نویسنده: محمد مراقی چهارشنبه، 10 آبان 1396
ساعت 02:14

جمع‌بندی کنفرانس سونی در نمایشگاه Paris Game Week 2017

5 از 5

با احترام به تمام سلیقه‌ها | جمع‌بندی کنفرانس سونی در نمایشگاه Paris Game Week 2017

کمپانی بزرگ و پرآوازه‌ی سونی، علاوه بر اینکه در دنیای تکنولوژی اسم و رسم خاصی را برای خود دست و پا کرده؛ یکی از قطب های بزرگ دنیای بازی های ویدیویی است و به عنوان یکی از سران صنعت سرگرمی به حساب می‌آید. در سال های اخیر به لطف کنسول های جدید خانواده‌ی پلی‌استیشن یعنی PS4 و نسخه‌ی پیشرفته‌تر آن یعنی PS4 Pro، دنیای بازی های خانواده‌ی این کمپانی رفته رفته به تکامل رسید و شاهد بازی های پرچمداری در این صنعت هستیم که به نوعی از بهترین های این عرصه به حساب می‌آیند و دست بر قضا تنها بر روی کنسول های پلی‌استیشن 4 نیز قادر به تجربه‌ی آنها هستیم.

امسال در همایش بزرگ E3 و طی کنفرانس مطبوعاتی سونی در این همایش شهر لوس آنجلس امریکا، شاهد نمایش بسیار خوب و راضی کننده‌ای از آن بودیم که از ابتدا تا انتهایش فقط بازی های کوچک و بزرگی را مشاهده می‌کردیم که هر یک به طریقی در رده بندی های مختلف به عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند. سونی نه تنها در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در E3 2017، بلکه به طور کلی در کنفرانس های مختلفی که در همایش های متعدد اجرا می‌کند و بازی های خود را به نمایش می‌گذارد، عملکرد چشمگیری از خود به جای می‌گذارد. با اینکه در E3 2017 شاهد نمایش بسیار خوبی از این کمپانی بودیم و بازی های زیاد و متنوعی را مشاهده کردیم، از سوی سونی اعلام شد که کنفرانسش در این همایش تنها نیمی از برنامه‌شان برای نمایش های امسالشان است و قصد دارند نیمه‌ی دیگر آن را به ترتیب در همایش هفته‌ی بازی در پاریس و همچنین در امتداد آن رویداد پلی‌استیشن، به نمایش بگذارد. کنفرانس مطبوعاتی سونی در نمایشگاه Paris Game Week 2017 نمایش بسیار خوب و هوشمندانه‌ای داشت که استراتژی استادانه‌ی سونی در تبلیغ محصولاتش در زمینه‌ی سرگرمی را نشان می‌دهد. این نمایش به خودی خود یک پا E3 بود و سورپرایز های بزرگی را در خود جای داده بود. از پروژه‌ی جدید استدیوی سازنده‌ی بازی infamous: Second Son گرفته تا به نمایش درآمدن تریلر های جدیدی از بازی های مورد انتظاری نظیر The Last of Us Part 2 و God of War. در ادامه‌ی این مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا نگاهی کلی داشته باشیم به کنفرانس اخیر شرکت سونی در نمایشگاه هفته‌ی بازی در پاریس که به معنای واقعی می‌توان گفت در آن گل کاشته است.

pgw 2017 sonyدقایقی پس از خالی شدن سالنی که یکی از شگفت‌انگیزترین کنفرانس های سونی در آن جریان داشت

