نویسنده: محمدجواد فرج الهی چهارشنبه، 18 بهمن 1396
ساعت 23:16

12 تئوری دیوانه کننده Death Stranding مطلب ویژه

5 از 5

تئوری‌های عجیب در مورد بازی Death Stranding

سلام خدمت کاربران محترم بازی‌مگ. امروز می‌خواهیم در مورد بازی Death Stranding و تئوری‌های پیرامون آن صحبت کنیم. مطمئنا شما اسم این بازی را در طول 2 سال اخیر بسیار شنیده‌اید و احتمالا با دیدن تریلرهای این بازی کنجکاو شده باشید. ما هم میخواهیم با مطرح کردن فرضیه‌هایی پیرامون آن، این حس کنجکاوی شما را چندین برابر کنیم! در ادامه مقاله با ما همراه باشید!

نفرین مرگ

به یک بازی مانند دارک سولز و یا بلادبورن فکر کنید. دیدید که در این بازی‌ها چگونه شخصیت اصلی نفرین شده بود و نمی‌توانست بمیرد. یکی از فرضیات ما نیز این است که «سم»، شخصیت اصلی بازی Death Stranding، دچار یک نفرین شده و همیشه میان دنیای زندگان و مردگان سرگردان است. این تئوری با اسم بازی هم جور در می­‌آید و می‌‌توان یک ارتباطی میان این دو برقرار کرد.

علاوه بر این باید صحبت‌های کوجیما را در مورد بازی در نظر گرفت که میگفت مرگ در این بازی به شکل متفاوتی خواهد بود. شاید «سم» هم نمی‌تواند بمیرد و بعد از هر بار کشته شدن به یک مکان مشخص می‌رود. مکانی که در تریلر اول و سوم بازی به خوبی نشان داده شد. شاید اینجا مکانی است که بعد از هر بار مردن در بازی به آنجا می رویم و احتمالا قلمروی دنیای مردگان باشد!

Realm of Death Death Strandingقلمروی مردگان که در تریلرهای اول و سوم شاهدش بودیم

انفجار بزرگ

مطمئنا این تئوری جدیدی نیست و بارها تکرار شده است. ممکن است یک انفجار هسته‌ای یا یک انفجار طبیعی رخ داده باشد و ظاهرا این انفجار تاثیری فراتر از تخریب محیط زیست و ... داشته. اگر به صحبت‌های سم در ابتدای تریلر سوم بازی دقت کرده باشید، او به چند انفجار بزرگ اشاره میکند. انفجاری که در ابتدا فضا و زمان را به وجود آورد. انفجاری که زمین و منظومه شمسی را شکل داد و در نهایت انفجاری که حیات را شکل بخشید. بعد از آن، او به انفجار چهارم اشاره می‌کند که البته تاثیر آن را نگفت، ولی حدس ما این است که این انفجار یک سوراخ در فضا و زمان به وجود آورده و موجب شده تا پلی میان جهان‌های مختلف باز شود. شاید آن موجودات فضایی عجیب و غریب هم از طریق همین پل از جهانی دیگر آمده باشند! احتمالا علاوه بر اتصال جهان‌های موازی، این سوراخ در زمان نیز اشکالاتی ایجاد کرده و باعث شده تا زمان‌های مختلف به یکدیگر پیوند بخورند. مثلا در تریلر دوم ما شاهد یک تم جنگ جهانی دوم بوده‌ایم در حالی که تریلر سوم ظاهرا در یک آینده بسیار دور در زمین رخ می‌داد. این چند زمانی اثر دیگر انفجار بزرگ بوده است.

