار گرفتند، اما موضوع عجیب آن است که وقتی این بازیگران مشهور نقشی را در سریال فرندز برعهده می‌گرفتند هیچ‌کدام از کاراکترهای اصلی سریال آن‌ها را به یاد نمی‌آورند و بسیار عادی رفتار می‌کنند، البته خب این یک موضوع طبیعی است چون این بازیگران نقش جدیدی را در فرندز ایفا کردند که هیچ ارتباطی با کاراکتر مشهور فرنچایز مورد نظرشان ندارد.

اما اکنون می‌خواهیم مثال‌هایی بزنیم تا موضوع برای شما مشخص‌تر شود: بر کسی پوشیده نیست که فیلم مورد علاقه چندلر و جویی مجموعه فیلم‌های Die Hard است؛ بعد‌ها بروس ویلیس طی دوقسمت به عنوان بازیگر مهمان در سریال حضور داشت که نقش جدید را ایفا کرد و ربطی به کاراکترش در مجموعه فیلم‌های Die Hard نداشت. همچنین راس نیز طبق لیستی که مهیا کرده بود علاقه خاصی به سوزان ساراندون و ویونا رایدر داشت که هر دوی این بازیگران طی قسمت‌های بعدی در سریال حضور یافتند.

19. مانیکا کجاست

monica

قبل از اینکه این صحنه در تصویر بالا فیلم‌برداری شود مانیکا و فیبی در حال گفتگو با یکدیگر در سنترال پرک بودند؛ این امری غیر عادی نیست که آن‌ها گفتگویی طولانی با یکدیگر بر روی آن مبل معروف کافه داشته باشند، با این حال اگر شما به تصویر بالا توجه کنید متوجه می‌شوید که مانیکا در حقیقت خود مانیکا نیست.

گاهی اوقات طی آن گفتگو مانیکا به شکل موقتی با یک بازیگر ناشناخته جایگزین می‌شد؛ همه ما دوست داریم به هنگام گفتگویی خسته‌کننده با افرادی که آن‌ها را می‌شناسیم یک بدل داشته باشیم تا به جای ما به آن سخنان گوش فرا دهد، شاید این کار یک اقدام هنرمندانه از سمت تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه بود تا به این بعد طبیعی سرشت انسان اشاره‌ای داشته باشد. البته می‌توان این کار را صرفا یک اشتباه از جانب فیلم‌بردار نیز تلقی کرد که تمرکز لازم را برای تصویربرداری این صحنه نداشت.

20. ارتباط با Mad About You

آیا شما خواهر دوقلوی فیبی یعنی اورسلا را به یاد دارید؟ او یک پیشخدمت رستوران با نگرش و سرشتی زشت بود که سرویس‌های وحشتناکی ارائه می‌داد، رفتار و اخلاقیات او درست بر ضد خواهر دوقلویش فیبی که قلبی پاک داشت بود.

لیسا کودرو نقش هر دوی این کارکترها را ایفا کرده بود؛ همینطور که بعدا مشخص شد کودرو پیش‌تر نقش یک پیشخدمت را در برنامه Mad About You که در دهه 90 پخش می‌شد را ایفا کرده و معرفی اورسلا در سریال فرندز نتیجه حضور او در آن برنامه بود. کودرو در این مورد به Foundation گفت: «وقتی سریال فرندز برنامه زمانی خود را در پنجشنبه شب ساعت 8:30 و بعد برنامه Mad About You در همان شب کسب کرد، همه متوجه شدند نیاز است به مخاطبین توضیح داده شود که چرا آن‌ها یک دختر با همان صدا را باید در ساعت 8 و 8:30 طی دو برنامه مختلف تماشا کنند؟»

21. خالقان فرندز به عنوان بازیگر مهمان در سریال حضور داشتند

کوین برایت، مارتا کافمن و دیوید کرین به عنوان بازیگر مهمان بارها در سریال سیتکام خود شرکت داشتند؛ طی قسمت «The One with Fake Monica» آن‌ها در بین حضار روی یک صحنه اجرا بودند، در قسمت «The One After the SuperBowl (Part 2)» آن‌ها نزدیک کارگردان بودند، طی قسمت «The One with the Princess Leia Fantasy» آن بر روی مبل کافه سنترال پرک نشسته بودند و سرانجام در قسمت «The One with Ross's Wedding» کافمن و یکی از نویسندگان سریال یعنی آدام چیس روی یک صندلی دونفره در اتوبوس پشت چندلر و جویی نشسته بودند.

22. ارتباط با Air Force One

Friends Dry Cleaner

در فصل ششم طی قسمت «The One Where Paul’s the Man» جویی به یک خشکشویی می‌رود و از مالک آن تقاضا می‌کند تا عکس او را در کنار دیگر بازیگران بر روی دیوار تصاویر افراد مشهور مغازه‌اش قرار دهد؛ البته جویی موفق به انجام این کار نشد زیرا صاحب روسی این مغازه با قرار دادن تصویر جویی بر روی آن دیوار مخالفت کرد و هنگامی که جویی دلیل کار او را جویا شد این فرد اذعان داشت سریالی که جویی در آن به ایفای نقش پرداخته است به مردمان روسیه توهین می‌کند.

با این حال وقتی جویی به دیوار با دقت نگاه کرد متوجه شد تصویر هریسون فورد بر روی آن وجود دارد که این بازیگر در فیلم ضد روسی Air Force One به ایفای نقش پرداخته بود، در این لحظه جویی این موضوع را به روی مالک روسی خشکشویی میاورد اما آن فرد در جواب می‌گوید هیچ‌وقت این بلاک باستر که فورد در آن بازی کرده بود را تماشا نکرده است؛ بعدا متوجه شدیم لیا ولوک که نقش این کاراکتر عصبانی روسی را در سریال فرندز بازی کرده بود در فیلم Air Force One نیز حضور داشت.

23. مبل رزرو شده

Friends Central Perk

سریال فرندز فصل‌های زیادی داشت؛ طی این زمان هیچ‌وقت مبل مورد علاقه کاراکترهای این سریال در کافه سنترال پرک توسط مشتریان دیگر اشغال نشده بود. (البته به جز یک مورد خاص) این عقلانی نیست که یک کافه در قلب شهر نیویورک همیشه مبلش خالی باشد و این گروه هر وقت که دوست داشتند به آنجا بیایند و بر روی مبل مورد علاقه خود بنشینند.

هیچ شخصی آن مبل را نخریده بود حال ما این قضیه را کنار می‌گذاریم؛ کرین و کافمن طی این مدت همه ما را فریب داده بودند، یک دلیل منطقی و عقلانی وجود دارد که چرا این مبل‌ها همیشه برای این گروه خالی بوده و آن دلیل این است که آن‌ها همیشه در زمان مورد نظر این مبل را رزرو می‌کردند. اگر شما به دقت نگاه کنید حتما کاغذ امضایی که نشان‌دهنده رزرو آن‌ها است را بر روی میز می‌بینید، پس به این دلیل بود که مبل مورد نظر همیشه برای این گروه خالی بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.