 چهار شکل هندسی نمادین پلی‌استیشن توسط سونی در میان آسمانی پر شده از ستارگان به نمایش در می‌آیند و منتظریم تا طبق روال همیشگی کنفرانس های مطبوعاتی این شرکت، اولین نمایش آن بدون هیچ مقدمه‌ای شروع شود که معمولا مربوط می‌شد به رونمایی از یک بازی جدید که تابحال حتی اسمش را هم نشنیده‌ایم. خوشبختانه همینطور هم شد و طی بهترین شروع ممکنی که سونی می‌توانست کار خود را با آن استارت بزند، پروژه‌ی جدید استدیوی Sucker Punch، که آن را برای ساخت سری بازی های انحصاری infamous می‌شناسیم، به نمایش در آمد. پیش از این می‌دانستیم که استدیوی ساکر پانچ ساخت بازی جدیدش را پس از انتشار بازی infamous: Second Son آغاز کرده است و این به معنای آن است که بازی جدیدش سه سال است که درحال توسعه به سر می‌برد. نام بازی جدید استدیوی Sucker Punch، Ghost of Tsushima است و به نظر می‌رسد با یک بازی جهان باز که در سال های گذشته‌ی دور ژاپن در جریان است، طرفیم. با توجه به تریلری که از این بازی به نمایش درآمد، محتوای آن راجع به سامورایی‌ها و نینجا های ژاپنی است که با خشونت تمام، شعله های یک جنگ تمام عیار را روشن نگه می‌دارند. محیط بازی بسیار گسترده و پرجزئیات است و می‌توان انتظار یک بازی Open World خوش ساخت را داشت که ما را با خود به ژاپن در قرون وسطی می‌برد و با سامورایی‌ها، این روح های جنگجو و افسانه‌ای آشنا می‌کند. متاسفانه به جز یک فریم کوتاه و سریع در پایان تریلر، چیزی از گیم پلی بازی مشاهده نکردیم و نمی‌دانیم که گیم پلی سوم شخص بازی چگونه خواهد بود. آیا یک بازی Hack and Slash سرعتی است که تابحال نمونه‌ی جهان بازش را ندیده‌ایم؟ یا یک شبیه ساز مبارزات تن به تن سامورایی که از نمونه های نزدیک به آن می‌توان به بازی جدید و نسبتا موفق یوبیسافت، یعنی For Honor اشاره کرد. پس از نمایش جذاب و نفسگیر بازی، جیم رایان دوست داشتنی روی سِن می‌آید و راجع به بازی Ghost of Tsushima و همچنین ویژگی جدید کنسول PS4 یعنی Play Link صحبت می‌کند.

ghost of tsushima reveal screen 1هیچ اطلاعاتی از هویت فرد درون تصویر در دسترس نیست. احتمالا این مرد شخصیت اصلی بازی Ghost of Tsushima خواهد بود

پس از آن، نوبت به یک بازی مستقل و انحصاری برای کنسول PS4 می‌رسد که بسیار خلاقانه و زیبا به نظر می‌رسد. این بازی که Concrete Genie نام دارد، راجع به پسر بچه‌ای تنها است که علاقه‌ی خاصی به نقاشی کشیدن دارد و نقاشی های بسیار زیبایی را در دفترش رسم می‌کند. روزی یک قلم‌موی جادویی به سراغ وی می‌آید و به آن قدرت این را می‌دهد که تمام نقاشی هایش را روی دیوار های شهر و ساختمان‌ها بکشد. بازی Concrete Genie به شما امکان کشیدن نقاشی های شگفت انگیزی را می‌دهد که فقط صرفا یک طرح ثابت و بی‌جان نیستند. بلکه به حرکت در می‌آیند و تعامل های متعددی را با پسر بچه‌ی درون بازی که شخصیت اصلی و قابل کنترل آن به حساب می‌آید، برقرار می‌کنند. در این بازی با چند بچه‌ی ولگرد و ارازل نیز رو به رو می‌شوید که قصد اذیت کردن شما را دارند و شما نیز می‌توانید با نقاشی های مختلف و هوشمندانه از خجالت آنها در بیایید. این بازی در روز و ماه نامعلومی در سال 2018 میلادی به طور انحصاری برای کنسول PS4 به انتشار خواهد رسید.

پس از به اتمام رسیدن نمایش بازی Concrete Genie، نوبت به بازی جدید انحصاری سونی که تحت قابلیت جدید کنسول PS4 یعنی Play Link به توسعه درآمده است، می‌رسد. این بازی که Erica نام دارد، با یک تریلر لایو اکشن بسیار جذاب به نمایش در می‌آید و از شخصیت اصلی دوست داشتنی‌اش یعنی اِریکا رونمایی می‌کند. شما در این بازی کنترل بسیار زیادی روی اریکا خواهید داشت و می‌توانید به کمک آن با تمام وسایل هایی که در محیط بازی به چشم می‌خورند، تعامل برقرار کنید. سازندگان بازی در استدیوی Flavourworks آزادی عمل بازیباز را به حداکثر رسانده‌اند و به معنای واقعی کلمه هر کاری که از پس شخصیت اصلی بازی بر بیاید و شرایط انجامش در محیط نیز مهیا باشد، می‌توانید انجام دهید و همه چیز را آنطور که خودتان می‌خواهید پیش ببرید. داستان مورد علاقه‌ی خود را روایت کنید و وقایع را همانطور که دوست دارید رقم بزنید. Erica را می‌توان به نوعی نسل جدیدی از بازی های ویدیویی به حساب آورد که وقایع در آن به شکلی که شما می‌پسندید شکل می‌گیرند و شخصیت اصلی‌اش آنطور که شما می‌خواهید عمل می‌کند.

