نویسنده: محمدجواد فرج الهی جمعه، 20 مهر 1397
ساعت 17:18

قسمت نهم آلبوم هفته مطلب ویژه

5 از 5

 آلبوم هفته قسمت نهم

سلام بر کاربران محترم بازی‌مگ. پس از گذراندن یک تابستان خوب، نوبت آن رسیده است تا نگاهی داشته باشیم به آینده‌ی پرهیجان. در این قسمت ما قصد داریم تا مهمترین و موردانتظارترین عناوین ویدئویی تا پایان سال 97 شمسی را بررسی کنیم:

خب حالا که با بازی‌های در راه انتشار آشنا شدیم، به یک سوال مهم می‌رسیم؛ با وجود هزینه‌ی بالای بازی‌ها، برای کدام بازی باید پول پس‌انداز کنیم؟

ببینیم اعضای تحریریه چه جوابی به این سوال داده‌اند!

حمیدرضا قانعی

از بین عناوینی که قراره در شش ماه آینده عرضه بشه مطمئنا تنها عنوانی که با وضع کنونی قیمت دلار حاضرم براش پول جمع کنم صد درصد Red Dead Redemption II هست؛ این بازی جزو اون دسته بازی هایی است که ارزشش خیلی فراتر از 60 دلار هست. خیلی کم پیش میاد توی دنیای بازی های کامپیوتری عنوانی عرضه بشه که کاملا بر پایه دنیای واقعی ساخته شده باشه، المان های تخیلی نداشته باشه و در عین حال داستان و گیم پلی و گرافیک بدیع و دلپسندی رو برای مخاطبانش به ارمغان بیاره (دو تا از بهترین و معدود ترین نمونه هاش Mafia و نسخه اول Red Dead Redemption هستند) از اون گذشته حجم محتوای بازی و امکاناتی در اختیارتون قرار میده واقعا مثال زدنیه و می تونه تا مدت ها شما رو سرگرم نگه داره. در کل پیشنهاد می کنم هر بازی ای که روی دستتون مونده رو تا اومدن Red Dead II تموم کنید، هر کاری هم که ممکنه وقتتون رو بگیره از الان انجام بدید تا زمان عرضه بازی با خیال راحت بشینید پاش و ازش لذت ببرید!

Red Dead Redemption 2

سید محمدحسین بطحایی

"تو دورانی که بازی ها هنوز عرضه نشده، دنبال خودشون یه تن محتوای دانلودی و DLC چه مجّانی چه غیر مجّانی می کشونند و یه سری شو حتی با بی شرمی همون روز اوّل انتشار، عرضه می کنند؛ Super Smash Bros. Ultimate حداقل در ژانر فایتینگ یک معجزه است. نه تنها فستیوال بی نهایت هیجان انگیز و فوق العاده ای برای طرفداران نینتندو از هر دوره و هر جاییه. بلکه فایتینگ محشریه که با خودش تا حدّ باور نکردنی ای محتوا و ویژگی غیر قابل باور داره. چیزیه که واقعاً نمیشه براش بیشتر از این صبر کرد."

قاسم ممتاز

«انتخاب همیشه سخت بوده. همیشه با خودم فکر‌ می‌کنم که نکنه اشتباه کرده باشم! نکنه باید اون دیگری رو انتخاب می‌کردم!! وضعیت وقتی تبدیل به بیماری می‌شه که باید از بین 10 تا 12 عنوان بازی فوق العاده فقط به یک یا دو مورد بسنده کنم. من چطور می‌تونم Red Dead Redemption 2 رو بازی نکنم و خودم رو گیمر بدونم؟! مگر ممکنه ویدیوهای گیم‌پلی Metro Exodus رو دیده باشم و برای تجربه‌ی اون لحظه شماری نکنم. عاشق میازاکی باشم و روزها رو برای انتشار Sekiro نشمارم و رزیدنت ایول... رزیدنت اویل! اجازه بدید اعترافی بکنم، رزیدنت اویل 2 اولین بازی ویدیویی بود که با اولین نگاه عاشقش شدم. انتخاب بین Red Dead Redemption 2 و Resident Evil 2 Remake، یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های دوران بازی من خواهد بود. موقعیتی که امیدوارم هرگز در اون قرار نگیرم. فاصله‌ی زمانی قابل ملاحظه‌ای که بین عرضه‌ی این دو عنوان وجود داره، امیدوارم باعث بشه تا هر دو رو تجربه کنم. همین مقدار می‌دونم که تا بودجه‌ی لازم برای خرید این دو عنوان رو نداشته باشم، سمت بازی دیگه‌ای نخواهم رفت!»

