نویسنده: پدرام پورامامعلی چهارشنبه، 30 آبان 1397
ساعت 22:14

راهنما و لیست تروفی و اچیومنت‌های بازی Shadow of The Tomb Raider

5 از 5

راهنمای کامل گرفتن تمامی تروفی‌های بازی Shadow of The Tomb Raider (شادو اف تومب رایدر)

عنوان: Shadow of The Tomb Raider

میزان سختی نسبی برای کسب تروفی‌ها: پنج از ده. به شرطی که بازی را ابتدا بر روی درجه‌ی سختی آسان انجام دهید و همه چیز را بر روی حالت آسان جمع‌آوری نمایید. راهنمای تروفی‌های بازی Shadow of The Tomb Raider 

زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینیوم: 25 ساعت.

تروفی‌های آفلاین: 64 تروفی (1 پلاتینیوم، 1 طلا، 2 نقره، 60 برنز).

تروفی‌های آنلاین: این بازی هیچ تروفی آنلاینی ندارد.

تعداد تروفی‌های از دست دادنی: 14 تروفی: تمام تروفی‌های مبارزه‌ای، زیرا با تمام شدن بخش دستانی هیچ دشمنی وجود نخواهد داشت. هرجایی که مکان مناسبی برای فارم کردن دشمنان پیدا کردید، چک‌پوینت (Checkpoint) مربوط به آن منطقه را مجددا آغاز نمایید. این تروفی‌های عبارتند از: Chain Gang، Like a Shadow، Surprise!، Tables Turned، Look Over There!، Total Party Kill، Playing with Fire، Gunslinger، Last Known Position، Sixth Sense، In the Moment، Made to Endure، Marksman، First Blood.

تروفی‌هایی که ممکن است گلیچ شده باشند: 0 تروفی (با احتساب آخرین پچ بازی که تا بدین لحظه منتشر شده).

آیا درجه سختی بازی بر روی کسب تروفی‌ها تاثیر می‌گذارد؟ بله شما باید بازی را بر روی بالاترین درجه‌ی سختی یعنی «Deadly Obsession» به اتمام برسانید. اگر بازی را بر روی بالاترین درجه‌ی سختی تمام کنید علاوه بر تورفی‌های مربوط به درجه‌ی سختی، بقیه‌ی تروفی‌ها نیز آنلاک خواهند شد.

حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید تا تروفی پلاتینیوم آنلاک شود: یک تا دو دور، اما به شما توصیه می‌کنیم بازی را دو بار به اتمام برسانید. روند کسب تروفی پلاتینیوم با دو بار تمام کردن بازی آسان‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت.

مقدمه

به راهنمای کسب تروفی‌های بازی Shadow of the Tomb Raider خوش آمدید! انواع مختلفی از تروفی‌ها در این بازی انتظار شما را می‌کشند. در این بازی با کالکتیبل‌ها، تروفی‌های مبارزه‌ای، ماموریت‌های جانبی، چالش‌ها و تروفی‌های مربوط به درجه‌ی سختی طرف هستید. در بازی Shadow of the Tomb Raider بیش از 400 کالکتیبل و همچنین آیتم‌های چالشی (Challenge Items) وجود دارد پس بخش بزرگی از زمان بازی خود را باید به جمع‌آوری انواع و اقسام آیتم‌های اختصاص دهید. خبر خوب اینکه دو نوع آیتم با نام‌های Archivist Maps و Explorer Backpacks در بازی وجود دارد که با پیدا کردنشان مکان دیگر کالکتیبل‌های یک منطقه بر روی نقشه مشخص می‌شود. هیچکدام از کالکتیبل‌ها از دست دادنی نیستند. پس از پایان بخش داستانی و در حالت Free Roam نیز قادر به جمع‌آوری آن‌ها خواهید بود. لازم به ذکر است تروفی‌های مبارزه‌ای را ممکن است از دست بدهید زیرا پس از پایان بخش داستانی هیچ دشمنی وجود نخواهد داشت. هرچند تمام دشمنان را می‌توان با ریستارت کردن چک‌پوینت‌های مربوط به مکان آن‌ها فارم کرد. نکته‌ی مهم این است که در اولین دور بازی که باید آن را به صورت 100% به تمام برسانید درجه‌ی سختی آسان را انتخاب کرده باشید زیرا بر روی درجات سختی بالاتر امکان استفاده از قابلیت Survival Instinct (غریزه‌ی بقاء) وجود نخواهد داشت که بر اثر آن مکان هیچ کاکلتیبلی بر روی نقشه نشان داده نخواهد شد. بر روی درجه سختی آسان تمام کالکتیبل‌ها بر روی نقشه علامت‌گذاری می‌شوند.

گام اول: تمام کردن دور اول بازی بر روی درجه‌ی سختی آسان (Smart and Resourceful) و کسب تروفی‌های مبارزه‌ای (تمام تروفی‌های این گام از دست دادنی هستند).

نکته‌ی مهمی که در همین ابتدا باید یادآور شویم این است که بازی را بر روی سخت‌ترین حالت آغاز نکنید. در اولین دور بازی حالت آسان را انتخاب نمایید (درجه‌ی سختی Smart and Resourceful) تا تمام کالکتیبل‌ها را جمع‌آوری کرده و بازی را به صورت 100% تمام کرده باشید. در حالت سخت بازی Shadow of the Tomb Raider (درجه‌ی سختی Deadly Obsession) هیچ چیزی بر روی نقشه علامتگذاری نمی‌شود، حتی گردش در جهان بازِ بازی نیز سخت خواهد بود زیرا برای دیوارهایی که لارا می‌تواند از آن‎‌ها بالا برود نیز هیچ علامتی وجود نخواهد داشت و همچنین خبری از چک‌پوینت نخواهد بود! به طور کلی می‌توان گفت تمام کردن بازی در سخت‌ترین حالت چند برابر نسبت به حالت آسان به طول می‌انجامد. تمام کردن بازی به صورت 100% درصد بر روی درجه‌ی سختی Deadly Obsession به آسانی امکان‌پذیر نیست. بازی در در حالت آسانش آغاز کنید. نکته‌ی مثبت دیگر شروع کردن بازی بر روی درجه سختی Smart and Resourceful آن است که هر زمان که دلتان بخواهد قادر خواهید بود در منوی Options درجه‌ی سختی بازی را تغییر دهید. پس اگر دوست داشته باشید می‌توانید داستان بازی را بر روی حالت معمولی به اتمام برسانید و سپس برای جمع کردن کالکتیبل‌ها درجه‌ی سختی را بر روی حالت آسان قرار دهید.

پس در این گام هدف تمام کردن داستان بازی به آسان‌ترین شکل ممکن است. هیچکدام از آیتم‌های کالکتیبل را نمی‌توان از دست داد. حتی پس از تمام شدن داستان نیز می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. در سر راه خود برای تمام کردن بخش داستانی هر کالکتیبلی که می‌بینید جمع کنید اما لازم نیست وسواس به خرج دهید و به خود فشار وارد کنید، پس از تمام کردن داستان با خیال راحت به سراغ کالکتیبل‌های باقیمانده باز خواهید گشت (در اولین منطقه‌ی بازی یعنی Cozumel یک مقر یا Base Camp وجود دارد که پس از اتمام داستان در دسترس قرار خواهد گرفت).

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • تمام تروفی‌های مبارزه‌ای را ممکن است از دست بدهید. پس از تمام شدن داستان بازی هیچ دشمنی وجود نخواهد داشت. اگر مکانی را پیدا کردید که برای کسب تروفی‌ها مبارزه‌ای مناسب به نظر می‌رسد، دشمنان موجود در آن محل را از طریق ریلود کردن چک‌پوینت مربوط به آن مکان فارم کنید. تعداد زیادی از تروفی‌های مبارزه‌ای را می‌توان در چند رویارویی اول خود با دشمنان کسب کرد. قبل از آنکه آخرین دشمن را بکشید بازی را از آخرین چک‌پوینت ریستارت کنید در غیر این صورت با کشتن آخرین دشمن بازی به صورت خودکار سیو خواهد شد. به تروفی «First Kill» توجه به خصوصی داشته باشید زیرا تنها چند مکان خاص در بازی با دیوارهای گِلی وجود دارند.
  • تروفی گلیچ شده‌ی «That’s a Knife»: این تروفی ممکن است برای تعداد اندکی از بازیکنان گلیچ شده باشد. آنچه اهمیت دارد این است که اولین آپگرید چاقو را از فروشنده‌ای که در فروشگاه Paititi (The Hidden City) حضور دارد بخرید پیش از آنکه ماموریت فرعی Rescue Hakan را بازی کرده باشید. اگر این کار را به روش دیگری انجام دهید ممکن است این تروفی گلیچ شود.
  • مهارت‌های آبی‌رنگِ «Eagle’s Sight»، «Owl’s Wisdom» و «Owl’s Vision» را بخرید و به صورت پیوسته دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickرا فشار دهید تا از قابلیت Survival Instinct (غریزه‌ی بقا) استفاده کنید. این قابلیت کالکتیبل‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند را بر روی نقشه علامتگذاری می‌کند. بنابراین کار شم برای 100% کردن بازی آسان‌تر خواهد شد.
  • در بخشی از بازی که مربوط به رویای لارا است و به نوجوانی‌اش مربوط می‌شود (سومین منطقه‌ی بازی یعنی Croft Manor)، هیچکدام از کالکتیبل‌هایی که پیدا می‌کنید برای 100% کردن بازی لازم نیستند. دانستن این نکته از آنجایی مهم است که در طول بازی تنها منطقه‌ی که امکان بازگشت به آن وجود ندارد همین مکان است. در این منطقه یک چالش و چند آیتم وجود داند اما هیچکدام از آن‌ها در کسب تروفی یا 100% کردن بازی تاثیر ندارند. جایی برای نگرانی وجود ندارد، حتی اگر هیچکدام از آیتم‌های مربوط به این منطقه را پیدا نکنید بازهم می‌توان بازی را 100% و تروفی پلاتینیوم را کسب کرد. آرتیفکت‌هایی که در عمارت کرافت پیدا می‌کنید به صورت خودکار و در طول کاتسین‌ها آنلاک می‌شوند.
  • در حین انجام کوئست فرعی «Find Takiy’s Dice» در شهر Paititi، حتما دو آیتم «Lockpick» و «Rope Ascender» را از فروشنده‌ای که در انتهای کوئست با او صحبت می‌کنید بخرید (به این دو ابزار برای 100% کردن بازی نیاز دارید). پس از این کوئست پیدا کردن این فروشنده سخت خواهد بود زیرا فروشنده‌ی دروه‌گرد پس از این رویارویی از دسترس شما خارج خواهد شد و از آن به بعد تنها در مکان‌هایی تصادفی او را ملاقات خواهید کرد. به عبارتی دیگر، کوئست «Find Takiy’s Dice» تنها زمان ثابتی از بازیست که در آن می‌توان فروشنده‌ی دوره‌گرد را مشاهده کرد و دو آیتم «Lockpick» و «Rope Ascender» را از وی خریداری نمود. توجه داشته باشید که قیمت این دو آیتم روی هم رفته 6100 گلد (واحد پول بازی) خواهد بود.
  • حواستان به امتیاز مهارتی‌تان (Skill Point) باشد. به منظور کسب تروفی «Specialized»، بیشتر آن‌ها را تنها در یک شاخه از درخت مهارتی خرج کنید. امتیازات خود را بیش از حد برای انواع مهارت‌ها هدر ندهید. همیشه مقداری اسکیل پوینت ذخیره داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید آن دسته از تروفی‌های مبارزه‌ای که مربوط به یک مهارت خاص هستند را کسب کنید. پس از آن می‌توانید یک سیو قبلی را ریلود کرده تا اسکیل پوینت‌ها خرج شده برای آن مهارت را بازیابی کرده باشید.
  • همچنین حواستان به آپگرید اسلحه‌ها نیز باشد. به منظور کسب تروفی «Makeshift Arsenal» اولویتتان به این صورت باشد که یک اسلحه را تا بالاترین حد ممکن (Max) آپگرید کنید. منابع مورد نیاز برای آپگرید سلاح در بازی به وفور دیده می‌شود اما بهتر است که این تروفی را در سریع‌ترین زمان ممکن کسب کنید (آپگرید کردن کمان را به شما توصیه می‌کنیم).

