نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 21 اسفند 1397
ساعت 13:00

خلاصه نقدهای فیلم Captain Marvel از دید منتقدین مطرح دنیا

بازخوردها نسبت به Captain Marvel و خلاصه نمرات آن منتشر شده است

2.5 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم سینمایی کاپیتان مارول (Captain Marvel) یکی از تازه‌اکران‌های بزرگ حال حاضر سینمای جهان است. این یک فیلم در دسته ابرقهرمانی و اقتباسی از کاراکتری با همین نام از کامیک‌بوک‌های مارول است. کاپیتان مارول، بیست و یکمین فیلم در داخل «دنیای سینمایی مارول (MCU)» و پیش‌درآمدی برای فیلم بعدی «Avengers: Endgame» محسوب می‌شود. کارگردانی فیلم برعهده آنا بودن و رایان فلک (Anna Boden و Ryan Fleck) است و ستارگانی همچون بری لارسون (Brie Larson)، ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson)، بن مندلسون (Ben Mendelsohn)، جود لا (Jude Law) و کلارک گرگ (Clark Gregg) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین کوین فایگی (Kevin Feige) رئیس مارول استودیوز نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. داستان این فیلم، پیرامون یک شخصیت فضایی به نام ورس (Vers) و تبدیل شدن او به کارول دنورز (Carol Danvers) یا کاپیتان مارول، در زمانی است که کره زمین وسط درگیری میان دو قوم فضایی بیگانه قرار می‌گیرد.

این فیلم همان‌طور که اشاره شد، اکران خود را به تازگی و از روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) شروع کرده، و فروش بسیار عالی و رکوردشکنی را هم در افتتاحیه خود تجربه کرده است. با توجه به این موضوع، منتقدین مشهور سینما نیز نقدهای خود نسبت به این فیلم را به اشتراک گذاشته‌اند که در ادامه، می‌توانید خلاصه این بازخوردها و همچنین امتیاز متاکریتیک فیلم را نیز مشاهده کنید.

 

وب‌سایت The Verge به قلم Shana O'Neil || امتیاز: 90 از 100

در فیلم Captain Marvel شاهد هنرنمایی بسیار قوی بازیگران، و کارگردانی ریسک‌پذیر هستیم که قادر هستند سرعت را کم و بیشتر به داستان بپردازند، روح شوخ‌طبعی متعادلی در فیلم برقرار کنند و همزمان، یک اکشن با کیفیت و حساب‌شده را به نمایش بگذارند.

 

وب‌سایت The Wrap به قلم April Wolfe || امتیاز: 89 از 100

کاپیتان مارول اولین فیلم مارول است که هم یک شخصیت زن را به عنوان کاراکتر اصلی دارد و هم از یک زن به عنوان یکی از کارگردان‌های آن استفاده می‌کند. این همچنین یک فیلم قابل پیش‌بینی، ساده و شفاف است. البته تماشای این فیلم - در بیشتر اوقات - لذت‌بخش و هیجان‌انگیز هم است.

 

وب‌سایت Rolling Stone به قلم Peter Travers || امتیاز: 80 از 100

جذابیت سطح متوسط و شوخ‌طبعی‌های گاه و بی‌گاه این فیلم به مرور به مذاق طرفداران خوش می‌آید، و باعث می‌شود تا او ترغیب شود تا وقایع بعدی را هم دنبال کند. دنبال کردن این داستان باعث می‌شود تا به این نکته پی برد، که حتما هم نیازی نیست که به توصیه کاراکتر Supreme Intelligence (با بازی Annette Bening) توجه کرد، چون مخاطب به سرعت متوجه می‌شود که باید برای داستان بزرگ‌تر صبر بیشتری هم به خرج دهد. کاپیتان مارول یک کپی مشابه واندر وومن (wonder woman) نیست، بلکه او قصد تشکیل دادن یک ارتش را دارد.

 

وب‌سایت Total Film به قلم Matt Maytum || امتیاز: 80 از 100

یک فیلم راضی‌کننده و مستقل مارولی با یک ابرقهرمان جدید، که اکشن علمی تخیلی را با نوستالژی‌های دهه ۹۰ ترکیب کرده است. این فیلم با نادیده گرفتن برخی از نقاط ضعف محدودش، درنهایت یک نمایش موفق برای مارول است.

