نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 23 فروردين 1396
ساعت 19:30

اولین تجربه ی بازی Persona 5

5 از 5

چقدر خوبه پرسونا 5 !!

اصلا مگه میشه؟ مگه داریم؟ مگه ممکنه یک سری 20 سال از عمرش بگذره و بازم اینقدر عالی باشه. تا این حد به فکر طرفداراش باشه و کاملا درست و اصولی خودش رو بهتر و بهتر کنه. واقعا کلاس درسه این سری Persona

باید ببخشید اگر خیلی هیجان زده شدم. واقعیتش رو بخواین باید طرفدار این سبک نقش آفرینی باشید و از اون هم مهمتر باید طرفدار پرسونا باشید تا متوجه این همه هیجان من بشید. نزدیک به یک هفته از عرضه ی رسمی Persona 5 می گذره. گیمی که نابود شدیم تا نسخه ی انگلیسیش عرضه بشه. هر بار که بازی تاخیر خورد، حرص خوردیم و حرص خوردیم و به Atlus و رئیسش و فامیلش و عمه جان و عمو جانش ابراز ارادت کردیم. تا اینکه بالاخره پرسونا 5 به دستمون رسید. قبل از اینکه با جزئیات بیشتری در مورد تجربم از 3 ساعت اول بازی بنویسم، بزارید یک بار دیگه بگم که عاااالیه این بازی . خیلی خیلی خوبه.

کلا گیمرا به 2 دسته تقسیم میشن؟! ( جدیدا هی این گیمرهای بیگناه رو اینجا و اونجا دسته بندی می کنیم ) اونائی که پرسونا بازی می کنن و اونائی که بازی نمی کنن! الان روی صحبتم اونائی نیست که معتقدن، گیمی که نشه با کلنگ به یک زامبی که تو تانک نشسته ضربه زد، بدرد نمی خوره !! این گروه دیگه از دست در رفتن. دیگه امیدی به هدایتشون نیست. مخاطبم اونائیه که یا طرفدار سری هستن یا علاقه دارن ببینن چرا پرسونا اینقدر عالیه. متای 94 !!! سری پرسونا، بجز نسخه های جانبیش هیچوقت متای کمتر از 90 نگرفته. این رو برای اونائی گفتم که میگن اول باید امتیاز متای بازی دربیاد تا بعد ببینیم ارزش خرید داره یا نه. برادر متا و اینجور چیزا رو ولش کن، بازی عالیه!! ولی اگر متا دوست داری این بازی متاش با 54 تا نقد 94 شده. دیگه چی می خوای ؟ معطل چی هستی ؟!! ( ببخشید باز هیجانم زد بالا ) چرا نمیری پرسونا 5 بخری ؟

بازی خیلی خاص شروع میشه. یجورائی تیره و البته متفاوت. الان بجای اینکه قهرمان داستان یک نوجوان مستعد خوش قد و بالا ( البته هست بنده ی خدا ) که محبوب دل همه ی مردم، چه هم سن و سال و چه بزرگترا و چه جنس موافق و چه جنس مخالف باشه، یک آنارشیسته ؟!! البته شروع بازی باعث میشه که اینطوری فکر کنید!! منظورم اینه که بازی یک شروع ساده، مثل شماره های قبلی نداره! کلی آدم و نیروی امنیتی و پلیس جمع شدن تا شما رو که رفقاتون با اسم "جوکر" صداتون می کنن دستگیر کنن! اصلا هم معلوم نیست چرا و برای چی ؟ خیلی کارتون درسته و کلی حرکات موزون بلدین، اما متاسفانه یکی از افراد دارودستتون توزرد از آب در میاد و مسیر فرارتون رو لو می‌ده. دستگیر و زندانیتون می کنن و مامورا هم خوب از خجالتتون درمیان، تا اینکه یک بانوی با شخصیت از اداره ی دادگستری یا یک جائی تو همین مایه ها میاد سراغتون تا براش ماجرا رو تعریف کنید. یعنی بگید چی شد که این شد !!

