نویسنده: محمد مقصودی دوشنبه، 21 آبان 1397
ساعت 10:24

30 موردی که با دیدن انیمیشن The Incredibles 2 متوجه آن نشدید مطلب ویژه

4.14 از 5

30 موردی که با دیدن انیمیشن The Incredibles 2 متوجه آن نشدید

14 سال از اکران انیمیشن The Incredibles می‌گذرد و بسیاری از طرفداران خانواده شگفت‌انگیز صبر زیادی به خرج دادند تا شاهد بخش دوم این انیمیشن در سال 2018 باشند؛ طی این مدت اتفاقات بسیاری در دنیای انیمیشن رخ داد، در آن زمان که انیمیشن The Incredibles اکران شده شده بود دیزنی هنوز مالکیت پیکسار را در اختیار نداشت و حدودا یک‌سال بعد از آن این دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند. انیمیشن The Incredibles 2 ثابت کرد پیکسار با پیوستن به دیزنی روند پیشرفت خود را به مراتب بهتر از قبل طی کرده است، دیزی علاوه بر پیکسار صاحب فرنچایزهایی چون مارول و Star Wars نیز هست اما این شرکت همیشه نسبت به ساخته‌های پیکسار حساسیت خاصی به خرج می‌دهد و نسبت به آن‌ها بسیار دقیق است.

داستان انیمیشن The Incredibles 2 درست از جایی که قسمت نخست آن به پایان رسیده بود آغاز می‌شود، بسیاری منتظر بودند ببینند آیا برد برد بار دیگر می‌تواند موفقیت این عنوان را تکرار کند و با این انیمیشن به مانند انیمیشن نخست حس و حال تازه‌ای را در طرفداران ایجاد کند؟ برد تا حد زیادی موفق شد موفقیت قبلی را تکرار و همراه با کارکنان پیکسار فراتر از حد انتظار عمل کند؛ یکی از انتقادهایی که از The Incredibles 2 شنیده شد آن بود که این اثر کمی داستان ضعیف‌تری نسبت به انیمیشن نخست داشت، شاید این موضوع به نحوی درست باشد اما در عین ضعف در داستان ما موفق شدیم در فیلم دوم ارتباط بیشتر با کاراکترها برقرار کرده و به عمق شخصیت آن‌ها پی ببریم.

ویولت، جک جک و دش طی بسیاری از صحنه‌ها در درگیری نیستند که این موضوع کمک می‌کند بینندگان ارتباط بیشتری نسبت به قبل با این کاراکترها برقرار کنند؛ حتی فروزون که از همان فیلم اول محبوبیت خاصی در بین طرفداران پیدا کرده بود کمتر وارد بخش اکشن انیمیشن می‌شود و ما می‌بینیم داستان بیشتر حول ویژگی‌های رفتاری و شخصیت او می‌چرخد، در واقع فروزون در فیلم دوم به جای صبحت با دیگران در مورد روزهای پرشکوه قدیم و دوران قهرمانان بیشتر نقش یک دوست صمیمی را نسبت به فیلم قبلی برای پار ایفا کرد.

اگر شما Incredibles 2 را هنوز ندیده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنم ابتدا فیلم نخست یعنی The Incredibles را تماشا کنید؛ شما با مقایسه این دو اثر نه تنها متوجه می‌شوید قدرت فیلم به مرور زمان و با کسب تجربه تا چه حد پیشرفت می‌کند بلکه می‌بینید این کاراکترها چگونه به دیدگاه مدرن در فیلم دوم رسیده‌اند. اکنون با بازی‌مگ همراه باشید تا به 30 موردی که از دید شما در انیمیشن The Incredibles 2 پنهان ماند پی ببرید.

  1. 17 قدرت جک جک 

Jack Jacks New Powers Incredibles 2

جک جک یکی از فرزندان بسیار منحصر به فرد خانواده پار (باب و هلن) است که به لحاظ تعداد قدرت مسلما هیچ‌کدام از اعضای ابرقهرمان این خانواده به او نمی‌رسند؛ گفته شده که جک جک در فیلم The Incredibles 2 17 قدرت از خود نشان داده است.

17 قدرت جک جک شامل این موارد است: خود احتراقی، تغییر شکل، حالت اهریمنی، تقلید کردن ویژگی‌های دیگران، عبور از اجسام جامد، قدرت بهبود، قدرت شناور ماندن، سفر بعدی، بالن قابل انعطاف، دید لیزری، قابلیت تعدد و خودتکراری، الکتروژنر، ارتعاش مولکولی، خزیدن روی دیوار، دورنوردی، تغییر اندازه و توانایی تبدیل شدن به فلزی سخت و سنگین (که در فیلم نخست نیز شاهد آن بودیم). اگر انیمیشن Incredibles 3 روزی تولید شود احتمالا ما شاهد قدرت‌ها بیشتری از جک جک خواهیم بود.

