نویسنده: Mahasti سه شنبه، 01 اسفند 1396
ساعت 21:11

آیا 9 نقشه برای بخش مولتی پلیر Call of Duty: WWII کافی است؟ مطلب ویژه

4 از 5

بازی Call of Duty: WWII یک بازگشت خارق‌العاده به دوران تاریخی جنگ جهانی دوم است؛ البته اگر با بازی کردن مودهای موردعلاقه‌تان تنها در 9 نقشه مشکلی نداشته باشید! با این حال، من هر چه که بیشتر بازی می‌کردم، بیشتر با این موضوع مشکل پیدا کردم.

اسلحه‌ها و مبارزات بخش مولتی پلیر WWII بعد از چندین آپدیت (برای برطرف کردن مشکلات اتصال) بهتر شدند. شخصا از زمان Black Ops II انقدر از مولتی پلیرCall of Duty لذت نبرده بودم. اینکه دوباره در فضای کلاسیک جنگ جهانی دوم قرار گرفتم، اینکه همینطور که داشتم با عجله از بین خندق‌ها و پناهگاه‌های دماغه Pointe du Hoc با شاتگانم رد می‌شدم ، صدای شلیک توپخانه‌ها را می‌شنیدم، برایم لذت‌بخش بود. بازی من را به خاطراتم از Call of Duty: World at War بر‌می‌گرداند، اما حالا دیگر نقشه های کمتری باقی مانده است.

Call of Duty: WWII عملا با 12 نقشه مولتی پلیر وارد بازار شد، اما مشکل اینجاست که فقط 9 تای آن‌ها برای مولتی پلیر استاندارد هستند، و سه‌تا دیگر صرفا برای مد War استفاده می‌شوند. War می‌تواند یک مد دلپذیر برای بازیکنایی که خواستار مدهای «هدف‌‎دار-تیم محور» هستند، باشد. اما این بخش از جمله مدهایی که بتوانیم کل شب آن را انجام دهیم نیست، چرا که هدف تعیین شده برای هر نقشه تکراری می‌شود. در نهایت فقط توانستم هرشب دو تا سه مسابقه War را انجام دهم و بقیه وقتم را در مودهای کلاسیک مولتی‌پلیر بگذرانم.

9 نقشه اصلا کافی نبود. انگار همان نقشه‌ها مرتبا تکرار می‌شدند، و نسبت به زمانی که در بازی‌های قبلی Call of Duty صرف کردم، تنوع کافی وجود نداشت. بنابراین، دوباره خاطرات را مرور کردم تا ببینم حافظه‌ام درست یاری کرده یا خیر، و درست بود، معلوم شد که کاهش قابل توجهی در تعداد نقشه‌های پیش‌فرض مولتی‌پلیر در دهه اخیر وجود داشته است.

تمام سه نسخه مجموعه Call of Duty: Modern Warfare به همراه 16 نقشه مولتی‌پلیر روانه بازار شدند. حتی با وجود چند مورد اشکال در عنوان‌های Modern Warfare ، هنوز هم حدود دوازده نقشه خوب برای لذت بردن بدون نیاز به خرید DLC باقی می‌ماند. همینطور که پیش برویم، Black Ops III و Infinite Warfare هر دو دوازده نقشه استاندارد در اختیار کاربران قرار می‌دادند.

در جدول زیر می‌توانید ببینید که این روند در دهه گذشته چگونه بوده است:ax5rqxcmfa7u7mlz6wgq

من کاملا از اصطلاح «برتری کیفیت بر کمیت» حمایت می کنم، به همین دلیل هم هست که در گذشته از کم بودن تعداد نقشه‌ها گله نکردم. اما هرچقدر بیشتر بازی را با دوستان ادامه می‌دهم، واضح است که تعدادی از آن نقشه‌ها زیاد محبوب نیستند.

«USS Texas» نقشه‌ای است که مطمعنا گوشتان را از آه و ناله‌های هم‌گروهی‌هایتان پر خواهد کرد؛ یک کشتی با چیدمانی که من را یاد بازسازی Hijacked برای Black Ops II و بازسازی Skyjacked مربوط به Black Ops III می‌اندازد. به شخصه فکر نمی‌کنم که USS Texas آنقدرها هم بد باشد، اما میتوانست نقاط Spawn شدن گیمرها را اصلاح کند.