گام دوم: تمام کردن بازی به صورت 100% (کالکتیبل‌ها، چالش‌ها، کوئست‌های فرعی، مقبره‌ها)

حال که بخش داستانی به پایان رسیده است، در منوی اصلی گزینه‌ی «Continue» را انتخاب کنید. با این کار، شما در انتهای بازی قرار می‌گیرید و می‌توانید به جستجو ادامه دهید و برای 100% کردن بازی تلاش کنید. بیس کمپ‌های (Base Camp) تمام مناطق، از جمله منطقه‌ی شروع یعنی Cozumel بازی اکنون آنلاک شده و در دسترس شما قرار دارند.

هیچ چیز از دستتان نخواهد رفت و هنوز هم پس از تمام شدن داستان بازی قادر به پیدا کردن کالکتیبل‌ها هستید. اگر بر روی درجات سختی معمولی یا بالاتر بازی می‌کردید، حال حتما آن را بر روی حالت آسان قرار دهید. با انجام این کار کاکلتیبل‌ها را راحت‌تر بدست خواهید آورد. دو نوع آیتم Archivist Map و Explorer Backpack مکان کالکتیبل‌ها را بر روی نقشه مشخص خواهند کرد پس بهتر است ابتدا این دو آیتم را پیدا کنید تا بقیه‌ی کالکتیبل‌ها با یک نشانه مشخص شوند.

برای آگاهی از جزییات بیشتر در ارتباط با کالکتیبل‌ها به توضیحات تروفی «Completionist» در انتها این راهنما مراجعه کنید. با انجام دادن دو گام ابتدایی که تا بدین جای کار توضیح دادیم، شما باید تمام تروفی‌ها را به غیر از تروفی‌های مربوط به درجه‌ی سختی کسب کرده باشید.

گام سوم: بازی کردن New Game+ بر روی بالاترین درجه‌ی سختی (Deadly Obsession)

اکنون باید با استفاده از گزینه‌ی New Game+ بازی را مجددا بر روی سخت‌ترین حالت ممکن بازی کنید. New Game+ به شما این اجازه را می‌دهد که از ابتدای دور جدید تمام مهارت‌ها، پول و تجهیزاتی که در دور قبلی بازی بدست آورده بودید را در اختیار داشته باشید. این ویژگی سختی حالت Deadly Obsession را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در درجه‌ی سختی Deadly Obsession خبری از چک‌پوینت‌ها نخواهد بود و بازی را تنها می‌توان در بیس کمپ‌ها سیو کرد که برای آن هم باید از منابع خود خرج کنید. در Deadly Obsession، در جستجوهایتان از علامت‌ها بر روی نقشه و قابلیت Survival Instinct خبری نخواهد بود و همچنین در هنگام حل معماها نیز هیچ اهنمایی وجود نخواهد داشت.

Chalice of TormentBazimag Trophy guide Platinum Medal

Chalice of Torment

تمام تروفی‌ها را کسب کنید

برای آنلاک شدن تروفی پلاتینیوم تمامی دیگر تروفی‌های بازی Shadow of the Tomb Raider را بدست بیاورید.


Treasures from the Past

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Treasures from the Past

یک مونولیث را رمزگشایی کنید

برای کسب این تروفی باید یک معما را حل کنید. برای اطلاعات بیشتر به توضیحات تروفی «Completionist» مراجعه نمایید.


ArcheologistBazimag Trophy guide Bronze Medal

Archeologist

مجموعه‌ی کاملی از یک آرتیفکت را با موفقیت جمع‌آوری نمایید

این تروفی خود به خود و با پیشروی در بخش داستانی بازی آنلاک شده و امکان از دست دادن آن وجود ندارد. شما با پیشروی در داستان بازی آرتیفکت‌ها (در بازی Relic نیز نامیده می‌شوند) را آنلاک خواهید کرد. این تروفی در یکی از بخش‌های انتهایی بازی و در مرحله‌ی اصلیِ «Via Crucis» در منطقه‌ی «Mission of San Juan» آنلاک خواهد شد.


DrBazimag Trophy guide Bronze Medal

Dr. Croft

مکان تمام آرتیفکت‌ها را پیدا کنید

(تا پیش از عرضه‌ی پچ 1.05 این تروفی گلیچ شده بود اما با دانلود این پچ دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت)

به توضیحات تروفی «Completionist» مراجعه کنید. آرتیفکت‌ها (Artifacts) در واقع با دستیابی به رلیک‌ها (Relics) و صندوقچه‌های گنج (Treasure Chests) جمع‌آوری می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در منوی Map مشاهده کرد. برخی از آن‌ها با انجام ماموریت‌های داستانی بدست می‌آیند.

مکان آرتیفکت گمشده‌ی «Antique Knife» از مجموعه آرتیفکت‌های Pantheon of the Gods: برخی از بازیکنان فقط 87 درصد آرتیفکت‌های مجموعه‌ی Pantheon of the Gods را پیدا کرده‌اند. اگر شما نیز به این مشکل برخورد کرده‌اید، احتمالا آیتم Antique Knife را از قلم انداخته‌اید. این آرتیفکت با انجام کوئست فرعی «Investigate Sumaq’s Murder» در Paititi بدست می‌آید. این آیتم زیر زمین و پشت خانه‌ای که در آن باید با خدمتکار درون قفس صحبت می‌کردید دفن شده است (محلی که قتل در آن رخ داده و جایی که خون بر روی کف زمین ریخته شده است). احتمالا خدمتکار در طول کوئست با شما درباره‌ی چاقو صحبت می‌کند و شما باید آن را از زمین بیرون بیاورید. برای برخی از بازیکنان این کوئست گلیچ شده بود و بدون بیرون آوردن چاقو می‌توانستند در بازی پیشروی کنند. شما پس از تمام شدن کوئست نیز می‌توانید چاقو را در همان محل پیدا کنید.


Stele HunterBazimag Trophy guide Silver Medal

Stele Hunter

سه چالش مقبره را انجام دهید

برای اطلاع دقیق از تمامی چالش‌های مقبره به ویدیوی راهنمای چالش‌های مقبره در راهنمای تروفی Tomb Raider مراجعه فرمایید.


Tomb RaiderBazimag Trophy guide Silver Medal

Tomb Raider

تمام چالش‌های مقبره مربوط به بخش داستانی را انجام دهید

برای اطلاع دقیق از تمامی چالش‌های مقبره این ویدیوی راهنمای چالش‌های مقبره را مشاهده نمایید.


Chain GangBazimag Trophy guide Bronze Medal

Chain Gang

مهارت Serpent’s Fury را سه بار اجرا کنید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

Serpent’s Fury مهارتی است که می‌توان آن را در بیس کمپ‌ها خریداری کرد. Serpent’s Fury یکی از مهارت‌های سبزرنگ است. در ابتدا شما باید مهارت «Serpent’s Strike» را بخرید (یک امتیاز Skill Point) و پس از آن می‌توانید «Serpent’s Fury» را خریداری نمایید (دو امتیاز Skill Point). برای انجام این حرکت شما باید دو دشمن که در کنار یکدیگر ایستاد‌ه‌اند را به صورت مخفیانه بکشید. برای این کار دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button را به سرعت و پشت سرهم فشار دهید تا لارا از روی دشمن اول به روی دومی بپرد و درنهایت هردویشان را بکشد. اشکالی ندارد اگر در حین انجام این حرکت دشمنان شما را شناسایی کنند، تنها لازم است که برای آغاز این حرکت از دید آنها پنهان باشید. این حرکت را بر روی سه گروه از دشمنان که دوتایی کنار هم ایستاده‌اند انجام دهید تا تروفی آنلاک شود.

از طریق ریستارت کردن چک‌پوینت مربوط به محل مناسب برای انجام این کار می‌توان این نوع از کشتن دشمنان را فارم کرد.