  1. A113 مرموز

Pixar A113 Easter Egg

در پایان فیلم Incredibles 2 می‌بینیم ویولت و تونی بر اساس قراری که در فیلم قبلی با یکدیگر داشتند با هم برای دیدن یک فیلم به سینما رفتند. (که خانواده آقای شگفت‌انگیز نیز همراه این دو بودند) فیلمی که در سینما پخش می‌شد Dementia A113 نام داشت.

کلمه A113 یک ایستر اگ است که در تمامی فیلم‌های پیکسار حضور داشته است. (البته به جز فیلم Monsters Inc.) در واقع این کلمه نام یک کلاس در موسسه هنر کالیفرنیا است که تعدادی از هنرمندان پیکسار و فیلم‌سازان در آن درس خوانده‌اند. Dementia 13 نیز یک فیلم واقعی است که در سال 1963 اکران شد. (این فیلم در واقع اولین فیلم فرانسیس فورد کوپولا در جایگاه کارگردان محسوب می‌شود.)

  1. دزدی از DreamWorks

Evelyn and Winston Deavor

اولین دیور نه تنها کاراکتر جدیدی در انیمیشن Incredibles 2 است بلکه شخصیت منفی اصلی داستان این فیلم نیز محسوب می‌شود؛ برای طرفداران دنیای انیمیشن مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد تا پی به شباهت بین اولین و یکی از کاراکترهای فیلم‌های DreamWorks یعنی فیلم Megamind (محصول سال 2010) ببرند.

اولین دیور قیافه تقریبا یکسانی با رکسانه ریتچی دارد؛ رکسانه در داستان فیلم خود یک قهرمان محسوب می‌شود در حالی که اولین در انیمیشن Incredibles 2 وانمود می‌کند انسان خوبی است. کمپانی DreamWorks تا سال 2016 با دیزنی همکاری داشت اما اکنون این دو کمپانی از یکدیگر جدا شده و DreamWorks با استودیوهای Universal همکاری می‌کند.

  1. آشر در نقش راننده لیموزین

آشر در نقش راننده لیموزین و پادوی وینستون دیور (با بازی باب اودنکرک) در انیمیشن Incredibles 2 حضور داشت؛ او همچنین خطاب به فروزون می‌گوید من بزرگ‌ترین طرفدار شما هستم که این دیالوگ ما را به یاد فیلم نخست می‌آورد یعنی جایی که بادی پاین عینا همین جمله را در ابتدای فیلم آقای شگفت‌انگیز گفته بود. هنگامی که بادی از آقای شگفت‌انگیز خواست تا به عنوان دستیار در کنار او باشد باب نپذیرفت و او را رد کرد که همین موضوع نیز باعث تغییر بادی و دشمنی با آقای شگفت‌انگیز و تمام ابرقهرمانان شد، اما فروزون برخورد بسیار خوبی با راننده لیموزین داشت و خیلی خونسرد جواب ابراز احساسات او را داد؛ اگرچه بسیار جالب می‌شود آشر به دلیل برخورد بسیار خونسردانه فروزون، در انیمیشن Incredibles 3 تبدیل به یک نقش شرور شود.

  1. معنی پنهانی نقاشی موجود در هتل

Elastigirl and Hotel Artwork Incredibles 2

بعد از تکمیل اولین ماموریت، هلن از هتلی که برای اقامت او تدارک دیده شده بود با باب تماس می‌گیرد و بسیار مشتاقانه ماجراجویی ماموریتش را برای شوهرش تعریف می‌کند؛ در پشت او ما یک نقاشی را تماشا می‌کنیم که متشکل از اشکال قرمز و سفید هندسی است، که به تعداد چهار مورد در سمت چپ و یک مورد در سمت راست وجود دارد. این نقاشی نماد آن است که هلن از خانواده خود جدا شده و از آن‌ها دور است و همچنین اینکه آن‌ها فقط در صورتی موفق می‌شوند به پیروزی برسند که در کنار یکدیگر باشند. اگر یادتان باشد باب نیز در فیلم نخست به شکل تنها به ماموریتی رفت که باعث دردسر او شد و حال این اتفاق عینا در فیلم دوم برای الاستیگرل رخ داد.

