نویسنده: Matin دوشنبه، 15 خرداد 1402
ساعت 22:38

علامت دلتا در نام ریمیک Metal Gear Solid 3 چه معنایی دارد؟

5 از 5

معرفی نسخه بازسازی Metal Gear Solid 3، که شایعه‌های زیادی تا کنون درباره آن ساخته شده بود، نمایانگر یک تغییر شگفت انگیز در عنوان بازی بود که احتمال دارد اشاره به چیزی داشته باشد.

MGS3 1

نسخه بازسازی شده عنوان Metal Gear Solid 3

طرفداران Metal Gear Solid در طول کنفرانس PlayStation در تاریخ 24 می، به لطف معرفی نه تنها مجموعه Metal Gear Solid به PSN، بلکه تأیید اینکه نسخه بازسازی شده Metal Gear Solid 3 در حال حاضر در حال توسعه است، غافلگیر شدند. عنوان Metal Gear Solid 3 به لطف مکانیک‌های بقای جذاب آن در کنار اکشن سبک مخفی کاری مختص این سری و همچنین یکی از تلخ‌ترین روایت‌ها در بین تمام بازی‌های ویدئویی، اغلب به عنوان نقطه اوج کل فرنچایز Metal Gear Solid شناخته می‌شود. جالب اینجاست که نسخه بازسازی شده عدد «3» را از عنوان خود حذف کرده و نماد دلتا (به عبارت دیگر یک مثلث) را جایگزین آن کرده است.

با پرده برداری از تغییر نام نسخه بازسازی شده Metal Gear Solid 3، گمانه زنی‌ها در مورد اهمیت استفاده از نماد دلتا و اینکه این تغییر نشانگر چه چیزهایی می‌تواند باشد، آغاز شده است. در حالی که برخی از طرفداران اشاره کرده‌اند که نماد دلتا دارای سه وجه است و در نتیجه با تصویرسازی مجدد بازی سوم در فرانچایز Metal Gear Solid مرتبط است، برخی دیگر نیز اشاره کرده‌اند که عدم مشارکت Hideo Kojima در این پروژه ممکن است منجر به این شده باشد که عنوان جدید این بازی اشاره به تفاوت‌های آن با نسخه اصلی داشته باشد. به هر حال، بعید است که عنوان جدید صرفاً تصادفی باشد.

غیبت Hideo Kojima ممکن است تأثیر قابل توجهی بر نسخه بازسازی شده Metal Gear Solid 3 داشته باشد

فقدان محتوای با کیفیت Metal Gear Solid در فضای بازی بزرگ‌تر نشان دهنده تاثیری است که خالق این سری Hideo Kojima بر طراحی هر بازی داشته است. با اینکه Kojima تنها فرد مسئول جان بخشیدن به Metal Gear Solid و تبدیل آن به یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای صنعت بازی‌های ویدئویی نبود، مشخص کردن اینکه چقدر بینش و استعدادهای او در پشت کارگردانی این سری تأثیرگذار بوده‌اند (و در واقع، تمام بازی‌های سبک مخفی کاری) کمی سخت است. از زمان درگیری آشکار بین Kojima و شرکت اصلی این فرنچایز Konami، تا به حال هیچ خبر دیگری درباره این موضوع منتشر نشده است.

طرفداران Metal Gear Solid و Hideo Kojima در حال حاضر نسبت به بازسازی عنوانی که نه تنها بهترین عنوان فرنچایز Metal Gear Solid بلکه یکی از بهترین بازی‌های کنسول PS2 و یکی از بهترین بازی‌هایی است که تا کنون ساخته شده است، خوشبین هستند. در حالی که این نسخه دلتا به احتمال زیاد همچنان عناصر بقا و CQC را از Metal Gear Solid 3 اصلی دارد، برخی از جنبه‌های عجیب و غریب‌تر و باطنی‌تر رویارویی با باس‌فایت‌ها ممکن است در بازسازی حذف شوند.

چگونه نسخه دلتا Metal Gear Solid می‌تواند به نسخه اصلی خود احترام بگذارد

MGS3 2

سرباز در Metal Gear Solid 3: Snake Eater

بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater هنوز هم یکی از بهترین نمونه‌های طراحی بازی‌های نسل ششم در کنار دیگر بازی‌های معاصر مانند Resident Evil 4 است. با توجه به اینکه بسیاری از بازی‌های کلاسیک دوران PS1 و PS2 اکنون در حال بازسازی شدن هستند، به هر حال طولی نمی‌کشید تا کمپانی Konami متوجه شود که اگر فرنچایز Metal Gear Solid را بازسازی نکند ضرر زیادی کرده است. در بازسازی یکی از بهترین عناوین این سری، برای Konami مهم است که دوباره از اول تمام جزئیات بازی را طراحی نکند یا تلاشی برای تعمیر چیزهایی که خراب نشده‌اند نکند.

بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater این فرصت را دارد که نسل کاملاً جدیدی از گیمرها را با عظمت نسخه اصلی آشنا کند، البته با گرافیک به روز شده و (امیدواریم) تغییرات ظریف در رابط و مکانیک بازی. داستان Metal Gear Solid 3 استاندارد طلایی این سری است و گیم پلی آن هنوز هم پس از گذشت بیش از 15 سال از عرضه آن، لذت بخش است. تغییر نام از Metal Gear Solid 3 به Metal Gear Solid Delta ممکن است راهی ساده برای جذب گیمرهای جدید در کنار طرفداران وفادار این فرنچایز برای تجربه نسخه بازسازی شده باشد، و این امید وجود دارد که Konami فرمول اصلی این فرنچایز را در این فرایند تغییر ندهد.

عنوان Metal Gear Solid Delta: Snake Eater برای پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS5 و Xbox Series X در دست توسعه است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 05/06/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.