Like a Shadow

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Like a Shadow

25 دشمن را به صورت مخفیانه از پای در بیاورید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

کشتن دشمنان به صورت مخفیانه در بازی Shadow of the Tomb Raider بدین صورت انجام می‌شود که شما باید مخفیانه به یک دشمن نزدیک شوید و دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button را فشار دهید. این روش، به خصوص در درجات سختی بالا بهترین راه برای از پیش روی برداشتن دشمنان است. به احتمال زاید شما این تروفی را خود به خود و با پیشروی در بازی دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توان با ایجاد صدا حواس دشمنان را پرت کرد و آن‌ها را فریب داد (برای مثال تیر یا یک بطری را به سمت یک دیوار یا صخره پرت کنید). استفاده از بمب‌های دودزا روش موثر دیگری برای کشتن گروهی از دشمنان است. همانطور که در تروفی قبل توضیح دادیم، استفاده از مهارت «Serpent’s Fury» به شما این امکان را می‌دهد که دو دشمن را وقتی که کنار یکدیگر ایستاده‌اند، به صورت همزمان از پای درآورد. استفاده از این مهارت روند کسب این تروفی را آسان‌تر خواهد کرد.

دشمنانی که باید برای کسب این تروفی بکشید را می‌توان از طرق ریستارت کردن چک‌پوینت مربوطه فارم کرد. لازم نیست نگران کسب این تروفی باشید، موقعیت‌های زیادی در بازی وجود دارد که طی آن‌ها می‌توانید مخفیانه به یک دشمن نزدیک شوید، او را بکشید و سپس چک‌پوینتش را ریلود کنید و کل این فرایند را مجددا تکرار نمایید تا زمانی که 25 دشمن از پا درآمده باشند.


To the NinesBazimag Trophy guide Bronze Medal

To the Nines

یک مجموعه هماهنگ از لباس وستیج را بازیابی و بر تن کنید

لباس‌های وستیج (Vestige Outfits) را می‌توان از طریق جستجو در معابر زیرزمینی که در بازی به نام Crypts شناخته می‌شوند بدست آورد. همچنین با انجام ماموریت‌های جانبی و یا خرید از فروشندگان نیز می‌توان این لباس‌ها را بدست آورد. شما در مسیر کسب تروفی پلاتینیوم چند دست (Set) از این نوع لباس‌ها را آنلاک خواهید کرد. یک ست هماهنگِ لباس وستیج را می‌توان از طریق وجود کلمات مشابه در اسم بخش‌های بالاتنه و پایین‌تنه‌ی این نوع لباس‌ها شناخت. آن‌ها همچنین از نظر ظاهری نیز شباهت‌هایی به یکدیگر دارند. همانطور که متوجه شدید هر دست لباس شامل دو تکه‌ی بالاتنه و پایین‌تنه می‌شود.

برای مثال دو قطعه لباسِ «Eevening Star’s Cape» و «Evening Star’s Boot» را از طریق یافتن و جستجوی دو کریپت (Crypt) در منطقه‌ی Peruvian Jungle (منطقه‌ی ابتدایی بازی) بدست خواهید آورد. این مجموعه (Evening Star) اولین لباس وستیج بازی است که می‌توانید آن را پیدا کرده و بازیابی نمایید. نکته این است که پس از پیدا کردن یک لباس وستیج باید آن را در یکی از کمپ‌فایرهای (Campfire) بازی، در ازای مقدار ناچیزی از منابعتان (Resource) که در همه‌جای نقشه پیدا می‌شوند بازیابی نمایید.  


Makeshift ArsenalBazimag Trophy guide Bronze Medal

Makeshift Arsenal

یک اسلحه را به طور کامل ارتقا دهید

کاری که ابتدا باید انجام دهید این است که مهارت «Raposa’s Wit» را بخرید. این مهارت به شما اجازه می‌دهد که سلاح‌هایتان را به طور کامل ارتقا دهید. سپس از خرید این مهارت باید در کمپ، تمام آپگریدهایی که برای یک اسلحه موجود است را بخرید. بهترین گزینه برای انجام این کار همان کمان بازی یا Recurve Bow است. این سلاح علاوه بر آنکه یکی از پرکاربردترین اسلحه‌های بازیست تنها هشت آپگرید دارد که این رقم نسبت به آپگریدهای سلاح‌های گرم بازی کمتر است. در جهان بازی، با باز کردن محفظه‌ها و همچنین از کالکتیبل‌ها می‌توان مقدار زیادی از منبع را جمع‌آوری نمود و یا اینکه آن‌ها را از فروشنده‌ها خریداری کرد. فروشنده‌ای که در بخش میانی Paititi حضور دارد و یک بیس‌کمپ در نزدیکی‌اش قرار دارد پوست حیوانات کمیاب و منابع متعدد دیگری می‌فروشد. شما قادرید منابع کمیابی که به آن‌ها نیاز دارید را از این فروشنده بخرید و هر آنچه که در میان آیتم‌های او وجود ندارد را می‌تواند از کانتینرهای سراسر Paititi لوت کرد. به منظور کسب این تروفی، بخش بزرگی از منابع خود را فقط برای یک اسلحه مصرف کنید در غیر این صورت ممکن است با کمبود مواد اولیه مواجه شوید.


Up to the ChallengeBazimag Trophy guide Silver Medal

Up to the Challenge

پنج چالش را به اتمام برسانید

در بازی Shadow of the Tomb Raider پانزده چالش وجود دارد. برای کسب این تروفی شما باید پنج چالش را با موفقیت انجام دهید ااما برای تمام کردن بازی به صورت صد در صد لازم است هر پانزده چالش را به اتمام برسانید. ویدیوی مربوط به هر کدام از این چالش‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد:


Resting PlacesBazimag Trophy guide Bronze Medal

Resting Places

اسرار سه‌ غار بازی را افشا کنید

برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Completionist» را مطالعه نمایید.


Thread the PastBazimag Trophy guide Bronze Medal

Thread the Past

پنج قطعه از لباس‌های وستیج را بازیابی نمایید

همانطور که پیش از این توضیح دادیم لباس‌های وستیج با اکتشاف کریپت‌ها (غارهای پنهان شده‌ی بازی) و باز کردن تابوتی که در آن‌ها قرار دارد بدست می‌آیند. پس از آن شما باید به یکی از بیس‌کمپ‌ها بازگردید > در منوی مربوطه گزینه‌ی «Inventory» را انتخاب نمایید > با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller R1لباس‌ها را مشاهده کرده > سپس آن لباس را بسازید (Craft).

برای کسب این تروفی تنها کافیست ده کریپت موجود در بازی را به طور کامل اکتشاف کنید و لباس‌های بدست آمده را در بیس‌کمپ بسازید. منابع را می‌توان از محفظه‌های کوچکی که در سراسر جهان بازی وجود دارند، از طریق شکار، خرید از فروشنده‌ها و کالکتیبل‌های بازی تامین نمود.

همچنین لازم به ذکر است که در بازی مهارتی به نام «Anole’s Needle» (به رنگ سبز) وجود دارد که میزان منابع مورد نیاز برای بازیابی لباس‌های وستیج را کاهش می‌دهد.


Help thy Neighbor

Bazimag Trophy guide Silver Medal

Help thy Neighbor

یک ماموریت فرعی را به اتمام برسانید

برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Good Samaritan» را مطالعه نمایید.


Good SamaritanBazimag Trophy guide Bronze Medal

Good Samaritan

هشت ماموریت جانبی را به اتمام برسانید

شما می‌توانید ماموریت‌های جانبی را در سه شهر بازی یعنی Kuwaq Yaku، Paititi (The Hidden City) و Mission of San Juan بر عهده بگیرید. آنچه خود بازی درباره‌ی این تروفی توضیح می‎‌دهد (در بالا مشاهده می‌کنید) نادرست است. در بازی Shadow of the Tomb Raider سیزده ماموریت جانبی وجود دارد و شما باید تمامی آن‌ها را به اتمام برسانید نه فقط هشت ماموریت.

هر زمان کسانی که این ماموریت‌های فرعی را به شما محول می‌کنند پیدا کنید ، به وسیله‌ی یک علامت بر روی نقشه مشخص خواهند شد. همچنین در هنگام استفاده از قابلیت Survival Instinct این افراد با رنگ سبز مشخص خواهند شد. برای پیدا کردن افرادی که می‌توانید از آن‌ها ماموریت فرعی دریافت کنید دو راه وجود دارد: یک آنکه در نزدیکی این NPCها از قابلیت Survival Instinct استفاده کنید (همه‌چیز را در مپ نشان می‌دهد) و یا اینکه از طریق صحبت کردن با افراد شهر(در حین استفاده از قابلیت Survival Instinct این افراد با رنگ زرد نمایش داده می‌شوند) از مکان این افراد مطلع شوید.

فهرست ماموریت‌های جانبی:

  • Deal with the Pillagers
  • Find Takiy’s Dice
  • Seek Out the Outcasts
  • Retrieve the King’s Horn
  • Retrieve the Savior’s Amulet
  • Free the Rebels
  • Save Colqui
  • Rescue Hakan
  • Retrieve the Champion’s Bow
  • Explore the Local Mysteries
  • Investigate Sumaq’s Murder
  • Decipher the Murals
  • Stop the Ritual

Surprise!Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Surprise!

حرکت نابودکننده‌ی Eagle’s Talon را پنج مرتبه انجام دهید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

شما در ماموریت اصلی «Path of the Dead» در منطقه‌ی Kuwaq Yaku به طور خود به خود مهارت «Eagle’s Talon» را آنلاک خواهید کرد. پس از آن می‌توانید از شاخه‌ی درختان بالا بروید و با نگه داشتن دکمه‌یPS4 Controller Triangle Button یک تیر طنابی را به سمت دشمنی که از حضور شما آگاه نیست شلیک کنید. با انجام این کار او به سمت بالا کشیده و توسط لارا کشته می‌شود. تنها یک دشمن را می‌توان از یک شاخه آویزان کرد. پس از آنلاک کردن مهارت «Eagle’s Talon» تنها می‌توان یک کیل با استفاده از آن گرفت. در اینجا شما می‌توانید با استفاده از همان روش ریستارت کردن چک‌پوینت‌ها کیل‌های بیشتری فارم کرد (مکان‌های مخفی‌کاری دیگری که دشمنان در آن حضور داشته باشند نیز با استفاده از همین روش جواب خواهد داد).


First StepsBazimag Trophy guide Silver Medal

First Steps

یک مهارت را خریداری نمایید

برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Specialized» را مطالعه نمایید.