  1. سارا وول و انجام کارهای وحشتناک در قبال خود

یکی از بامزه‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های انیمیشن Incredibles 2 زمانی رقم خورد که باب خانواده‌اش را برای صرف شام به رستورانی برد که تونی رایدینگر در آن به پیشخدمتی مشغول بود. (والدین تونی در حقیقت صاحبان آن رستوران بودند) در این بخش ویولت کاملا خودش را باخته بود و از اینکه بدین صورت در مقابل تونی ظاهر شده بود بسیار احساس خجالت و شرمندگی می‌کرد.

طی یک مصاحبه با Collider سارا وول صداپیشه نقش ویولت اظهار داشت برای در آوردن صدای کاراکتر در این بخش مجبور بود پیچیدگی خاصی را در خود ایجاد کند تا بتواند به خوبی خشم و عصبانیت را در صدایش بگنجاند؛ وول برای ایجاد صدایی درست از تمام وجود خود مایه گذاشته و کاملا خود را وقف نقشش کرده بود، حتی گفته می‌شود او برای انجام این کار به نحو احسنت خود را در سراسر استودیو می‌کشاند و پرتاب می‌کرد.

  1. گریزی بر Ghostbusters

الاستیگرل بعد از دستگیری جنایتکار مشهور موجود در نمایشگرها (که البته متوجه شدیم او در حقیقت مجرم اصلی نبود) خطاب به اولین دیور می‌گوید یک چیزی مشکل دارد؛ در واقع هلن می‌دانست همه چیز خیلی راحت انجام شده بود که همین شک او نیز باعث شد اولین جهت حواس‌پرتی الاستیگرل بهانه‌های مختلفی بیاورد. (زیرا در حقیقت جنایتکار اصلی خود اولین بود)

از آنجایی که از دید الاستیگرل بسیار عجیب بود یک پیک پیتزا بتواند چنین کارهای بزرگ و چنین اقدامات هوشمندانه‌ای انجام دهد اولین دیور تصمیم گرفت با گفتن این جمله طرز تفکر هلن را تغییر داده و او را به سمت دیگری هدایت کند: «انیشتین هم یک کارمند ساده بود.» این دیالوگ در حقیقت یک نقل قول مستقیم از پیتر ونکمن در فیلم Ghostbusters بود، یعنی جایی که او تلاش می‌کند ری را قانع کند آن‌ها بدون هیچ‌ هزینه‌ای در دانشگاه Columbia خواهند بود.

  1. آهنگ مخصوص ابرقهرمان

وینستون دیور یکی از طرفداران واقعی ابرقهرمانان است، او حتی آهنگ‌های مخصوص ابرقهرمانان را نیز حفظ کرده است؛ بینندگان آهنگ‌های مخصوص آقای شگفت‌انگیز و فروزون را زبان وینستون دیور شنیدند اما این اتفاق برای الاستیگرل رخ نداد، وینستون بعدا در جایی قصد داشت آهنگ مخصوص هلن را بخواند که این اتفاق به خوبی رخ نداد و هلن آواز او را قطع کرد.

آن اشخاصی که تیتراژ پایانی فیلم را دیدند و به آن گوش دادند متوجه شدند که نسخه کامل هر سه آهنگ در این بخش وجود دارد و آن‌ها می‌توانند به آن گوش فرا دهند؛ آهنگ الاستیگرل بسیار شبیه به ترانه مرد عنکبوتی، آهنگ فروزون دارای سبکی کلاسیک مانند آهنگ‌های ماروین گی و آهنگ آقای شگفت‌انگیز شبیه به یک catchy jingle (صداهای جادویی و جذاب) است. موسیقی انیمیشن Incredibles 2 کاری از مایکل جاکینو است که مسلما در فصل جوایز سال 2018 شاهد ستایش‌های زیادی از او خواهیم بود.

  1. قدرت ابرقهرمانی وید برگرفته از بازی ویدیویی است

Voyd Incredibles 2

سوفیا بوش صداپیشه کاراکتر وید ابرقهرمان جدیدی است که در انیمیشن Incredibles 2 با آن آشنا شدیم؛ او یکی از طرفداران سرسخت الاستیگرل است و می‌تواند چیزهای مختلف در اطراف خود را با ساخت چاله‌هایی متنوع در فضا به مکان‌های مختلفی منتقل کند و با اینکار اشیا و اشخاص گوناگون را ظاهر و یا ناپدید کند.

قدرت وید بسیار شبیه به یک بازی ویدیویی ساخت شرکت Valve با نام Portal است؛ در بازی ویدیویی Portal بازیکنان با یک معمای اول شخص به چالش کشیده می‌شوند و باید اشیای مختلف را از تونل‌های خاصی منتقل کنند تا ماموریت به خوبی انجام شود. وید طی نبرد در کشتی DEVTECH از قدرت خود (که بسیار شبیه به بازی Portal بود) جهت کمک و نجات الاستیگرل استفاده کرد.

