نویسنده: فرزین احمدی شنبه، 27 بهمن 1397
ساعت 02:58

چند توصیه که در Resident Evil 2 به کارتان خواهد آمد مطلب ویژه

توصیه‌های مقدماتی به بازیکنان Resident Evil 2 Remake

4.25 از 5

Resident Evil 2 Remake شما را بعد از 21 سال به راکون سیتی (Raccoon City) باز می‌گرداند. با اینکه این نسخه در نام با بازی قدیمی مشترک است، اما در واقع با بازی جدیدی روبرو هستیم. در این مطلب می‌خواهیم چند توصیه ابتدایی ارائه دهیم که با انجام آن‌ها در پیشبرد بازی موفق‌تر خواهید بود. با بازی مگ همراه باشید.

مهمات‌تان را هدر ندهید!

شما همیشه به مقدار بیشتری مهمات نیاز خواهید داشت. در هیچ یک از لحظات بازی، بیش از حد نیازتان گلوله ندارید. خود ما مدت زمان زیادی از انجام بازی به خاطر گلوله‌هایی که یک ساعت قبل‌تر هدر داده بودیم خودمان را لعنت می‌کردیم!

از کشتن زامبی‌ها هیچ چیز عاید شما نخواهد شد. شما مجبور نیستید تمام زامبی‌هایی که در بازی می‌بینید را بکشید!

چاقویی که در دست دارید تقریباً به دردنخور است!

به جز سلاح‌های گرم، شما در طول بازی چند چاقو نیز در اختیار خواهید داشت. شاید این فکر جذاب به ذهن‌تان خطور کند که این چاقوها وقتی مهماتی ندارید (یا مهمات‌تان شدیداً کم است) به عنوان سلاح پشتیبان به کار شما خواهند آمد؛ اما زامبی‌ها فوراً به شما می‌فهمانند که اشتباه فکر می‌کرده‌اید. چاقوی شما یک سلاح دقیقه آخری است. این چاقو به دو کار می‌آید: چک کردن زنده‌ یا مرده‌بودن یک زامبی (وقتی زامبی‌ای روی زمین افتاده با چاقو به او ضربه بزنید) و همچنین ضربه‌زدن به زامبی‌ای که شما را گرفته است. 

فرار کردن همیشه یکی از گزینه‌هاست

با توجه به دو نکته قبلی، فرار کردن را همیشه مدنظر قرار دهید. گاهی اوقات این کار به معنی به عقب رفتن یا دور شدن است و گاهی به  این معنی است که حساب زامبی‌ای را بعداً خواهید رسید. باز هم تکرار می‌کنم: این فکر را از ذهن‌تان بیرون کنید که هر زامبی‌ای می‌بینید را باید بکشید. بهتر است چندتایی از آن‌ها را نادیده بگیرید و گلوله‌هایتان را برای وقتی نگه دارید که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید.

صبر کنید تا سر زامبی‌ها داخل نشانگرتان قرار بگیرد

منابع مهمات محدود است و در عین حال هدشات‌ها قوی و کارا هستند. جایی را نشانه بگیرید که زامبی چند لحظه بعد قرار است آنجا قرار بگیرد -نه جایی که الان هست. اجازه دهید که که زامبی به سمت نشانگر شما بیاید و بعد شلیک کنید تا هدشات شود.

Resident Evil 2 beginner guide 1

بازکردن هر دری زمان‌بر است؛ ولی معمولاً ارزش‌اش را دارد

Resident Evil 2  بازی‌ای پر از چالش‌‌های گوناگون است. گوشه‌وکنار بازی پر از معما و درهای قفل‌ شده است که راه‌حل و کلید هر کدام جایی در جهان بازی مخفی شده است. برای اینکه بتوانید هر در قفل‌شده‌ای را باز کنید، باید در جهان بازی مقدار زیادی گردش کنید و همچنین به جاهای مختلفی بازگردید تا بتوانید در خاصی را باز کنید. گاهی اوقات این اتفاق ساعت‌ها بعد از اینکه با آن در روبرو شدید رخ می‌دهد.

باز کردن درها وقتی کلید و یا رمزشان را پیدا کنید معمولاً ثمری برایتان خواهد داشت. احتمالاً پشت هر کدام از این درها شیء ارزشمندی همچون گیاهان دارویی، مهمات و یا حتی کیف پیدا می‌کنید؛ آیتمی که ظرفیت حمل وسایل‌تان را افزایش خواهد داد.

Resident Evil 2 beginner guide 2

نقشه به شما می‌گوید که چه وقت کارتان با یک اتاق تمام شده است

نقشه‌ای که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد به درد مسیریابی نمی‌خورد و شما را هدایت نمی‌کند، اما اطلاعاتی در آن نهفته است.

هنگامی که برای اولین بار وارد محیطی می‌شوید، این محیط در نقشه با رنگ قرمز نشان داده خواهد. یک اتاق قرمز به این معنی است که هنوز چیزی در آن اتاق وجود دارد که شما آن را پیدا نکرده‌اید. گاهی اوقات منظور نقشه می‌تواند قفلی باشد که نمی‌توانید آن را باز کنید یا معمایی باشد که هنوز نمی‌توانید آن را حل کنید. گاهی اوقات ممکن است این مساله به خاطر آیتمی باشد که هنوز به آن برنخورده‌اید یا آن را برنداشته‌اید.

