نویسنده: فرزین احمدی شنبه، 27 بهمن 1397
ساعت 23:47

دستورالعمل ساخت مهمات و آیتم‌های شفابخش در Resident Evil 2 مطلب ویژه

راهنمای رزیدنت اویل 2 - دستور ساخت مهمات و آیتم‌های شفا بخش

4 از 5

راکون سیتی (Raccoon City)  که وقایع Residemt Evil 2 در آن می‌گذرد مکان چندان مهمان‌نوازی نیست. در هر گوشه این شهر تعداد زیادی زامبی یا هیولاهای دیگر و صدالبته کمپانی‌های شیطان‌صفت انتظار لئون و کلیر را می‌کشند. شما در طول مسیرتان به آیتم‌های زیادی -همچون کلیدها و کیف‌های کمری و مهمات- برخواهید خورد. بعضی از این آیتم‌ها نیاز به کمی ترکیب‌شدن دارند.

از آنجایی که منابعی که در Resident Evil 2 در اختیارتان قرار می‌گیرند بسیار کمیاب هستند، احتمالاً  چندان عاقلانه نخواهد بود که آن‌ها را بی‌هدف ترکیب کنید. در عوض باید مطمئن باشید که با ترکیب این مواد باارزش به آنچه که واقعاً مورد نیازتان است دست پیدا می‌کنید. در این راهنما تمام دستورالعمل‌هایی که برای ترکیب درست  این منابع نیاز دارید به شما ارائه می‌کنیم. با بازی مگ همراه باشید.

Resident Evil 2 ammunition herbs recepies 1

باروت

ترکیب دو نوع باروت  (Gunpowder) باعث ساخته شدن مهمات می‌شود. اینکه چجور مهماتی می‌سازید به دو مساله بستگی دارد: یکی اینکه کدام انواع از باروت را با هم ترکیب می‌کنید و دیگری اینکه در نقش کدام یکی از کاراکترها بازی می‌کنید.

شما می‌توانید یک راهنمای کوتاه درباره ساخت باروت در بخش West Office در طبقه اول اداره پلیس پیدا کنید.

لئون

لئون سه مدل مهمات می‌تواند درست کند:

گلوله کلت دستی:  از ترکیب باروت و باروت بدست خواهد آمد. 

گلوله شاتگان: از ترکیب باروت و باروت قوی (High Grade  یا همان باروت زرد رنگ) بدست می‌آید. 

گلوله MAG: از ترکیب باروت قوی و باروت قوی بدست می‌آید.

شما در طول چند بازی چند بسته بزرگ باروت پیدا می‌کنید. آن‌ها درست همانند همانند باروت معمولی عمل می‌کنند؛ اما با یک تفاوت. اگرآن‌ها را با باروت معمولی ترکیب کنید، به تعداد گلوله‌های کلت دستی‌تان اضافه خواهد شد. اگر آن‌ها را به بارون قوی ترکیب کنید، گلوله شاتگان بدست خواهد آمد.

کلیر

کلیر نیزمی‌تواند سه جور مهمات مختلف را درست کنید:

گلوله کلت دستی (به خصوص 9 میلی‌متری): از ترکیب باروت و باروت بدست می‌آید.

گلوله اسیدی: از ترکیب باروت و باروت قوی (در این کمپین سفید رنگ می‌باشد) بدست می‌آید. 

گلوله مسلسل: از ترکیب باروت قوی با باروت قوی بدست خواهد آمد.