  1. تیتراژ پایانی اشاراتی به انیمیشن Incredibles 3 دارد

طی نسخه کامل فیلم دوم در بخش آخر تیتراژ پایانی ما شاهد بخشی مرموز همراه با اهنگی پرمعنا هستیم؛ طی پخش این کلیپ صوتی و تصویری ما متوجه بازگشت آندرماینر می‌شویم، درواقع ماشینی مخصوص از زیرزمین در صفحه ظاهر می‌شود.

طی کلیپ پایانی یک ماشین مته‌ای زمین را می‌شکافد و در صفحه نمایش ظاهر می‌شود، شاید این صحنه در حقیقت نشانه‌ای از جانب برد برد برای ساخت انیمیشن Incredibles 3 در آینده و حضور آندرماینر به عنوان شرور اصلی در این فیلم باشد. آندرماینر موفق شد در فیلم دوم پول زیادی را به دست بیاورد و توانست از چنگ آقای شگفت‌انگیز و خانواده‌اش بگریزد، در نتیجه اگر فیلم سومی وجود داشته باشد احتمالش زیاد است که ما شاهد حضور او به عنوان شرور اصلی داستان باشیم.

  1. میکی موس مخفی

Micky Mouse Easter Egg Incredibles 2

هیپنوتیزم در اواخر سال 1700 کشف شد و طی دهه 50 و 60 تبدیل به یک ترس بزرگ و فراگیر شده بود؛ دیزنی از این علم در فیلم Incredibles 2 استفاده کرده و ما طی صحنه‌های مختلف از جنایتگر نمایشگر شاهد این علم بودیم اما استفاده هیپنوتیزم در این فیلم یک ایستراگ پنهانی نیز داشت. اگر شما از نزدیک به مارپیچ تشکیل شده در چشم افراد که ناشی از هیپنوتیزم است دقت کنید متوجه می‌شوید این نگاه بسیار به نگاه میکی موس هیپنوتیزم شده شباهت دارد.

آیا دیزنی برای هیپنوتیزم جامعه آمریکایی از سلاحی چون میکی موس استفاده کرده است؟ اگر واقعا چنین چیزی باشد داستان بسیار جالب خواهد شد.

  1. گریزی بر فیلم Mission Impossible 6

الاستیگرل در این انیمیشن قبل از پریدن از پنجره به بیرون دیالوگی را می‌گوید که قبلا تام کروز در فیلم Mission Impossible 6 آن را ذکر کرده بود: «نزدیک‌ترین پنجره کجاست؟»؛ کروز که همیشه تمایل دارد بدل‌کاری‌هایش را خودش انجام دهد ابتدا طی صحنه پرش از پنجره دچار آسیب‌دیدگی شد و مچ پایش شکست.

همانگونه که از تام کروز انتظار می‌رفت او بعد از رفع آسیب‌دیدگی پایش بازگشت و بار دیگر بدل‌کاری این صحنه را انجام داد و این بار موفق شد کار خود را به خوبی به انجام برساند؛ الاستیگرل با توجه به قدرتش با پرش از پنجره دچار هیچ‌گونه آسیب دیدگی نشد اما این دیالوگ در واقع گریزی بر فیلم Mission Impossible 6 و تام کروز محسوب می‌شد که ایستراگ جالبی برای طرفداران بود.

  1. موزیک کلاسیک کاری

Kari McKeen The Incredibles

طرفداران واقعی انیمیشن The Incredibles مطمئنا به خوبی کاراکتر کاری مک‌کین (با صداپیشگی برت پارکر) را به یاد دارند، او بهترین دوست ویولت محسوب می‌شد که وفتی ویولت و دش برای کمک به مادر خود او را تعقیب کرده و وارد جت شدند او از جک جک در خانه خود مراقبت کرد، بعد از اینکه هلن متوجه حضور بچه‌ها در جت شد جهت اطمینان از اینکه کاری می‌تواند از جک جک مراقبت کند با او تماس گرفت.

کاری خطاب به هلن گفت او آهنگ‌های موتزارت را برای جک جک می‌گذارد که این کار باعث افزایش هوش او می‌شود؛ در انیمیشن Incredibles 2 جک جک بعد از گذراندن یک شب با ادنا مود (با صداپیشگی برد برد) نشان می‌دهد موتزارت را دوست دارد. موتزارت نه تنها به شکل بالقوه باعث باهوش‌تر شدن جک جک می‌شود بلکه ما متوجه می‌شویم ترکیب موسیقی باعث کنترل و همسان‌سازی قدرت‌های جک جک نیز می‌شود.