Screenshot 2017 10 30 at 12.48.19 PMاین تصویر شخصیت اصلی بازی Erica نیست. اما قاعدتا باید شباهت های زیادی به این دختر داشته باشد

با اینکه در کنفرانس سونی در PGW 2017 امسال سرشار از بازی های ریز و درشت مختلف بود، می‌توان گفت که تمرکز اصلی سونی روی رونمایی از بازی های جدید برای هدست واقعیت مجازی PS VR قرار داشت. پیش از شروع کنفرانس، شاهد نمایش های مختلفی از بازی های جدید VR در Pre Show کنفرانس بودیم که میکسی از تمامی آنها در کنفرانس اصلی به نمایش در آمد. عنوان شبیه ساز پرواز با هواپیمای Ace Combat 7: Skies Unknown، بسته الحاقی جدید بازی Resident Evil 7 که در آن کریس ردفیلد (شخصیت قدیمی و محبوب سری) شخصیت اصلی و قابل کنترل بازی خواهد بود به نام Not A Hero، بازی چند نفره و سرگرم کننده‌ی Rec Room که در آن بازیکنان در قالب شخصیت هایی جالب و فان به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند، بازی Moss که در آن کنترل یک موش چست و چابک را برعهده خواهید داشت و به ماجراجویی در محیط های زیبا و مبارزه با دشمنان مختلف خواهید پرداخت، بازی Apex Construct که در آن در محیطی عجیب و به ظاهر سایبورگی و فانتزی به مبارزه با دشمنان مکانیکی خود مشغول می‌شوید و همچنین سلاح های مختلفی نیز در دسرس شما خواهند بود، بازی Bow to Blood که شباهت های زیادی با عنوان نسبتا شکست خورده‌ی No Man's Sky دارد و در آن می‌توانید کنترل سفینه های فضایی غول‌پیکر را به دست بگیرید و به مبارزه با دیگر بازیکنان پراکنده در کهکشان بپردازید که به خودی خود تجربه‌ی جالبی با هدست های واقعیت مجازی به نظر می‌رسد، Stifled که ایده‌ی بسیار جالبی دارد و تمام ارکان مختلف بازی در آن حول محور پژواک های صدا های تولید شده از طرق گوناگون می‌چرخد و اگر هیچ صدایی در آن تولید نکنید نمی‌توانید در بازی پیشروی کنید، Sprint Vector که ظاهرا دنباله‌ای معنوی برای بازی Vector (بازی موبایلی که تمرکز روی سرعت و اجرای حرکات پارکور داشت) به حساب می‌آید و در آن باید به برگذاری مسابقه‌ی دو با دیگران بپردازید و سرعت و عملکرد خود را محک بزنید، Smash Hit: Pluvider که بازی به مراتب کوچتری به نظر می‌رسد و تم کودکانه‌تری دارد، Star Child که در کنفرانس سونی در E3 2017 معرفی شده بود و گرافیک هنری بسیار زیبایی دارد، Transference که دارای المان های ترسناک است و نسبتا دلهره‌آور به نظر می‌رسد و تجربه‌ای جالب را با هدست های واقعیت مجازی به ارمغان می‌آورد، بازی شبیه ساز هواپیما سواری Ultrawings که حالت فانتزی‌تری نسبت به Ace Combat دارد و مناسب سنین به مراتب پایین‌تر است، بازی فان و بامزه‌ی Dead Hungry که در آن باید برای زامبی های گرسنه غذا آماده کنید، بازی Eden Tomorrow که عنوانی علمی – تخیلی است و در آن روبات ها و موجوداتی شبیه دایناسور وجود دارند و در پایان نیز یکی از مورد انتظار ترین بازی های PS VR، یعنی Monster of the Deep که یک بسته‌ی الحاقی مخصوص هدست های واقعیت مجازی برای بازی Final Fantasy XV به حساب می‌آید. به طور کلی می‌توان گفت سونی با کوله باری پر از بازی های جدید برای هدست واقعیت مجازی Playstation VR به نمایشگاه Paris Game Week 2017 آمده بود و واقعا خریداران این هدست را با معرفی تعداد زیادی از بازی های مختلف در ژانر های متنوع برای هر سلیقه‌ای، بسیار خوشحال کرد.