ResidentEvil2

 محمدرضا حیدری

راستش اگه قرار بود فقط بازی انتخاب کنم که خب قطعا Super Smash Bros، Kingdom Hearts III و RDR2 انتخاب های اول من بودن؛ اما از اونجایی که همشون انحصاری کنسولی هستن، ترجیح میدم Sekiro رو انتخاب کنم که مطمئنا یه شاهکار چالش بر انگیزه و احتمالا بعد از تجربش تا یه مدت سراغ هیچ بازی دیگه ای نرم! ولی خب در کنار اون اگه Control و Borderlands 3 هم قرار باشه که تو این 6 ماه عرضه بشن، قطعا این دوتا رو حتی به شاهکار دست میازاکی ترجیح میدم.

پدرام پورامامعلی

من یه سری اخلاق عجیبی دارم، عاشق فضا و عکس‌هایی که از فضا گرفته میشه هستم ولی از نجوم اصلا خوشم نمیاد. عاشق سلاح و ادوات جنگی مختلفم اما از جنگ خوشم نمیاد. عاشق پروازم اما به علم خلبانی و هوانوردی علاقه‌ای ندارم. خب حالا ارتباط این حرفا به موضوع بحث این شماره از آلبوم هفته چیه؟

در ماه‌های آینده قراره بازیهای بزرگی عرضه بشن که همه‌ی گیمرها بدون شک دوست دارن همشونو تجربه کنن! Red Dead Redemption 2 رو همه سالهاست منتظرشیم. بدون شک یه شاهکار میشه. Dark Souls Trilogy برای طرفداران سری دارک سولز مثل بهشت وعده داده شده هست. Sekiro، Devil May Cry 5، Metro Exodus و ... راجب هرکدوم این عناوین میشه ساعت‌ها حرف زد. اما من برای خرید کدوم بازی برنامه‌ریزی کردم؟ Ace Combat 7: Skies Unknown. همونطور که گفتم عاشق فضا و منظره‌هایی هستم که میشه از پنجره‌ی اونا به «بالا» و «بیکران» خیره شد. راجب ادوات مختلف جنگی و مخصوصا هواپیماها همیشه مطالعه می‌کنم. عاشق پروازم اما هرگز نشد و نخواهد شد که بتونم یه خلبان بشم. بازی Ace Combat از بچگی این دسته از علایقم رو زیر پر و بال خودش می‌گرفت. تو ژانر خودش، شاید این تنها بازی درست حسابی هست که میشه تجربه کرد. ترکیب شبیه‌سازی جنگ‌های هوایی با سازندگان ژاپنی باعث این شده که فضای داستانی بازیهای سری؛ نمیخوام بگم عالی بلکه خاص باشه. واقعا همین الان که مشغول نوشتن متن هستم هم صبرم لبریز شده.

بازیهای چند ماه آینده بزرگ هستن و خیلی‌هاشون قطعا خوب هم خواهند بود. اما هیچکدومشون برای من به اندازه‌ی ایس کامبت جذاب نیستن. شاید دلیلش اینه که میدونم ایس کامبت قرار نیست مثل Red Dead Redemption 2 از همه نظر عالی باشه. یا مثل مترو برات یه رمان تعریف کنه یا لذت گیم‌پلی Devil May Cry رو بهت منتقل کنه. Ace Combat 7 احتمالا نسبت به این بازی‌ها عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت و شاید این کامل نبودنش برای من قابل درک باشه، پس با آغوش باز میرم سراغش. واقعا دیگه نمیتونم برای سکانس «بریفینگ عملیات» که طی اون قبل از شروع هر مرحله، فرمانده قراره وظایف و دشمنا رو برامون شرح بده صبر کنم.

ac7

 فردین باقریان

من Red Dead Redemption 2 و Battlefield V رو انتخاب میکنم.

