نویسنده: محمدجواد فرج الهی دوشنبه، 19 آذر 1397
ساعت 15:42

قدرت‌نمایی مایکروسافت در E3 2019

5 از 5

قدرت‌نمایی مایکروسافت در E3 2019

مدتی قبل، در کمال شگفتی خبر رسید که سونی برای اولین بار در طول 20 سال گذشته، قصد دارد تا از حضور در نمایشگاه E3 امسال صرف نظر کند. این خبر با وجود شوکه‌کننده بودنش، دلایل زیادی داشت. محتمل‌ترین علت غیاب سونی در مراسم امسال، کسب آمادگی برای معرفی نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن است.

این غیبت سونی، موجب شده تا رقیب اصلی آن‌ها یعنی مایکروسافت، در این نمایشگاه دست بالا را داشته باشد و به هر هدفی که می‌خواهد برسد. اما ردموندی‌ها چگونه می‌توانند مراسم E3 2019 را قبضه کنند؟

توجه به استودیو‌های خریداری شده

در چند ماه اخیر، مایکروسافت استودیوی‌های زیادی را خریده‌است. این استودیوی‌های خریداری شده، در درازمدت به ردموندی‌ها کمک می‌کنند تا ورق بازی را برگردانند و در مقابله با ژاپنی‌ها، توانایی بیشتری برای رقابت داشته‌باشند. با وجود آنکه مایکروسافت در گذشته فراز‌ و نشیب‌های زیادی با استودیوهای تحت مدیریتش داشته، اما اقدامات اخیرشان، یک قدم درست در مسیر پیشرفت بوده‌است.

در مراسم E3 امسال، مایکروسافت باید در طول کنفرانس خود نمایشی از بازی‌های جدید استودیوهایش داشته‌باشد تا نشان دهد که خرید آن‌ها برای ساخت‌ بازی‌های خوب، یک اقدام جدی بوده‌ و صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته‌است. البته می‌دانیم که این استودیوها به تازگی خریداری شده‌اند و درمدت کوتاهی نمی‌توانند یک بازی جدید بسازند اما تعدادی از آن‌ها، از مدتی قبل پروژه‌هایی در دست ساخت داشته‌اند و ما منتظر معرفی‌های هیجان‌انگیزی از جانب این استودیوها هستیم.

Microsoft Studios

پاشنه آشیل Xbox One در نسل هشتم، نداشتن عناوین انحصاری مناسب و درخور کنسول بود. بنابراین ردموندی‌ها باید با تمرکز بر محتوای نرم‌افزاری برای کنسول‌شان، ثابت کنند که از اشتباهات گذشته‌شان درس گرفته و به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف ایکس‌باکس هستند.

با انجام این کار، مایکروسافت یک نقطه قوت در مقابل سونی پیدا می‌کند و این در حالی است که سونی در مراسم E3 امسال حضورنخواهد داشت تا بتواند شاخ و شانه بکشد! از طرفی استودیوی ابسیدین به ویژه نشان داده که می‌تواند با یک بودجه مناسب، خودش را ثابت کند و پتانسیل زیادی برای ساخت بازی‌های بزرگ دارد. دستاوردهای مایکروسافت در مراسم E3 طی چندسال اخیر، کوچک و ناچیز بوده‌است اما آن‌ها با تمرکز بر رفع ایرادات خود، می‌توانند شروعی دوباره در نسل بعد داشته باشند.

  تمرکز بر نقاط قوت ایکس‌باکس

توجه کردن به ویژگی‌های مثبت کنسول Xbox one، یک روش عالی برای مایکروسافت جهت به قبضه درآوردن نمایشگاه E3 در غیاب سونی است. همان طور که اشاره شد، عدم حضور ژاپنی‌ها در نمایشگاه E3، فرصت پاسخ را از جانب آن‌ها گرفته‌است بنابراین اگر ردموندی‌ها بتوانند نقاط قوت خود را تقویت کنند، بر حریف خود غلبه کرده و تاثیر بزرگی خواهند گذاشت. اگر جزئی‌تر بخواهیم بگوییم، تمرکز بر قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ بالای Xbox One X و قابلیت پشتیبانی از نسل قبل، راه‌های ساده‌ای برای مایکروسافت هستند تا در برابر حریفش، قدرت‌نمایی کند.