PSVR headsetسال پیش روی میلادی، به لطف سیل عظیمی از بازی های کوچک و بزرگ، سال بسیار خوبی برای دارندگان هدست PS VR خواهد بود

 بازی های هدست واقعیت مجازی PS VR که پیشتر نام برده شدند، تنها مربوط به Pre Show این کنفرانس بود و پس از به نمایش در آمدن ویدیویی از میکس تمام تریلر های مربوط به آن در کنفرانس اصلی، نوبت به معرفی یک بازی جدید دیگر برای این هدست رسید. تا اینجای کار، سونی حساب ویژه‌ای روی بازی های اول شخص برای PS VR باز کرده است و تاکنون شاهد بازی های مختلفی با این زاویه‌ی دید برای هدست های PS VR بوده‌ایم. بازی اکشن – اول شخص Blood and Truth در کنفرانس معرفی شد که ظاهرا بازی بسیار خوش ساخت و جذابی است که در اولین برخورد فکر کردم با یک انحصاری جدید اکشن – اول شخص برای کنسول PS4 طرفیم. این بازی دارای گیم پلی سریع و شلوغی است که با گرافیک فوق‌العاده جذاب و تخریب پذیری عالی خود، تجربه‌ای کامل از یک بازی تیراندازی اول شخص را در هدست های واقعیت مجازی PS VR به ارمغان می‌آورد. این بازی توسط London Studio درحال توسعه است و ماجراهای آن در شهر لندن اتفاق می‌افتند. بازی Blood and Truth یکی از بهترین تجربه های بصری در میان بازی های هدست PS VR است و حقیقتا گرافیک بسیار خوبی دارد.

BloodandTruthبازی Blood and Truth زبانزد بازی های PS VR در زمینه‌ی گرافیک خواهد بود. به جزئیات تصویری که از گیم پلی بازی گرفته شده توجه کنید

پس از به پایان رسیدن نمایش های مربوط به بازی های هدست واقعیت مجازی PS VR، سونی به سراغ چند بازی مولتی پلتفرم می‌رود و تریلر های جدیدی را از آنها به نمایش می‌گذارد. اولین نمایش بازی های مولتی پلتفرم در این کنفرانس، مربوط به بازی مورد انتظار شرکت فرانسوی یوبیسافت، یعنی Far Cry 5 است. در تریلری که از این بازی به نمایش در می‌آید، شاهد گیم پلی مربوط به بخش چند نفره‌ی بازی هستیم که به نظر می‌رسد نسبت به بخش های چند نفره‌ی نسخه های قبلی سری، دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده است و تجربه‌ای به مراتب کامل‌تر را به ارمغان می‌آورد. در ابتدا بخش Co – Op بسیار خوب بازی را مشاهده می‌کنیم که در آن می‌توانیم با دوستان خود ماموریت های مختلفی را در گوشاگوش ایالت Hope County به انجام برسانیم و با هم به سواری با وسایل نقلیه‌ی مختلف بپردازیم. تمام ماموریت های بخش داستانی بازی را می‌توانید با دوستان خود به صورت Co – Op به انجام برسانید که به خودی خود تجربه‌ی بسیار کاملی از یک بازی چند نفره به نظر می‌رسد. به طور کلی تمام فعالیت های موجود در گوشه و کنار نقشه‌ی بازی Far Cry 5 را می‌توانید به صورت آنلاین با دوستان خود تجربه کنید و به معنای واقعی کلمه خوش بگذرانید. البته امیدواریم شاهد نقص های فنی در این زمینه و آسیب رسیدن به تجربه‌ی چند نفره‌ی بازی نباشیم.