Persona 5 First impression school

اول بازی شاید اونطوری نبود که فکر می کردم. خوب بود، خیلی خوب؛ اما آشنا نبود. یعنی یجوری بود که پرسونا نبود. اما وقتی دوست گرفتارمون، شروع می کنه به تعریف ماجرا؛ تازه بازی شروع می شه. ( و چقدرم خوب میشه. درسته 50 بار گفتم خوبه ولی ممکنه 50 بار دیگه هم بگم ) داستان اینطوری شروع می شه که یک ولگرد درب و داغون می خواد یک بنده ی خدائی رو اذیت کنه، رفیق ما هم رگ غیرتش میزنه بالا و میره جلو میگه "آبجی دشمنت کیه " اینجاست که آقا بده میگه برو بچه شامت رو بخور! دوست ما هم از کوره در میره و یک بادمجون می کاره زیر چشم آدم شرور ماجرا، اون آقا هم چون آشنا زیاد داره ازتون شکایت می کنه. چون سنتون از سن قانونی کمتره بجای اینکه ببرنتون اونجا، به کار اجباری تو رستوران یک بنده ی خدائی که کلا 2تا مشتری داره محکومتون می کنن. اینجوری می شه که تبدیل می شید به یک دانش آموز جدید با سابقه ی خشونت در یک مدرسه ی جدید ( یعنی همون شروع آشنای پرسونا )

من شماره های سوم و چهارم سری پرسونا رو بازی کردم. راستش شماره های قبلیش رو دیگه پیدا نکردم واگرنه اونا رو هم بازی می کردم. کلا هر چی پرسونا پیدا کردین بازی کنین. البته نسخه های ژانر مبارزش رو دوست ندارم. نسخه های اصلی رو بازی کنین.

برخلاف شماره های قبلی بازی، پرسونا 5 شما رو بعنوان یک دانش آموز سر بزیر که کارش خیلی درسته معرفی نمی کنه. Persona 5 می گه که کارتون خیلی درسته اما بجای اینکه همه دوستون داشته باشن ازتون فرارین؟! چرا ؟ چون شما سوء سابقه دارید. اصلا هم مهم نیست که قصدتون چی بوده و چرا سابقتون سوء شده ؟ مهم اینجاست که سوء شده :)

جالبه بدونید که باید با مترو ( قطار شهری خودمون ) برید مدرسه ! یعنی خودتون باید برید مدرسه. سری های قبلی خود بخود صبح ها پا میشدین می رفتین مدرسه، اما الان خودتون باید برید. تازه اگر بازی بخاطر ذیغ وقت این مسئولیت رو بعهده بگیره، بازم با یک سری تصویر خوشگل که نقش لودینگ رو بازی می کنن، جوری فضاسازی می کنه که مثلا الان داخل مترو هستین یا تو ایستگاه منتظر وایسادین یا چقدر قطار شلوغه و .. شاید باورتون نشه اما صبحانه هم میتونین بخورین. یعنی تا این حد پیشرفت :)) چون آدم مشکل داری هستین ( بخاطر همون سوء که گفتم ) کلا چهره ی محبوبی نیستین؛ که برای یک بازی از سری پرسونا یکمی عجیبه اما دیگه اتفاقیه که افتاده. تو راه مدرسه ( چقدر خوبه این بازی ) همینجوری الکی بارون می گیره. ( ولی آدم خوش شانسی هستین ) یه سر پناه پیدا می کنین که یک بانوی با شخصیت هم بهتون ملحق میشه و اونجاست که مربی والیبال مدرسه رو می بینین که چشمش دنبال همون بانوی محترمه و سطح توقع بالائی داره و خیلی هم موجود بد ذاتیه. اونا با هم میرن پی کارشون ( منظور مدرسه است، فکر بد نکنین ) و شما می مونین و بارون، بدون چتر و گوشه ی خیابون که یک بنده ی خدائی همینطوری یکوری می پره وسط فانتزیتون و متوجه میشین که این موجود درب و داغون که اتفاقا اون هم خیلی شخصیت محبوبی نیست قراره رفیق فابریکتون بشه و ... دیگه داستان رو براتون اسپویل نمی کنم ...