  1. Safari Court همان Safari Inn

برای اشخاصی که از بوربانک کالیفرنیا دیدن کرده باشند ممکن است هتلی که خانواده پار در آن اقامت داشتند برایشان آشنا باشد؛ هتل Court که خانوده پار در آن حضور داشتند در حقیقت در دنیای واقعی همان هتل نیمه‌مشهور Inn در کالیفرنیا است.

هتل Inn در فیلم‌های مختلفی چون True Romance و Apollo 13 نیز حضور داشت؛ علاوه بر آن این هتل بارها مکان فیلم‌برداری سریال‌های مختلف بوده است که از جمله این سریال می‌توان بدین موارد اشاره کرد: Six Feet Under، Desperate Housewives، CSI: Vegas، Monk و Prison Break. تصویر این هتل حتی بر روی کاور آلبوم گروه The Wallflowers نیز وجود داشت.

این هتل در سال 1955 ساخته شد و برای چندین دهه خانه تعداد زیادی از استعدادهای مشتاق صنعت سرگرمی بود.

  1. عزیزم دوباره نه

همه با صدای مشهوری که هیچ‌موقع قیافه او را ندیدیم در فیلم نخست آشنا هستیم، این صدا که با نام کاراکتری «عزیزم» در فیلم شناخته می‌شود توسط کیمبرلی آدیر کلارک در انیمیشن Incredibles 2 بازی می‌شود؛ برد برد بار دیگر در انیمیشن دوم صحنه‌‌ای را خلق می‌کند که بسیار به انیمیشن نخست شباهت دارد، در صحنه‌ی مربوط به فیلم نخست لوشیس بست (با صداپیشگی ساموئل جکسون) از همسر خود می‌پرسد: «عزیزم لباس مخصوص من کجاست؟» با این حال در فیلم دوم این لباس در جایی که باید باشد حضور دارد.

عزیزم در ابتدا قرار بود دارای یک کاراکتر واقعی بوده و در فیلم حضور داشته باشد؛ بیل برد این ایده را کنار گذاشت زیرا معتقد بود اینکه او در صفحه نمایش حضور نداشته باشد بامزه‌تر است و به جای آن تصمیم گرفت تمرکزش را بر روی طراحی ابرقهرمانان جدید بگذارد، در نتیجه این کار ما شاهد حضور ابرقهرمانانی جدید چون وید در فیلم بودیم.

  1. ادای احترام به انیماتور دیزنی

Henry Selik

الاستیگرل در فیلم دوم سعی می‌کند مامور دولت هنریتا سلیک را نجات دهد، چیزی که شاید بسیاری از آن خبر نداشته باشند آن است که نام این کاراکتر در حقیقت جهت ادای احترام به یکی انیماتورهای دیزنی انتخاب شده بود؛ نام هنریتا سلیک برگرفته از نام کارگردان هنری سلیک است که مانند برد برد از موسسه هنر کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شده است.

هنری بیشتر به خاطر آثار موشن استاپ خود شناخته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به James and the Giant Peach و Nightmare Before Christmas اشاره کرد، او همچنین فیلم‌نامه انیمیشن Coraline را نیز نوشت؛ اخیرا نیز گزارش شده بود که سلیک قرار است کارگردانی سریال اقتباسی a Little Nightmares را که برادران روسو تهیه‌کنندگان آن هستند برعهده بگیرد.

       14. غذای مشهور چینی

Pixar Easter Egg Incredibles 2

خانواده پار بعد از آزادی از زندان به جرم مبارزه با آندرماینر در هتل اقامت پیدا کردند، این خانواده برای شام کنار یکدیگر جمع شده و غذای چینی خوردند؛ در این بخش چشم‌های تیزبین متوجه می‌شوند لباس‌هایی که خانواده پار بر تن دارند هنوز همان لباس مربوط به صحنه پایانی فیلم The Incredibles که خانه آن‌ها نابود شده بود است. لوگوی روی ظرف‌های غذای چینی نیز بسیار آشنا هستند.

این ظرف غذای چینی مشهور و لوگوی آن در فیلم‌های مختلف پیکسار حضور داشت که از جمله این فیلم‌ها می‌توان بدین موارد اشاره کرد: A Bugs Life، Toy Story، Monsters, Inc و Ratatouille.

