نویسنده: محمدجواد فرج الهی جمعه، 27 بهمن 1396
ساعت 22:37

آلبوم هفته: قسمت ششم مطلب ویژه

5 از 5

سلام خدمت کاربران محترم بازی‌مگ. با قسمت ششم از آلبوم هفته خدمت شما هستیم.

بخش تحریریه

این قسمت ما بسیار متفاوت‌تر از بخش‌های قبلی است. در گذشته ما از نویسندگان می‌خواستیم تا خودشان عکس بدهند و همه چیز به انتخاب خودشان بود اما این‌بار ما یک چالش پیش روی اعضای تحریریه قرار دادیم. ما به آن‌ها تصویر 3 شخصیت مختلف را دادیم و از آن‌ها درخواست کردیم تا از بین 3 کرکتر متفاوت، کسی را که بیشتر دوست دارند، انتخاب کنند. انتخاب‌هایی که اصلا آسان نبوده‌اند و ما گزینه‌ها را بر اساس علایق و سلیقه نویسندگان ارائه کردیم. نتایج هم بسیار جالب و دیدنی شد! با ما همراه باشید.

Kratos Nathan Joel

نریمان عبدی

«انتخاب بین «نیتن»، «کریتوس» و «جوئل» خیلی سخت است. هر سه این کاراکترها از محبوب‌ترین شخصیت من هستند و این چالشی که در آن قرار گرفتم فوق‌العاده بی‌رحمانه و ناجوانمردانه بود. مگر می‌شود شوخی‌ها و طنازی‌های نیتن را فراموش کرد و آن را دوست نداشت؟ آیا می‌شود به زجرهای کریتوس فکر کرد و از تکه‌تکه کردن خدایان توسط او لذت نبرد؟ یا مگر می‌شود آن صحنه‌ ابتدایی TLOU را دید و با جوئل اشکت نریخت و از تصمیم نهایی او خوشحال نشد؟ با تمام این اوصاف و در سخت‌ترین شرایط ممکن من جوئل را از دیگر کاراکترهای این عکس بیشتر دوست دارم چون شخصیتی واقعی و رنج کشیده دارد و در دنیایی زندگی می‌کند که برای من بسیار ملموس است چرا که شدیداً عاشق فضاهای آخرالزمانی و شخصیت‌های داستانی آن هستم. جوئل برای من مظهر یک تصمیم‌گیری دشوار اخلاقی است و نماد یک انسان معمولی در دنیایی مملو از شرارت. من در بین این سه شخصیت با جوئل بیش از دیگر کاراکترها هم ذات پنداری کرده و او را بیش از همه دوست دارم.»

Cersei Terion Jimi

محمد مراقی

«بدون شک تیریون! یک لنیسترِ تمام عیار که به خانواده‌اش هم رحم نمی‌کند. همین کوتوله‌ی زبان‌دراز در طول سریال ثابت کرد که برای رسیدن به قدرت و افتخار تنها یک‌چیز لازم خواهد بود و آن هم زبان است! تیریون در ظاهر هیچ‌چیز در بساط ندارد. نه جذابیتی دارد و نه گذشته و ارثیه‌ی پرافتخاری. فقط اگر وقتش برسد چنان شرق و غرب وستروس را با زبانش بهم می‌دوزد که شاه‌هایش هم قلمروی خود را گم می‌کنند. یک‌سری شایعه راجع به قطع شدن زبان تیریون در فصل هشتم شنیده‌ام که امیدوارم از پایه کذب باشد.»