اینکه اگه بگم چرا رد دد شاید عجیب باشه. بهتره بگیم چرا رد دد نه؟ هیچ دلیلی برای نخریدن این بازی وجود نداره! دنیای عظیم و غیرقابل وصفی که ساختش فقط از عهده شرکتی مثل راک استار برمیاد، میزبان شما برای صدها ساعت خواهد بود. حالا بخش آنلاین رو که قبلا در GTA V دیده بودیم رو هم به این گفته ها اضافه کنید تا سوال پرسیده شده رو اتوماتیک تغییر بدید :)

چرا بتلفیلد؟ چون تنها شوترانلاینی هست که از ابتدا همیشه همراهش بودم. شخصا هیچ علاقه ای به جنگ های نزدیک به سبک ندای وظیفه ندارم و همیشه ازادی عمل و جنگ های هیجان انگیز و پراسترس تیمی به مزاجم بیشتر خوشایند بوده. تقریبا تنها سری بازی ای هستش که از لحظه انتشار، تا انتشار نسخه بعدی هرروز حداقل یه سری بهش میزنم! با اینکه بعد از تجربه بتای بتلفیلد ٥ و اخبار رسیده ناامیدی در درونم فروران کرد اما با توجه به سابقه ای که از دایس دیدم، امید هست که بازی رو حتی از ریشه تغییر بدن و مشکلاتش رو برطرف کنن. باید منتظر بود و دید.

آرمین صیامی زاده

خب Sekiro که انتخاب خیلی راحتیه، چون فضاسازی‌های هیدتاکا میازاکی نمونه ندارن، بماند که گیم‌پلی و باس‌فایت‌هاش هم به نوبه‌ی خودشون بی نظیرن و نسخه‌ی اول دارک سولز جزو بهترین و خاص ترین تجربه‌های گیمینگ من بوده. گزینه ی دوم هم بین کینگدام هارتز 3 و دی ام سی 5 مردد هستم ولی خب چون هنوز بقیه‌ی KH ها رو تموم نکردم ترجیح میدم بزارمش بعد DMC V؛ اول با این بازی تا جا داره هیجان و خشونتم رو (ترافیک تهران دارم به تو نگاه می‌کنم!) تخلیه می‌کنم و بعدش با KH و شخصیت‌های دوست داشتنیش وقت بگذرونم. رزیدنت اویل 2، مترو و ردد دد رو هم مثلا در آینده‌ی خیلی دور اگه دست دو یا تخفیف خوبی داشتند بدم نمیاد امتحان کنم.

Sekiro Shadows Die Twice

 مهدی افتخاری

مگر اصلا گزینه بهتری از Red Dead Redemption 2 وجود دارد؟! از نظر من اگر قیمت بازی رد دد به یک میلیون تومان هم برسد، باز هم ارزش خریدن را دارد؛ نه فقط به خاطر اینکه محتوای بازی زیاد است و می‌توان برای یک مدت خیلی طولانی از آن لذت برد، بلکه به خاطر اینکه این بازی را راکستار ساخته است! بعد از پنج سال انتظار، بالاخره راکستار دارد بازی جدیدی را به بازار عرضه می‌کند و همه ما به خوبی می‌دانیم که بازی‌های این شرکت با دیگر بازی‌هایی که تجربه می‌کنیم کاملا متفاوت است و مهم‌تر از آن، می‌دانیم که راکستار هیچوقت ما را ناامید نمی‌کند. عناوین راکستار فقط بازی نیستند، بلکه دنیاهای واقعی هستند که ما را برای ساعت‌ها در خود غرق می‌کنند. من دنیاهای پر جزئیات، داستان‌های واقعی و شخصیت‌های جذابی که راکستار خلق می‌کند را با هیچ بازی دیگری عوض نمی‌کنم و صد در صد رد دد 2، اولین انتخاب من خواهد بود. حالا اگر پولی برایم باقی ماند، بعد از رد دد به سراغ Metro Exodus هم خواهم رفت!

محمدجواد فرج‌الهی

سری مترو برای من همیشه یک جایگاه ویژه و استثنایی داشته. من وجود اینکه از عناوین ترسناک خوشم نمیاد ولی با سری مترو یک همذات پنداری عجیبی دارم. حس میکنم بین من و این بازی یک پیوندی وجود داره و هویت گیمری من با این بازی معنی میشه. البته شاید دلیلش اینه که مترو از اولین تجربه های جدی من تو سبک شوتر بوده. از طرفی عاشق اتمسفر این بازی هستم. تم بازی جوریه که شما اصلا نمی‌تونید نمونه‌شو جایه دیگه‌ای ببیند. Metro Exodus تک و منحصربفرده پس اگه قرار باشه تو 6 ماه اینده یک بازیه خاصو انتخاب کنم، انتخاب من متروعه!

Metro Exodus

در پایان از شما بابت مطالعه و تماشای این قسمت آلبوم هفته تشکرمی‌کنم. شما برای کدام عنوان پول خود را پس‌انداز می‌کنید؟

 

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.