Explosion Death Strandingشاید این مکان همان انفجار بزرگ باشد

مکان انفجار

با توجه به تریلر سوم، ما بروی لباس‌ سم و دوستانش یک نقشه میبینیم. التبه در ابتدای تریلر این نقشه چندان واضح نیست، اما در انتهای تریلر می‌توان این نقشه را که بروی درب یک ماشین حک شده، به وضوح مشاهده کرد. بروی این نقشه نام United Cities Of America درج شده و یک تصویر بسیار شبیه به نقشه آمریکا در کنارش است. ولی مشکل اساسی این است که در قسمتی از این نقشه یک سوراخ وجود دارد. یعنی جایی که ایالت‌های نیوجرسی و واشنگتن دی سی هستند. این قسمت از نقشه آمریکا از بین رفته است. حدس ما این است که انفجار بزرگی که موجب برهم خوردن فضا و زمان شده، در اینجا رخ داده باشد. شاید زمانی در اثر سیاست های غلط، جنگ هسته‌ای میان دولت‌ها رخ داده و دشمنان آمریکا، پایتخت این کشور را با سلاح هسته‌ای نابود کرده باشند! ایده‌ای که اصلا بعید نیست. ما تابه‌حال در تمامی بازی‌های کوجیما در نقش یک سرباز بوده‌ایم که قصد داشته جلوی جنگ اتمی را بگیرد و همیشه موفق بوده‌ایم. حال چه می‌شود که یک بار نقشه‌مان شکست بخورد و جنگ تمام عیار هسته‌ای رخ دهد؟ می‌توان گفت بازی Death Stranding در چنین شرایطی رخ می‌دهد؛ شرایط آخرالزمانی پس از جنگ هسته‌­ای ویرانگر که بخاطر انفجارهای بزرگ، مکان و زمان متلاطم شده‌اند.

Map of USA Death Strandingبه سمت راست نقشه حک شده بر روی درب خودرو دقت کنید!

موجودات فضایی

این موجودات مشخصا رابطه خوبی با انسان‌ها ندارند و از حضورشان می­توان فهمید که آن‌ها به دنبال چیزی در میان انسان‌ها هستند. احتمالا می‌خواهند انسان‌ها را به جایی دیگر ببرند. ولی ظاهرا انسان‌ها برای این مشکل یک راه حل پیدا کرده‌اند.­ آن­‌ها ‌‌می‌­توانند خودشان را بکشند تا این موجودات دست از سرشان بردارند. طبق چیزی که در تریلر سوم بازی دیده­‌ایم، همکار سم به فرد دیگری که در حال کشیده شدن توسط موجودات فضایی بود، شلیک می­کند تا او را خلاص کند. همچنین وقتی که خودش گرفتار می­شود، با ضربات چاقو سعی می­کند تا خودکشی کند و نجات یابد. این موجودات با انسان­‌های مرده کاری ندارند و به دنبال افراد زنده هستند. حال اینکه از زنده‌­ها چه می­خواهند، خدا می­داند! به هر حال چیزی که به قطع می­دانیم این است که مردن بسیار بهتر از زنده ماندن و گرفتار شدن در بند این موجودات خبیث فضایی است!

Alien Death Strandingموجودات ترسناک و خبیث فضایی

خانم‌ها!

بگذارید فرضیه بعدی را این گونه شروع کنیم؛ دقت کرده­‌اید که تابحال هیچ زنی در تریلرهای بازی نشان داده نشده است؟ آیا این یک سوتفاهم سهوی بوده یا کوجیما عمدا زن­‌ها را از تریلرهای بازی حذف کرده است؟ شاید به خاطر شرایط آخرالزمانی سخت، زن­‌ها در همان ابتدای جنگ هسته‌­ای از بین رفته‌­اند و مردها برای تولیدمثل مجبور به استفاده از روش­‌های غیر متعارف شده­اند. روش‌هایی مانند نگه­داری بچه­‌ها داخل مخزن و استفاده از رشته بجای ناف! به هر حال ما دقیقا نمی­دانیم که چرا خانم‌­ها در بازی حضور ندارند.

هرچند کوجیما اشاره کرده­‌است که یک قهرمان زن نورمن ریداس را در طول بازی هدایت می­کند ولی ما هنوز نمی‌دانیم که او انسان است یا یک موجود فضایی؛ یا شاید هم یک روح است. یا حتی ممکن است همان کاراکتر Psycho Mantis از سری MGS باشد که این بار در Death Stranding به کمک سم می آید.

کاراکتر مرموز Psycho Mantis که بارها در سری MGS ظاهر شده است

نوزادان

آیا به نوزادی که در دستان سم قرار دارد توجه کرده‌اید؟  قطعا یک ارتباطی میان سم و نوزاد وجود دارد! یک تئوری مطرح می­شود که احتمالا نوزاد همان خود سم است و هر دوی آنها یکی هستند. در واقع می­توان گفت که نوزاد، کلون سم می­باشد. تئوری بسیار عجیبی است ولی میتواند حقیقت داشته باشد!