Ciri Yennefer Triss

پدرام پور امامعلی

«تریس مریگولد احتمالا یکی از محبو‌ترین کاراکترهای بازی ویچر ۳ باشه! به نظر من شخصیت پردازی تو این بازی در تاریخ گیمینگ بی‌نظیره و الان قراره درباره یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای بازی ویچر ۳ یعنی Triss Merigold صحبت کنیم. اینطور که من متوجه شدم، بیشتر گیمرهای ویچر ۳ در دوراهی عاشقانه‌ای که گرالت گرفتارش میشه تریس رو به ینفر ترجیح دادن. به نظرم همین میتونه یه نتیجه‌گیری کلی خیلی خوبی از این کاراکتر به ما بده. شخصا معتقدم تریس سفیدترین و مثبت‌ترین کاراکتر اصلی در سری ویچر هست. اگر بخوایم مقایسه کنیم، این بانوی موقرمز احتمالا کمترین میزان غرور و خودخواهی رو بین تعریفی که از شخصیت‌ها موجود هست نشون میده. حس دلسوزی و مادرانه‌ای که تریس نسبت به "سیری" داره، و یا این که دائم تو فکر کمک به دیگران هست (مخصوصا در ویچر ۳) موجب شده بین تمام شخصیت‌های اصلی بازی، تریس نسبت به ینفر و یا گرالت روحیات انسانی‌تری داشته باشه و شاید همین موجب محبوبیت این شخصیت شده باشه. حتی با مقایسه تریس و ینفر که به نوعی رقیب عشقی هم هستن میشه به نتیجه‌ای که گفتم رسید؛ ینفر یک زن مغرور و مستقل هست که جذابیت خاص خودشو داره، انتخاب ینفر میتونه بخاطر جذابیت خاص و اغواگریش باشه اما تریس همونطور که گفتم کاملا مهربون و دلسوز و وابسته هست؛ من معتقدم تریس مریگولد حتی میتونه نمادی از عشق افلاطونی باشه! البته یک انتقاد کوچکی هم به سازنده‌ها دارم و اون سرراست و ساده بودن بیش از حد تریس نسبت به دیگر شخصیت‌های بازیه. به نظر من تریس اون پیچیدگیِ معمولِ شخصیت‌های ویچر رو نداره، من حتی شخصیت بلادی بارون رو از تریس چندلایه‌تر میدونم. ولی خب مطمئن نیستم که سی‌دی پروجکت ازقصد تریس رو انقدر ساده طراحی کرده (تا بتونن مهربانیش رو بهتر نشون بدن) و یا اینکه از دستشون در رفته! تریس بخاطر شباهت‌هایی که (فکر کنم) با عشق فعلی زندگی من داره، شاید محبوب‌ترین شخصیت‌ زن در عمر گیمریم باشه!»

Tarantino Fincher Scorsesi

حمیدرضا قانعی

«وقتی که تازه یک نوجوون 15 ساله بودم یادمه به همراه پسرعمم می‌رفتیم وب‌سایت IMDB رو زیر و رو می‌کردیم تا فیلم‌هایی که بالاترین امتیاز رو دریافت کردن پیدا کنیم و ببینیم. اون موقع اگه اشتباه نکنم Pulp Fiction رتبه سوم یا پنجم رو توی لیست برترین‌ها داشت، موقع دیدنش هیجان زیادی داشتیم و از اون همه ساختارشکنی به شدت لذت می‌‌بردیم. کوئنتین تارانتینو یه نابغست و کارهایی که ساخته اکثرا منحصر به فرد به سبک فیلم‌سازی خودش هست.»

Agent Sam Boss

سینا حسینی

«مامور 47 در اولین نسخه خود فوق العاده ظاهر شد و خاطرات جذابی خلق کرد. مواجهه با نسخه های کلون شده مامور 47 غلفلگیری بزرگی بود و تنوع موجود در پیشروی مراحل, عنوانی خاطره انگیز پدید آورد. از طرفی بیگ باس با حضور خود در MGS3 به یک شخصیت جذاب تبدیل شد و توانست یکی از برترین آثار PS2 را خلق کند; اثری که چندین بار به اتمام آن پرداختم و شدیدا لذت بردم. با این اوصاف, مامور 47 کمی برایم جذاب تر جلوه می کند. نام او به عدد 47 ختم شده و این مهم نشان دهنده شباهت او به AK-47 و تشابه وی به یک سلاح کشتار جمعی است! او یک دست کت و شلوار مرتب بر تن دارد و خونسردی وی جذاب ترین ویژگی آن است. تعویض کردن لباس نیز برایش کار دشواری نیست و می تواند در مدتی کوتاه, سنگین ترین لباس ها را بر تن کند. ظاهر مرتب و خونسردی مامور 47  مهم ترین دلیلی است که او را انتخاب کردم و از این حیث ابدا پشیمان نیستم.»

