نویسنده: میلاد شجری سه شنبه، 06 آذر 1397
ساعت 16:00

خلاصه نقد‌‌های فیلم Creed II از دید سایت‌های مطرح دنیا

5 از 5

خلاصه‌ای از واکنش و بازخورد‌های منتقدین وبسایت‌های مطرح دنیا به فیلم Creed II با هنرنمایی مایکل بی. جوردن و سیلوستر استالونه

فیلم «کرید ۲» (Creed II) یکی از فیلم‌هایی بود که طی تعطیلات هفته گذشته میلادی به مناسبت روز شکرگزاری، اکران شد و قصد داشت که مخاطبین زیادی را به سالن‌های سینما بیاورد. این فیلم که دنباله‌ای برای عنوان فرعی سال ۲۰۱۵ میلادی برای سری پرطرفدار «راکی» (Rocky) محسوب می‌شود، یکی دیگر از میراث‌های این فرانچایز بزرگ را به تصویر می‌کشد؛ شخصیت «ایوان دراگو» با هنرنمایی «دولف لاندگرن» (Dolph Lundrgren) که اینبار در قالب مربی برای فرزند بوکسور خود یعنی «ویکتور دراگو» با هنرنمایی یک بوکسور رومانیایی به نام «فلورین مانتینو» (Florian Munteanu) ملقب به Big Nasty، ظاهر شده و قرار است وی را برای مبارزه با «آدونیس کرید» با هنرنمایی «مایکل بی. جوردن» (Michael B. Jordan) آماده کند. از آنجایی که ایوان دراگو مسئول مرگ «آپولو کرید» در فیلم Rocky IV بوده و «راکی بالبوا» با هنرنمایی «سیلوستر استالونه» (Sylvester Stallone) نیز از بازگشت دوباره وی به نزدیکی رینگ بوکس خوشحال نیست؛ می‌توان گفت که اینبار موضوع کاملا شخصی است.

گذشته از تمام این‌ها اما عملکرد فیلم Creed II در مقایسه با قسمت قبلی خود چگونه بوده است؟ بسیاری از نقد‌های منتشر شده به این اشاره دارند که این دنباله بیش از حد در گذشته و موارد مربوط به فرانچایز راکی فرو رفته است و از این طریق قصد دارد تا مخاطبین بیشتری کسب کند. با این وجود اما کارگردان «استیون کیپل جونیور» (Steven Caple Jr) همچنان توانسته دنباله مطلوبی را خلق کند که مخاطبین از تماشای آن لذت ببرند. در ادامه شما می‌توانید خلاصه‌ای از نقد و بررسی فیلم Creed II از دید وبسایت‌های مطرح دنیا را مطالعه نمایید:

نیویورک تایمز (نویسنده: ای. او. اسکات) | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

کرید ۲ فیلمی فوق‌العاده است. یک عنوان سینمایی مشت زنی پر از شیرینی الهام گرفته شده و علمی دقیق که به سنت‌های محبوب ژانر خودش احترام گذاشته و در عین حال، حس یک چیز جدید و هیجان‌انگیز در جهان را به مخاطب منتقل می‌کند.

لس آنجلس تایمز (نویسنده: جاستین چنگ) | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

در حالی که عنوان کرید ۲ فاقد حس و حال فرح بخش در بخش اکتشاف عاطفی است اما با این وجود، قابل درک و به طرز چشمگیری به بازسازی لذت‌های مربوط به فیلم نسخه اول پرداخته است. این دنباله شامل گروهی از شخصیت‌های مختلف است که با وجود انواع و اقسام تنش‌ها و مشکلاتی که دارند، گرم بوده و لذت بردن از گذراندن وقت با آن‌ها بی‌قید و شرط است.

ورایتی (نویسنده: اوئن گلیبرمن) | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

عنوان کرید ۲ با علاقه قلبی و مهارت ساخته شده است و مایکل بی. جردن چنان عقیده قوی و درنده‌ای را به هر کدام از صحنه‌های فیلم اختصاص داده که بنظر می‌رسد همگی آن‌ها مهم هستند.

گاردین (نویسنده: بنجامین لی) | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

صمیمیت ظریف و حساسی میان شخصیت‌های فیلم کرید ۲ وجود دارد که قوی و قابل اعتماد احساس می‌شود. همانند رایان کوگلر، بنظر می‌رسد که ساخته‌های مستقل در ابتدای کار‌ استیون کیپل جونیور، وی را به سمت پر کردن یک فیلم بزرگ از لحظه‌های کوچک هدایت کرده است.

