نویسنده: پدرام پورامامعلی دوشنبه، 08 آبان 1396
ساعت 02:09

انتظاراتی که از کنفرانس خبری سونی در Paris Games Week 2017 خواهیم داشت

4.5 از 5

در مقاله‌ی زیر مروری خواهیم داشت به همه اتفاقاتی که در کنفرانس خبری سونی در PGW 2017 منتظرشان هستیم

حقیقت این است که همگی از حضور سونی در Paris Games Week 2017 شگفت‌زده شده‌اند. به نظر میرسد که این کمپانی بزرگ یک کنفرانس خبری خیره‌کننده را برگزارخواهد کرد که دارای یک نمایش اولیه هم خواهد بود. همچنین باید منتظر یک نشست خبری چند‌رسانه‌ای باشیم. البته ما مطمئن نیستیم که درکنفرانس خبری سونی ترتیب رویدادهای خاص به چه صورت است. بسیاری گفته بودند که PSX بالاتر از هر همایش دیگری برای سونی اولویت دارد، این شایعه وقتی قوت گرفت که سونی در E3 2017 همانند سالهای قبل، درخشان عمل نکرد. اما اکنون با توجه به اینکه سونی تقریبا یک ماه بعد از حضورش در پاریس باید به آناهایم برود و PSX را اجرا کند، کار برای پیش‌بینی اینکه این کمپانی از چه چیزهایی رونمایی خواهد کرد بسیار سخت شده است.

با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم این غول تکنولوژی ژاپن در کنفرانس‌هایی که در اروپا برگزار کرده، به ندرت عناوینی که توسط استودیوهای این کمپانی در سرتاسر جهان ساخته شده، رونمایی شده‌اند. در حالی که در این کنفرانس‌ها سونی بیشتر بر روی محتوای ایندی و ابتکارات و ابداعاتش تمرکز کرده است.(همانند PlayStation Move) پس بدین ترتیب ما پیش‌بینی میکنیم که سونی در کنفرانس از قابلیت‌های جدید PS4، و PlayStation VR رونمایی کند. همچنین عناوین مستقل و پروژه‌هایی مانند PlayLink نیز بر روی صحنه خواهند رفت. شاید بسیاری فکر کنند که اکنون بهترین زمان است که سونی از بمب‌های خبری چون God of War و The Last of Us: Part II رونمایی کند اما اگر زرنگ باشیم متوجه می‌شویم که همایش PSX 2017 مکان بسیار مناسب‌تری برای این کار است.

سونی قبلا اعلام کرده بود که در Paris Games Week 2017 جزییاتی پیرامون ۲۱ عنوان را ارائه خواهد داد که این اتفاق فقط در پیش-نمایش رویداد و تنها با حضور خبرنگاران رخ خواهد داد که ۷ عنوان از آن ۲۱ بازی کاملا جدید خواهند بود. همچنین سونی از عبارتی استفاده کرد که دنیای گیم را به هایپ و جنون دچار کرد، آنها گفته بودند که E3" فقط نیمی از داستان بود". بدین ترتیب آنچه که در ادامه خواهید خواند پیش‌بینی‌های بعضا محافظه‌کارانه‌ی ما برای کنفرانس خبری سونی در PGW 2017 است. البته اینطور که به نظر می‌رسد بسیاری از حدس و گمان‌های ما منطقی هستند.

پول حرف اول و آخر را میزند!

اینگونه که از شواهد و قراین پیداست، در این کنفرانس از کاهش قیمت‌ها صحبت خواهد شد.  PGW 2017 بهترین زمان برای این کار است: خریدهای بی انتهای مردم برای تعطیلات به زودی از راه می‌رسند، همچنین مدتی است که سونی ارزش هزینه‌هایی که برای سخت افزارهایش می‌کند را دوباره ارزیابی کرده است. همینطور یک مسئله‌ی دیگر نیز وجود دارد و آن چیزی نیست جز عرضه‌ی Xbox One X! (حدودا یک هفته بعد از این کنفرانس) اتفاقی که برای سازنده‌ی PlayStation ناخوشایند است، اما سونی می‌تواند از این اتفاق به نفع خودش استفاده کند.