شرکت نینتندو، این‌ کار را Nintendo Direct انجام داد. آن‌ها با این نمایش‌ها، ویژگی‌های خوب کنسول‌شان نسبت به رقبا را به رخ مخاطبان کشیدند و به خوبی توانستند وضعیت کنسول خود را درخشان نگه ‌دارند. با این حال ردموندی‌ها حتی با معرفی بازی‌های بیشتر و بهتر برای قابلیت پشتیبانی از نسل قبل، می‌توانند در غیاب سونی، خود را مهم‌تر جلوه دهند.

xboxart halo

اولویت دادن به بازی‌های انحصاری

اگر رقیب‌تان پاسخی برای حملات شما ندارد، پس به ویژگی‌های مهم‌تر کنسول‌تان که موجب فروش بیشتر آن می‌شود، توجه کنید. نتیجه اینکه ردموندی‌ها باید برنامه‌ریزی کنند تا عناوین انحصاری کنسول‌شان را گسترش دهد. مایکروسافت با توجه به عناوین انحصاری از جانب استودیوهای داخلی خود، چه بازی باشد چه بسته‌ی الحاقی و یا انحصاری زمانی، در هر صورت مطمئن خواهد شد که دست بالا را در میدان رقابت خواهد داشت.

سونی از این شیوه در E3 سال 2013 استفاده کرد. در آن‌ سال، ایکس‌باکس با یک بحران در زمینه استفاده از بازی‌های دست دوم مواجه شده‌بود و به شکلی بدی هم شکست خورد. سونی از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را کرد. آن‌ها تنها با انتشار یک ویدئویی 20 ثانیه‌ای، یک بازاریابی فوق‌العاده‌ کردند و مایکروسافت را تا مدت‌ها از گردونه رقابت عقب نگه داشتند. اگر مایکروسافت امسال بتواند همان کار را انجام دهد، ضربه مهلکی به پیکر ژاپنی‌ها خواهد زد و از آنجا که سونی در این نمایشگاه بزرگ حضور ندارد تا پاسخی درخور بدهد، وضعیت بدی خواهد داشت.

معرفی ایکس‌باکس بعدی

یک انتخاب واضح اما مهم برای مایکروسافت، معرفی کنسولی جدید است. ردموندی‌ها حتما تا الآن متوجه شده‌اند که سونی با غیبت خود، در حال برنامه‌ریزی برای پلی‌استیشن جدید بوده و ژاپنی‌ها سرشان حسابی با نسل بعد گرم است! تاکنون هر دو کمپانی شانه به شانه، کنسول‌های خود را معرفی و عرضه کرده‌اند. بنابراین مایکروسافت می‌تواند ایکس‌باکس بعدی خود را در E3 معرفی کند. حتی اگر شده باید جزئیات کمی از آن ارائه دهد چراکه این اقدام، یک امر مهم برای بازاریابی خواهد بود و نباید چنین فرصتی را از دست بدهد. بنابراین با یک معرفی ساده از کنسول نسل بعدی، مایکروسافت به راحتی در صدر جدول، اخبار و تیترهای مربوط به E3 قرار خواهد گرفت.

معمولا رقبا برای آنکه هایپ‌ و انتظارات بالایی که برای یک کمپانی ایجاد شده را مقداری تعدیل کرده و نگاه‌ها را به سمت خود برگردانند، یک محصول مشابه را معرفی می‌کنند. متاسفانه سونی امسال این فرصت را نخواهد داشت تا بتواند توجه همگان را به خود جلب کنند. مایکروسافت هم باید از این فرصت استفاده کند تا قبل از اینکه نسل بعدی شروع شود، یک قدم از ژاپنی‌ها جلوتر باشد!

scarlet

معرفی چیزی کاملا جدید

ردموندی‌ها تاکنون ویژگی‌های جدید زیادی را برای کنسول خود معرفی کرده‌اند. ایکس‌باکس لایو و سرویس گیم‌پس هر دو موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند اما همچنان جا برای پیشرفت وجود دارد.

حال که همه‌ی نگاه‌ها به مایکروسافت معطوف شده‌است، زمان آن فرا رسیده تا کمپانی فوق‌، ریسک کرده و یک چیز کاملا جدید معرفی کند. اگر این شرکت در حال کار بر روی یک چیز کاملا خارق‌العاده است که می‌تواند صنعت بازی‌های رایانه‌ای و تکنولوژی را برای همیشه تغییر دهد، پس هم‌اکنون فرصت معرفی چنین چیزی است. به طور ویژه منظور ما همان فناوری واقعیت افزوده است و اگر مایکروسافت توانسته یک محصول ارزان و تجاری با کاربرد عمومی بسازد، حالا باید از آن رونمایی کند.

شما از مایکروسافت چه انتظاری دارید و E3 امسال را چگونه می‌بینید؟ صحبت‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.