نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 06 اسفند 1397
ساعت 13:00

پاسخ مرموز مایکروسافت به شایعات مرتبط با نینتندو سوییچ

مایک ایبارا، به شایعات عرضه سرویس‌های ایکس‌باکس برای سوییچ واکنش نشان داد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایک ایبارا (Mike Ybarra) از مدیران ارشد ایکس‌باکس در شرکت مایکروسافت، اخیرا پاسخ‌های جالب و مرموزی به شایعات ورود سرویس‌های ایکس‌باکس به نینتندو سوییچ داده است؛ پاسخ‌هایی که از آن نه نشانه تکذیب و نه نشانه تایید دیده می‌شود.

در طول چند روز اخیر، شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی منتشر شد که همگی اشاره به گسترش همکاری‌های میان دو شرکت مایکروسافت و نینتندو داشتند؛ در این مدت، خبرها از احتمال ورود سرویس Game Pass و پلتفرم xCloud تا حتی احتمال عرضه عناوین فرست پارتی و انحصاری ایکس‌باکس برای سوییچ، شایعات بسیار متنوع بودند. درباره عرضه عناوین انحصاری، حتی خبرها به برخی از بازی‌ها از جمله Ori and the Blind Forest و بازی Cuphead به صورت مشخصی اشاره داشتند که در صف عرضه برای سوییچ هستند. صرف نظر از اینکه مایکروسافت قبلا هم از اهدافش برای گسترش برندهای ایکس‌باکس خبر داده بود و انتشار سریع این گونه شایعات هم جذاب به نظر می‌رسند، با این حال این شرکت تاکنون هیچ‌گونه واکنشی نسبت به آن‌ها نشان نداده است.

درباره این شایعات، البته این انتظار نیز وجود نداشت که مایکروسافت یا نینتندو تصمیم به ورود و تایید یا رد آن‌ها بگیرند چون این قبیل تصمیمات، یک پروسه تجاری و منتهی به یک «اعلام رسمی» هستند. با این حال اخیرا مایک ایبارا، نائب رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در حساب رسمی توییتری خودش به سوالات طرفداران درباره این شایعات واکنش جالبی نشان داده است. او در جریان یکی از این توییت‌ها، تصویری از معنی واژه «شایعه» از لغت‌نامه را پست کرده بود. پس از این پست نیز او در یک توییت دیگر، گفته که «این شایعه است که من فقط بازی‌های PC را انجام می‌دهم!»

به هر حال این دو توییت، به صورت رمز آلودی ارسال شدند که درنهایت نه شایعات را تایید و نه تکذیب می‌کنند. در دیگر خبرها پیرامون مایکروسافت، این شرکت البته یکی از اهداف ثابت گمانه‌زنی در این چند وقت بوده و برای مثال، شایعاتی از احتمال رونمایی رسمی از کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس در تابستان امسال، و در جریان E3 2019 منتشر شده بود. گفتنی است که براساس همین شایعه، تاریخ عرضه این کنسول‌ها نیز برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده و ظاهرا بازی Halo Infinite نیز یکی از عناوین روز عرضه کنسول‌ها خواهد بود. باید دید که در آینده، این شایعات به حقیقت منتهی خواهند شد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.