بیایید حدس بزنیم، کاهش قیمت‌ها تا چه میزان منطقی است؟ امکان دارد ببینیم که قیمت PS4 Slim از ۲۹۹.۹۹ دلار به ۲۴۹.۹۹ دلار کاهش پیدا کند. این کاهش قیمت در نهایت ممکن است بتواند موجب شود که در حراج جمعه‌ی سیاه (Black Friday) قیمت این محصول به ۱۹۹.۹۹ دلار هم برسد. همچنین حدس میزنیم که تولید‌کننده قصد دارد تفاوت ۱۰۰ دلاری بین قیمت اسلیم و PS4 Pro را حفظ کند. پس بدین صورت قیمت Pro از ۳۹۹.۹۹ دلار به ۳۴۹.۹۹ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. این مبالغ در مقابل ارزش ‌هزینه‌ها چندان گران به نظر نمی‌رسند. همچنین باید در نظر داشت که با نزدیک شدن به تعطیلات، خرده‌فروشی‌ها نیز در قالب طرح‌های گوناگون، کنسول‌ها را با قیمتی کمتر از آنچه که توسط کمپانی اعلام شده، به مردم عرضه کنند.

از دیترویت چه خبر؟

پاریس خانه‌ی استودیوی Quantic Dream است. از این جمله می‌توان نتیجه گرفت که مثل روز روشن است که دیوید کیج و دار و دسته‌اش، عنوان Detroit: Become Human را در طول کنفرانس به روی صحنه‌ی PGW 2017 خواهند آورد. ما تاکنون سناریوهای مختلفی از این بازی (که سبک sci-fi و بلندپروازانه‌ای دارد) دیده‌ایم، اما با توجه به اینکه احتمالا این پروژه تاکنون به پایان خود نزدیک شده، احتمالا استودیوی سازنده چیزی برای نمایش خواهد داشت و حتی شاید تاریخ عرضه‌ی آن نیز مشخص شود. البته این یکی احتمالا بعید است اما اگر قرار باشد بازی در ابتدای ۲۰۱۸ عرضه شود، کاملا قابل انتظار است که تاریخ عرضه‌اش مشخص گردد.

از رویاهایت برایم بگو

از آخرین خبری که درباره‌ی بازی Dreams منتشر شد، تقریبا یک سال می‌گذرد. این عنوان یک شبیه‌ساز خیال پردازی عجیب و غریب از Media Molecule است. کاملا واضح است که معرفی این عنوان بسیار زود انجام شد. این استودیو (که در گیلدفورد انگلستان واقع شده) یک مجموعه‌ی جذاب و تاثیرگذار را توسعه داده است اما هنوز مانده تا ببینیم که آیا می‌توان به خوبی با آن ارتباط برقرار کرد یا خیر و اینکه چه کارهایی میتوان با ابزار تعاملی آن انجام داد.

چیزی که ما می‌دانیم این است که استودیو حدود ۱۸ ماه پیش با استفاده از انجینی که کاملا متعلق به خودشان است، کار بر روی یک  کمپین تک‌نفره را شروع کرده. از نظر ما، PGW 2017 بهترین جا برای این است که نشان بدهند مراحل ساخت بازی به کجا رسیده و یا حتی اگر نیاز بود بازی را به نوعی بازسازی کنند. ایده‌های عجیب و غریبی مانند Dreams همیشه به زمان و تلاش زیادی لازم دارند تا به خوبی با بازیکنان ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این سونی هم زمان زیادی برای چگونگی بازاریابی و انتخاب تاریخ عرضه‌ی مناسب برای بازی در اختیار داشته است. یک نمایش مجدد و تاثیرگذار از این بازی احتمالا گام اول محسوب خواهد شد.

وحشیگری

ظاهرا عنوان Beyond Good & Evil 2 در دست ساخت قرار دارد، اما مایکل انسل اخیرا بارها تکرار کرده که بازی WiLD هنوز نمرده است. این بازی برای سالهای زیادی پای ثابت کنفرانس‌های اروپایی پلی‌استیشن بوده است. هرچند به نظر می‌رسد که پیشرفت چندانی در کار حاصل نشده باشد. اما با هر تریلر وعده‌ی جدیدی به بازکینان داده شده و اینکه بخشی ازپروسه‌ی تولید این بار در مون‌پلیه (محل برگزاری PGW) نیز نمایش داده شود، اجتناب ناپذیر به نظر میرسد.

واقعیت VRی

PlayStation VR هیچ جا نخواهد رفت. سونی‌ نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه تعهد این شرکت نسبت به واقعیت مجازی زیر سوال رفته را کاملا رد کرده است. به نظر می‌رسد که PGW 2017 مکان مناسبی برای نشان دادن پشتیبانی سونی از این محصول باشد. انتظار می‌رود که عناوین جدید و متعددی از استودیوهای مختلف از سراسر اروپا معرفی شوند. حتی دور از انتظار نیست که از برخی عناوین فرست-پارتی نیز رونمایی شود.