Kojima Mikami Mayazaki

قاسم ممتاز

«میکامی، میازاکی، کوجیما و ...

چطور ممکنه گیمر باشید و این بزرگان صنعت بازی‌سازی رو نشناسید! چطور ممکنه خودتون رو بازی‌باز فرض کنید اما لااقل یکی از تولیدات این بزرگان رو تجربه نکرده باشید!! به همون مقداری که سونی در صنعت بازی‎های ویدیویی تاثیرگذار هست، بازی‌سازان ژاپنی هم در رشد و نمو این صنعت دخیل هستن. از محصولاتی که تنها برای مخاطب ژاپنی تولید می‌شن تا محصولاتی که طرفدارهای میلیونی و جهانی دارن. ویژگی بازی‌سازان ژاپنی، امضای اون‌ها در محصولاتی هست که روانه‌ی بازار سرگرمی می‌کنن. قرار گرفتن نام میازاکی در کنار یکی بازی یعنی یک عنوان نقش آفرینی فوق العاده که بسیار سخت طراحی شده، اسم کوجیما یعنی یک بازی اکشن-مخفی‌کاری و داستان محور بینظیر با شخصیت پردازی بدون نقص؛ اما شینجی می‌کامی!

من به تمام توسعه دهندگان ژاپنی ارادت دارم اما بازی‌های شینجی میکامی رو در دوره‌ای تجربه کردم که بهترین دوران بازی کردن من بود. به همین خاطر به شینجی میکامی ارادت خاصی دارم. وقتی برای اولین بار روی PS1 رزیدنت اویل رو بازی کردم، برای چند روز از تجربه‌ای که بدست آوردم شوک زده بودم. وحشت، قصر مرموز، مقدمه‌ی تاثیرگذار و ... رزیدنت اویل چیز متفاوت و فوق العاده‌ای بود که تا اون موقع در قالب یک بازی ویدیویی تجربه نکرده بودم. دلم می‌خواست با کسی که این اثر فوق العاده رو خلق کرده آشنا بشم و اون موقع بود که شینجی میکامی رو شناختم. همونطور که گفتم، تجربه ی بینظیری که با رزیدنت اویل بدست آوردم همزمان شده بود با بهترین دوره ای که بازی می کردم. زمانی که درگیریهای ذهنی بسیار کمی داشتم و فکر می کردم به اندازه ی یک عمر وقت دارم تا از بازی‌هایی که به اون‌ها علاقه دارم لذت ببرم. هنوز هم از یادآوری وقتی که در کنار برادرم رزیدنت اویل 2 و 3 رو بازی می‌کردیم، تجربه ی فوق العاده ای که با رزیدنت اویل 0 و 1 و 4 روی گیم کیوب داشتیم و البته بازخورد افتضاحی که از رزیدنت اویل اوت بریک دریافت کردم، به اون دوران بر می‌گردم و در خاطرات فوق العاده‌ای که داشتم غوطه ور می‌شم. ممنونم آقای میکامی که یکی از بهترین دوران زندگی من رو ساختید.»

