نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 29 آبان 1397
ساعت 13:00

Venom حالا از Star Wars و نگهبانان کهکشان نیز در گیشه سبقت گرفت

4 از 5

فیلم ابرقهرمانی Venom همچنان عملکرد موفقیت‌آمیزی را در گیشه‌های جهان تجربه می‌کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ جدیدترین فیلم ابرقهرمانی مارولی، علیرغم دریافت نقدهای متوسط در ابتدای راه همچنان به موفقیت در گیشه ادامه می‌دهد. این خصوصا بعد از موفقیت بسیار بزرگ این فیلم در شروع اکرانش در چین حاصل شده و باعث شده تا تازه‌ترین هنرنمایی تام هاردی، به صعود خودش در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ ادامه بدهد.

این فیلم که اکران خود را از ۵ اکتبر (۱۳ مهر) شروع کرده موفق شده تا در کم‌تر از دو ماه، فروشی بهتر از نسخه‌های اورجینال «جنگ ستارگان» و «نگهبانان کهکشان» داشته باشد. به این ترتیب و براساس گزارش Box Office Mojo، فیلم Venom حالا در رتبه ۸۴ مین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان قرار گرفته و تاکنون، موفق به کسب ۷۸۰٫۵ میلیون دلار در سینماهای جهان شده است. در ادامه این گزارش ذکر شده که این آمار، به معنی این است که فیلم جدید تام هاردی حالا فروشی بیشتر از Guardians of the Galaxy (فیلم سال ۲۰۱۴ با فروش مجموع ۷۷۳٫۳ میلیون دلار) و Star Wars (محصول سال ۱۹۷۷ با ۷۷۵٫۴ میلیون دلار) را تجربه کرده است. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که در این آمار، نرخ تورم در فروش نهایی محاسبه نشده که در صورت محاسبه، هنوز فیلم «استار وارز» بالاتر از فیلم ونوم قرار می‌گیرد.

فیلم Venom در ادامه دوره اکران خود، فیلم‌های پرفروش‌تری نظیر Deadpool با ۷۸۳٫۱ میلیون دلار و Spider-Man 2 با ۷۸۳٫۸ میلیون دلار را بالاتر از خودش می‌بیند. این فیلم همان‌طور که اشاره شد، بازتاب‌های متوسطی را از جانب منتقدین دریافت کرد، ولی اکران انتهای هفته اول بسیار موفق ۸۰٫۲ میلیون دلاری را به ثبت رساند که این آمار، باعث ثبت یک رکورد برای فیلم، به عنوان بهترین عملکرد در  اکران انتهای هفته اول در ماه اکتبر گردید. پس از این، فیلم در هفته دوم نیز با یک نرخ افت کم باز هم عملکرد خوبی را در گیشه پشت سر گذاشت. به این ترتیب، فروش کنونی ۷۸۰ میلیون دلاری فیلم در جهان، باعث می‌شود که ونوم در رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰۱۸ هم قرار بگیرد.

با وجود شروع طوفانی و افت کم‌تر از حد پیش‌بینی‌ها در هفته دوم، فیلم ونوم در هفته‌های بعدی اکران خود با روند افت بیشتری مواجه شد که حالا، میزان فروش کلی این فیلم در آمریکای شمالی به ۲۱۰ میلیون دلار رسیده است. براساس داده‌های Box Office Mojo، فروش مجموع این فیلم در سینماهای داخلی آمریکا حالا ونوم را در رتبه نهم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸ در آمریکای شمالی قرار می‌دهد. در این فهرست، فیلم‌های بزرگی نظیر Solo: A Star Wars Story ( با ۲۱۳ میلیون دلار فروش داخلی)، Ant-Man and the Wasp (با ۲۱۶ میلیون دلار فروش داخلی) هم‌اکنون بالاتر از ونوم قرار دارند. در این زمینه، رکورددار سال ۲۰۱۸ همچنان فیلم «بلک پانتر» با فروش داخلی رویایی ۷۰۰ میلیون دلاری است، که جایگاه اول سینماهای آمریکا در سال ۲۰۱۸ را حتی با وجود فیلم Avengers Infinity War در اختیار خودش دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.