SpecializedBazimag Trophy guide Bronze Medal

Specialized

تمام مهارت‌های یک دسته را بدست بیاورید

برای مهارت‌های (Skills) بازی سه دسته‌بندی وجود دارد: Seeker یا جستجوگر که به رنگ آبی است، Scavenger یا رباینده با رنگ سبز و Warrior یا جنگجو که قرمزرنگ است. مهارت‌ها را باید در بیس‌کمپ‌ها خریداری نمود. شما با جمع کردن XP در بازی امتیاز مهارتی بدست خواهید آورد. XP با پیشروی در بخش داستانی، ماموریت‌های فرعی، جمع‌آوری انواع کالکتیبل‌ها و انجام چالش‌ها به شما تعلق خواهد گرفت.

در ابتدا لازم است که داستان بازی را به اتمام برسانید و تمام چالش‌های مقبره را انجام دهید به این دلیل که در هر دسته‌بندی مهارت‌هایی قرار دارند که تنها به واسطه‌ی پیشروی آنلاک می‌شوند. برخی از آن‌ها به صورت خود به خود در طول داستان بازی آنلاک می‌شوند و برای کسب برخی دیگر نیز شما مجبور خواهید چالش‌های مقبره را با موفقیت انجام دهید.

پس از انجام گام اول که در بالا توضیح دادیم، همه‌چیز برایتان آنلاک شده و شما باید در بیس‌کمپ تمام مهارت‌ها را در یک دسته (یک رنگ) خریداری کنید. به منظور انجام این گار به شما توصیه می‌کنیم که امتیازات مهارتی خود را ذخیره کرده باشید. حیاتی‌ترین مهارت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید را بخرید و سپس شروع به ذخیره کردن امتیازات مهارتی نمایید تا زمانی که بتوانید همه‌چیز را در یک دسته از مهارت‌ها بخرید. یک فضای مربوط به سیو کردن را پاک کنید و سپس تمام مهارت‌ها را بخرید. اکنون به منوی اصلی بازگردید و فایل سیو مربوط به قبل از خرید مهارت‌ها را ریلود کنید. اکنون تمام امتیازات را بازیابی کرده‌اید و می‌توانید آن‌ها را بر روی هر چیزی که دوست دارید خرج کنید.


Treasure HunterBazimag Trophy guide Platinum Medal

Treasure Hunter

تمام صندوقچه‌های گنج کشورگشا را پیدا و باز نمایید

برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Completionist» را مطالعه نمایید. صندوقچه‌های گنجِ Conquistadoe یکی از انواع کالکتیبل‌های بازی هستند و برای باز کردن آن‌ها به ابزار «Lockpick» احتیاج خواهید داشت.


Asking Price

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Asking Price

از یک فروشنده‌ آیتمی خریداری نمایید

در مناطق Kuwaq Yaku، Paititi (The Hidden City) و Mission of San Juan بازرگانانی حضور دارند. به منظور آنلاک کردن این تروفی تنها کافیست که یک آیتم (هرچیزی) از آن‌ها بخرید.


Tables TurnedBazimag Trophy guide Bronze Medal

Tables Turned

پنج دشمن را در حالیکه مشغول جستجو برای پیدا کردن لارا هستند بکشید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

برای کسب این تروفی کافیست زمانی که با دشمنان مواجه می‌شوید وارد فضای باز شوید تا آن‌ها شما را شناسایی کنند. سپس پشت یک دیوار یا درون یک بوته پنهان شوید تا دشمنان دست از تیراندازی بردارند. در این زمان آن‌ها به دنبال لارا خواهند گشت. زمان که دشمنان وارد حالت جستجو می‌شوند اجازه دهید به سمتتان بیایند. بهترین کار این است که در میان برگ‌ها و بوته‌ها پنهان شوید. زمانی که دشمنی به شما نزدیک شد او را به صورت مخفیانه از پای در بیاورید. همچنین می‌توانید بدون جلب توجه،  از پشت به دشمن نزدیک شده و او را بکشید.

زمانی که محل مناسبی برای انجام این کار پیدا کردید، با استفاده از روش ریستارت کردن چک‌پوینت می‌توانید دشمنان را با استفاده از این روش فارم کنید. ابتدا اجازه دهید دشمن شما را شناسایی کند، سپس برای 10 الی 15 ثانیه پنهان شوید تا دشمنان جستجو را آغاز کنند. زمانی که دنبالتان می‌گردند هر تعداد دشمن که می‌توانید را بکشید سپس چک‌پوینت را ریستارت کرده و کل فرآیند را مجددا تکرار نمایید. حتما باید یک دشمن را زنده نگه دارید در غیر این صورت با کشتن آخرین دشمن در آن محل بازی به صورت خودکار سیو خواهد شد.


Look, Over There!Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Look, Over There!

سه دشمن را زمانی که حواسشان پرت شده است بکشید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

برای کسب این تروفی لازم نیست حتما سه دشمن را در طی یک درگیری بکشید، کافی است در طول بازی و در سه نقطه‌ی مختلف یک دشمن را زمانی که حواسش پرت شده است بکشید. در بازی حواس یک دشمن زمانی پرت می‌شود که به دنبال منشا یک صدا می‌گردد، به بررسی یک جنازه می‌پردازد و یا با یک حیوان درگیر می‌شود. شما به صورت عادی و تنها با پیشروی در بازی این تروفی را به آسانی کسب خواهید کرد. با پرتاب یک بطری و یا استفاده از تیرهای طنابی و آویزان کردن دشمنان از درختان می‌توانید حواس بقیه‌ را پرت کنید. بهتر است که برای از پای درآوردن دشمنانی که حواسشان پرت شده با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button آن‌ها را به صورت مخفیانه از پای در بیاورید. شما می‌توانید با استفاده از روش ریستارت کردن چک‌پوینت دشمنان را برای این تروفی فارم کنید.


Total Party KillBazimag Trophy guide Silver Medal

Total Party Kill

پنج دشمن را توسط آتشِ خودی بکشید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

برای کسب این تروفی به مهارت «Jaguar’s Fear» نیاز خواهید داشت (در دسته‌ی مهارت‌های Warrior و به رنگ قرمز). باز کردن این مهارت به صورت خود به خود و در طول ماموریت اصلیِ «Downpour» در منطقه‌ی Porvenir Oil Fields رخ خواهد داد. پس از آنلاک شدن این مهارت یک آموزش برای نحوه‌ی استفاده از آن را مشاهده خواهید کرد. به منظور کسب این تروفی نیز می‌توانید با استفاده از روش ریستارت کردن چک‌پوینت این مدل از کیل گرفتن را فارم نمایید.

برای انتخاب کردن کمان دکمه‌ی PS4 Controller Dpad Up را فشار دهید. دکمه‌ی PS4 Controller R1 را نگه دارید تا لارا تیرهای ترساننده یا Fear Arrows را بسازد. برای ساهت این نوع از تیر به سه آیتمِ Silent Arrow، Cloth و Dart Poison نیاز دارید. این تیرهای موجب می‌شود به دشمنان حالت جنون دست داده و علیه یکدیگر تحریک شوند. دشمنی شما او را با استفاده از Fear Arrow مورد اصابت قرار دهید شروع به تیراندازی به سوی بقیه‌ی دشمنان خواهد کرد و در نتیجه حالت «Friendly Fire» یا آتش خودی رخ خواهد داد.


Playing with FireBazimag Trophy guide Bronze Medal

Playing with Fire

دو دشمن را به صورت همزمان بسوزانید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

این تروفی را باید در طی ماموریت Hunter’s Moon در منطقه‌ی Cozumel و در حین انجام هدف (Objective) Get through the Dig Site کسب کنید. شما بدین منظور به مکانی که دشمن را آن حضور دارد و یک بطری در آن پیدا می‌شود نیاز دارید. باید بطری را بردارید و از آن یک کوکتل مولوتوف (Molotov Cocktail) بسازید. سپس آن را به سمت دو دشمن که نزدیک یکدیگر ایستاده‌اند بیندازید.

یک مکان مناسب برای انجام چنین کاری دومین رویارویی با دشمنان در بازی است: در آن صحنه سه دشمن و یک جرثقیل وجود دارد. بر روی جرثقیل چند بطری دیده می‌شود. برای تبدیل کردن یکی از آن‌ها به کوکتل مولوتوف دکمه‌ی PS4 Controller R1 را نگه دارید. سپس آن را به سمت دو دشمن که نزدیک یکدیگر ایستاده‌اند بیندازید.


GunslingerBazimag Trophy guide Platinum Medal

Gunslinger

با استفاده از سلاح کمری در سه ثانیه سه هدشات انجام دهید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

این تروفی را باید در طی ماموریت Hunter’s Moon در منطقه‌ی Cozumel و در حین انجام هدف (Objective) Get through the Dig Site کسب کنید. خواسته‌ی این تروفی را می‌توان در طی دومین رویارویی با دشمنان در بازی انجام داد (اندکی پس از آنکه از غار بزرگ در Cozumel فرار کردید). در آن محل سه دشمن حضور دارند که دور یک جرثقیل جمع شده‌اند. برای انتخاب کردن سلاح کمری دکمه‌ی PS4 Controller Dpad Down را فشار دهید و پشت آن دشمنی بایستید که در نزدیکی بوته‌هاست. سپس به ترتیب از راست به چپ، در بازه‌ی زمانی سه ثانیه به سر دشمنان شلیک کنید.

پس از کشتن آن‌ها یک فایل سیو خودکار ایجاد خواهد شد. بنابراین شدیدا توصیه می‌کنیم که پیش از این بخش یک فایل سیو به صورت جداگانه ایجاد کرده باشید. با انجام این کار، اگر به هر دلیلی نتوانسته باشید این تروفی را کسب کنید می‌توانید از منوی اصلی فایل سیوی که خودتان ایجاد کردید را ریلود کرده و شانس خود را مجددا امتحان کنید. تنها به یاد داشته باشید پس از ریلود شدن این سیو، بلافاصله خودتان بازی را مجددا و در یک اسلات دیگر سیو کنید (بازی همیشه سیو ریلود شده را خودش به صورت خودکار پاک کرده و با یک سیو خودکار ذخیره می‌کند).

اگر احساس می‌کنید انجام دستورالعمل مربوط به تروفی Gunslinger در این بخش سخت است شانس خود را در آبجکتیو بعدی امتحان کنید. در این آبجکتیو لارا به سمت یک بیس که دارای سه دشمن است سر می‌خورد. حواستان باشد که در اینجا نیز از روش ریستارت کردن چک‌پوینت می‌توان استفاده کرد.