Resident Evil 2 ammunition herbs recepies 2

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی نقش آیتم‌های شفابخش را در Resident Evil 2 به عهده دارند. در بازی سه نوع سبز، آبی و قرمز از آن‌ها را می‌توانید پیدا کنید. آنچه که باید به خاطر داشته باشید این است که سلامتی شما همانطور که احتمالاً انتظار خواهید داشت با یک نشانگر مشخص نشده است. به جای آن یک نمایشگر وضعیت در گوشه پایین سمت چپ صحفه موجودی‌تان وجود دارد که شبیه یک نمایشگر ضربان قلب است. این نمایشگر سلامت شما را در قالب کدهای رنگی نشان می‌دهد. سبز یعنی شما سالم هستید (خوب)، زرد یعنی احتیاط کنید و قرمز یعنی اگر آسیب دیگری به شما برسد خواهید مرد (خطر.) همچنین حرکات کاراکترتان نیز وضعیت سلامتی‌ شما را نشان می‌دهد. اگر آن‌ها بازو یا پهلوی خود را گرفته‌اند، یعنی سلامتی شما در وضعیت احتیاط است. اگر لنگ می‌زنید، خرخر می‌کنید و آرام حرکت می‌کنید، احتمالاً در وضعیت خطر قرار دارید (در این شرایط لبه‌های صفحه هم به رنگ قرمز درخواهند آمد.)

  • گیاه سبز رنگ: شفابخش بوده و وضعیت شما را بهبود می‌بخشد
  • گیاه آبی رنگ: پادزهر است؛ به خصوص در کانال‌های فاضلاب به کارتان خواهد آمد.
  • گیاه قرمز رنگ: به تنهایی هیچ کاری انجام نمی‌دهد؛اما در صورت ترکیب با دو گیاه دیگر اثر آن‌ها تقویت می‌کند

در بخش Darkroom در طبقه اول از ایستگاه پلیس شما یک کاتالوگ کوتاه (و نه خیلی کارآمد) درباره گیاهان دارویی پیدا خواهید کرد؛ اما در این کاتالوگ هیچ دستورالعملی نیامده است.

آیتم اول آیتم دوم نتیجه
گیاه سبز - افزیش سلامتی به مقدار کم
گیاه سبز گیاه سبز مخلوط گیاهی (سبز+سبز): افزایش سلامتی به مقدار متوسط
مخلوط گیاهی (سبز+سبز) گیاه سبز مخلوط گیاهی (سبز+سبز+سبز): افزایش سلامتی به مقدار زیاد
گیاه سبز گیاه آبی مخلوط گیاهی (سبز+آبی): افزایش سلامتی به مقدار کم و سم‌زدایی
گیاه آبی گیاه قرمز مخلوط گیاهی (قرمز+آبی): سم را از بین می‌برد، آسیب واردشده را کم می‌کند و تا مدت کوتاهی از مسموم‌شدن جلوگیری می‌کند
مخلوط گیاهی (سبز+آبی) گیاه قرمز مخلوط گیاهی (سبز+آبی+قرمز): سلامتی را به طور کامل بازمی‌گرداند، آسیب وارد شده را کم می‌کند و در مقابل مسموم‌شدن محافظت می‌کند
مخلوط گیاهی (سبز+قرمز) گیاه آبی مخلوط گیاهی (سبز+آبی+قرمز): سلامتی را به طور کامل بازمی‌گرداند، آسیب وارد شده را کم می‌کند و در مقابل مسموم‌شدن محافظت می‌کند
مخلوط گیاهی (قرمز+آبی) گیاه سبز مخلوط گیاهی (سبز+آبی+قرمز): سلامتی را به طور کامل بازمی‌گرداند، آسیب وارد شده را کم می‌کند و در مقابل مسموم‌شدن محافظت می‌کند
               گیاه سبز  گیاه قرمز سلامتی را به طور کامل بازمی‌گرداند

 

هر گاه گیاهان مختلف را برداشتید، از دستورالعمل‌های بالا برای ترکیب‌کردن آن‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم این کار را چند وقت یکبار انجام دهید چرا که باعث آزاد شدن فضای موجودی‌تان می‌شود. هدف شما باید این باشد که هر گاه توانستید به مخلوط سه گیاه دست پیدا کنید. محافظت موقتی در مقابل صدمات چندان ارزشی ندارد.

بسته به جایی از بازی که در آن هستید، می‌توانید از برداشتن گیاهان آبی خودداری کنید. برای مثال اگر هنوز در ایستگاه پلیس هستید نیازی به نگرانی درباره سم ندارید؛ در نتیجه می‌توانید گیاهان آبی را برای مدتی در جعبه آیتم‌ها قرار دهید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.