نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 05 اسفند 1397
ساعت 09:00

خلاصه نقدهای Anthem از دید سایت‌های مطرح دنیا

منتقدین مطرح صنعت گیم نقدهای خود نسبت به بازی Anthem را منتشر کرده‌اند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی «آنتم (Anthem)» جدیدترین محصول شرکت بایوور (BioWare) است که دو روز پیش در ۲۲ فوریه (۳ اسفند) به صورت عمومی منتشر شد. این بازی، یک تجربه کاملا آنلاین در یک دنیای اشتراکی و جهان‌باز است که بازیکن، برای کسب بهترین تجربه بایستی به صورت تیمی و با دیگر بازیکنان حاضر در این دنیای مشترک مراحل را دنبال کند. این بازی همچنین به صورت یک Game as Service یا «بازی به عنوان سرویس» عرضه شده، که به معنای پشتیبانی طولانی مدت سازندگان از آن و عرضه مداوم محتوا و مراحل قابل بازی در یک دوره زمانی طولانی است.

با در نظر گرفتن عرضه رسمی بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر، منتقدین مطرح صنعت بازی نیز تاکنون نقدها و بازخوردهای خود نسبت به بازی را منتشر کرده‌اند. از همین رو شما در ادامه، خلاصه نقدهای بازی Anthem به همراه میانگین امتیازات این بازی در متاکریتیک را نیز مشاهده می‌کنید.

 

وب‌سایت XGN || امتیاز: 75 از 100

Anthem یک پروژه جاه‌طلبانه است که از جهاتی برای بایوور کاملا سودمند نیز هست. گیم‌پلی این بازی چشم‌نواز و عالی است، از نظر داستانی خوب بوده و یک بخش «آخر بازی» چالش‌برانگیز دارد. با این حال این بخش گاهی اوقات ممکن است چندان هم تجربه خوبی نباشد، و این به عهده بایوور است که مشکلات موجود را در آینده رفع کند.

 

وب‌سایت Twinfinite || امتیاز: 70 از 100

نحوه کنترل‌های بازی آنتم به شکلی جذاب و درگیرکننده طراحی شده است. پرواز بر فراز دنیای Bastion مناظری ایجاد می‌کند که تنها باید تجربه شوند. بازی خوب تیمی با دیگران، به خصوص در درجات سختی بالاتر نظیر Grandmaster نیز جالب و به همراه پاداش‌هایی عالی هستند. غیر از برخی طراحی‌های سوال‌برانگیز و البته کمبودهایی که واضح هستند، بازی Anthem در مجموع از یک پایه بسیار خوب و قدرتمند برخوردار است که کاملا ظرفیت تبدیل شدن به چیزی فراتر و در حد و اندازه‌های بهترین شدن در این ژانر را دارد. با این حال، برای رسیدن به آن نقطه هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

 

وب‌سایت Destructoid || امتیاز: 70 از 100

BioWare واقعا نیاز دارد که خیلی سریع بر روی این پایه قوی ولی کم سو چیزهای بیشتری ساخته و عرضه کند، تا بازیکنان را همچنان در این دنیا سرگرم نگه دارد. با این حال افرادی که به دنبال بازی‌هایی از این دست هستند خوب است که Anthem را امتحان کنند؛ الآن یا برای وقتی که بازی کمی پایدارتر شود و محتواهای بیشتری هم دریافت کند.

 

وب‌سایت MMORPG.com || امتیاز: 65 از 100

از الآن تا ۶ ماه یا یک سال آینده، آنتم نیز مثل خیلی بازی‌های دیگر در این ژانر ممکن است به یک بازی کاملا متفاوت، همراه با یک تجربه شدیدا قدرتمند تبدیل شود. با این حال در حال حاضر، این بازی بیشتر شبیه یک عنوان Early Access از نوع AAA است. من به تجربه بازی همچنان ادامه خواهم داد تا وقتی که مباررات بازی همچنان سرگرم‌کننده باقی بمانند. با این وجود اگر خیلی عجله ندارید، شاید بهتر این باشد که برای این بازی کمی بیشتر صبر کنید.