گاهی اوقات نقشه را چک کنید تا مطمئن شوید همه آیتم‌های موجود را برداشته‌اید.

همه درها را لمس کنید

ترفندی وجود دارد که به کمک آن می‌توان خواندن نقشه را آسان‌تر کرد: سراغ همه درها بروید. اگر دری قفل باشد، تلاش برای باز کردن آن اطلاعاتی را به نقشه  شما اضافه می‌کند. این اطلاعات می‌تواند شامل عبارتی باشد که توضیح می‌دهد این در چگونه قفل شده است (برای مثال با زنجیر) یا می‌تواند ایکونی باشد که نشان دهد درِ مورد نظر به یک کلید مخصوص نیاز دارد. همچنین شما می‌توانید با نگاه به نقشه بفهمید که برای باز کردن کدام درها تلاش کرده‌اید. درهایی که هنوز به سراغشان نرفته‌اید با رنگ سفید مشخص شده‌اند. درهای قفلی که تلاش کرده‌اید بازشان کنید با رنگ قرمز در نقشه نشان داده شده‌اند. به سراغ درهای قفل‌شده بروید تا ببینید چه چیزی آن‌ها را قفل کرده است. با این کار می‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید. وقتی آیتمی به دست می‌آورید که با آن می‌توانید این درها را باز کنید، لازم نیست حدس بزنید که کجا به کارتان می‌آید. فقط کافی است که نقشه‌تان را چک کنید؛ چرا که پیشتر کار لازم برای نمایش اطلاعات هر در روی نقشه را انجام داده‌اید.

از  اسلات‌های مختلفی برای سیو کردن بازی استفاده کنید

اشتباهاتی که در Resident Evil 2 مرتکب می‌شوید می‌توانند برایتان هزینه‌زا باشند. ممکن است وارد مکانی شده باشید، ترسیده باشید، بد نشانه‌گیری کرده باشید و تعداد زیادی گلوله هدر داده باشید. یکی از سیوهایی که به تازگی انجام داده‌اید را لود کنید تا بتوانید زمان را به طرز موثری به عقب برگردانده و با دانشی که از اولین مرتبه کسب کرده‌اید دوباره بازی را امتحان کنید. با دانستن اینکه چه چیزی در پیش است و بدون نیاز به اینکه گوشه‌ وکنار را سرک بکشید، بسیار سریع‌تر می‌توانید در جریان بازی پیش‌روی کنید؛ به حدی که شگفت‌زده خواهید شد. شما بیست اسلات برای سیو کردن بازی در اختیار دارید. آزمون‌وخطا کنید. از آن‌ها استفاده کنید.

Resident Evil 2 beginner guide 3

فضای موجودی آیتم‌ها یک چالش همیشگی اما قابل مدیریت است

وقتی بازی را شروع می‌کنید در موجودی‌تان فقط هشت اسلات دارید. در طول بازی این اسلات‌ها بیشتر می‌شوند؛ اما هیچوقت به حد کافی از آن‌ها نخواهید داشت. پس مدیریت موجودی مانند یک بازی درون یک بازی است.

بعضی از آیتم‌هایی که می‌توانید بردارید، همچون مهمات (مشخصاً) و نارنجک‌ها، روی هم انباشته خواهند شد. اما بعضی دیگر آیتم‌ها نظیر کلیدها و یا گیاهان شفابخش اینطور نیستند و اسلات جدیدی را اشغال خواهند نمود.

شما می‌توانید بعضی از آیتم‌هایی را که برداشته‌اید با هم ترکیب کنید: گیاهان ترکیب‌شده اثر شفابخشی بیشتری دارند و  باروت را می‌توان به مهمات تبدیل کرد. انجام این کار حداقل یک اسلات را آزاد خواهد کرد.

این کار را هنگام برداشتن آیتم‌ها نیز می‌توانید انجام دهید. وقتی می‌خواهید آیتمی که در دنیای بازی پیدا کرده‌اید را بردارید، احتمالاً دکمه‌های لازم را می‌زنید تا در اولین اسلات قابل دسترس از موجودی قرار بگیرد. به جای آن، اگر برای اسلات‌ها برنامه‌ای دارید یا آیتم مخصوصی را می‌خواهید، می‌توانید آیتم‌ها را با ذخیره‌کردن آن‌ها در اسلاتی که هم‌اکنون نیز اشغال شده است ترکیب کنید. در بیشتر مواقع این کار را برای گیاهان دارویی و یا مهمات انجام خواهید داد.

همچنین اگر نمی‌توانید برای آیتمی در موجودی‌تان جا پیدا کنید، آن آیتم روی نقشه نشان داده خواهد شد. به سمت نزدیک‌ترین جعبه بروید، بعضی از آیتم‌های موجودی‌تان را در آن قرار و بعد بردارید و چیزی که جاگذاشته بودید را بردارید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.