یکی از عادت های همیشگی شرکت اکتیویژن در رابطه با بازی هایش این است که مدام بسته های الحاقی مختلفی را برای بازی هایش به انتشار می‌رساند و واقعا جیب مخاطبانش را خالی می‌کند. بازی Destiny یکی از آن بازی هایی بود که به جرات می‌توان گفت محتوایی که بعدها طی چندین و چند بسته‌ی الحاقی به بازی اضافه شد، از محتوای اولیه‌ی بازی در روز انتشارش بیشتر بود. دنباله‌ی این بازی تحت عنوان Destiny 2 نیز به تازگی به انتشار رسیده است و توانسته طرفداران زیادی را نیز برای خود دست و پا کند. اکنون که زمان زیادی از انتشار آن نگذشته، شاهد رونمایی از اولین بسته‌ی الحاقی آن هستیم. سونی در کنفرانس خود در هفته‌ی بازی پاریس، از اولین بسته‌ی الحاقی بازی Destiny 2 را تحت عنوان Curse of Osiris رونمایی کرد که محتوا های اضافی زیادی را به بازی اضافه می‌کند.

maxresdefaultباز هم دستینی و باز هم کرور کرور بسته های الحاقی رنگ و وارنگ

در امتداد رونمایی از بسته‌ی الحاقی بازی Destiny 2، شاهد نمایشی جدید از بازی Monster Hunter World نیز بودیم. این بازی برای اولین بار در کنفرانس E3 2017 سونی با نمایشی از گیم پلی‌اش معرفی شد. حالا پس از چندین ماه از معرفی‌اش، شاهد نمایشی جدید از گیم پلی آن هستیم که پیشرفت هایش را در زمینه های مختلف به تصویر می‌کشد. گرافیک بازی نسبت به نمایش E3 2017 آن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و در تریلر جدیدش شاهد دنیای بسیار بزرگ درون بازی هستیم که مملو است از هیولاهای کوچک و بزرگی که می‌توانید تکنفره یا چند نفره آنها را به چالش بکشید و در بیشتر مواقع نیز واقعا خودتان به چالش کشیده شوید! همچنین دیگر ویژگی جالب بازی که از آن در نمایش جدیدش رونمایی شد، این است که در Monster Hunter World می‌توانید در نقش الوی (Aloy)، شخصیت اصلی بازی موفق Horizon: Zero Dawn به تجربه‌ی بازی بپردازید. این ویژگی تنها انحصاری پلی‌استیشن خواهد بود و در نسخه‌ی PS4 بازی می‌توانید در نقش الوی بازی را تجربه کنید. همچنین علاوه بر بازی در نقش الوی، یکی دیگر از محتویات انحصاری این بازی برای کنسول PS4، نسخه‌ی بتای 3 روزه‌ی Monster Hunter World است که تنها روی کنسول PS4 در دسترس قرار خواهد گرفت.

پس از نمایش بازی Monster Hunter، باری دیگر نام کمپانی بزرگ Activision روی نمایشگر ظاهر شد. این بار نوبت بازی Call of Duty: WWII بود که تریلری جدید را از خود به نمایش بگذارد و در میان اینهمه بازی کوچک و بزرگ، خودی نشان دهد. نمایش بازی مثل همیشه جذاب و نفسگیر بود و همکاری های تیمی سربازان را در جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشید. نشان دادن محیط های جدید شهری با اتمسفر های تازه و همچنین سلاح های مختلف، از دیگر مواردی هستند که نمایش جدید Call of Duty: WWII روی آنها تمرکز داشت و حقیقتا نمایش خوبی را نیز به تصویر کشید. همچنین از محتویات انحصاری معرفی شده از این بازی برای کنسول PS4 هم می‌توان به اولین بسته الحاقی بازی به نام The Resistance اشاره داشت که البته انحصاری زمانی آن خواهد بود و پس از مدتی برای پلتفرم های دیگر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