  1. پو پو جک جک

صدا «پو پو» عموما صدایی است که توسط بلاسترهای لیزری در فیلم‌های علمی تخیلی ایجاد می‌شود که عموما آن را می‌توان به فرنچایز Star Wars نسبت داد؛ لارا درن نیز حتی به هنگام ایفای نقش فرمانده هولدو در فیلم Last Jedi این صدا را تکرار کرد.

درست به مانند درن، ویولت نیز نتوانست به هنگام شلیک لیزری از چشمان جک جک برای نجات دش جلوی هیجان خود را بگیرد و عبارت پو پو را به کار نبرد؛ اینکه پو پو به صورت عمدی یا صرفا جهت طنز در فیلم استفاده شده است هنوز مشخص نیست، اما مسلما بسیار از طرفدارن فرنچایز Star Wars از اینکه برد برد از این عبارت در فیلم خود استفاده کرده است خوشحال هستند.

  1. پاسخ ریاضی جدید

در اواخر دهه 50 برنامه‌ای به وجود آمد که ریاضی جدید را در ایالات متحده معرفی کرد، حتی این برنامه در دهه 60 برای گروهی از کشورهای اروپایی نیز اجرا شد؛ این ایده آن بود که مهارت ریاضی را در بین بچه‌های مدرسه افزایش دهد تا آن‌ها بتوانند در میدان مبارزه تکنولوژی طی جنگ سرد موفق عمل کنند. البته این برنامه کمی بعد از اجرایی شدن کنار گذاشته شد.

کتاب ریاضی دش روش جدیدی از ریاضی را آموزش می‌دهد که همین موضوع باعث شد باب متوجه راه حل‌ها نشود، او بعد از کلافه شدن در این مورد گفت: «چرا باید شخصی راهی را که شما ریاضی را حل می‌کنید تغییر دهد؟»

ایده ریاضی جدید صرفا جهت کاوش استانداردهای عمومی هسته‌ای در سال 2009 به دانش‌آموزان آمریکایی معرفی شد.

  1. روح شدن

جک جک نشان داد این توانایی را دارد که وارد بعد دیگری شود، در این بعد صدای او کاملا شنیده می‌شود اما نمی‌توان او را دید؛ این یک اقتباس کوچک از فیلم Poltergeist است یعنی جایی که کارول آنه به بعد دیگر کشیده می‌شود. فیلم Poltergeist بدین طریق با انیمیشن Incredibles 2 ارتباط دارد، جالب است بدانید در هر دوی این صحنه‌ها پدرها حضور دارند کریگ تی. نلسون صداپیشه نقش پدر جک جک یعنی باب است و نقش پدر کارول آنه را استیو فریلینگ ایفا می‌کند.

اگر بخواهیم به صورت فنی بگوییم هر دوی این صحنه‌ها برگرفته از سریال The Twilight Zone اپیزود Little Girl Lost است که در سال 1962 تولید شده بود.

  1. مدل موی جدید

Hair in Incredibles 2

همه‌چیز در فیلم Incredibles 2 به لحاظ ظاهری کاملا شبیه به فیلم نخست است البته به جز مدل موی کاراکترها؛ در واقع مدل موهای نشان داده شده در این انیمیشن با تمامی فیلم‌های کمپانی پیکسار تا به امروز فرق دارد. پیکسار برای موی کاراکترها از برنامه جدیدی استفاده کرد که به صورت دیجیتالی موهای کاراکترها از پوست سر رشد می‌کند که این کار باعث شد موها نمایی طبیعی‌تر داشته باشند.

در حالت سنتی موها آنچنان که باید حس واقعی را به مخاطب القا نمی‌کرند اما با این تکنولوژی جدید حالت موها بسیار واقعی‌تر شده است؛ این موضوع بدان معنا است که تیم انیمیشن‌سازی بخش اعظمی از وقت خود را صرف طراحی مجدد موها کردند. برنامه جدید مو که در کمپانی پیکسار وجود دارد از سال 2001 طراحی و ساخت آن آغاز شد یعنی زمانی که تازه انیمیشن Monsters, Inc در سینماها اکران شد و انیمیشن Incredibles 2 اولین استفاده‌کننده این برنامه بود.

  1. رازهای خانه خانواده پار

در فیلم نخست نشان داده شده بود که خانواده پار در یک خانه معمولی برون شهری زندگی می‌کردند؛ این خانه به منظور کمک به آن‌ها جهت هماهنگی خود با برنامه کنترلی ابرقهرمانان به این خانواده داده شد. خانه اصلی آن‌ها یک شیب رو به پایین در سقف داشت که می‌تواند به معنی روند رو به افسردگی این خانواده در آن بازه زمانی باشد.

