نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 23 اسفند 1397
ساعت 16:00

مارول برای استخدام کارگردان فیلم Shang-Chi به جمع‌بندی رسید

مارول با داستین دنیل کرتون برای کارگردانی فیلم «شانگ چی» به توافق رسیده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ یک گزارش جدید، فاش می‌کند که مارول سرانجام کارگردان فیلم مرتبط با اولین ابرقهرمان آسیایی MCU یعنی «Shang-Chi» را پیدا کرده است. Shang-Chi که در کامیک‌های مارول با عنوان «استاد کونگ فو» شناخته می‌شود، قرار است یک فیلم مستقل در دنیای سینمایی مارول، و بعد از پایان فاز سوم سینمایی MCU داشته باشد.

دنیای سینمایی مارول (MCU) پس از گذشت بیش از ۱۰ سال و اکران بیش از ۲۰ فیلم، به زودی به ایستگاه پایانی فاز سوم خود با Avengers: Endgame می‌رسد. این فیلم پایان‌بخش بسیاری از خطوط داستانی سه فاز اول خواهد بود و بسیاری منتظر شنیدن خبرهای بیشتر، درباره آینده MCU هستند. در این رابطه، البته چند فیلم از جمله دنباله‌هایی برای Spider-Man و Doctor Strange و همچنین فیلم مستقل «بیوه سیاه (Black Widow)» هم تاکنون به صورت رسمی تایید شده‌اند؛ عناوینی که قرار است بعد از فاز سوم و از فاز چهارم به بعد اکران شوند. گفتنی است که این دنیای سینمایی، در چندین مجموعه و سریال تلویزیونی نیز گسترده شده و خصوصا ایده‌های جالبی برای گسترش آن از طریق سرویس استریمی Disney+ مطرح بوده است.

در بین همه گمانه‌زنی‌ها، مارول ظاهرا این برنامه را هم دارد تا دنیای سینمایی خود را با حضور شخصیت‌هایی کاملا جدید متنوع‌تر کند. یکی از این شخصیت‌ها که پیش از این، ساخته شدن یک فیلم مستقل برای آن تایید شده بود، شخصیت «Shang-Chi» با لقب «استاد کونگ فو» است. این فیلم، اولین فیلم ابرقهرمانی مارول خواهد بود که با محوریت یک شخصیت آسیایی ساخته می‌شود. مارول البته هیچ اطلاعات جانبی و تاریخ اکرانی برای آن مشخص نکرده، ولی بنا به گزارش The Hollywood Reporter، این شرکت موفق شده تا کارگردانی فیلم را مشخص کند. «داستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton)» کارگردان فیلم‌هایی نظیر Short Term 12 و The Glass Castle، به عنوان کارگردان فیلم Shang-Chi انتخاب شده است. بنا به همین گزارش، «دیو کالاهام (Dave Callaham)» نیز به عنوان نویسنده فیلم انتخاب شده است؛ کالاهام سابقه نوشتن فیلمنامه Wonder Woman 1984 را در کارنامه دارد.

کرتون با این فیلم، اولین تجربه ساخت یک فیلم ابرقهرمانی را کسب می‌کند. او همچنین در گذشته و با فیلم The Glass Castle، سابقه کار با بری لارسون، کاپیتان مارول این روزهای سینمای جهان را هم داشته است. کرتون البته با فیلم جدید Just Mercy نیز یک بار دیگر با لارسون همکاری خواهد داشت، فیلمی که Michael B. Jordan از Black Panther را هم در جمع بازیگران خود خواهد داشت.

پیرامون ریشه‌های کامیک بوکی شخصیت «شانگ چی»، این یک کاراکتر ابرقهرمان در مجموعه مارول است که غیر از توانایی بسیار خارق‌العاده در هنرهای رزمی، امکان ساختن کپی از خودش را هم دارد. در هر صورت، هنوز تاریخ اکران این فیلم فاش نشده و تا قبل از اکران آن، چند فیلم تاییدشده دیگر هم در صف قرار دارند. در دنیای سینمایی مارول، از ماه آینده فیلم Avengers: Endgame و پس از آن Spider-Man: Far From Home روی پرده خواهد رفت. با این حال پس از این دو فیلم، هنوز مشخص نیست که کدام یک از عناوین تایید شده قبلی اکران می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.