Eleven Neil Dumbledor

احسان ناخدا

«با توجه به اینکه دامبلدور و ال کارکترهای سینما هستن ولی از اون سمت دراکمن کلا قضیش جداست، من معیار مقایسه رو فقط بین دامبلدور و ال گذاشتم! XD بین این دوتا، قطعا دامبلدور رو انتخاب میکنم. با اینکه ال رو خیلی دوست دارم و واقعا یکی از کارکترهای محبوبم هست، اما دامبلدور کلا یه چیز دیگست و وقتی یاد آخرین قسمت‌های هری‌پاتر میوفتم،  کلا یه حالی میشم.»

shrug Question Mark

 

محمدجواد فرج‌الهی

نه جدا الان انتظار داشتید من از خودم سوال بپرسم به خودمم جواب بدم؟

آرت‌ورک

با خودم فکر می‌کردم که میان کرکترها چه کسی بیشتر از همه استثنایی است؟ جواب هم مسلما شخصیت بیگ‌باس بود! برای همین تصمیم گرفتم تا آرت‌ورک‌ها و تصاویر این قسمت را به بیگ‌باس اختصاص دهم.

والپیپیر

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1394
    نظرها: 45
    تشکر: 15
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    آلبوم هفته خیلی حرکت خوبیه. یک کار متفاوت بین وبسایت های گیمینگه که ارتباط بین نویسنده ها و مخاطبهاتون رو بهتر می کنه . من از طرفدارای این بخشتون هستم. البته یکی دوتا انتقاد هم به سایت دارم:tear:
    انتقاد اولم به اینه که بهتره یک زمان مشخص برای این بخش تعریف کنید . مثلا هر 2 هفته یکبار. الان اسمش البوم هفته شده اما معلوم نیست کی منتشر میشه ؟
    مورد بعدی اینکه چرا در بخش های پر مخاطب سایت مطلب کم قرار میدین؟ مثلا من عاشق راهنمای قدم به قدمتون هستم ولی مثل اینکه دیگه ادامه نمیدین!! یا راهنمای تروفی هایی که شما می نویسین عالیه. باقی سایتا راهنما ها رو فقط ترجمه می کنن . شاید بعضیاشون اصلا نمی دونن در مورد چی حرف میزنن ولی راهنمای تروفی های شما یجوریه که معلومه خودتون برای گرفتن اون تروفی تلاش کردین و دقیقا می دونین که چی به چیه. این واقعا عالیه. اینطوری من میدونم اگر به مشکل خوردم میتونم ازتون بپرسم و جواب بگیرم. لطفا این بخش ادامه پیدا کنه. اما خواهشا مطلب سطحی مثل اون سایتایی که گفتم قرار ندید. استاندارد فعلیتون رو حفظ کنید.
    [*][/*]
    به قول مهران مدیری در دورهمی: پدرام عاشق شدی ؟! کامل توضیح بده :blink::blink:
    [*][/*]
    انتخاب تصاویر البومتون عالی بود. خیلی خوب بود.

    یک پیشنهاد هم برای آلبوم بعدیتون دارم . از نویسندههاتون بخواید بدون تقلب در مورد آخرین کتابی که خوندن بنویسن. البته کتابی بجز کتابهای درسی . مثلا اگر برای برادر کوچیکشون کتاب قصه خوندن اسم اون رو بنویسن . بنظرم خیلی باحال میشه . اگر بیان در قالب چند پاراگراف کتاب رو معرفی کنن هم خیلی کار قشنگی میشه که هم جنبه ی فرهنگ سازی داره، هم به مخاطبهای علاقه مند به کتاب می گه فلان کتاب که نویسنده ی مورد علاقشون نوشته رو بخونن یا مثلا کتابی که فلان نویسنده اینقدر ازش بد گفته رو نخونن .

