نویسنده: میلاد شجری چهارشنبه، 23 آبان 1397
ساعت 11:30

انیمیشن Toy Story 4 شروع یک داستان جدید برای شخصیت وودی است

0 از 5

کارگردان انیمیشن Toy Story 4 معتقد است که این فیلم سرآغاز داستانی جدید برای شخصیت وودی و اعضای گروه خواهد بود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ «جاش کولی» (Josh Cooley) کارگردان انیمیشن موردانتظار «داستان اسباب‌ بازی‌ ۴» (Toy Story 4) در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که این فیلم سرآغاز داستانی جدید برای شخصیت وودی و دیگر اعضای گروه دوست داشتنی وی خواهد بود. حتی خود عوامل استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار (Pixar Animation Studios) بر این باورند که فرانچایز پرچمدار آن‌ها با اکران انیمیشن سوم در سال ۲۰۱۰ میلادی به پایان طبیعی خود رسیده است. همان‌طور که مطمئنا بسیاری از شما می‌دانید، انیمیشن داستان اسباب بازی ۳ با نمایش صحنه‌ای کاملا احساسی به پایان رسید؛ جای که شخصیت اندی با کالکشن اسباب بازی‌های دوست داشتنی خود خداحافظی کرد و آن‌ها را به دخترکی به نام بانی تحویل داد. البته این فرانچایز در قالب سریال‌های تلویزیونی ویژه نظیر Toy Story of Terror به زندگی خود ادامه داد اما بسیاری براین باور بودند که روز‌های سری روی پرده‌های نقره‌ای سینما به پایان رسیده است.

البته همه این‌ها تا جایی ادامه یافت که استودیو پیکسار در سال ۲۰۱۴ میلادی از ساخت قسمت چهارم داستان اسباب بازی خبر داد. از زمان اعلام این خبر، قطار انیمیشن Toy Story 4 به سمت مشکلات پشت صحنه فراوانی رفت و در نهایت کارگردان اورجینال آن یعنی «جان لسیتر» (John Lasseter) از سمت خود کناره‌ گیری کرد و بخش‌های زیادی از فیلنامه نیز دچار تغییراتی شد. صرف نظر از تمام این‌ها، روند ساخت فیلم تا اکران در فصل تابستان سال آینده میلادی ادامه یافت و در این میان، جاش کولی (کارگردان جدید انیمیشن) نیز از احتمالاتی که ممکن است رائه دهد، بسیار هیجان زده است. در مصاحبه‌ای جدید با وبسایت اینترتیمنت ویکلی، این فیلمساز درباره رویکردی که پست ساخت انیمیشن Toy Story 4 قرار داشت و اینکه چگونه قرار است به اکتشاف قلمرو‌های جدید برای سری بپردازد، صحبت کرده و گفته است:

درست مثل بسیاری از مردم، من نیز فرض می‌کردم که انیمیشن داستان Toy Story 3 پایان داستان و همچنین قضیه شخصیت وودی و اندی و ارتباط میان آن‌ها است. اما همانند زندگی واقعی، هر پایانی یک شروع جدید است. وودی حالا در یک اتاق جدید، در کنار اسباب بازی‌های جدید، بچه‌ای جدید قرار دارد؛ چیزی که تاکنون شبیه‌اش را ندیده‌ بودیم. سوالاتی درباره این موارد، تبدیل به سرآغازی برای ساخت یک داستان سرگرم‌ کننده شد که ارزش کاوش را داشته باشد.

Toy Story 4 Teaser Trailer

در حالی که ساخت یک فیلم جدید از انیمیشن داستان اسباب بازی‌ بعد از پایانی که در قسمت سوم مشاهده کردیم، ریسک بسیار بالایی دارد اما این موضوع اولین‌باری نیست که در هالیوود اتفاق میافتد. بسیاری از طرفداران سری «جنگ ستارگان» (Star Wars) براین باورند که Return of the Jedi یک پایان ایده‌آل برای حماسه‌های شخصیت لوک اسکای‌ واکر است اما اکران فیلم The Force Awakens نشان داد که داستان‌های دیگری نیز برای گفتن وجود دارند. در مثالی دیگر، «سیلوستر استالونه» (Sylvester Stallone) نیز بنظر می‌رسید که به پایان راه خود با شخصیت راکی بالبوا، بعد از اکران فیلم سال ۲۰۰۶ میلادی رسیده است اما در نهایت، دوباره در همان نفش در فیلم Creed به کارگردانی «رایان کوگلر» (Ryan Coogler) حضور یافت. در این میان، درست است که فیلم‌های مثل Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull دارای داستانی بااحتیاط برای بازبینی موارد منحصر بفرد سری بوده‌اند اما در حال حاضر، استودیو پیکسار بدون شک در این زمینه رکوددار است. رکورد آن‌ها عملا در این زمینه بی‌نظیر است و آن‌ها حتی کار خوبی در ساخت دنباله‌ای برای انیمیشن‌های قدیمی خود انجام دادند؛ انیمیشن‌های Finding Dory و  Incredibles 2 شاید به اندازه نسخه اول خود، مورد تحسین قرار نگرفتند اما باز هم عملکردی فوق‌العاده به لحاظ فروش ثبت کردند و هر کدام بالای یک میلیارد دلار از جهان درآمد کسب کردند.

خلاصه داستان انیمیشن Toy Story 4 روی شخصیتی جدید به نام فورکی تمرکز دارد؛ یک کاردستی ساخته شده از سوی بانی که اصرار می‌کند، اسباب بازی نیست. با توجه این مورد و ذات اصلی انیمیشن داستان اسباب بازی، بنظر می‌رسد که شخصیت فورکی، درک شخصیت وودی از هدف نهایی و درست خود را به چالش خواهد کشید که در نهایت می‌تواند منجر به یک چالش بسیار پیچیده تبدیل شود. هر دو شخصیت‌های تام هنکس و تیم آلن در مصاحبه‌های خود تایید کردند که در ضبظ دیالوگ‌های خود برای پایان انیمیشن با مشکلاتی روبه‌رو بودند؛ مشکلاتی که از اثر صحنه‌های تاثیرگزار به وجود آمده‌اند. با تمام این اوصاف بنظر می‌رسد که انیمیشن Toy Story 4 یک موفقیت دیگر برای پیکسار کسب خواهد کرد.

انیمیشن موردانتظار «داستان اسباب‌ بازی‌ ۴» (Toy Story 4) در تاریخ ۳۱ام خردادماه ۹۸ (۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ میلادی) اکران خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.