Last Known Position

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Last Known Position

ده بار دشمنان را پشت سر بگذارید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

در حین یک رویارویی با دشمنان وارد فضای باز شده و اجازه دهید آن‌ها شما را شناسایی کنند. سپس پشت یک دیوار یا درون بوته‌ها پنهان شوید تا دشمنان دست از تیراندازی بردارند. در این هنگام آن‌ها شروع به جستجو برای پیدا کردن لارا می‌کنند. این فرآیند معمولا با جمله‌ای مانند «Shit I Lost Her» یا «Come Out You’re Just One Person» همراه است که دشمنان آن را به زبان می‌آورند. زمانی که دشمنان وارد حالت جستجو می‌شوند در واقع شما کار خود را به درستی انجام داده‌اید. در نهایت پس از گذشت حدود پانزده ثانیه از گم شدن شما توسط دشمنان، از لحظه برای تروفی ثبت و محاسبه خواهد شد.

شما در هر رویارویی با دشمان، با استفاده از روش ریستارت کردن چک‌پوینت قادر به فارم کردن موقعیت‌های متعدد به منظور کسب این تروفی هستید. تنها کافیست: توسط دشمن شناسایی شوید سپس بیش از پانزده ثانیه از دید دشمن پنهان شوید تا او وارد حالت جستجو شود. چک‌پوینت را ریلود کرده و فرآیند فوق را تکرار نمایید. برای آسان کردن روند انجام کار کافیست تنها یک دشمن را در محل زنده نگه دارید، پنهان شدن از دست تنها یک نفر ساده‌تر خواهد بود. بهترین مکان برای پنهان شدن پشت دیوارها است.


Beast of LegendBazimag Trophy guide Bronze Medal

Beast of Legend

ناهوئال را شکست دهید

در شهر Paititi ماموریت جانبی «Retrieve the Champion’s Bow» را به اتمام برسانید. این ماموریت در بخش‌های انتهایی داستان بازی در دسترس شما قرار خواهد گرفت، دقیقا پیش از آخرین ماموریت بازی. با اینحال پس از اتمام داستان و در حالت Free-Roam نیز قادر به انجام این ماموریت جانبی خواهید بود.


Sixth SenseBazimag Trophy guide Bronze Medal

Sixth Sense

در حالیکه قابلیت Perception فعال است ده دشمن را شکار کنید و بکشید

 امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

برای کسب این تروفی در ابتدا به مهارت «Eye of the Eagle» (در دسته مهارت‌های Seeker و به رنگ آبی) نیاز خواهید داشت. مهارت‌ها را می‌توان در بیس‌کمپ خریداری نمود. دکمه‌یPS4 Controller L1 را نگه دارید و در عین حال دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button را پشت سرهم فشار دهید تا گیاهان مربوط به ادراک (Perception) توسط لارا مصرف شود. البته لازم است این گیاه را از قبل در جهان بازی جمع کرده باشید.

گیاهان قابلیت پرسپشن به شما این اجازه را می‌دهند که حضور دشمنان را از میان موانع موجود در محیط حس کنید. زمانی که این قابلیت فعال است با دست خالی (دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button) افراد دشمن را از پای در بیاورید و این کار را تکرار کنید (کیل‌هایی که با استفاده از سلاح گرم می‌گیرید برای این تروفی محاسبه نخواهند شد). اثر این قابلیت تنها برای چند ثانیه باقی خواهد ماند.

شما می‌توانید دستورالعمل مربوط به این تروفی را از طریق روش ریستارت کردن چک‌پوینت انجام دهید. حواستان باشد که نباید از سلاح گرم استفاده کنید و تنها از پا درآوردن دشمنان با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button برای این تروفی محاسبه خواهد شد. لازم به ذکر است که شما هم می‌توانید دشمنان را به صورت مخفیانه بکشید و همچنین اگر توسط آن‌ها شناسایی شدید به صورت عادی به آن‌ها حمله کنید (باز هم بدون استفاده از سلاح گرم) و به وسیله‌ی کلنگ آن‌ها را بکشید.

با توجه به گزارشات برخی کاربران ممکن است این تروفی گلیچ شده باشد و به تعداد کیل بیشتری برای آنلاک کردنش نیاز داشته باشید.


In the MomentBazimag Trophy guide Silver Medal

In the Moment

در حالیکه قابلیت Focus فعال است ده دشمن را بکشید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

برای کسب این تروفی در ابتدا به مهارت «Scales of the Serpent» (در دسته مهارت‌های Scavenger و به رنگ سبز) نیاز خواهید داشت. مهارت‌ها را می‌توان در بیس‌کمپ خریداری نمود. دکمه‌ی PS4 Controller L1 را نگه دارید و در عین حال دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را پشت سرهم فشار دهید تا آیتم Focus Herbal Mixture توسط لارا مصرف شود. برای ساخت این آیتم باید از قبل گیاهانی را از جهان بازی جمع کرده باشید.

قابلیت تمرکز یا Focus زمان واکنش نشان دادن لارا را کاهش داده و زمان را در هنگام هدفگیری کند می‌کند. زمانی که این قابلیت فعال است با دست خالی (دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button) افراد دشمن را از پای در بیاورید و این کار را تکرار کنید (کیل‌هایی که با استفاده از سلاح گرم می‌گیرید برای این تروفی محاسبه نخواهند شد). اثر این قابلیت تنها برای چند ثانیه باقی خواهد ماند.

شما می‌توانید دستورالعمل مربوط به این تروفی را از طریق روش ریستارت کردن چک‌پوینت انجام دهید. حواستان باشد که نباید از سلاح گرم استفاده کنید و تنها از پا درآوردن دشمنان با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button برای این تروفی محاسبه خواهد شد. لازم به ذکر است که شما هم می‌توانید دشمنان را به صورت مخفیانه بکشید و همچنین اگر توسط آن‌ها شناسایی شدید به صورت عادی به آن‌ها حمله کنید (باز هم بدون استفاده از سلاح گرم) و به وسیله‌ی کلنگ آن‌ها را بکشید.

با توجه به گزارشات برخی کاربران ممکن است این تروفی گلیچ شده باشد و به تعداد کیل بیشتری برای آنلاک کردنش نیاز داشته باشید.


Made to EndureBazimag Trophy guide Bronze Medal

Made to Endure

در حالیکه قابلیت Endurance فعال است ده دشمن را بکشید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

برای کسب این تروفی در ابتدا به مهارت «Heart of the Jaguar» (در دسته مهارت‌های Warrior و به رنگ قرمز) نیاز خواهید داشت. مهارت‌ها را می‌توان در بیس‌کمپ خریداری نمود. دکمه‌ی PS4 Controller L1 را نگه دارید و در عین حال دکمه‌ی PS4 Controller Circle Button را پشت سرهم فشار دهید تا آیتم Endurance Herbal Mixture توسط لارا مصرف شود. برای ساخت این آیتم باید از قبل گیاهانی را از جهان بازی جمع کرده باشید.

قابلیت پایداری یا Endurance میزان آسیب وارده به لارا ناشی از ضربات مشت یا همان Melee و ناشی از تیرهای شلیک شده‌ی دشمنان را کاهش می‌دهد. زمانی که این قابلیت فعال است با دست خالی (دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button) افراد دشمن را از پای در بیاورید و این کار را تکرار کنید (کیل‌هایی که با استفاده از سلاح گرم می‌گیرید برای این تروفی محاسبه نخواهند شد). اثر این قابلیت تنها برای چند ثانیه باقی خواهد ماند.

شما می‌توانید دستورالعمل مربوط به این تروفی را از طریق روش ریستارت کردن چک‌پوینت انجام دهید. حواستان باشد که نباید از سلاح گرم استفاده کنید و تنها از پا درآوردن دشمنان با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button برای این تروفی محاسبه خواهد شد. لازم به ذکر است که شما هم می‌توانید دشمنان را به صورت مخفیانه بکشید و همچنین اگر توسط آن‌ها شناسایی شدید به صورت عادی به آن‌ها حمله کنید (باز هم بدون استفاده از سلاح گرم) و به وسیله‌ی کلنگ آن‌ها را بکشید.

با توجه به گزارشات برخی کاربران ممکن است این تروفی گلیچ شده باشد و به تعداد کیل بیشتری برای آنلاک کردنش نیاز داشته باشید.


Como Te LlamaBazimag Trophy guide Platinum Medal

Como Te Llama

پنج لاما را نوازش کنید

در شهر Paititi یا همان The Hidden City پنج لاما وجود دارد. در ادامه مکان آن‌ها را برایتان خواهیم گفت:یکی در جلوی بیس‌کمپِ «Unurato’s Home». دیگری را نزدیک لامای قبلی و بر روی تپه (در گوشه‌ی مپ) مشاهده خواهید کرد. دوتایشان در میدان بازار در شهر هستند. آخری را نیز می‌توان بالای تپه‌ای که در جنوب غربی میدانِ بازار قرار دارد، در بین دو خانه پیدا کرد. همچنین دوتای آن‌ها را می‌توان در اصطبلی که در منطقه‌ی «Mission of San Juan» وجود دارد پیدا کرد. تنها کافیست دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button را فشار دهید تا لارا لاماها را مورد نوازش خود قرار دهد. نکته‌ی مهم این است که حتما باید پنج لامای متفاوت را نوازش کنید و نه اینکه این کار را برای یک لاما پنج‌بار تکرار نمایید.


Underwater Archeologist

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Underwater Archeologist

پنج آرتیفکت را زیر آب پیدا کنید

شما به طور خود به خود در راستای تمام کردن بازی به صورت 100% این تروفی را کسب خواهید کرد. آرتیفکت‌ها بر روی نقشه «Relic» نام دارند. شما باید پنج‌تایشان را که در زیر آب قرار دارند پیدا کنید. وقتی که مشغول پیدا کردن تمام آتریفکت‌ها باشید این تروفی را نیز خود به خود کسب خواهید کرد.


New HeightsBazimag Trophy guide Bronze Medal

New Heights

پس از پیدا کردن تجهیزات Overhang Climbing به یک نقطه صعود کنید

این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در داستان بازی آنلاک خواهد شد و امکان از دست رفتنش وجود ندارد. این تروفی در طی ماموریت اصلی «Rebelion Lives» و در انتهای منطقه‌ی Cenote آنلاک خواهد شد.


That’s a Knife!Bazimag Trophy guide Bronze Medal

That’s a Knife!

