نویسنده: Matin جمعه، 15 ارديبهشت 1402
ساعت 12:52

چگونه Lies of P پلی بین BioShock و Bloodborne خواهد بود

پینوکیو در جهانی عمیق و تاریک

3 از 5

بازی Lies of P ممکن است یک عنوان جدید و هیجان انگیز از استودیوی توسعه دهنده Round8 باشد، اما این بازی به وضوح دارای تاثیرات کلیدی از سری بازی‌هایی مانند BioShock است.

طرفداران بازی‌های ویدئویی همیشه تشنه آی‌پی‌های جدید و جالب هستند، و مطمئناً به نظر می‌رسد که بازی Lies of P از استودیو Round8 می‌تواند بسیار خوب باشد. این بازی اکشن نقش آفرینی جدید که توسط Neowiz منتشر خواهد شد، زمانی که برای اولین بار در می 2021 معرفی شد، سر و صدای زیادی به پا کرد. اگرچه بسیاری از جزئیات این بازی هنوز در آستانه عرضه در سال جاری به صورت یک راز باقی مانده است، توسعه دهنده با تریلرها و سایر تصاویری که منتشر شده است، علاقه گیمرها را برانگیخته است. تا کنون، مقایسه این عنوان با عناوین محبوب دیگر یا تقریبا به نفع Lies of P بوده است یا به نظر رسیده است که این عناوین مانع کوچکی برای موفقیت این بازی خواهند بود.

از اولین نگاه‌های اجمالی به بازی، شباهت‌های Lies of P با عنوان موفق و انقلابی Bloodborne از FromSoftware آشکار بود. طراحی صحنه‌های این بازی، رنگ‌های گوتیک و تم‌های ترسناک آن، شباهت‌های واضحی با عناصر Bloodborne دارند و طرفداران این عنوان محبوب مطمئناً مشتاق تجربه این بازی جدید در آینده خواهند بود. با این حال، Lies of P را نیز می‌توان با BioShock با توجه به تصاویر اخیر مقایسه کرد. از آنجایی که فعلا اطلاعات بیشتری درباره BioShock 4 در دست نداریم و ساخت نسخه بعدی Bloodborne روز به روز بعیدتر به نظر می‌رسد، Lies of P می‌تواند عنوانی باشد که فاصله بین این دو غول را پر می‌کند.

تاثیرات بازی Lies of P واضح است

پینوکیو در تریلر سینمایی The Lies of P در حال نگاه کردن به قفسه شمشیر

ایجاد یک IP جدید می‌تواند مملو از ریسک باشد، از پیدا نکردن مخاطب مناسب گرفته تا گمراه کردن ناخواسته بازیکنان در رابطه با عنوان قبل از انتشار. در ساخت نسخه‌های بعدی، می‌توان این ریسک‌ها را با داشتن ایده‌ای در مورد آنچه که گیمرها ممکن است در حال تجربه آن باشند، به حداقل رساند و قبل از شروع پروژه نیز مخاطبان ثابتی برای این محصول وجود دارند. اگرچه Lies of P ممکن است از نظر فنی بر اساس رمان کارلو کولودی به نام ماجراهای پینوکیو ساخته شود، اما این بازی تا حد زیادی تصویرسازی جدیدی از این رمان فانتزی کودکان خواهد بود. با استفاده از فرضیه یک عروسک انسان نما که زنده شده است، Lies of P برداشتی تاریک و تلخ‌تر از رمان منبع خود، که در حالت اولیه نیز تاثر برانگیز است، می‌گیرد؛ این عنوان پینوکیویی را در خیابان‌های خطرناک کرات دنبال می‌کند که به دنبال خالقش ژپتو می‌گردد.

جدا از داستان منبع، Lies of P تأثیرات دیگری نیز دارد. بازی Lies of P به لیست طولانی Soulslikeهایی می‌پیوندد که به فرمت به یاد ماندنی FromSoftware مانند SteelRising و Thymesia تغییر شکل داده‌اند. از نظر سبک، احساس می‌شود که Lies of P به راحتی می‌تواند دوقلوی Bloodborne باشد، اما به نظر می‌رسد تفاوت‌هایی کافی بین این دو عنوان وجود دارد که باعث می‌شود این بازی نقش آفرینی آینده‌دار همچنان بتواند به عنوان یک بازی ویدئویی کاملاً منحصر به فرد برجسته شود.

2

چگونه Lies Of P شکاف بین IP های دیگر را پر می‌کند

کاوش جهان در Lies Of P

بررسی دقیق تأثیر بازی‌هایی مانند BioShock و یا Bloodborne دشوار است. یکی از راه‌های تعیین این کمیت این است که ببینیم چه تعداد از عناوین مختلف تحت تأثیر مجموعه‌های علمی تخیلی 2K Games و یا اکشن نقش آفرینی گوتیک تاریک FromSoftware قرار گرفته‌اند. همه این بازی‌ها نمی‌توانند خود را به استاندارد عناوینی که بر اساس آن‌ها طراحی شده‌اند برسانند، اما دی ان ای Bloodborne و BioShock به صورت غیرقابل انکاری در بسیاری از عناوینی که پس از آن‌ها عرضه شده‌اند حضور دارد. این موضوع با توجه به موفقیت هر دوی این IPها تعجب آور نیست و می‌تواند راهی عالی برای طرفدارانی که به دنبال پیدا کردن عناوین جدیدی که حال و هوای مشابهی با بازی‌های مورد علاقه آن‌ها دارند، باشد.

تصاویر منتشر شده توسط حساب رسمی توییتر بازی Lies of P بیش از یک شباهت گذرا به دنیاهای موجود در BioShock دارند، این شباهت‌ها شامل تضاد نور و تاریکی که یادآور شهر زیر آب Rapture است، و همچنین معماری در حال فروپاشی الهام گرفته از دوره ویکتوریایی که به نظر می‌رسد می‌توان آن را در ایالت شناور کلمبیا پیدا کرد، می‌شوند. اگرچه Lies of P هنوز منتشر نشده است، به نظر می‌رسد که این بازی از بهترین بخش‌های BioShock و Bloodborne الگو گرفته است و این بخش‌ها را به یک دنیای جدید، جالب، ترسناک و فوق العاده معرفی می‌کند.

بازی Lies of P قرار است در سال 2023 برای کامپیوتر شخصی و کنسول‌های PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X/S منتشر شود.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 05/05/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.