Persona 5 First impression kamoshida evil coach

اما اجازه بدین از خود بازی بگم. من Persona 5 رو پیش خرید کرده بودم که مثلا زمان عرضه محتوای جدید بگیرم. اما بازی با یک Theme سر و ته هر چی پیش خرید بود هم آورد و گفت بفرمائید، اینم جایزه ی شما !!

وقتی بازی رو نصب کردم حجم 19 گیگابایتیش یکمی ناراحتم کرد. دلم می‌خواست بازی مثلا 40 گیگ باشه؟! یعنی دلم می‌خواست حجم بازی زیاد باشه که طولانی‌تر باشه یا گرافیکش بالاتر باشه یا دموهاش بیشتر باشه و ... اما persona 5 ثابت کرد که با همین حجم هم می تونه کولاک کنه.

گرافیک بازی فانتزیه. البته همه ی نسخه های پرسونا فانتزی هستن. اصلا پرسونا سبکش نقش آفرینی فانتزیه. منظورم از فانتزی اینه که بازی شبیه به انیمه یا بهتر بگم مانگا ساخته شده. استفاده ی زیاد از رنگ مشکی و قرمز باعث میشه یکمی محیط خشن و تاریک بنظر برسه یا اون حس سرزندگی رو نداشته باشه یا کلا باعث خشن تر شدنتون بشه، اما به سرعت به اون عادت می‌کنید و بجای اینکه بعنوان یک مورد منفی بهش فکر کنید، کم کم ازش لذت می برید. کاراکترهای جانبی ( همون مردم عادی )، کلا چشم و گوش ندارن! اصلا اجزای صورت ندارن. باورتون نمیشه همین طراحی چقدر هوشمندانه است. فکر کنین اگر 50 تا هوش مصنوعی کنار هم و دقیقا یک شکل ببینین چقدر بد جلوه میکه ( برای نمونه تماشاچیای فوتبال رو در نظر بگیرید که چقدر رو اعصاب هستن ) ؟! الان این هوش مصنوعی ها اصلا چهره ندارن که بد جلوه کنه !! ( استدلالم خیلی نشون می ده که طرفدار بازی هستم نه :))

کاراکتر اصلی بازی یکمی قدش بیش از اندازه بلنده ولی ایرادی نداره، فکر می کنم برو بچه های Altus مثل ما لیگ جهانی والیبال خیلی نگاه می کنن، کلا شخصیت ها مثل ورزشکارای والیبال هستن. آدم بد ماجرا هم مربی والیباله و تیم اصلی مدرسه هم تیم والیباله و ... اما طراحی شخصیت ها همون درون مایه ی پرسونا رو داره. کاراکترتون یکمی شبیه به قهرمان Persona 4 طراحی شده، البته من چون اون شماره رو خیلی دوست دارم بیشتر خودم دارم سعی می کنم که به قهرمان اون بازی شبیهش کنم. ممکنه شما فکر کنین هیچ شباهتی نداره. چه شبیه و چه متفاوت، طراحی خوبی داره و یک موضوع جالب اینکه حرف می زنه!!! باورتون میشه ! البته خیلی حرف نمی زنه، فقط وقتی می خواین بازی رو ذخیره کنین می گه لازمه این رو بنویسم! 3 کلمه باز هم پیشرفت بزرگیه!! هر شب هم بنده خدا خواب Velvet Room می بینه !

اگر Igor رو بشناسین، با من هم عقیده هستین که دیدنش اون هم شبا تو خواب ممکنه باعث شب اد... بشه، شماره های قبلی عموما یک نفر دستیار همراه Igor بود که چهره ی جذاب این شخصیت رو قابل تحمل می کرد. در Persona 5 اول اینکه صدای خود Igor خیلی تغییر کرده و خیلی سنگین شده و دوم اینکه اون همراهی که در موردش صحبت کردم هم نیست و جای خودش رو به دو نفر موجود کاملا بدون اعصاب داده. نحوه ی پذیرائی از شما داخل این اتاق بنفش که اینجا شاید یکمی کمتر بنفش باشه، هم اصلا خوب نیست. زندانی هستین و غل و زنجیرتون کردن و گفتار نامناسبی هم باهاتون دارن. Igor با وجودی که مثل نسخه های قبلی بهتون میگه که باید با افراد دیگه دوست بشین تا بتونین پرسونا های قویتری بسازین و کلی راهنمائیتون می کنه، اما نمی دونم چرا موجود خشنی شده !