چاقو را به طور کامل ارتقا دهید

تا قبل از عرضه‌ی پچ 1.05 این تروفی گلیچ شده بود اما پس از عرضه‌ی این آپدیت دیگر مشکلی وجود ندارد.

برای چاقو دو آپگرید موجود است. اولی را باید از یک فروشنده بخرید و دومین آپگرید با انجام ماموریت فرعی Rescue Hakan بدست می‌آید.

اولین آپگرید چاقو (Reinforced Knife): این آپگرید را می‌توان از یک فروشنده در بازار Paititi (منطقه‌ی The Hidden City) خریداری نمود. خرید آن 2900 طلا برایتان خرج خواهد داشت.

دومین آپگرید چاقو: این آپگرید با انجام ماموریت فرعی Rescue Hakan در Paititi بدست می‌آید. آن را از دختر گریانی دریافت خواهید کرد. او در منطقه‌ای از Paititi حضور دارد که شما تنها به شرطی می‌توانید واردش شوید که لباس سبز Serpent Guard را پوشیده باشید.


ZoologistBazimag Trophy guide Silver Medal

Zoologist

بیست جاندار را جمع‌آوری کنید

در ابتدا شما باید مهارت «Owl’s Meal» (در دسته مهارت‌های Seeker و به رنگ آبی) را خریده باشید. با انجام این کار شما توانایی به دام انداختن عنکبوت‌ها و سوسک‌ها برای گرفتن زهرشان را خواهید داشت. برای به دام انداختن این جانداران به چاقوی Makeshift Knife نیاز دارید.

در گام بعدی باید به دنبال سوسک‌هایی که بر روی کف جنگل راه می‌روند و عنکبوت‌هایی که درون مقبره‌ها و کریپت‌ها هستند بگردید. برای آنکه آن‌ها را بهتر ببینید از قابلیت Survival Instinct استفاده نمایید. راه بهتر این است که از گیاهان Perception استفاده کنید تا این موجودات از دور برایتان علامت‌گذاری شوند. به سوسک یا عنکبوت نزدیک شده و با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Square Button آن‌ها را از روی زمین بردارید. نیاز نیست به آن‌ها شلیک کنید.

بهترین مکان‌ها برای کسب این تروفی عبارتند از: چالش مقبره‌ی منطقه‌ی Kuwaq Yaku (ده عنکبوت در این مکان پیدا می‌شود)، و دو چالش مقبره‌ی منطقه‌ی Peruvian Jungle (حداقل در هرکدام سه عنکبوت وجود دارد)، در منطقه‌ی Peruvian Jungle و در اطراف بیس‌کمپ‌های «Jungle Ruins» (یک سوسک)، بیس‌کمپِ «Plane Wreckage» (دو سوسک) و در نهایت در منطقه‌ی Kuwaq Yaku و در اطراف بیس‌کمپِ «Kuwaq Yaqu Ruins» (یک سوسک در جنگل). این مکان‌ها برای پیدا کردن بیست عدد از این جانداران کافی خواهد بود. شما می‌توانید در چالش‌های مقبره نیز تعدادی بیشتری سوسک و عنکبوت پیدا کنید. به یاد داشته باشید که در حین تلاش برای کسب این تروفی حتما بر روی درجات عادی آسان و معمولی تا بتوانید از قابلیت Survival Instinct استفاده کرده و حشرات را پیدا کنید. با استفاده از این قابلیت جانداران مورد نظر شما با رنگ زرد مشخص شده و این کار شما برای شناسایی آن‌ها را به مراتب راحت‌تر خواهد کرد. البته روش بهتر استفاده از Perception Plants است. اگر این آیتم را تمام کرده‌اید می‌توانید از فروشنده‌ای که در Paititi حضور دارد بخرید.


Legendary HunterBazimag Trophy guide Bronze Medal

Legendary Hunter

پنج حیوان کمیاب را شکار و لوت کنید

اگر مهارت «Eagle’s Grasp» (در دسته‌ی مهارت‌های Seeker و به رنگ آبی) را خریده باشید، کسب این تروفی آسان‌تر خواهد بود. استفاده از این مهارت شانس پیدا کردن حیوانات کمیاب را افزایش خواهد داد. البته بدون این مهارت هم می‌توانید حیوانات مورد نظر را پیدا کنید اما اگر Eagle’s Grasp را خریده باشید فارم کردن حیوانات کمیاب راحت‌تر خواهد بود. اگر قابلیت Survival Instinct را فعال کرده باشید حیوانات کمیاب با رنگ قرمز مشخص می‌شوند. تمامی این حیوانات خطرناک هستن و با مشاهده‌ی شما حمله خواهند کرد. سه محل مناسب برای فارم کردن این حیوانات وجود دارد:

  • منطقه‌ی Peruvian Jungle - بیس‌کمپِ «Jaguar Den»: یک پلنگ جگوار گاهی اوقات در این محل ظاهر می‌شود.
  • منطقه‌ی Mission of San Juan – بیس‌کمپِ «Mission Gate»: در غاری در جنوب غربی ورودی سن خوان، احتمالا یک گرگ سیاه در میان گرگ‌های معمولی دیگر ظاهر خواهد شد.
  • منطقه‌ی The Hidden City – بیس‌کمپِ «Abandoned Village»: در گوشه‌ی شمال غربی منطقه‌ی Abandoned Village یک غار وجود دارد که با شنا کردن به آن می‌رسید. یک گرگ سیاه در این محل ظاهر می‌شود اما شانس مشاهده‌ی گرگ سیاه در این محل نسبت به سن خوان کمتر است.

یک نوع پلنگ به نام Empress Jaguar محل اسپان ثابتی در گوشه‌ی جنوب شرقی «Mission of San Juan» دارد اما تنها یکبار اسپان خواهد شد و بر روی نقشه نیز علامتش ظاهر می‌گردد.

با استفاده از قابلیت Fast Travel در میان سه مکان فوق جابجا شوید تا پس از مدتی این حیوانات ظاهر شوند.   


Untold RichesBazimag Trophy guide Platinum Medal

Untold Riches

چهل سنگ معدن طلا جمع‌آوری نمایید

سنگ معدن طلا (Gold Ore) را اغلب می‌توان در چالش‌های مقبره پیدا کرد. در مجموع نُه چالش مقبره و حدود ده الی دوازده سنگ طلا در هر چالش وجود دارد. سنگ طلا را می‌توان در محل‌های دیگر نیز پیدا کرد اما همانطور که گفتیم جستجو چالش‌های مقبره بهترین راه برای پیدا کردن این آیتم هستند. شما در هر صورت برای تمام کردن بازی به صورت 100% باید تمام این چالش‌ها را انجام دهید.


Marksman

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Marksman

با استفاده از کمان بیست هدشات انجام دهید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

کمان سلاحی است که شما بازی را با آن آغاز می‌کنید، تنها لازم است که با استفاده از تیر و کمان بیست دشمن را با هدشات کردن (اصابت تیر به سر) بکشید. در هر رویارویی با دشمنان می‌توانید با استفاده از این روش آن‌ها را فارم کنید. دشمنان را هدشات کنید (اما یکی را زنده باقی بگذارید تا از سیو شدن بازی به صورت خودکار جلوگیری شود)، سپس چک‌پوینت را ریستارت کرده و دشمنان را به همان روش بکشید تا زمانی که تعدا کشته‌هایتان به عدد بیست برسد.


First BloodBazimag Trophy guide Bronze Medal

First Blood

از پشت یک دیوار گِلی دشمنی را به صورت مخفیانه از بین ببرید

امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

بهترین زمان بازی برای کسب این تروفی در: مرحله‌ی Path of the Living، آبجکتیو Infiltrate the Porvenir Camp و منطقه‌ی Kuwaq Yaku رخ می‌دهد.

اندکی پس از رسیدن به Kuwaq Yaku، در دومین رویارویی با دشمنان در طول داستان بازی، یک گودال پر از گِل بر روی زمین مشاهده خواهید کرد که یک متن آموزشی در بالای آن قابل مشاهده است. شما باید دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را فشار دهید تا لارا خودش را در گِل بپوشاند. سپس به مسیر خود ادامه دهید. در ادامه یک دیوار گِلی به همراه گروهی از دشمنان مشاهده خواهید کرد. به دیوار تکیه دهید و یکی از دشمنان که از کنار دیوار رد می‌شود را بکشید. حواستان باشد تروفی را تنها زمانی دریافت خواهید کرد که لارا از گِل پوشیده شده باشد.


Unwelcome GuestsBazimag Trophy guide Bronze Medal

Unwelcome Guests

از شرّ غارتگرانِ بیرون از کواک یاکو خلاص شوید

یکی از NPCهای Kuwaq Yaku به شما ماموریتی جانبی به نام «Deal with the Pillagers» محول می‌کند. برای کسب تروفی Unwelcome Guests باید این ماموریت جانبی را انجام دهید. 


I Believe Hakan FlyBazimag Trophy guide Silver Medal

I Believe Hakan Fly

هاکان را از دست اعضای فرقه نجات دهید

ماموریت جانبی «Rescue Hakan» به طور خود به خود و با پیشروی در داستان بازی توسط شخصیت Etzli در Paititi به شما داده می‌شود. محول شدن این ماموریت به شما حتما رخ خواهد داد و نمی‌توانید آن را از دست بدهید.


Hearts and MindsBazimag Trophy guide Bronze Medal

Hearts and Minds

گردن‌بند مانکو را پس بگیرید

برای کسب این تروفی کافیست دو ماموریت جانبی «Retrieve the King’s Horn» و «Retrieve the Savior’s Amulet» را در Paititi (The Hidden City) انجام دهید.


On the GoBazimag Trophy guide Platinum Medal

On the Go

نوع خاصی از مهمات را پنجاه بار بسازید

شما می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌ی PS4 Controller R1 مهمات آنلاک شده برای هر اسلحه‌ را بسازید. اصلی‌ترین مهمات در بازی تیرهای آتش‌زای کمان هستند. برای دیگر سلاح‌های بازی نیز مهمات وجود دارد اما برای ساختشان باید مهارت مخصوص هرکدام را در اختیار داشته باشید.

مهارت «Serpent’s Glint» (به رنگ سبز)، گلوله‌ههای منور را برای سلاح کمری آنلاک خواهد کرد. مهارت «Boa’s Blow» (به رنگ سبز) مهمات جدید برای شاتگان را در اختیارتان می‌گذارد.