فرضیه بعدی این است که این نوزادان به نوعی به انسان‌­ها کمک می­کنند تا میان جهان­های موازی جابجا شوند. چیزی که ما در تریلر سوم بازی دیدیم و سم با داشتن آن نوزاد توانست از مرگ نجات یابد و به جهانی دیگر راه پیدا کند. جالب است بدانید که احتمالا این ماجرا در مورد فضایی­ها هم صدق می­‌کند! چرا که اگر در تریلر اول دقت کرده باشید، گویی یکی از موجودات فضایی یک بچه را نگه داشته است!(شخصی که در وسط قرار دارد) به هر حال قطعا نوزادان نقش بسیار مهمی در بازی دارد که در تئوری بعدی به این نقش اشاره می­کنیم.

تئوری سوم هم این است که نوزادان یک منبع انرژی هستند! چراکه اگر فضای آخرالزمانی بازی را در نظر بگیریم، احتمالا در اثر انفجار بزرگ، زمین خالی از هر نوع گیاه و معدن و منبع انرژی است و انسان‌­ها ناچارا برای تجدید حیات از نوزادها برای تامین انرژی خودشان استفاده می­کنند. این تئوری قطعا آن اتصالات عجیب و رشته­ای که میان انسان­‌‎ها و نوزادان هست را توجیه می­کند. این تئوری چندان هم عجیب غریب نیست چراکه ما مشابه آن را در فیلمی مثل ماتریکس دیده بودیم که ربات‌­ها از انسان­‌ها به عنوان باتری استفاده می­‌کردند!

Baby Death Strandingبه حالت دست‌ها خوب دقت کنید!

رد دست

اگر تا به حال دقت کرده باشید، در همه­ی تریلرهای منتشر شده از بازی، رد دست وجود دارد و به شکل محسوسی به آن­ها توجه شده است. آیا این رد دست­‌ها واقعا تا این اندازه از اهمیت برخوردار هستند؟ ما این رد دست­ها را بروی زمین، بروی روغن سیاه و بدن نورمن ریداس مشاهده کردیم. شاید این رد دست­ها در واقع یک راه ارتباطی میان جهان­های موازی و دنیای زندگان و مردگان هستند. البته ما می­دانیم که سم از قدرت­‌های ویژه‌­ای برخوردار است که می­تواند میان دو جهان مردگان و زندگان جابجا شود. آیا رد دست­‌ها نشان دهنده­ی تعداد مرگ‌­ها و زنده­ شد‌‌ن‌­های دوباره اوست؟ کسی چه ­می­داند!

Handprint Death Strandingرد دست‌ها را می‌توانید در تریلرهای اول و دوم و سوم ببینید!

ماده سیاه

این ماده سیاه در تمام تریلرهای بازی و تمام سکانس­ها بدون استثنا وجود داشته است و ما هنوز نمی‌­دانیم که دقیقا چیست و چه کار می­کند. آیا این ماده سیاه باعث می­شود تا جهان‌­های موازی به یکدیگر وصل شوند؟ آیا موجودات فضایی از این ماده سیاه نشات گرفته­اند؟ آیا این ماده سیاه همان ماده تاریک خودمان نیست؛ ماده­ای که 90 درصد جهان هستی ما را تشکیل می­دهد!

Dark Oil Death Strandingاین ماده‌ی سیاه و مرموز دقیقا چیست؟

تعویض چهره

آیا در تریلر دوم به صورت گیرمو توجه کرده‌اید؟ اگر به اندازه کافی دقت کرده باشید می­توانید رد یک زخم و بخیه را بر پیشانی او مشاهده کنید. این بخیه به گونه­‌ای است که دور تا دور سر او کشیده شده و گویی صورتش را با یک نفر عوض کرده. شاید هم مغزش را! در هر صورت این مورد باید در داستان بازی از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

Face Scar Death Strandingبه پیشانی این فرد به خوبی نگاه کنید!

مدس میکلسن

بیایید قبول کنیم که خفن‌­ترین کاراکتر بازی تا به اینجا مدس میکلسن بوده است! از آن سربازان اسکلتی و فداییانش بگیر تا خونسردی فوق‌­العاده چهره‌­اش! واقعا خفن به نظر می­رسد! اما او کیست؟ ظاهرا او هم مانند سم از قدرت‌­های ویژه­ای برخوردار است و می‌­تواند کنترل سایر چیز­ها را بدست بگیرد و در جهان‌­های متعددی ظاهر شود. آیا او فضایی‌­ها را به دنیای انسان‌­ها هدایت می­کند؟ یا توسط موجودات فضایی تسخیر شده است؟ یا شاید هم یک موجود فضایی در قالب انسان است!