والچر یا مجله نیویورک (نویسنده: بیلج ابیری) | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

در حالی که کرید ۲ به طور گسترده‌ای از طریق تمامی روش‌های معمول قابل پیش‌بینی است اما با این حال، این فیلم به طرز تحسین برانگیزی با تعهدات عاطفی ما بازی می‌کند؛ به قدری که در انتها ما همیشه مطمئن نیستیم که چه احساسی درباره سمتی که همه موارد فیلم رفته‌اند، داریم.

واشنگتن پست (نویسنده: ان هورندی) | امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

عنوان کرید ۲ اگر دنباله‌ای آشکار و حقیقی برای دنباله قبلی نباشد اما باز هم اثری قابل احترام است؛ حتی اگر فاقد ظرافت و بافت داستانی نسخه سال ۲۰۱۵ میلادی نباشد.

وارپ (نویسنده: رابرت ابیل) | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

حقیقت این است که هر دو فیلم‌های Rocky VI و Creed II، دنیای سینمایی یکسانی را به اشتراک می‌گذارند که احتیاج به تعلیق عالی از بی‌ایمانی دارد. اما به عنوان نوادگان نسخه اورجینال، Rocky VI بزهکاری است که شما هیچوقت درباره‌اش صحبت نمی‌کنید، در حالی که کرید ۲ حداقل می‌داند که چگونه کسب و کار کوچک خانواده را فعال نگه دارد.

رولینگ استون (نویسنده: دیوید فیر) | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

این یک بازسازی دوباره چرخ نیست بلکه فقط چرخشی از لاستیک‌ها محسوب می‌شود؛ برای داستانی که از یک مرد جوان شروع می‌شود که به دنبال قدم نهادن در گام‌هایی بزرگ و در عین حال، روشن کردن راه خود است، شاید غیرمنصفانه باشد که بخواهیم بازی مقایسه را انجام دهیم. با این وجود اما کرید ۲ چیز دیگری به ما به جز یک دنباله کمر بهتر از فرانچایز راکی نمی‌دهد. از بعضی جهات فیلم پیروز است اما انتظار فوق‌العاده از آن نمی‌رود.

امپایر (نویسنده: ایان فریر) | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

رابطه میان فیلم‌های کرید ۲ و کرید یک مانند رابطه میان دنباله‌های راکی با فیلم اورجینال است؛ یک نسخه کلی‌تر و با بافت کمتر در ژانر فیلم‌های مشت زنی. تنها تفاوت در این میان، بنظر می‌رسد که کوگلر است.

هالیوود ریپورتر (نویسنده: تاد مک‌کارتی) | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

کرید ۲ یک عنوان ضعیف و غیر مهیج در مقایسه با تصویرسازی دوباره و خوشبختانه خوب سال ۲۰۱۵ میلادی به کارگردانی رایان کوگلر از میراث دهه ۷۰ میلادی برای مخاطبین امروزی است. این دنباله به طرز غیرقابل انکاری از همه ابعاد ناامیدکننده است؛ از تعاملات اصلی خسته کننده گرفته تا مسابقه بوکس نهایی که بیشتر غیرقابل باور و افراطی احساس می‌شود.

مووی نیشن (نویسنده: راجر مور) | امتیاز ۳۸ از ۱۰۰

 به سختی یک فکر اصیل یا حال و هوای تازه در فیلم کرید ۲ وجود دارد. این فیلم اثری است که شباهت زیادی به دنباله‌های اورجینال سری راکی از حیث بازسازی شخصیت‌ها، حال و هوا، مبارزات و موقعیت‌ها دارد، با این تفاوت که اینبار مایکل بی. جوردن و تسا تامپسون را به جای سیلوستر استالونه و تالیا شایر قرار داده است.

فیلم کرید ۲ هم اکنون روی پرده سینما‌های آمریکا شمالی در حال اکران است و تاکنون توانسته مبلغی معادل ۵۵.۸ میلیون دلار درآمدزایی کند. این در حالی است که نسخه سال ۲۰۱۵ میلادی در هفته ابتدایی فقط ۴۲.۱ میلیون دلار پول به جیب زده بود. با تمام این اوصاف و به طور کلی می‌توان بیان کرد که کرید ۲ اثری خوب است و تماشای آن برای مخاطبین لذت بخش خواهد بود.

Creed II - میانگین نمرات براساس 41 نقد
67از 100

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.