از آنجایی که ساخت تیرهای آتش‌زای کمان آسان‌ترین و ارزان‌ترین در میان تمام مهمات هستند بهتر است که تروفی را با پنجاه بار تولید این آیتم کسب کنید. اگر در طول داستان بازی Invntory یه به اصطلاح ظرفیت کوله‌پشتی‌تان پر بود، به یاد داشته باشید که اگر مقداری مهمات مخصوص بسازید و بدون هیچگونه نگرانی آن‌ها را در محیط بازی شلیک کرده و هدر دهید تا فضای بیشتری برای حمل ابزار و مهمات داشته باشید. منابع در جهان بازی به صورت نامحدود وجود دارند و حتی می‌توان آن‌ها را از فروشنده‌های بازی خریداری نمود تا روند کسب این تروفی با سرعت بیشتری به پیش برود.


Point of Interest

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Point of Interest

مکان پنج محل جذاب را از بومی‌ها یاد بگیرید

در سرتاسر شهرهای باز قدم بزنید و با هرکسی که می‌بینید صحبت کنید. سه شهر در بازی وجود دارد: Kuwaq Yaku، Paititi (The Hidden City) و Mission of San Juan. تعداد مردم Paititi بیشتر است.

بالای سر افرادی که می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید یک علامت گفتگو دیده می‌شود. همچنین اگر با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Right Stick از قابلیت Survival Instinct استفاده نمایید، این اشخاص با رنگ زرد مشخص خواهند شد. پس تنها کافیست که در شهرهای بازی قدم بزنید و با اهالی‌‌شان صحبت کنید. سپس این تروفی آنلاک خواهد شد.


ThanksgivingBazimag Trophy guide Bronze Medal

Thanksgiving

با استفاده از تیر منور به یک بوقلمون شلیک کنید

 به منظور کسب این تروفی، شما باید از قبل مهارت «Serpent’s Glint» (به رنگ سبز) را خریده باشید. این مهارت تیرهای منور (Flare Round) را به سلاح کمری شما اضافه خواهد کرد. سپس به منطقه‌ی «Mission of San Juan» و بیس‌کمپ «Ruined Tower» فست تراول کنید. در اینجا چهار بوقلمون در اطراف بیس‌کمپ پرسه می‌زنند. اطراف برج مخروبه را جستجو کنید، ممکن است پیش از آنکه بوقلمون اسپان شوند مجبور باشید کمی در آن اطراف قدم بزنید. بوقلمون‌ها معمولا در بوته‌ها می‌نشینند و اگر شما به آن‌ها نزدیک شوید فرار خواهند کرد. اکنون با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller R1 با تیر منور به بوقلمون‌ها شلیک کنید. زمانی که مهارت Serpent’s Glint را خریداری می‌کنید چند تیر منور نیز دریافت خواهید کرد اما در صورت تمام شدنشان می‌توانید آن‌ها را مجددا بسازید. اگر دوست دارید امتیاز مهارتی خرج شده برای این مهارت را پس بگیرید باید از قبل یک فایل سیو ایجاد کرده و پس از کسب تروفی آن را ریلود کنید.


Better EquippedBazimag Trophy guide Bronze Medal

Better Equipped

سه قطعه تجهیزات بدست بیاورید

از فروشنده‌ای که در Kuwaq Yaku حضور دارد این سه آیتم را بخرید:

  • Pistol Sight به ازای 1800 طلا
  • Pistol Suppressor به ازای 1400 طلا
  • Pistol Ammo Pouch به ازای 1500 طلا

Path of the StarsBazimag Trophy guide Silver Medal

Path of the Stars

راه ستارگان را رمزگشایی کنید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این اولین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Cozumel).


Día de MuertosBazimag Trophy guide Bronze Medal

Día de Muertos

خنجر را از معبد ماه خارج کنید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این دومین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Cozumel).


Recipe for DisasterBazimag Trophy guide Platinum Medal

Recipe for Disaster

از سیل جان سالم بدر ببرید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این سومین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Cozumel).


Survival Instincts

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Survival Instincts

پلنگ خالدار ملکه را شکست دهید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این چهارمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Peruvian Jungle).


Fire of LifeBazimag Trophy guide Bronze Medal

Fire of Life

وارد تالار داخلی معبد زندگی شوید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این پنجمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Kuwaq Yaku).


The Hidden CityBazimag Trophy guide Bronze Medal

The Hidden City

پایتیتی را پیدا کنید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این ششمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی The Hidden City).


The UnderworldBazimag Trophy guide Silver Medal

The Underworld

از سِنِتوس زنده خارج شوید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این هفتمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Cenote).


Family TiesBazimag Trophy guide Bronze Medal

Family Ties

اونوراتو را از زندان نجات دهید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این هشتمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی The Hidden City).


Heart of the SerpentBazimag Trophy guide Bronze Medal

Heart of the Serpent

شهر «مقرِ سن خوان» را پیدا کنید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این نهمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Mission of San Juan).


The Chosen One

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

The Chosen One

جعبه‌ی نقره‌ای Ix Chel را پیدا کنید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این دهمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی Mission of San Juan).


Back to Where We StartedBazimag Trophy guide Bronze Medal

Back to Where We Started

به پایتیتی بازگردید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این یازدهمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی The Hidden City).


Queen of the DamnedBazimag Trophy guide Bronze Medal

Queen of the Damned

یک اتحاد غیرمنتظره ایجاد کنید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این دوازدهمین تروفی داستانی بازی است (منطقه‌ی City of the Serpent).


Quite the AdventureBazimag Trophy guide Silver Medal

Quite the Adventure

بخش داستان اصلی را تمام کنید

این تروفی را با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک کسب خواهید کرد و آن را از دست نخواهید داد. این سیزدهمین تروفی داستانی بازی است.


Smart and ResourcefulBazimag Trophy guide Bronze Medal

Smart and Resourceful

Shadow of the Tomb Raider را بر روی درجه‌ی سختی Smart and Resourceful به اتمام برسانید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی به راهنمای تروفی «Deadly Obsession» مراجعه نمایید. تروفی‌های مربوط به درجه‌ی سختی با یکدیگر مرتبطند پس اگر بازی را بر روی درجه‌ی سختی بالا تمام کنید این تروفی را نیز کسب خواهید کرد.


Rite of PassageBazimag Trophy guide Platinum Medal

Rite of Passage

Shadow of the Tomb Raider را بر روی درجه‌ی سختی Rite of Passage به اتمام برسانید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی به راهنمای تروفی «Deadly Obsession» مراجعه نمایید. تروفی‌های مربوط به درجه‌ی سختی با یکدیگر مرتبطند پس اگر بازی را بر روی درجه‌ی سختی بالا تمام کنید این تروفی را نیز کسب خواهید کرد.


One with the Jungle

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

One with the Jungle

Shadow of the Tomb Raider را بر روی درجه‌ی سختی One with the Jungle به اتمام برسانید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی به راهنمای تروفی «Deadly Obsession» مراجعه نمایید. تروفی‌های مربوط به درجه‌ی سختی با یکدیگر مرتبطند پس اگر بازی را بر روی درجه‌ی سختی بالا تمام کنید این تروفی را نیز کسب خواهید کرد.


Deadly ObsessionBazimag Trophy guide Bronze Medal

Deadly Obsession

Shadow of the Tomb Raider را بر روی درجه‌ی سختی Deadly Obsession به اتمام برسانید

شما می‌توانید این تروفی را در New Game+ کسب کنید. با انتخاب این گزینه تمام مهارت‌ها، پول و تجهیزات و لباس‌هایتان از دور قبل بازی را در اختیار خواهید داشت. اگر در ابتدا یک دور بازی را بر روی درجه سختی آسان تمام و همه‌ی کالکتیبل‌ها را پیدا کرده باشید، با انتخاب New Game+ می‌توانید کاراکتر مکس-لول شده‌ی خود را منتقل کنید تا درجه‌ی سختی Deadly Obsession برایتان راحت‌تر باشد.

در بازی Shadow of the Tomb Raider چهار درجه‌ی سختی وجود دارد:

  • Smart and Resourceful (آسان): بیشتر مهمات و آیتم‌های مربوط به سلامتی و مسیرها با رنگ سفید مشخص می‌شوند. برای معماها راهنماهای بسیاری درنظر گرفته شده است.
  • Rite of Passage (معمولی): جعبه‌ی مهمات کمتری وجود دارد، میزان سلامتی دشمنان در حد معمولی است، مسیرها به ندرت علامت‌گذاری می‌شوند، معماها تنها راهنمای عمومی دارند.
  • One with the Jungle (سخت): سلامتی لارا به صورت خودکار در مبارزه بهبود نمی‌یابد، سلامت دشمنان بیشتر است، دمیج بیشتری به لارا وارد می‌کنند و او را راحت‌تر شناسایی می‌کنند. دشمنان با استفاده از قابلیت Survival Instinct هایلایت نمی‌شوند، در حین گشت و گذار خبری از خط سفیدرنگ نیست و در طول گشت و گذار نمی‌توان از Survival Instinct استفاده کرد (بنابراین کالکتیبل‌ها علامت‌گذاری نمی‌شوند)، معماها هیج راهنمایی ندارند.
  • Deadly Obsession (هاردکور): این درجه‌ی سختی دقیقا شبیه به «One with the Jungle» است با این تفاوت که بازی را تنها می‌شود در بیس‌کمپ‌ها ذخیره کرد. برای فعال کردن کمپ‌ها باید از منابعتان استفاده کنید. چک‌پوینتی وجود ندارد و در صورت مردن بازی را از آخرین بیس‌کمپ آغاز خواهید کرد.

به شما توصیه می‌کنیم که اولین دور بازی را بر روی حالت آسان انجام دهید. Deadly Obsession را در دور دوم انجام دهید. احتمالا در این درجه‌ی سختی بدون اطلاع قبلی از مکان کالکتیبل‌ها نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید زیرا قابلیت Survival Instinct وجود ندارد که مکان کالکتیبل‌ها را برایتان مشخص کند. به همین دلیل برای تمام کردن بازی به صورت 100% لازم است که ابتدا یک دور در حالت آسان بازی را تمام کنید تا تمام کالکتیبل‌ها بر روی نقشه با علامت مشخص شوند. پس از این دور شما یک کاراکتر مکس-لول شده دارید که به مراه تمام مهارت‌ها و گیرها و تجهیزات وارد New Game+ می‌شود. Deadly Obsession با روش بسیار آسان خواهد بود.