Persona 5 First impression Igor

در مورد راهنمائی های بازی باید بگم که عالی طراحی شدن. اونائی که قبلا یکی از پرسونا ها رو بازی کردن، بیشتر چیز ها رو می دونن اما اگر نسخه های قبلی رو بازی نکردین اصلا ایرادی نداره. اول اینکه بازی هیچ ارتباطی به نسخه های قبلیش حداقل در این دو یا 3 سا عت نداشته و دوم اینکه فوق العاده با یک سیر صعودی آرام و قابل فهم همه چیز رو براتون توضیح می ده. بنحوی این سیستم آموزشی بازی خوب طراحی شده که بدون اینکه حتی سعی کنین، همه چیز رو یاد می گیرین. بازی با کلی تکینیک و سلاح و ویژگی بدرد نخور گیجتون نمی کنه تا راحت و بدون دغدغه ی فکری ازش لذت ببرید. سبک مبارزات همون سبک آشنا و فوق العاده ی مبارزات نوبتی قدیمیه. کیف می کنم از این سبک بازی و آفرین می گم به پرسونا که اصالتش رو حفظ کرده. مورد جالبی که در مبارزات دیدم، بجز طراحی عالی پرسونا ها و همینطور NPCها، افکت های پایان هر مبارزه بود که حرکت نو و جدید و جالبی بود. اولین معرفی شما بعنوان یکی که می تونه از پرسونا استفاده کنه هم عالی بود اما شخصا معرفی پرسونا 3 رو خیلی بیشتر دوست دارم. بهر حال از همین چند ساعت تجربه لذت بردم و نوید این رو میدم که در بازی مگ چیز های خیلی بیشتری از پرسونا خواهیم داشت.

نکته ی اول : برای جواب به اولین سوالی که سر کلاس ازتون پرسیده میشه باید Logic رو انتخاب کنین تا باقی هم‌شاگردی هاتون بخاطر پاسخ اشتباه تحقیرتون نکنن.

نکته ی دوم : بازی کلا برای ویدئو و عکس گرفتن بد قلقه، یعنی زمان گفتگو ها اجازه نمی ده که عکس و فیلم بگیرید و اگر پرسونا بازی کرده باشید می دونین که 70 درصد بازی کاراکترها در حال گفتگو هستن. برای همین نتونستم خودم عکس تهیه کنم و مجبور شدم از گوگل کمک بگیرم.

نکته ی سوم : ویدئوی اولین معرفی Orpheus در پرسونا 3 رو براتون انتهای مطلب میذارم که ببینید حالش رو ببرید :)

ویدئو

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1395
    نظرها: 17
    تشکر: 13
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:

    با سلام خدمت تیم بازی مگ
    چرا دوباره کلیپ هایی به سبک کلیپ های بازی رزیدنت اویل 7 نمیگذارید خیلی خوب و عالی بودند.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: dmirzaei8
    با سلام خدمت تیم بازی مگ چرا دوباره کلیپ هایی به سبک کلیپ های بازی رزیدنت اویل 7 نمیگذارید خیلی خوب و عالی بودند.

    سلام بر شما دوست عزیز و ممنون بابت توجهی که به بازی مگ دارید . حقیقتش گیمی که پتانسلی های اینکار رو داشته باشه هنوز پیدا نکردیم . مطمئن باشید که گیم پلی رزیدنت اویل 7 تازه استارت اینکار بوده و به محض پیدا کردن یک بازی مناسب استارت دوباره ی ساخت کلیپ های گیم پلی رو می زنیم .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 174
    تشکر: 65
    تشکرشده: 144
    پروفایل psn: xxIIFLOVVxx
    رتبه لیدربرد psn: 18
    کنسول‌های بازی:

    کلی خندیدم وقتی متنُ خوندم :gr: احساساتت حسابی قلیان کرده بود قاسم جان :ey: الان که حدود ۱۵-۱۰ ساعتیه بازی کردمش می فهمم چرا اینقدر خوشحال بودی و شدی!!! آقا این بازی عالیه :TT: چرا اینقدر معتاد کننده ست!؟ سناریو و شخصیت پردازی بازی فوق العاده ست و کلی ریزه کاری بامزه داره... دیالوگ ها هم خیلی خوب کار شده... به معنای واقعی سازنده ها وقت گذاشتن واسه بازیُ یک بازی کامل رو از همه نظر عرضه کردن. خیلی خوشحالم که بالاخره تونستم یه شماره از این سریُ بازی کنم... آقا هرکی تا حالا این بازیُ ندیده و نشنیده بیاد بخره! ببره! یه کاری کنه!!! این بازیُ یه جوری بازی کنه!!!

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: IIFlovv
    کلی خندیدم وقتی متنُ خوندم :gr: احساساتت حسابی قلیان کرده بود قاسم جان :ey: الان که حدود ۱۵-۱۰ ساعتیه بازی کردمش می فهمم چرا اینقدر خوشحال بودی و شدی!!! آقا این بازی عالیه :TT: چرا اینقدر معتاد کننده ست!؟ سناریو و شخصیت پردازی بازی فوق العاده ست و کلی ریزه کاری بامزه داره... دیالوگ ها هم خیلی خوب کار شده... به معنای واقعی سازنده ها وقت گذاشتن واسه بازیُ یک بازی کامل رو از همه نظر عرضه کردن. خیلی خوشحالم که بالاخره تونستم یه شماره از این سریُ بازی کنم... آقا هرکی تا حالا این بازیُ ندیده و نشنیده بیاد بخره! ببره! یه کاری کنه!!! این بازیُ یه جوری بازی کنه!!!

    لطف داری سعید جان! باور نمی کنی، این بازی از اون بازی هائیه که کارام رو زود به زود انجام می دم برم بازیش کنم grin

    ‏IIFlovv از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 151
    تشکر: 52
    تشکرشده: 90
    پروفایل psn: Odoseus
    رتبه لیدربرد psn: 14
    کنسول‌های بازی:

    با توجه به اینکه تابلو بود نقد این بازی رو چه کسی مینویسه خودم رو از هر لحاظ اماده کرده بودم تا با یک نقد متفاوت اونم با یک نگارش خاص روبه رو بشم و باید بگم نقد عالی بود grin

    در رابطه با خود بازی هم باید بگم از جمله بازی هایی هستش که خیلی دوست دارم بشینم و بازی کنم، ولی خوب این کمبود وقت کمر مارو شکسته، با این حال نکته ای که بیش از هر چیزی این بازی رو خاص میکنه و باید بهش توجه کرد راضی نگهداشتن طرفدارهای این بازی هستش که بعد از این همه سال هنوز ویژگی های اصلی خودش رو حفظ کرده و تونسته در رقابت با بازی های بزرگ این صنعت کیفیت فوق العاده خودش رو هم حفظ کنه و مطمعنم این روند موفقیت ادامه پیدا میکنه با توجه به سابقه این بازی .

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    بسی از نظر پربارتون لذت بردیم جناب نوری عزیز. خیلی خوب بود. تقریبا با 90 درصد نظرتون کاملا موافقم بجز این قسمت " شما قابلیت داشتن رابطه عاشقانه با تمامی لینک اجتماعی های مونثتون(حتی معلم مدرسه) و بطور همزمان دارین " این که خیلی خوبه :blink::blink:. در مورد زدن تاچ پد هم ممنونم . من به اینترنت وصل هستم ولی هیچ جائی ندیدم که به این قابلیت اشاره بشه . نکته ی خیلی خوبی بود :vic:

    ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    بسی از نظر پربارتون لذت بردیم جناب نوری عزیز. خیلی خوب بود. تقریبا با 90 درصد نظرتون کاملا موافقم بجز این قسمت " شما قابلیت داشتن رابطه عاشقانه با تمامی لینک اجتماعی های مونثتون(حتی معلم مدرسه) و بطور همزمان دارین " این که خیلی خوبه :blink::blink:. در مورد زدن تاچ پد هم ممنونم . من به اینترنت وصل هستم ولی هیچ جائی ندیدم که به این قابلیت اشاره بشه . نکته ی خیلی خوبی بود :vic:

    قربان شما:bsmile::li-bl:
    والا منم من بدم نمیاد با همه بتونم رابطه داشته باشم اما بودن کاراکترهایی که نشه باهاشون رمنس داسته باشین اما جذابیت خودشون رو داشته باشن خیلی به بهتر شدن و واقعی بنظر اومدن بازی کمک می کنه و یا اینکه با همه شون همزمان باشه یه جورایی از بار رمانتیک بودن قضیه کم می کنه و یکمی قضیه لوس می شه... یه لحظه فکر کنین بین این همه کاراکتر جذاب فقط باید یکیشون رو انتخاب کنین و اتفاقا این انتخاب روی داستانم یکمی تاثیر داشته باشه. بنظر من که اینجوری هم خیلی بازی باحال تر می شه و هم ارزش چند بار تموم کردن بازی خیلی بالا می ره...

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:

    آقا بازی عاااالیه grin من قریب 100 ساعت بازی کردم تا الان هنوز تموم نشده :wow:
    من همیشه یکی از آرزوهام این بود که پرسونا رو با کیفیت فول اچ دی و روی تلوزیون بزرگ انجام بدم که خدا رو شکر پرسونای اچ دی ندیده از دنیا نرفتیم :B
    خب خیلی از نقاط قوت بازی رو توی مقاله گفتین و واقعا بازی از خیلی جهات بدون نقص کار شده مخصوصا دوبله اینگلیسی که یه سر و گردن از بقیه دوبله اینگلیسی های پرسونا بالاتره. حالا شاید این قضیه شخصی باشه ولی من با دوبله های پرسونا تا همین آخرین شماره ش به هیچ عنوان حال نمی کردم و تا جایی که می شد از صوت ژاپنی ش فیض می بردم. توی این عنوان هم به هیچ عنوان قصد نداشتم از نظرم برگردم ولی چون بازی یکم زودتر از عرضه جهانیش به دستم رسید و روی دیسک فقط دوبله اینگلیسی موجود بود دیگه از یجورایی از سر اجبار بازی رو با همین دوبله شروع کردم و تا همین الانم که 100 ساعتی هست بازی کردم فقط می تونم بگم که دوبله واقعا عالی هست و دوبلرها نقششون رو به نحو احسن انجام دادن. همینجا لازم می دونم یه خسته نباشین به Atlus USA بگم :vic:
    البته بازی عاری از نقص هم نیست ولی اینقدر کم هستن که اگه ریز نشین توی بازی خیلی به چشم نمیان. یکی از اولین چیزها که یکم زد توی ذوق من شروع هالیوودی بازی بود که خب نمی گم بد بود اما خیلی از این بهترهاشو توی فیلم ها دیدیم. من عادت داشتم پرسونا همیشه طوری شروع شه و روی تم هایی دست بذاره که تا آخر عمرم یادم بمونه. مثلا احساسی که به من وقتی ساعت دوازده شب می شه یا ماه قرمز می بینم یا اینکه هوا مه آلود هست، دست می ده خیلی خاص هست و پرسونا کاری کرد که اگر قبلا این قضایا برام عادی بود دیگه هیچوقت مثل قبل به این قضایا نگاه نکنم و احساسم به قبل از بازی کردن پرسونا و بعد اون تقسیم شه. نمی دونم حالا تونستم منظورم رو خوب برسونم یا نه :tear: اما یه جورایی احساس کردن بازی اورجینالیتی قبلا خودش رو نداره.
    گرافیک بازی هم کاملا مناسب سبک بازی هست ولی بازم می تونست بهتر باشه. اینجا جایی هست که همش باید به خاطر بیاریم که بازی نسخه PS3 هم داره و همین باعث شده گرافیک طوری طراحی بشه که روی هر دو کنسول سونی پورت و اجرا بشه. هر چند کارگردان بازی گفته بود مجبور شدن واسه نسخه PS4 یک از موتور بازی جدید استفاده کنن ولی من که قبلا کاترین رو که اون هم توسط همین گروه و کارگردان ساخته شده رو بازی کردم غیر از رابط گرافیکی زیباتر اونقدرها تغییری توی گرافیک بازی ندیدم.
    از لحاظ گیم پلی هم بازی تقریبا تمام ریشه های خودش رو حفظ کرده و بجز اضافه کردن چند قابلیت جزئی مثل استفاده از تفنگ تغییر آنچنانی نداشته. ولی خب به قول معروف سری که درد نمی کنه رو دستمال نمی بندن :bsmile: فقط قابلیت پناه گرفتن پشت در و دیوار یکم اذیت می کرد و بعضی وقتا که می خواین سریع یه جا کاور بگیرین می بینین کاراکتر بر عکس رو جلوی پناه گرفته:tear: یا وقتی چند بار پشت سر هم دکمه کاور رو بزنین می بینین کاراکتر یهو میره وسط دل دشمن و ...:TT:
    طراحی مرحله های بازی هم از سطح بسیار خلاقانه و هنرمندانه مثل موزه یا اهرام تا سطح تکراری و کسل کننده مثل کازینو متغیر هستن... ولی در کل خوب کار شدن.
    یکی دیگه از قابلیت های بازی که خیلی دوستش دارم و انتظار داشتم توی این نسخه روش بیشتر کار بشه قابلیت social links بود که کمی هم بهتر شده ولی خب بازم می تونست بهتر باشه...اول از همه اینکه 80 درصد داستان این شخصیت های فرعی صدا نداره که اگه می داشت چی می شد:ey: و اینکه شما در چه سطحی از ارتباط با یک فرد باشین اصلا توی داستان خودش رو نشون نمی ده و تاثیر خاصی به جز دادن چند تا قابلیت توی مبارزه ها یا اضافه شدن آیتم برای خریدن نداره... یا اینکه شما قابلیت داشتن رابطه عاشقانه با تمامی لینک اجتماعی های مونثتون(حتی معلم مدرسه) و بطور همزمان دارین یکم ابروها رو بالا می بره و مصنوعی جلوه می کنه:tear:

    شرمنده طولانی شد،:tear: کلی حرف دیگه داشتم بزنم اما خب اینجا جاش نیست باشه یه وقت دیگه...

    پ.ن1: آقا اگه موقع بازی به اینترنت وصل باشین موقع جواب دادن به سوال ها تاچ پد رو بزنین درصد اینکه بقیه به کدوم گزینه جواب دادن میاد که کار رو خیلی راحت می کنه.
    پ.ن2: جناب ممتاز اصلا توصیه نمی کنم نسخه های قبل از 3 پرسونا رو بازی کنین... داستانشون بدک نیست اما سیستم مبارزه از نوع random encounter هست و بشدت داغون و دِمُده

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78

    سلام قاسم جان
    مقاله خیلی خوبی بود:li-bl:
    بازی هم تو سبک خودش جزو بهتریناس اما حیف که به سبک و سیاق من نمی خوره:wacky:

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 20
    تشکر: 16
    تشکرشده: 20
    پروفایل psn: ariousaa
    رتبه لیدربرد psn: 24
    کنسول‌های بازی:

    راستی جناب ممتاز من iso نسخه های یک و دو persona رو دارم اگه میخواین براتون که براتون بیارم یا لینکش رو بفرستم

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: enigma
    راستی جناب ممتاز من iso نسخه های یک و دو persona رو دارم اگه میخواین براتون که براتون بیارم یا لینکش رو بفرستم

    سلام بر شما . خیلی زیاد از پیشنهادتون استقبال می کنم :vic:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 20
    تشکر: 16
    تشکرشده: 20
    پروفایل psn: ariousaa
    رتبه لیدربرد psn: 24
    کنسول‌های بازی:

    ای خدا خوب آخه الان هم وقت انتشار persona بود :TT: من باید دو ماه صبر کنم تا بتونم بازی کنمش.خوب این انصافه ؟؟؟!!! :~

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط enigma ویرایش شد
    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.