پس از نمایش COD: WWII، استدیوی کدمسترز که مدتی قبل بازی F1 2017 را عرضه کرده بود و موفقیت های زیادی را نیز کسب کرده بود، کار خود را شروع کرد و به رونمایی از بازی جدید خودش پرداخت که مثل همیشه یک بازی ژانر ریسینگ است، اما بسیار متفاوت‌تر از قبل. بازی جدید این استدیو که On Rush نام دارد، یک ریسینگ اکشن بسیار سرعتی است که در آن برخورد ماشین‌ها در مسیر های عجیب و غریب و ناهموار رکن اصلی گیم پلی به حساب می‌آید. همچنین تنوع وسایل نقلیه در بازی بسیار بالا است و انواع ماشین‌ها و موتور سیکلت‌ها در بازی قرار دارند. به علاوه‌ی تعداد زیادی از پیست های متنوع با ویژگی های خاص که هیجان زیادی به گیم پلی سریع بازی می‌افزاید. این بازی در تاریخی نامعلوم در تابستان سال 2018 میلادی به انتشار خواهد رسید.

ONRUSH PGW17 06کدمسترز سعی کرده به جای ادامه‌ دادن ریسینگ های قبلی‌اش، یک بازی بدون خطوط قرمز را خلق کند

به محض به پایان رسیدن نمایش رونمایی از بازی جدید استدیوی کدمسترز یعنی On Rush، از تریلر جدید بازی Star Wars: Battlefront 2 رونمایی شد. به تازگی تریلر داستانی جدیدی از این بازی به انتشار رسیده بود و اکنون در کنفرانس سونی در هفته‌ی بازی پاریس، تریلر جدید آن به نمایش در آمد که شخصیت های مختلف و نیرو های خیر و شر درون بازی و جنگ تمام عیار میان آنان را به تصویر می‌کشد. از روبات های جنگی غول‌پیکر گرفته تا سربازان پیاده نظام معمولی، همه و همه در نمایش بازی حضور داشتند و قسمت های مختلف جنگ درون بازی را تشکیل می‌دادند. پس از به پایان رسیدن نمایش بسیار جذاب بازی Star Wars: Battlefront 2، باری دیگر مجری دوست داشتنی کنفرانس یعنی جیم رایان روی سِن آمد و حضار موجود در سالن را به تماشای نمایشی جدید از بازی انحصاری مورد انتظار Spiderman دعوت کرد. این بار شاهد تریلری مربوط به محتوای داستانی این بازی بودیم که پیتر پارکر را در بیرون از لباس عنکبوتی‌اش نشان می‌داد. اینطور که از تریلر داستانی بازی به نظر می‌رسید، استدیوی Insomniac Games تا حد زیادی به محتوای داستانی بازی توجه کرده است و شاهد داستان بسیار جذابی در بازی خواهیم بود. با توجه به این نمایش، در بازی به زندگی شخصی پیتر پارکر نیز پرداخته می‌شود و شاهد شخصیت های مهمی نظیر زن‌عمو می و همچنین عشق دوران دبیرستان پیتر یعنی مری جین در بازی هستیم. از طرفی می‌توان دید که به روابط پیتر پارکر با دوستان و افراد درون مدرسه‌اش نیز پرداخته شده است و به طور کلی با بهترین بازی ممکن در رابطه با ابرقهرمان دوست داشتنی‌مان یعنی Spiderman رو به رو خواهیم شد. در این تریلر حتی سکانس های اکشن و مبارزات هیجان‌انگیز بازی با آنتاگونیست های شرور آن نیز به نمایش درآمد. استدیوی Insomniac Games موفق شده یکی از بهترین بازی های ساخته شده در رابطه با مرد عنکبوتی را خلق کند که در تاریخی نامعلوم در سال 2018 میلادی به طور انحصاری برای کنسول PS4 به انتشار خواهد رسید.

spider man ps4 0جای خالی یک مرد عنکبوتی تمام عیار در دنیای بازی‌ها احساس می‌شد و Insomniac Games نیز آن را جبران کرد. آن هم چه جبرانی!