سخت‌ترین بخش حالت Deadly Obsession مربوط به بخش مبارزه نیست چون رویارویی با دشمنان چندان متعدد نخواهد بود. بلکه سخت‌ترین بخش این حالت صعود کردن بدون علامت‌ها و حل کردن معماها بدون هیچ راهنمایی است. اگر پیش از انجام بازی بر روی Deadly Obsession هیچ تجربه‌ای از بازی نداشته باشید نمی‌دانید باید به کجا بروید و چه بکنید. تنها مبارزه‌ی سخت در این حالت باس پایانی است که پیش از عبور از نقطه‌ی بدون بازگشتش باید کاملا آماده باشید (زمانی که به این نقطه برسید خود بازی شما را از آن مطلع خواهد کرد). خوبی تمام کردن بازی بر روی Deadly Obsession آن است که سه تروفی دیگر مربوط به درجه‌ی سختی نیز همزمان آنلاک خواهند شد.


CompletionistBazimag Trophy guide Gold Medal

Completionist

بازی را به صورت 100% تمام کنید

تا پیش از عرضه‌ی پچ 1.05 این تروفی گلیچ شده بود اما با عرضه‌ی این آپدیت مشکلی برطرف شد.

تمام کردن بازی به صورت 100% مستلزم آن است که تمام 378 کالکتیبل بازی را پیدا کنید، مکان آرتیفکت‌ها را پیدا کنید، تمام ماموریت‌های جانبی را به اتمام برسانید و تمام پانزده چالش را به اتمام برسانید (هر چالش سه الی پنج آبجکتیو پس به طور کلی با جهارصد آیتم روبرو هستید). هیچکدام از این آیتم‌ها را نمی‌توان از دست داد. پس از پایان داستان نیز می‌توانید به نقاط مختلف مپ بازگردید. پس از تمام کردن بازی در منوی اصلی گزینه‌ی «Continue» را انتخاب کنید. که با این کار بیس‌کمپ‌های همه‌جا آنلاک می‌شوند، مخصوصا منطقه‌ی آغازین بازی یعنی Cozumel. در طول داستان بازی دیگر هرگز نمی‌توانید به این نقطه برگردید. اکنون هرچه باقی مانده را پیدا کنید. بازی پس از برداشتن هر آیتم خود به خود سیو خواهد شد و در صورت مردن نیاز نیست آن آیتم را مجددا پیدا کنید.

به شما توصیه می‌کنیم این کار را بر روی حالت آسان انجام دهید. زیرا در این حالت با استفاده از Survival Instinct مکان تمام کالکتیبل‌ها را پیدا خواهید کرد. به هر نقطه از بازی که می‌روید مدام دکمه‌ی **R3** را فشار دهید تا با استفاده از Survival Instinct محیط را بررسی کنید. همچنین به کالکتیبل‌های موجود در کریپت‌ها (غارها) و مقبره‌ها دقت کنید. همچنین دو آیتم Archivist Map و Explorer Backpack مکان تمام کالکتیبل‌ها را بر روی نقشه مشخص خواهند کرد. در هر منطقه ردیابی مخصوص کاکلتیبل‌های آن منطقه وجود دارد به این صورت که بر روی نقشه نشان داده می‌شود در آن منطقه از هر آیتم چند عدد وجود دارد و شما چندتای آن را پیدا کرده‌اید.

همچنین آپگریدهایی برای مهارت‌های مختلف وجود دارد که شدیدا به کارتان خواهند آمد و همگی از دسته مهارت‌های Seeker هستند ( به رنگ آبی). این مهارت‌های را هرچه سریعتر بدست بیاورید:

Eagle’s Sight: با آنلاک کردنش در حین استفاده از Survival Instinct آرتیفکت‌ها، مونولیت‌ها، صندوقچه‌های گنج، Archivist Map و Explorer Backpack نمایش داده خواهند شد.

Owl’s Wisdom: در حین استفاده از Survival Instinct اشیای چالش‌ها مشخص خواهند شد.

Owl’s Vision: پس از آنکه لارا شروع به حرکت می‌کند Survival Instict برای زمان بیشتری باقی می‌ماند. در درجه‌ی سختی «One With the Jungle» دشمنان، منابع و اشیا مشخص خواهند شد.

لیست انواع کالکتیبل‌ها در بازی Shadow of the Tomb Raider:

base camp = Base Camps: 

بیس‌کمپ‌ها ننقاطی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فست تراول کنید و همپنین قادرید در آن‌ها مهارت و سلاح‌های مختلف را خریداری نمایید. پیدا کردن بیس‌کمپ‌ها جزو تمام کردن بازی به صورت 100% محسوب نمی‌شوند اما فعال کردنشان کمک بزرگی در این مسیر به شما خواهند کرد.

mission giver = Mission Giver / Side Mission:

ماموریت‌های جانبی را می‌توان در سه شهر بزرگ بازی پیدا کرد: Kuwaq Yaku، Paititi و Mission of San Juan.

challenges = Challenges:

پیدا کردن چالش‌ها ممکن است کمی برایتان دردسرساز باشد زیرا با استفاده از آیتم‌های کمکیِ Archivist Map و Explorer Backpack، بر روی نقشه علامت‌گذاری نمی‌شوند.  هر منطقه دارای چالش‌های مختص به خود است و پس از انجام اولین هدف هر چالش، سایر کارهای مربوط به چالش که باید انجام دهید را در منوی نقشه مشاهده خواهید کرد اما این کارها علامت‌گذاری نخواهند شد. اینجاست که مهارت «Owl’s Wisdom» به کارتان خواهد آمد زیرا این مهارت موجب می‌شود زمان استفاده از قابلیت Survival Instinct اهداف هر چالش نیز بر روی نقشه مشخص شوند.

relic = Relics -Artifacts:

‌این آیتم‌های کالکتیبل‌هایی به شکل جعبه‌های کوچک هستند. آن‌ها نیز جزو مجموعه‌ی کالکتیبل‌هایی که باید جمع کنید محسوب می‌شوند. آن‌ها همچنین کار شما برای رمزگشایی مونولیت‌ها را راحت‌تر می‌کنند.

document = Document:

این آیتم‌ها کالکتیبل‌های ساده‌ای به شکل یک تکه کاغذ یا کتیبه هستند. این دسته از کالکتیبل‌ها هم کار شما برای رمزگشایی مونولیت‌ها را راحت‌تر می‌کنند.

mural = Mural:

تندیس‌های سنگی و بزرگی که در سرتاسر جهان بازی قرار دارند. کار شما برای رمزگشایی مونولیت‌ها را راحت‌تر می‌کنند.

survival cache = Survival Cache:

یک گنجینه‌ی دفن شده که شما می‌توانید آن‌ها را از زمین خارج نمایید. نور ضعیفی از آن‌ها ساطع می‌شود که کار شما را برای شناساییشان راحت می‌کند. این آیتم منابع مورد نیازتان برای ساخت‌ و ساز را تامین می‌کند.

monolith = Monolith:

یک مجسمه‌ی سنگی ایستاده و بلند، برای تعامل با آن لازم است مهارت زبان‌شناسی شما بالا باشد که با جمع کردن Relicها Documentها و Muralها این امر تحقق خواهد یافت. پس از آنکه با مونولیت تعامل کردید مکان یک معما در اطراف آن بر روی نقشه مشخص خواهد شد. کافیست که در نقشه به روی آیکون مونولیت بروید تا مکانی که باید جستجو کنید مشخص شود. پس از آن باید در محل نمایش داده شده یک کنجینه‌ی مخفی را از زیر زمین خارج کنید. این گنجینه‌ها آیتم‌های ارزشمندی همچون پوست حیوانات کمیاب در اختیارتان قرار خواهند داد.

explorer backpack = Explorer Backpack:

به کوله‌پشتی‌ها برای 100% تمام کردن بازی نیاز ندارید اما اگر از آن‌ها استفاده کنید کارتان برای کسب تروفی پلاتینیوم بسیار راحت خواهد بود. کوله‌پشتی مکان تمام کریپت‌ها، صندوقچه‌های گنج (Treasure Chests) و ذخیره‌گاه‌های بقا (Survival Cache) را بر روی نقشه نشان خواهد داد.

archivist map = Archivist Map:

به نقشه‌های بایگانی برای 100% تمام کردن بازی نیاز ندارید اما اگر از آن‌ها استفاده کنید کارتان برای کسب تروفی پلاتینیوم بسیار راحت خواهد بود. نقشه‌های بایگانی مکان تمام رلیک‌ها، مورال‌ها و مونولیت پرونده‌ها (Documents Monoliths)‌ را بر روی نقشه نشان خواهد داد.

crypt = Crypt:

کریپت‌ها در واقع نسخه‌ی ساده‌تری از چالش‌های مقبره هستند. آن‌ها شامل اتاق‌های چالش برانگیز کوچکی هستند که یک تابوت در انتهایشان قرار دارد. با انجام دادن مراحل مربوط به کریپت‌ها لباس وستیج دریافت خواهید کرد که باید آن‌ها را در بیس‌کمپ تعمیر کنید.

tomb = Tomb:

این چالش‌ها مقبره‌های بزرگ و پر از مانعی هستند که در مقایسه با کریپت‌ها از جزییات بیشتری برخوردارند و پیچیده‌ترین معماهای بازی را نیز در مقابلتان قرار می‌دهند. تمام کردن هر مقبره یک مهارت را برایتان آنلاک خواهد کرد.

treasure chest = Treasure Chest:

این آیتم‌ها صندوق‌هایی مهروموم شده هستند که برای باز کردنشان به آیتم Lockpick نیاز دارید.

اگر محیط نقشه برایتان شلوغ به نظر می‌رسد قادرید با فیلتر کردن انواع مختلف کالکتیبل‌ها آن را به صورت موقت خلوت‌تر کنید تا آیتم‌هایی که دنبالشان هستید را راحت‌تر ردیابی نمایید. منوی نقشه را باز کرده و با فشار دادن دکمه‌ی مربع بر روی کالکتیبل مورد نظر رفته، سپس دکمه‌ی ضربدر را فشار دهید تا آیکون کالکتیبل مورد نظرتان بر روی نقشه روشن یا خاموش شود.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.