 

وب‌سایت Observer به قلم Oliver Jones || امتیاز: 75 از 100

حقیقت این است که فیلم کمبودها و مشکلاتی دارد، ولی همزمان سرگرم‌کننده و جذاب است. همچنین دارایی اصلی این فیلم، می‌تواند تعریف قصه یک زن جوان باشد که پس از گذراندن همه عمرش در این شرایط که از مافوقانش دستور می‌گرفت، حالا هویت مستقل و قدرتمند خودش را برای خود ساخته است.

 

وب‌سایت Movie Nation به قلم Roger Moore || امتیاز: 63 از 100

سازندگان در اینجا موفق به ساخت یک فیلم زیبای کامیک‌بوکی شدند که گرچه سرگرم‌کننده است، ولی فراموش شدنی نیز هست. این فیلم شاید به اندازه واندر وومن (Wonder Woman) و بلک پنتر (Black Panther) از نظر فرهنگی چندان سروصدایی نکند، با این حال همراه با دخترتان به دیدن فیلم کاپیتان مارول بروید. چون آن‌ها داوران بهتری خواهند بود.

 

وب‌سایت Wall Street Journal به قلم Joe Morgenstern || امتیاز: 60 از 100

این فیلم، به اندازه کافی مواد اولیه دراختیار بری لارسون قرار نمی‌دهد تا همه ظرفیت‌های نقش خود را به نمایش بگذارد. شخصیت او به عنوان کاپیتان مارول، درنهایت یک شخصیت مقتدر و تاثیرگذار می‌شود. با این حال آنچه که به نظر وجودش در این شخصیت خالی است، چیزهایی است که باعث قدرتمند جلوه‌داده شدن شخصیت زنانه «واندر وومن» در فیلم دو سال گذشته است: یعنی وجود یک حالت گرمی غیراجباری، در کنار قدرت است.

 

وب‌سایت The Guardian به قلم Peter Bradshaw || امتیاز: 60 از 100

من منتظر یک داستان متمرکزتر درباره کاپیتان مارول و ورود ناگهانی او به صحنه بودم. و همچنین برای فیلم‌های بعدی، اگر این شخصیت خیلی راحت در بین انبوهی از ابرقهرمانان دیگر گم نشود، باید چیزهای بیشتری از بذله‌گویی‌ها و استایل لارسون در این شخصیت دیده شود. ناگفته نماند که این شامل بیشتر دیده شدن توانایی‌های رزمی این بازیگر هم می‌شود. در هر صورت، کاپیتان مارول یک فیلم سرگرم‌کننده و جدید در این مجموعه است.

 

وب‌سایت Washington Post به قلم Ann Hornaday || امتیاز: 50 از 100

هرچقدر که کاپیتان مارول به صورتی غیرمتمرکز و لرزان به نظر می‌رسید، فیلم درنهایت به شکلی موفق می‌شود تا با اعتماد به نفس به نقطه هدف خودش برسد. صحنه پایانی نیز کاملا گویا بود. ماموریت فیلم با موفقیت انجام شد: فیلم‌های بیشتری در پیش هستند.

 

وب‌سایت New York Post به قلم Johnny Oleksinski || امتیاز: 38 از 100

آنچه که درباره قدرتمندترین ابرقهرمان مارول تاکنون می‌توان گفت این است که این شخصیت چندان خوب توسط لارسون بازی نشده است. در جاهایی از فیلم می‌بینیم که لحظات و جزئیات ارزشمندی قرار داده شده، ولی وقتی کاپیتان مارول در اوج اکشن هم دیده می‌شود نیز، با یک کاراکتر کاملا خسته‌کننده مواجه هستیم. با توجه به این موضوع، بهترین لحظات فیلم درواقع جاهایی است که شاهد هنرنمایی ساموئل جکسون و البته یک گربه بانمک هستیم.

 

Captain Marvel - میانگین نمرات براساس 55 نقد
64 از 100
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.