اما سورپرایز های انحصاری سونی در این کنفرانس تنها محدود به بازی Spiderman نشد و به محض تمام شدن نمایش این بازی، تریلر بازی جدید استدیوی کوانتیک دریم با کارگردانی دیوید کیج دوست داشتنی‌مان به نمایش درآمد. در تریلر جدید بازی Detroit: Become Human باری دیگر داستان بی‌رحم و سرشار از احساس بازی را مشاهده می‌کنیم که اینبار حول محور یک پدر عصبانی درحال آسیب رساندن به دخترش می‌چرخد. دختری که گویا به کارا، یکی از شخصیت های اصلی بازی آسیب رسانده است و اکنون توسط پدر عصبانی‌اش درحال تنبیه شدن است. در این تریلر دوباره گرافیک خیره کننده و پرجزئیات بازی را می‌بینیم، و همچنین گیم پلی دوست داشتنی و آمیخته با داستان بازی که نقطه قوت اصلی بازی های استدیوی کوانتیک دریم به حساب می‌آید. این بازی در تاریخی نامعلوم در سال بهار سال 2018 میلادی به طور انحصاری برای کنسول PS4 به انتشار خواهد رسید و داستان سه روبات انسان‌نما به نام های کارا، کانر و مارکوس را روایت می‌کند که به دنبال حقوق شهروندی خود به عنوان یک انسان می‌گردند!

پس از به اتمام رسیدن نمایش بازی Detroit: Become Human، سونی دست از هیجان‌زده کردن طرفدارانش بر نمی‌دارد و استارت تریلر جدیدی از بازی مورد انتظار God of War را می‌زند. بازی God of War در تازه‌ترین تریلر خود مثل همیشه به گیم پلی دیوانه‌وار و فوق‌العاده جذاب بازی می‌پردازد و مبارزه‌ی کریتوس با چند دشمن ساده را به تصویر می‌کشد. منتها موردی که در این بین بیش از هرچیزی جلب توجه می‌کند، ویژگی های جدید تبر کریتوس است که تابحال آن را اینگونه ندیده بودیم. درست درحالی که با خود فکر می‌کنیم نمایش بازی تازه شروع شده است و ظاهرا قرار است تریلر نسبتا طولانی مدتی را از گیم پلی آن تماشا کنیم، کریتوس دروازه‌ی پیش رویش را باز می‌کند و نمایش بازی به پایان می‌رسد. اینجاست که سونی طی یک نمایش 2 دقیقه‌ای از یکی از موردانتظار ترین بازی های در دست توسعه‌اش، افراد حاضر در سالن را به وجد می‌آورد و آنها را برای مشاهده‌ی تریلر بعدی آماده می‌کند. در نمایش بعد از تریلر بازی God of War، شاهد اولین و آخرین بسته‌ی الحاقی داستانی نسبتا وسیع بازی بسیار موفق Horizon: Zero Dawn هستیم که با عنوان The Frozen Wilds شناخته می‌شود. در این تریلر از بسته الحاقی The Frozen Wilds، لباس جدید الوی (شخصیت اصلی بازی)، دشمنان جدید و همچنین محیط های جدیدی را مشاهده می‌کنیم که همه و همه در کنار هم جمع شده‌اند تا کامل‌ترین تجربه‌ی ممکن را از عنوان تحسین شده‌ی Horizon: Zero Dawn به ارمغان بیاورند. پس از این نمایش هم نوبت به دیگر بازی انحصاری مورد انتظار کنسول PS4، که یک بازسازی از یک شاهکار قدیمی که در گذشته بر روی کنسول افسانه‌ای PS2 به انتشار رسیده بود، به حساب می‌آید. نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Shadow of The Colossus، یکی از مورد انتظارترین پروژه های انحصاری کنسول PS4 است که در این کنفرانس برای اولین بار نمایشی از گیم پلی آن را مشاهده کردیم. علاوه بر گیم پلی بسیار زیبا و غرق شده در هنر بازی، تاریخ انتشار دقیق آن نیز اعلام شد که خبر از انتشار آن در تاریخ 6 فوریه‌ی سال 2018 میلادی (مصادف با 17 بهمن سال جاری خورشیدی) با قیمت نهایی 40دلار می‌دهد. بازی Shadow of The Colossus یکی از بهترین بازی های ساخته شده توسط Japan Studio شناخته می‌شود و نسخه‌ی ارجینال آن در سال 2005 میلادی برای کنسول PS2 به انتشار رسیده بود و افتخارات بسیار زیادی را برای سازنده‌اش ثبت کرده بود.