ما  تاکنون می‌دانیم که استودیوهایی چون London studios و استودیوی تازه تاسیس Manchester Studios مشغول کار بر روی پروژه‌هایی جدید هستند و به نظر می‌رسد پیش از آنکه سروکله‌ی عناوین جدیدتر و وسیع‌تری در PSX 2017 پیدا شود، PGW 2017 احتمالا مکان مناسبی برای اولین رونمایی از این بازی‌ها خواهد بود. اینکه بازی‌های جدید پیرامون چه موضوعی خواهند بود، سوال همه است.

ماجراجویی‌های Aloy

این اواخر عملا از Guerrilla Games به جز بسته‌ی الحاقی بازی Horizon: Zero Dawn چیز دیگری ندیده‌ایم. نام این بسته‌ی الحاقی The Frozen Wilds است. پس احتمال دارد که Guerilla به زودی نمایشی را برای دوستداران این بسته‌الحاقی ارائه دهد و چه زمانی بهتر از یک هفته قبل از عرضه جدیدترین ماجراجویی ایلوی؟ 

دنیای بازی‌های مستقل

در E3 2017 از سونی بابت رها کردن عناوین مستقل پس از معرفی کردنشان انتقاد شده بود، و پس از آن تعهد کمپانی سونی به بازیسازان مستقل زیر سوال رفته بود و بسیاری از منتقدان این موضوع را بازتاب کرده بودند. اما علی‌رغم تمام این صحبت‌ها، PS4 بهشت عناوین مستقل محسوب می‌شود و در میان شور و شوقی که نینتندو سوییچ برای بازیهای مستقل نشان می‌دهد، سونی احتمالا در PGW 2017 به تحکیم جایگاهش در این زمینه خواهد پرداخت.

پس احتمال نمایش چه بازیهایی وجود دارد؟ Golf Story گزینه‌ی بسیار خوبی به نظر میرسد. همچنین رابطه‌ی این بازی با نینتندو در حال حاضر وضعیت نامشخصی دارد. A Hat in Time نیز تا پیش از این برای PS4 تایید شده بود، اما یک نمایش جدید بر روی کنسولی که برایش عرضه خواهد شد نیز خوشایند بازیکنان خواهد بود. به غیر از این عناوین، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند.

پلاس را فراموش نکنید

عناوین رایگانی که در ماه نوامبر برای دارندگان PlayStation Plus عرضه خواهد شد، برخلاف روال عادی تا روز چهارشنبه ۱ نوامبر مشخص نخواهند شد. اما اگر این عناوین بزرگ هستند چه دلیلی دارد که بازیکنان تا چهارشنبه صبر کنند؟ سونی می‌تواند با نمایش کلکسیون این ماه بر روی صحنه از آنها رونمایی کند. آنها قبلا این کار را در گیمزکام انجام دادند پس امکان دارد تاریخ دوباره تکرار شود. البته تنها در صورتی که بازیهای نوامبر به اندازه‌ی کافی بزرگ باشند.

عناوین ترد-پارتی

رسیدیم به چیزی که در هر کنفرانسِ خبریِ پلی‌استیشن وجود دارد. بازاریابی برای عناوین ترد-پارتی! تا این لحظه کاملا واضح است که از لحاظ قراردادی عناوینی چون Star Wars Battlefront 2 و Call of Duty: WWII بواسطه‌ی سونی، PS4 را به عنوان Home-Console انتخاب کرده‌اند. پس به تریلرها و تاریخ عرضه‌ی این دو عنوان دقت کنید.

ما همچنین منتظر اخبار بیشتری از Monster Hunter: World در بخشی از کنفرانس که به آن اختصاص داده شده هستیم. درحالی که تاکنون نیز این بازی تاخیر زیادی داشته است، و با توجه به اینکه تاریخ عرضه‌ی بازی ژانویه ۲۰۱۸ اعلام شده، پس‌ کپکام نباید از هیچ فرصتی برای تبلیغ این عنوان دریغ کند. در صورت تایید عرضه نسخه‌ی Limited Edition PS4 Pro برای منطقه‌ی غرب نیز تعجب نکنید.

دیگر چه چیزی باقی مانده است؟

در پایان نمی‌توان از Shadow of Colossus غافل شد. برای این عنوان اخیرا تبلیغ‌های زیادی شده است و این نشان می‌دهد که بازی به خوبی پیشرفت کرده و احتمالا در ابتدای ژانویه عرضه خواهد شد. PGW 2017 مکانی مناسب برای تایید این شایعات به نظر میرسد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.