نویسنده: فرزین احمدی شنبه، 27 بهمن 1397
ساعت 14:14

کلیر یا لئون؟ با کدام کاراکتر Resident Evil 2 را تجربه کنیم

آیا روند داستانی با کلیر و لئون در رزیدنت اویل 2 ریمیک متفاوت است؟

4.38 از 5

Redsident Evil 2 این امکان را به شما می‌دهد که در هنگام شروع بخش داستانی بازی یکی از دو شخصیت لئون اس.کندی (Lein S.Kennedy) و یا کلیر ردفیلد (Clair Redfield) را انتخاب کنید. این انتخاب غیرقابل تغییر اثرات مهمی روی بازی‌‌‌ای که قرار است تجربه کنید خواهد داشت. اجازه دهید ابتدا به شباهت‌ها بپردازیم؛ سپس سراغ تفاوت‌ها برویم. با بازی مگ همراه باشید.

جواب کوتاه به پرسش از تفاوت‌ها و شباهت‌ها این دو کاراکتر این است که شما تنها در صورتی داستان کامل Resident Evil 2 را درک می‌کنید که آن را دو بار (حداقل) بازی کنید: یک بار در نقش لئون و یک بار در نقش کلیر.

یک داستان، دو نقطه نظر متفاوت

کلیر و لئون تجربیات بسیار متفاوتی در راکون سیتی (Raccoon City) پشت سر خواهند گذاشت؛ اما در نهایت هر دو یک داستان مشابه را تجربه خواهند کرد. آن‌ها هر دو با آخرالزمانی پر از زامبی‌ها که در راکون سیتی به راه افتاده مواجه هستند. کلیر و لئون حتی در لحظاتی از بازی به یکدیگر برمی‌خورند اما دیگر لحظات داستانی که از سر می‌گذارند متفاوت است.

داستان لئون بیشتر حس تعقیب یک جنایت را می‌دهد؛ موضوعی که با پیشینه او نیز همخوانی دارد. داستان کلیر اما بیشتر روایت خانواده و محافظت است. هر دو کاراکتر در جایی مشابه بازی را شروع کرده و به پایان می‌رسانند.

نقشه‌های مشابه، راه‌های متفاوت

با اینکه داستان‌ها مسیری مشابه را طی نمی‌کنند، اما کلیر و لئون غالباً این کار را انجام می‌دهند. هر کاراکتری که انتخاب کنید، باز هم باید بسیاری جاهای مشابه را دیده و همچینن با بسیاری از موانع و معماهای مشابه روبرو شوید. اما ترتیب دیدن این مکان‌ها، اینکه چقدر کامل یا  سطحی این مکان‌ها را می‌گردید و حتی اینکه کدام درها را می‌توانید باز کنید به کاراکتری که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد.

برای مثال دری در زیرزمین ایستگاه پلیس قرار دارد که اگر در نقش کلیر بازی کنید نمی‌توانید آن  را باز کنید؛ در حالی که یکی از اهداف اصلی لئون پشت این در قرار دارد. همین مساله برای بعضی دیگر از درهای قفل‌شده‌ای که در طول بازی پیدا می‌کنید هم صدق می‌کند.

اهداف متفاوت

علاوه بر مسیرهای متفاوتی که کلیر و لئون طی می‌کنند، این دو در مسیر جست‌وجو و مبارزه‌شان در راکون سیتی اهداف متفاوتی نیز دارند. هدف آن‌ها اغالب مشابه است اما آنچه که باید به آن دست پیدا کنند گاهی در نقاط متفاوتی پیدا می‌شود.

NPCها

بدون اینکه بخواهیم جزئیات زیادی را افشا کنیم (برای جلوگیری از اسپویل شدن داستان بازی)، خطوط داستانی متفاوت لئون و کلیر حول NPCهای متفاوتی شکل گرفته است. این کاراکترها و انگیزه‌هایی که آن‌ها برای این دو شخصیت پدید آورده‌اند منبع اصلی پیشروی‌های عمده داستان‌هاست.

این مساله علاوه بر این که به این معناست که شما افراد متفاوتی را ملاقات خواهید کرد، همزمان به این معنا نیز هست که شما با بازی کردن یکی از کاراکترها از کل داستان آگاه نخواهید شد.

مهم نیست کدام کاراکتر را انتخاب می‌کنید؛ در مسیرتان حتماً به Mr X برخواهید خورد

اسلحه‌ها

در طول مسیر بازی، هم لئون و هم کلیر سلاح‌های متفاوتی به دست خواهند آورد. لئون در ابتدای بازی یک شاتگان بدست می‌آورد؛ کلیر نیز موفق به کشف یک نارنجک‌انداز می‌شود (بعدها هر کدام از آن‌ها چند اسلحه دیگر نیز بدست می‌آورند.) مهمات موردنیاز برای این اسلحه‌ها معمولاً در مکان‌های یکسانی از نقشه –مثلاً کمد یکسانی- پیدا خواهد شد و دستورالعمل ساخت مهمات برای آن‌ها نیز یکسان است.

تفاوت میان سلاح‌ها به اندازه‌ای که برای مثال در کلاس‌های مختلف اسلحه‌ها در بازی‌های نقش‌آفرینی (RPG) می‌بینیم نیست. هر کاراکتری یک مدل متفاوت از سلاح‌های سنگین در اختیار دارد. این مساله واقعاً به معنی سبک متفاوتی از بازی نخواهد بود. سلاح‌های اصلی –کلت دستی و اسلحه سنگین- ابزاری هستند که شما اغلب اوقات استفاده می‌کنید و و تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد. حتی مشابه سلاح‌هایی که در ادامه مسیر بازی بدست می‌آورید در اختیار کاراکتر دیگر نیز قرار خواهد گرفت.  

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1397
    نظرها: 7
    تشکر: 0
    تشکرشده: 3
    کنسول‌های بازی:

    با عرض درود و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی :
    یه سوال دارم من دیروز سه شنبه 1398/02/24 این بازی رو خریداری کردم می خوام بدونم آیا به جز شوک این امکان وجود داره که بشه با کلیدهای جهت نما هم این بازی رو انجام داد .
    چون با شوک فقط اعصابم بهم میریزه.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: germany1974
    با عرض درود و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی : یه سوال دارم من دیروز سه شنبه 1398/02/24 این بازی رو خریداری کردم می خوام بدونم آیا به جز شوک این امکان وجود داره که بشه با کلیدهای جهت نما هم این بازی رو انجام داد . چون با شوک فقط اعصابم بهم میریزه.

    سلام بر شما
    چون از dpad برای کوئیک سلکت داخل بازی استفاده میشه، فکر نمی کنم شدنی باشه

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.