نویسنده: احسان ناخدا جمعه، 14 مهر 1396
ساعت 14:50

موشکافی دومین تریلر Red Dead Redemption II

5 از 5

12 نکته قابل توجه در تریلر جدید بازی Red Dead Redemption 2

تقریبا یک سال از اولین معرفی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد و در طول این همه مدت متاسفانه اخبار خیلی محدودی از بازی به بیرون درز کرد. با این حال، بالاخره چند روز گذشته کمپانی راک‌استار با انتشار یک تریلر جدید این سکوت طولانی را شکست و ما موفق شدیم تا کمی بیشتر درباره بازی و دنیای آن بدانیم.

در این تریلر 2 دقیقه‌ایی ما با کارکتر اصلی و چند تن از کارکترهای فرعی آشنا شدیم و خوشبختانه توانستیم نگاهی هم به محیط‌های مختلف بازی بیندازیم. البته در این بین هم نکات ریزی وجود داشت که قصد داریم در این مقاله نگاهی به آن‌ها بیندازیم. پس با من همراه باشید تا این 12 نکته جالب‌توجه را با هم بررسی کنیم.

کمپانی راک‌استار هنوز تاریخ انتشار مشخصی را برای Red Dead Redemption 2 اعلام نکرده است و تنها می‌دانیم که این عنوان قرار است در بهار سال 2018 برای PS4 و XB1 روانه بازار شود. (هنوز هیچ صحبتی درباره نسخه PC بازی نشده است)


1

1-شما در نقش یک کارکتر جدید قرار خواهید گرفت

از زمان معرفی بازی، شایعات‌ مختلفی درباره اینکه ما در این نسخه کنترل جان مارستون (کارکتر اصلی بازی قبلی) رو بر عهده می‌گیریم، وجود داشت. اما علی‌رغم این گمانه‌زنی‌ها، این بار ما در نقش یک کارکتر جدید با نام آرتور مورگان (Arthur Morgan) قرار میگیریم. هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره گذشته او در دسترس است و ما تنها می‌دانیم که او یکی از افراد گروه Van der Linde است و وظیفه جمع کردن بدهی و قرض‌ها (Debt Collector) را بر عهده دارد.

اگر نسخه اول را بازی کرده باشید، حتما می‌دانید که جان مارستون هم یکی از افراد گروه Van der Linde بود و زمانی برای آن‌ها فعالیت می‌کرد.

اگر رفتارها و اعمال آرتور مورگان را در طول تریلر زیرنظر بگیریم، متوجه می‌شویم که او بر خلاف جان مارستون یک فرد منفی‌باف و بی‌رحم است و تمام افرادی که در طول تریلر با آرتور تعامل یا مشاعرت دارند، توسط او تهدید می‌شوند!

10

2-گروه داتچ (Dutch) باز می‌گردد

طرفداران نسخه اول بدون شک با گروه Dutch آشنا هستند. حالا ما در قسمتی از تریلر می‌توانیم Van der Linde را مشاهده کنیم و همین حضورِ او این احتمال را قوت می‌بخشد که Red Dead Redemption 2 یک پیش‌درآمد (prequel) برای نسخه اول خواهد بود. در طول تریلر می‌توانیم جنایات خونیِ این گروه را در سراسر دنیای بازی مشاهده کنیم.

5

3-تصویر ناواضح از Bill Williamson

Bill Williamson یکی از اهداف اصلی شما در شماره اول بازی بود. در قسمتی از تریلر می‌توانیم او را در کنار دو مردی که قصد دارند قطار را به سرقت ببرند، مشاهده کنیم. با توجه حالت کلاه این کارکتر می‌توان مطمئن شد که آن فردی که در سایه قرار دارد، خودِ Bill Williamson است. اگر Dutch و Bill در بازی حضور داشته باشند، می‌توان امیدوار بود که در این نسخه هم ما جان مارستون ملاقات خواهیم کرد!

9

4- آیا Bonnie هم در این نسخه حضور دارد؟

یکی دیگر از دلایلی که به ما ثابت می‌کند داستان این نسخه قبل از شماره اول اتفاق خواهد افتاد! در قسمتی از تریلر می‌توانیم خانمی را مشاهده کنیم که شباهت قابل‌توجه‌ایی به ظاهر Bonnie MacFarlane دارد. با این حال کارکتر نشان داده شد کمی پیرتر از Bonnie به نظر می‌رسد و این امکان هم وجود دارد که ما با یک شخصیت کاملا جدید روبه‌رو باشیم.

2

5- محیط‌های متنوع و گوناگون

همانند نسخه قبلی، در Red Dead Redemption 2 هم ما با مناطق گوناگون و متنوع (از نظر آب و هوایی و اقلیمی) سر و کار داریم! در تریلر بازی می‌توانیم چشم‌اندازی از جنگل‌ها، کوه‌های برفی و باتلاق‌ها ببینیم.

12

6- شکار با تیر و کمان!

خوشبختانه شکار حیوانات در این شماره هم قرار دارد و ما می‌توانیم در کنار استفاده از سلاح‌ها گرم، از تیر و کمان برای شکار حیوانات و کشتن دشمنان بصورت مخفیانه استفاده کنیم.