یک نقشه دیگر هم به اسم «Gustav Cannon» هست که هر دفعه وارد آن می‌شدیم، باعث می‌شد تا به خودم بلرزم؛ یک تپه‌ی برفی با یک توپ جنگی بزرگ در وسط مپ که یک کمینگاه واقعی برای تک تیراندازهاست. ساختمان‌های کوچکی هم هستند که در حومه نقشه بدون هیچ ریتم یا منطقی پخش شده‌اند. کنترل کردن توپ جنگی‌ای که در وسط قرار دارد، باعث کنترل کردن تمام مسابقه می‌شود و سبب می‌‌شود که بازی را در دست بگیرید.

lj88fhjkh6gg9jkkh5hs

یک نقشه‌ ویژه هم فقط برای دارندگان سیزن‌پس وجود دارد. اگر سیزن‌پس را خریداری کنید، میتوانید پلی لیست Carentan که شامل مود‌های مختلط می‌شود را هر روز بازی کنید. اگر می‌خواهید با یکدیگر بازی کنید، باید همه افراد تیم‌تان نقشه ویژه را داشته باشند، اما متاسفانه بیشتر گیمرها هنوز WWII pass را ندارند و خیلی از بازیکن‌ها ممکن است که اصلا سیزن‌پس را خریداری نکنند. Carentan یک بازگشت به Call of Duty سال 2003 به حساب می‌آید و واقعا مایه شرم است که ببینیم این نقشه در یک پلی لیست انحصاری گیر افتاده.

با چنین شروعی و کم بودن تعداد نقشه‌های استاندارد، به نظرم Carentan باید فقط تا یک مدتی در انحصار سیزن‌پس‌دارها باشد، و کمپانی Sledgehammer Games می‌بایست راهی برای اضافه کردن نقشه های بیشتر پیدا نماید. مطمئن نیستم که دیگر عرضه شدن یک Call of Duty با 16 نقشه عادی را ببینیم، اما امیدوارم تعداد آن‌ها از 9تا بیشتر باشد.

Mahasti | مقالات | 20/02/2018
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1399
    نظرها: 13
    تشکر: 6
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:

    آره واقعادیگه داره حوصلم سرمی ره

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1397
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    کاملا واضحه که دارین ایراد بنی اسراییلی می گیرین.
    آخه همیشه تو هر بازی مولتی پلیر فقط یکی دوتا نقشه هست که معروف میشه و همه فقط تو اونا بازی میکنن به جز یه اندک خیلی خیلی کمی از افراد که تو همه نقشه ها بازی می کنن.
    به خاطر یه اندک کم نمی صرفه که بخوان وقت بزارن 9 تا رو بکنن 16 تا.
    همون 9 تا زیادم هست

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1395
    نظرها: 18
    تشکر: 3
    تشکرشده: 3
    کنسول‌های بازی:

    با سلام و خسته نباشید در مورد vr سوال داشتم که اولا آیا امکان بازی کردن با vr های دیگر مثلا مارک سامسونگ و غیره آیا با اینها میشود ps4 بازی کرد یا خیر مثلا اینها جایگزین ps vr شوند

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: yasharthebest
    با سلام و خسته نباشید در مورد vr سوال داشتم که اولا آیا امکان بازی کردن با vr های دیگر مثلا مارک سامسونگ و غیره آیا با اینها میشود ps4 بازی کرد یا خیر مثلا اینها جایگزین ps vr شوند

    سلام بر یاشار
    اگر منظورتون اینه که روی PS4 بجای PSvr از سایر هدستهای واقعیت مجازی استفاده کنید، متاسفانه اینکار شدنی نیست. اگر منظور سوالتون رو اشتباه متوجه شدم، بیشتر توضیح بدید.
    پینوشت: لطفا اگر محل مناسبی برای ارسال سوالتون داخل سایت پیدا نکردید، از بخش انجمن های بازی مگ استفاده کنید

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    نسخه ی زمستان نقشه ی کارنتان برای همه ی پلیرها رایگانه و البته آش دهن سوزی هم نیست :blink:
    با کم بودن تعداد نقشه ها کاملا موافقم و از طرفی هم بعضی اشکالات رو وارد نمیدونم. بعضی از نقشه های بازی بطور مشخصی برای گروه خاصی از سلاح تعریف شدن . بعنوان مثال گوستاو کنون یکی از همین نقشه هاست که برای تک تیراندازها طراحی شده اما اجباری در این نیست که همه اسنایپر باشن. با یک lmg و بدون نیاز به گرفتن گوستاو و البته کمی مهارت میشه از گوشه و کنار نقشه به حساب تک تیراندازهای بالای گوستاو رسید اما نکته اینجاست که اگر شما و گروهی از دوستانتون بخواید یک مسابقه برای محک زدن تواناییتون در استفاده از تک تیرانداز راه بندازید، دقیقا میدونید که باید داخل کدوم نقشه اینکار رو انجام بدید. برای شات گان هم به همین صورته. بنظر من یکی از ویژگیهای کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم نقشه های جذاب اون در بخش مولتی پلیر هست که البته خیلی دوست داشتم تعدادشون بدون نیاز به صرف هزینه ی اضافی بیشتر بود اما با این نقد هم موافقم که بعضی از نقشه ها جذابیت کمتری دارن و البته قبول دارم که ممکنه تکراری بشن اما یک نقشه ی استاندارد هرچقدر هم تکراری باز هم جذابه. نمونه ای بهتر از نقشه ی ترمینال برای این موضوع سراغ ندارم :wacky:

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏Mahasti از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 23
    تشکرشده: 17
    کنسول‌های بازی:

    اکتیویژنه دیگه، باز چندتا مپ پک 20 دلاری میده و از خجالتمون درمیاد

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.