 

وب‌سایت IGN || امتیاز: 65 از 100

آنتم از گیم‌پلی مبارزاتی واقعا انرژیک و هیجان‌انگیزی برخوردار است، ولی حتی این بخش نیز به محتواهای اندک قابل‌ بازی اما ارزشمند آن برای بخش «انتهای بازی» کمکی نمی‌کند. همین نیز باعث می‌شود که تجربه بازی، به دنبال کردن یک بخش داستانی متناقض و برخی کارهای تکراری خلاصه شود.

 

وب‌سایت Windows Central || امتیاز: 60 از 100

بازیکنان در Anthem بخش‌هایی نظیر مبارزات هیجان‌انگیز و جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای پیدا می‌کنند که باعث شده تا با یک محصول باارزش مواجه باشیم. با این حال این تجربه، از انتخاب‌های طراحی نه چندان جالب و نویسندگی یک بخش داستانی خیلی بد هم در رنج است. موانعی که باعث شده تا اجازه ندهد Anthem به عنوان یک بازی استثنایی مطرح شود.

 

وب‌سایت Gamespot || امتیاز: 60 از 100

Anthem ایده‌های جالب و خوبی دارد، ولی به شکل قابل ملاحظه‌ای در اجرای آن‌ها با مشکل مواجه است. این یک بازی مشارکتی و کو آپ است که وقتی کسی صحبت نکند، عالی عمل می‌کند. بازی لحظات واقعا جالب‌توجه برخی از شخصیت‌هایش را نادیده می‌گیرد و در عوض، داستان شدیدا متناقض و غیر قابل درکش را جلوی ویترین می‌گذارد. بخش مبارزات بازی جذاب است، ولی تا وقتی که به باس‌ها برسید و بال‌های از دست رفته خود را پیدا کنید. حتی آن بخش فوق‌العاده جذاب پرواز کردن در دنیای بازی نیز به شکل متناوب، به خاطر محدودیت‌های زره javelin اجازه تداوم یک تجربه خوب را از بازیکن می‌گیرد. به طور کلی شما تقریبا هیچ وقت این حس ناامیدی از دانستن یک موضوع را فراموش نخواهید کرد؛ اینکه با وجود همه بخش‌های خوبی که در آنتم هست، می‌دانید که ناچار هستید بالاخره سطح انتظارات را پایین بیاورید.

 

وب‌سایت GamesRadar || امتیاز: 50 از 100

Anthem در نهایت یک بازی ناقص و شدیدا ناتمام است. یک تجربه نصفه و نیمه خوب در بازی پیدا می‌شود، ولی این هم به بقیه تجربه بازی که شامل الغای یک حس خالی بودن و تکراری شدن کارها هست، کمکی نمی‌کند.

 

وب‌سایت USgamer || امتیاز: 50 از 100

Anthem یک تجربه خسته‌کننده بود. هسته ایده پایه‌ای بازی مفرح و جذاب است، ولی چیزهای خیلی زیادی ندارد تا این تجربه خوب برای انتهای بازی و فراتر از آن زنده بماند. این بازی می‌خواهد یک تجربه جذاب از پرواز کردن و مبارزه را ارائه کند، ولی سطح Grandmaster آن را متوقف می‌کند. بازی به ما یک دنیای بزرگ برای گردش می‌دهد، ولی دلیل خاصی برای این کار ارائه نمی‌کند. این بازی، به نظر نمی‌رسد که بهترین چیزی باشد که BioWare می‌تواند انجام دهد.

 

وب‌سایت Guardian || امتیاز: 40 از 100

حتی در جاهایی که بازی قوی عمل می‌کند، Anthem خیلی به ندرت سعی در عمق دادن به آن‌ها دارد. مبارزات که اتفاقا طراحی خوبی هم دارند، به نظر نمی‌رسد که چیزی بیش از Gears of War به همراه جت‌پک باشد. بخش داستانی این بازی نیز اصلا رضایت‌بخش نیست و در مجموع، متاسفانه این یک بازی خسته کننده و بسیار محافظه‌کار است.

 

 

Anthem - میانگین نمرات براساس 36 نقد
60 از 100

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.