3

7- لنج کردن اسب

به نظر می‌رسد در این نسخه هم می‌توانیم از طناب استفاده کنیم. در قسمتی از تریلر می‌توانیم ببینیم که Arthur Morgan با استفاده طناب خود در حال دست و پنجه نرم کردن با یک اسب است. اگر ساز و کار این طناب مثل نسخه اول باشد، در این شماره هم می‌توانیم هر چیزی که حرکت می‌کند (حتی انسان‌ها) را به دام بیندازیم.

8

8-شنا کردن

در بخشی از تریلر آرتور مورگان با دو کارکتر دیگر (که هنوز نامشان را نمی‌دانیم) در حال گذشت از رودخانه هستند. با توجه به این صحنه، این احتمال وجود دارد که بالاخره در این نسخه می‌توانیم شنا کنیم. این خبری خوبی است و خوشبختانه آرتور بر خلاف جان مارستون این قابلیت حیاتی را به خوبی آموزش دیده است!

11

9-استفاده از دو تپانچه بصورت همزمان

برخلاف جان مارستون (که تنها می‌توانست از یک هفت‌تیر استفاده کند) آرتور این قابلیت را دارد که بصورت همزمان از دو اسلحه استفاده کند. در هر صورت این یکی از مکانیک‌های جدید بازی است و بسیار لذت‌بخش به نظر می‌رسد.

4

10-دزدی و سرقت

در نسخه اول، شما تا جایی که میشد باید سعی میکردید تا جرمی مرتکب نشوید و چیزی را به سرقت نبرید. اما با توجه به تریلر، آرتور مورگان کاملا خلاف این قضیه عمل می‌کند و در بخشی از تریلر او را در حال دزدیدن قطار یا سرقت از بانک مشاهده می‌کنیم. شاید دزدیدن و سرقت یکی از فعالیت‌های اصلی ما در طول بازی باشد.

6

11- یک چهره جدید

در صحنه‌ایی از تریلر یک کارکتر سرخ‌پوستِ ناشناس همراه با آرتور مورگان در حال قدم زدن در یک اردوگاه است و از او درخواست سلاح‌های بیشتر می‌کند. تا به امروز ما فقط می‌دانیم که او ریشه بومی آمریکایی دارد و هنوز هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری درباره این شخصیت به بیرون درز نکرده است.

7

12- خرس و تمساح!

مثل نسخه اول، در این بازی هم ما با طیف عظیمی از حیوانات وحشی در طبیعت رو‌به‌رو خواهیم شد و در قسمتی از تریلر هم حمله‌ور شدن خرس و تمساح‌ها را دیدیم. احتمال می‌رود در این بازی ما بار دیگر با حیوانات طبیعت تعامل مستقیم داشته باشیم و گوشت آن‌ها استفاده کنیم.


شاید برایتان جالب باشد که بدانید که چند سال پیش یک کاربر در وب‌سایت Reddit اسم آرتور مورگان را به درستی پیش‌بینی کرده بود! این کاربر در کنار اعلام نام کارکتر اصلی بازی، جزئیاتی هم از بخش گیم‌پلی و داستان به اشتراک گذاشت که در قسمت زیر می‌خواهیم نگاه خلاصه به نکات مهم آن‌ها داشته باشیم.

reddit leak

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شما (آرتور مورگان) متوجه می‌شوید یکی از افراد گروهتان به عنوان جاسوس پینکرتون فعالیت می‌کند. پینکرتون‌ها در بیشتر بازی به دنبال شما هستند و باید دائما از دست آن‌ها فرار کنید. از سمت دیگر، افراد زیادی از جمله ابیگل، جک کوچک، مارستون و ... در گروه شما هستند.

بزرگترین تفاوت این نسخه با شماره قبلی، وجود یک گروه پشتیبان است. قبل از هر مرحله می‌توانید افرادی را که می‌خواهید همراه خود به ماموریت ببرید، انتخاب کنید. (مشابه سیستم بازی‌های Mass Effect یا Dragon Age) بازی بصورت کلی دارای 5 محدوده (منطقه) است و سازندگان سعی کرده‌اند تا محیط‌های تعاملی‌تری (مثل بازی Skyrim) بسازند.

در بازی یک مود مشابه با New Game+ در سایر بازی‌ها وجود دارد. در انتهای داستان، شما به Beechers Hope می‌روید و در این نقطه کنترل جان مارستون را بر عهده خواهید گرفت. در نقش جان مارستون شما باید فعالیت‌های زیادی را برای گسترش مزرعه خود انجام دهید که یکی از مینی‌گیم‌های این بخش، زایمان کردن یک اسب ماده است.

چند ماه قبل شنیدم که مشکلاتی در طول روند ساخت بازی بوجود آمده است و تیم سازنده نسخه دموی بازی را برای مدیران Rockstar فرستاده است ولی آن‌ها تحت تاثیر قرار نگرفتند. به نظر آن‌ها بازی تفاوت زیادی با نسخه اول نداشت و به اندازه کافی خلاقانه نبود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.