در انیمیشن دوم خانواده پار به خانه‌ای نقل مکان می‌کنند که صاحب آن وینستون دیور است؛ اگر دقت کنید این خانه یک شیب رو به بالا در سقف دارد که اشاره به آسمان دارد، این نشانه آن است که خانواده پار در راه بازگشت به شکوه قدیم و فاصله گرفتن از افسردگی هستند. خانه جدید همچنین شباهت زیادی به خانه تونی استارک در فیلم Iron Man 3 دارد.

  1. ایستراگ شهردار نیویورک

هیچ‌وقت اعلام نشد که شهر نیو اربام در دنیای واقعی چه شهری است، بسیاری بعد از فیلم The Incredibles فرض را بر این گذاشتند که در حقیقت این شهر دونور است؛ اما اکنون به نظر می‌رسد این فرض در تمام مدت اشتباه بود و احتمالا این شهر نیویورک است.

نقش شهردار نیو اربام را بازیگر بری باست‌ویک صداپیشگی کرد، این بازیگر قبلا نیز در سیتکام Spin City (محصول سال 1996) نقش شهردار نیویورک را ایفا کرده بود؛ با اینکه باقی شهر نیو اربام به دنور شباهت دارد اما باید بدانید شهردار آن نیویورکی است.

  1. عمه ادنا و جک جک

Jack Jack in Incredibles 2

جک جک لحظات بامزه زیادی را در Incredibles 2 ایجاد کرد که از بهترین آن‌ می‌توان به زمانی اشاره کرد که او یک شب را با عمه ادنا مود سپری می‌کند؛ هنگامی که باب روز بعد برای بازگرداندن جک جک به خانه ادنا رفت (بعد از 17 ساعت خواب) از اینکه هنوز این خیاط را سرحال دیده بود تعجب کرد، آقای شگفت‌انگیز وقتی به جک جک نیز نگاه کرد متوجه شد او از استایل خاص ادنا تقلید می‌کند.

جک جک نه تنها در نگه داشتن آبنبات دست خود به مانند ادنا بود (یعنی همانگونه که این خیاط شیرینی در دست داشت) بلکه در ویژگی‌های رفتاری خاص چون صحبت کردن و راه رفتن از ادنا تقلید می‌کرد؛ او حتی ادنا را متقاعد کرد تا به او اجازه حضور در اتاق طراحی مخفی‌اش را بدهد، اگرچه این بار به مانند اتفاقی که در فیلم نخست برای هلن رخ داده بود هیچ ماشین تفنگی در انتظار آقای شگفت‌انگیز نبود.

  1. صداپیشه‌های مختلف برای دش

صدای اصلی دش را اسپنسر فاکس صداپیشگی کرد؛ اگر صدای او با توجه به سنش دچار تغییر نمی‌شد می‌توانست بار دیگر این نقش را برعهده بگیرد، به همین دلیل نیاز بود تا بازیگر دیگری صداپیشگی نقش دش را انجام دهد. به طور معمول چنین تغییری برای دنباله یک فیلم بسیار طرفداران را نسبت به فیلم دوم دلسرد می‌کند؛ برد برد علاوه بر کارگردانی، صداپیشه نقش ادنا مود نیز بود این کارگردان تصمیم گرفت برای نقش دش از صداپیشه‌ تازه‌کاری چون هاک میلنر استفاده کند.

هاک میلنر به زیبایی هرچه تمام‌تر توانست این نقش را ایفا کند و ما با مقایسه این صدا با صدای فیلم نخست متوجه تغییرات زیادی نمی‌شویم؛ میلنر طی مصاحبه‌ای با Collider اعلام کرد که او قبل از مصاحبه نهایی برای این نقش بیش از 600 بار انیمیشن The Incredibles را تماشا کرد، این کار به نوعی یک فداکاری در دنیای سرگرمی محسوب می‌شود.

  1. اشارات تکراری به انیمیشن The Incredibles

Doing Our Part Mr. Incredible

انیمیشن Incredibles 2 همواره اشارات مختلفی به فیلم اصلی در سال 2004 داشت؛ یکی از این بخش‌ها می‌توان به جایی اشاره کرد که الاستیگرل به مانند باب در فیلم نخست به بیسیم پلیس گوش فرا می‌دهد. هلن حتی اعتراف کرد در آن لحظه یک انسان دورو محسوب می‌شد، با این حال برخلاف باب، هلن موفق شد ماموریت خود را بدون هیچ‌گونه آسیب بزرگ به بی‌گناهان خیلی خوب انجام دهد.