    ‏SirGhas و ‏JaFa_th و ‏NERFEDPEDI13 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 48
    تشکر: 72
    تشکرشده: 51
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Nothing Else Matters
    سلام آلبوم هفته خیلی حرکت خوبیه. یک کار متفاوت بین وبسایت های گیمینگه که ارتباط بین نویسنده ها و مخاطبهاتون رو بهتر می کنه . من از طرفدارای این بخشتون هستم. البته یکی دوتا انتقاد هم به سایت دارم:tear: انتقاد اولم به اینه که بهتره یک زمان مشخص برای این بخش تعریف کنید . مثلا هر 2 هفته یکبار. الان اسمش البوم هفته شده اما معلوم نیست کی منتشر میشه ؟ مورد بعدی اینکه چرا در بخش های پر مخاطب سایت مطلب کم قرار میدین؟ مثلا من عاشق راهنمای قدم به قدمتون هستم ولی مثل اینکه دیگه ادامه نمیدین!! یا راهنمای تروفی هایی که شما می نویسین عالیه. باقی سایتا راهنما ها رو فقط ترجمه می کنن . شاید بعضیاشون اصلا نمی دونن در مورد چی حرف میزنن ولی راهنمای تروفی های شما یجوریه که معلومه خودتون برای گرفتن اون تروفی تلاش کردین و دقیقا می دونین که چی به چیه. این واقعا عالیه. اینطوری من میدونم اگر به مشکل خوردم میتونم ازتون بپرسم و جواب بگیرم. لطفا این بخش ادامه پیدا کنه. اما خواهشا مطلب سطحی مثل اون سایتایی که گفتم قرار ندید. استاندارد فعلیتون رو حفظ کنید. [*][/*] به قول مهران مدیری در دورهمی: پدرام عاشق شدی ؟! کامل توضیح بده :blink::blink: [*][/*] انتخاب تصاویر البومتون عالی بود. خیلی خوب بود. یک پیشنهاد هم برای آلبوم بعدیتون دارم . از نویسندههاتون بخواید بدون تقلب در مورد آخرین کتابی که خوندن بنویسن. البته کتابی بجز کتابهای درسی . مثلا اگر برای برادر کوچیکشون کتاب قصه خوندن اسم اون رو بنویسن . بنظرم خیلی باحال میشه . اگر بیان در قالب چند پاراگراف کتاب رو معرفی کنن هم خیلی کار قشنگی میشه که هم جنبه ی فرهنگ سازی داره، هم به مخاطبهای علاقه مند به کتاب می گه فلان کتاب که نویسنده ی مورد علاقشون نوشته رو بخونن یا مثلا کتابی که فلان نویسنده اینقدر ازش بد گفته رو نخونن .

    سلام بر شما. اول از همه از نظر و حمایت‌تون تشکر می‌کنم چون که باعث دلگرمی ما هستید و این پشتیبانی‌های شما و امثال شماست که موجب میشه ما بهتر از قبل به کارمون ادامه بدیم.
    من اون بخش‌هایی که به بنده مربوط میشم رو پاسخ میدم.
    آلبوم هفته رو ما تقریبا سعی می‌کنیم هر 2 هفته منتشر کنیم و اگه به قسمت‌های قبلی نگاهی کرده باشید، می‌بینید که ما هر ماه 2 قسمت آلبوم هفته داریم. درسته که اسمش هفتگیه و از ابتدا قرار بود هفتگی باشه ولی چون حس میکنم یک هفته تایم کمی هست تا نویسنده بخواد یک عنوان جدید رو تجربه کنه و از تجربش به ما بگه. برای همین به نظرم رسید که این مقاله رو هر 2 هفته منتشر کنیم بهتر باشه و از نظر محتوایی غنی‌تر میشه. اما خب این غنای محتوا فقط یک بخش ماجراست و دلایلی دیگری هم داره مثل رویدادها و حوادثی که ایجاب میکنه ما یک وقفه بیشتری داشته باشیم برای این مجموعه.
    ضمن اینکه خوشحالم که از تصاویرمون لذت بردید.
    در مورد کتاب هم سیاست اول ما رسانه‌های گیم و سینما هست و هنوز در مورد کتاب به نتیجه‌ای قطعی نرسیدیم ولی مطمئن باشید حتما یک قسمت هم در مورد کتاب قرار میدم. به هر حال برای این موضوع باید دو هفته صبر کنید:blink:
    بازم تشکر میکنم از نظرتون. امیدوارم از سایر مطالب سایت هم لذت ببرید. پیروز و موفق باشید.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.