نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 04 آذر 1397
ساعت 16:00

Resident Evil 7 الهام‌بخش ریبوت سینمایی این سری است

5 از 5

نویسنده فیلم ریبوت و اقتباسی از سری بازی‌های Resident Evil، گفته که یکی از منابع الهام داستان بازی «رزیدنت اویل 7» بوده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ کمپانی Constantin Film سازنده فیلم‌های اقتباسی از سری بازی Resident Evil، چند سال پیش اعلام کرده بود که پس از پایان مجموعه فیلم‌های کنونی (با ایفاگری نقش اصلی Milla Jovovich) برنامه دارد که ساخت این مجموعه فیلم‌ها را ریبوت کند. در این ارتباط، نویسنده فیلم بعدی سری «رزیدنت اویل» یعنی Greg Russo گفته که او از بازی اخیر Resident Evil 7 کپ‌کام برای نوشتن فیلمنامه الهام گرفته است.

Resident Evil 7 در واقع آخرین نسخه از خط اصلی این مجموعه بازی است؛ این عنوان گرچه شاهد بازخوردهای بعضا منفی به خاطر تغییر زاویه دید گیم‌پلی، از سوم شخص به حالت اول شخص هم بود، ولی به این خاطر که در ماموریت خود و برگرداندن این سری به ریشه‌های «وحشت - بقا» موفق عمل کرده، با تحسین‌های سراسری هم مواجه گردید؛ اتفاقی که در صحبت‌های اخیر Russo، مشخص می‌شود که همین بازگشت به روح وحشت و بقا در این بازی، باعث شده که او Resident Evil 7 را منبع اقتباسی داستان برای ریبوت سینمایی سری در نظر بگیرد.

برای من این کاملا واضح بود که هدفم بازگشت و دوباره ترسناک‌تر ساختن کار، مثل یک فیلم کلاسیک در ژانر وحشت از مدل کارهای James Wan بوده است. پس این حوزه عمل من بود، اینکه برگردم و ببینم اصلا چه چیزی از همان اول باعث می‌شده که یک بازی ترسناک شود و خوب بله، Resident Evil 7 تا حدودی برای پیش نویس من حکم معیار را داشت. [در اشاره به اینکه گرچه احترام زیادی برای اقباس‌های گذشته Paul WS Anderson از این سری قائل است] از نظر من برای یک Resident Evil همیشه اولویت اصلی ترسناک بودن است و اکشن بودن در مرحله بعدی قرار می‌گیرد.

Russo در یک بخش دیگر از مصاحبه، فاش کرده که فیلمنامه نهایی این فیلم، تکمیل شده و مدتی هم هست که در اختیار تهیه‌کننده قرار گرفته است. به گفته این نویسنده، سازندگان فیلم از فیلمنامه راضی بودند و اینکه او حالا دیگر نقشی در این پروژه ندارد؛ این هم به معنای آن است که حالا این سازندگان فیلم هستند که تصمیم می‌گیرند فیلمنامه را به همین شکل به نمایش در بیاورند یا تغییر و یا به کلی رد کنند.

در سری فیلم‌های قبلی به کارگردانی پل اندرسون، همیشه انتقاداتی مطرح بود که خط داستانی فیلم به مجموعه بازی‌ها وفادار نیست و روندی متقاوت را در پیش گرفت. از این نظر، باید منتظر ماند و دید که فیلم ریبوت این مجموعه نیز دچار چنین سرنوشتی می‌شود، یا نقاط ضعف سری قبلی را برطرف می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.