پوستر « Doing Our Part!» از فیلم نخست طی این فیلم نیز در جعبه خاطرات باب وجود داشت و بنا به دلایل مختلفی نسوخته بود، همچنین ما کنترل ماشین قدیمی او را نیز در این انیمیشن مشاهده می‌کنیم.

  1. بار دیگر فشار دادن دکمه

سرنوشت خانواده پار همیشه به شکل تصادفی به فشار دادن دکمه‌های کنترل‌های مختلف گره خورده است؛ ما اولین بار در فیلم The Incredibles طی صحنه مبارزه پایانی با ربات سیندروم (با بازی جیسون لی) این اتفاق را مشاهده کردیم. در نهایت فشار دادن یک دکمه به شکل تصادفی باعث شد آن‌ها در این روز موفق به شکست دشمن خود شوند.

فیلم دوم دو مرتبه برای ما این لحظه را یادآوری می‌کند؛ اولین بار جایی که دش در خانه جدید یک ریموت پیدا می‌کند که همه‌چیز خانه توسط آن کنترل می‌شود (شامل طبقات کشویی برای آبراهه‌ها) و دومین بار جایی که ریموت ماشین آقای شگفت‌انگیز پیدا می‌شود، دش در آن لحظه پافشاری می‌کند که با این ریموت کار کند و سرانجام زمانی که خانه آن‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد موفق می‌شود این فرصت را به دست بیاورد.

  1. برنامه تلویزیونی دهه 1960

Jonny Quest Television Show

برای بسیاری جای سوال وجود دارد که حواث فیلم‌های The Incredibles طی چه زمانی در حال رخ دادن است؛ برخی گمانه زنی کرده‌اند که این اتفاقات در جهان یا زمان متناوب در حال رخ دادن است اما باید گفت که این حوادث طی دهه 60 به وجود آمده است.

دو برنامه تلویزیونی در پس زمینه انیمیشن Incredibles 2 در حال پخش بود؛ هر دوی آن‌ها جزو سریال‌های تلویزیونی علمی تخیلی بودند که به طور همزمان در سال‌های 1964 و 1965 پخش می‌شدند. این دو برنامه تلویزیونی عبارت‌اند از Outer Limits و Jonny Quest.

برنامه Outer Limits هنگامی که باب و جک جک آن را تماشا می‌کردند در پس‌زمینه پخش می‌شد، برنامه Jonny Quest نیز زمانی در حال پخش بود که دش تلویزیون تماشا می‌کرد داستان این سریال در مورد ماجراجویی‌های یک پدر و پسر بود. (مانند سفری که دش و باب در آن بودند)

  1. بتمن و تلفن‌های قرمز

یک صحنه از گذشته در فیلم وجود دارد که طی آن وینستون داستان غمناک سرقت از پدرش را تعریف می‌کند؛ او می‌گوید پدرش دوستی شخصی با ابرقهرمانان داشت و حتی دو خط مستقیم تلفنی برای ارتباط با آن‌ها در خانه او وجود داشت.

تلفن‌های قرمزی که برای ارتباط مستقیم با ابرقهرمانانی چون گیزربیم و داینانگای در خانه وجود داشت بسیار شبیه به تلفن موجود در سریال بتمن با بازی آدام وست بود؛ وسیله نقلیه الاستیگرل در اولین ماموریتش نیز ما را به یاد سریال تلویزیونی که بتمن و رابین در آن حضور داشتند می‌اندازد، این سریال نیز در دهه 1960 از تلویزیون پخش می‌شد.

  1. افسون خوش‌شانسی جان راتزنبرگر

Underminer Incredibles 2

جان راتزنبرگر در تمامی فیلم‌های کمپانی پیکسار از همان روز اول حضور داشته است؛ او توسط بسیاری از افراد در کمپانی پیکسار به عنوان افسون خوش‌شانسی شناخته می‌شود. در انیمیشن Incredibles 2 او بار دیگر نقش آندرماینر (که در پایان فیلم نخست با آن آشنا شده بودیم) را ایفا می‌کند.

کاراکتر آندرماینر که شباهت بسیاری به کاراکتر Mole Man از سریال انیمیشنی قدیمی Fantastic Four دارد حضور چندان پررنگی در انیمیشن Incredibles 2 نداشت؛ بسیاری بر این باورند این حضور کم نوید ساخت قسمت سوم این انیمیشن را می‌دهد و جان راتزنبرگر بار دیگر برای ایفای نقش آندرماینر به این مجموعه بازخواهد گشت.

اگر شما نیز موضوع خاص و مخفی در نظر دارید که در انیمیشن Incredibles 2 آن را از دست داده‌ایم با ما در میان بگذارید.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.