SOTC Screen PS4 PGW17 00008.0بازی های استدیوی ژاپن سونی با کارگردانی فامیتو اوئدا، معنای جدیدی از واژه‌ی هنر را تعریف می‌کنند

پس از به پایان رسیدن نمایش بسیار زیبایی از گیم پلی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Shadow of The Colossus و تایید تاریخ انتشار آن، برای آخرین بار جیم رایان بر روی صحنه آمد تا ضمن خداحافظی و تشکر از حضار موجود در سالن برای همراهی‌شان، آنها را به تماشای آخرین نمایش این کنفرانس دعوت کند. آخرین تریلر به نمایش درآمده در کنفرانس PGW 2017 سونی در شهر پاریس، مربوط به مورد انتظارترین پروژه‌ی انحصاری کنسول PS4 بود که هم‌اکنون توسط استدیوی محبوب و تحسین شده‌ی ناتی داگ در دست توسعه است. The Last of Us: Part 2، آخرین بازی به نمایش درآمده در این کنفرانس بود که به عنوان سورپرایز پایانی سونی به حساب می‌آمد و تریلری 5 دقیقه‌ای از این بازی به شدت موردانتظار را به نمایش گذاشت. در این نمایش جدید خبری از دو شخصیت اصلی و مهم بازی یعنی الی و جوئل نیست؛ اما در عوض شاهد چند کاراکتر جدید هستیم که یکی از آنها با هویت نامعلوم خود به شدت ذهن طرفداران را به خود مشغول کرده. از گرافیک فک‌برانداز بازی گرفته، تا موسیقی متن دلنواز آن که احساسات هر طرفداری را به بازیچه می‌گیرد. این تریلر تقریبا 5 دقیقه‌ای از The Last of Us: Part 2، به قدری غریب و در عین حال پرمحتوا است که برای اشاره به تمام نکته های مربوط به آن باید در یک مطلب جداگانه به طور اختصاصی به این تریلر پرداخت. این نمایش به بهترین شکل ممکن پرونده‌ی کنفرانس سونی در نمایشگاه هفته‌ی بازی پاریس امسال را می‌بندد و انتظار را برای این بازی همه چیز تمام سخت‌تر از قبل می‌کند.

the last of us part 2از هرچه بگوییم، سخن ناتی داگ و حماسه‌سازی هایش خوش‌تر است

به طور کلی شرکت بزرگ سونی در نمایشگاه هفته‌ی بازی پاریس، سنگ تمام گذاشت و یکی از بهترین کنفرانس های تاریخ اروپا را در زمینه‌ی بازی های ویدیویی در شهر پاریس برپا کرد. با اینکه این کنفرانس درحد E3 ظاهر شد و بازی های کوچک و بزرگ بسیاری را معرفی کرد و به نمایش گذاشت، باز هم جای چند بازی بزرگ دیگر نظیر Days Gone، پروژه‌ی جدید هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding، بازی جدید استاد میازاکی که به نظر می‌رسد دنباله‌ای برای بازی تحسین شده‌ی Bloodborn خواهد بود و همچنین نسخه‌ی جدید سری بازی های هک اند اسلش Devil May Cry که چند روزی است روی زبان‌ها افتاده. بهرحال سونی تمامی این موارد را در کنار چندین سورپرایز ویژه‌ای دیگر که حتی فکرش را هم نمی‌توانیم بکنیم، در چنته دارد و ممکن است بخشی از آنها را برای نمایش در کنفرانس روز اول رویداد پلی‌استیشن که در آذر ماه سال جاری شاهد آن خواهیم بود، برنامه ریزی کرده باشد. همیشه بهترین شرایط ممکن را هم که برای کنفرانس های مطبوعاتی سونی تصور کنیم، باز هم پای خود را فراتر از آنها می‌گذارد و غافلگیری های بزرگی را برای طرفدارانش تدارک می‌بیند. حداقل در دو سال اخیر که اینگونه عمل کرده و حقیقتا توانسته از میدان رقابت با رقیب دیرینش یعنی مایکروسافت، پیروزتر از همیشه خارج شود. امیدواریم مایکروسافت نیز در مقابل پیروزی های این چنینی سونی، واکنش های امیدوار کننده‌ای از خود نشان بدهد و از سورپرایز های جدید خود رونمایی کند. بهرحال رقابت تنگاتنگ میان سونی و مایکروسافت در صنعت بازی های ویدیویی بیش از هرکسی، به سود ما بازیبازان خواهد بود

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.