هر چه باشد او سربازان اسکلتی دارد که با رشته­‌هایی به وی وصل شده‌اند؛ درست مانند سم و نوزادش. پس او هم باید یک قابلیت مانند سم داشته باشد، منتهی از روشی تاریک­تر و خطرناک‌­تر از آن استفاده می­‌کند!

 البته طبق صحبت­های مدس میکلسن می‌دانیم که شخصیت وی کاملا بد و پلید نیست و به نوعی یک شخصیت خاکستری در بازی محسوب می­شود و از اهمیت فوق­‌العاده بالایی برخودار است.

Mads Mikkelsen Death Strandingشیطانی‌ترین و مرموزترین لبخندی که تابحال دیده‌اید!

هم زمانی تریلرها

شاید یکی از جالب ترین تئوری­‌های پیرامون بازی، همین باشد؛ تریلرهای دوم و سوم هم زمان هستند! بله می­دانم که مخ‌­تان سوت کشیده! اگر به تریلر سوم دقت کرده باشید، در یک صحنه یک مرد ناشناس بروی ماشین واژگون شده ظاهر می­شود و حرکاتی دقیقا مانند حرکات مدس میکلسن در تریلر دوم دارد و این شایعه را به وجود آورده است که تریلرهای دوم و سوم هم زمان هستند! علاوه بر آن، در هر دو تریلر مدس میکلسن در یک زمان ظاهر می‌شود! ( حدودا دقیقه 3 و ثانیه 45) البته جز این نشانه­‌های دیگری هم وجود دارد. مانند عروسکی که در تریلر سوم به دست سم می­رسد اما پس از انفجار در زیر آب قرار می­گیرد و در تریلر دوم ما همان عروسک را می­‌بینیم که به پای مدس میکلسن برخورد می­کند. اگر دقت کرده باشید در تریلرسوم در یک قسمت نورمن ریداس به زیر آب می­رود و می‌­میرد و در تریلر دوم در همان لحظه چشمان عروسک باز می­شود و در واقع این موضوع، یک نوع پیوند میان سم و عروسک و از طرفی دیگر هم زمانی تریلرها را نشان می­‌دهد.ضمن اینکه این عروسک شباهت عجیبی به سم دارد و دقیقا مانند او یک زخم بر روی شکمش است! هم‌چنین ما متوجه ­می‌­شویم که مدس میکلسن فردی عادی نبوده و می‌­تواند هم‌ زمان در چند جهان موازی حضور داشته باشد!

Mads Mikkelsen Pose Death Strandingبه این عکس بسنده نکنید! خودتان بروید تریلرهای دوم و سوم را همزمان مشاهده کنید!

دجال آخرزمان

اگر در تریلر سوم به لباس سم دقت کرده باشید، یک شماره را بر روی لباس می­بینید. البته شاید در ابتدا این شماره عادی بنظر برسد و شماره ID یا موارد مشابه آن باشد، ولی ماجرا وقتی جالب می­شود که بفهمیم در واقع این عدد به یکی از مزامیر کتاب انجیل اشاره میکند. جز 9 و مزمور 137 که می گوید: «خوشا به حال کسی که فرزند تو را به صخره بکوبد و او را بکشد»

این آیه در خطاب به دختر بابل گفته شده است. دختر بابل در واقع یک نوع شیطان آخرالزمانی یا دجال خودمان است. این دجال برای نابودی انسان­ها پا به زمین می­‌گذارد و انسان­ها را به فساد و تباهی می­کشاند. مضمونی که دقیقا با فضای آخرالزمانی و کودکان Death Stranding تناسب دارد و این نشان می­‌دهد که شماره حک شده بی جهت نبوده! البته اگر کمی دقت کنیم می­بینیم که بچه مال سم هست و وقتی به فرزند او اشاره شده، خودش را خطاب قرار داد­ه‌­اند. پس یعنی سم همان فاحشه بابل و ضدمسیح آخرالزمان است؟ سم همان دجال خودمان است؟! شاید سم کرکتری خوبی که فکر می­کنیم نباشد و احتمالا جزو شخصیت­های شرور داستان هم به حساب بیاید!

Sam ID Death Strandingعدد حک شده بر روی لباس سم نشانه چیست؟

در انتها از شما خواننده گرامی بابت مطالعه مقاله تشکر می­کنم و درخواست می­کنم که شما هم اگر فرضیه یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.