در جدیدترین اخبار بازی در بازیمگ؛ بازی «لفت آلایو (Left Alive)» مدتی هست که در یک تقویم نسبتا شلوغ عرضه شده است. این بازی توسط استودیو Linx ساخته و اسکوئر اینسک نیز آن را منتشر کرده است. بازی لفت آلایو، یک نسخه فرعی از سری بازیهای Front Mission است که توسط یک تیم بازیسازی کهنهکار ژاپنی ساخته شده است. با این حال بعد از همه انتظاراتی که ایجاد شده بود، این بازی موفق نشد تا نظرات مثبت چندانی را به خود جلب کند.
لفت آلایو به عنوان یک بازی اکشن سوم شخص و مخفیکاری، همراه با المانهای شوتر و همچنین استفاده از رباتهای مکانیکی بزرگ در درون گیمپلی خود تعریف میشود. با وجود اینکه همه این المانها به نوبه خود برای طرفداران بسیار جذاب هستند، محصول نهایی هرگز نتوانسته تا به حداقلهای آنها دست پیدا کند. با توجه به همه این فاکتورها، Left Alive بازی است که چندان مورد توجه منتقدین واقع نشد و از نظر فروش نیز یک شکست سنگین برای اسکوئر انیکس محسوب میشود.
پس از گذشت حدود دو هفته، حالا منتقدین بیشتری اقدام به انتشار بازخوردهای خود نسبت به این بازی کردهاند. شما در ادامه میتوانید خلاصه نقدهای بازی لفت آلایو به همراه میانگین نمرات این بازی در متاکریتیک را نیز مشاهده میکنید.
وبسایت Digitally Downloaded || امتیاز: 80 از 100
بازی لفت آلایو یک باندل از ایدههایی واقعا خلاقانه است، که به شکل پیوسته و مداوم همه آنها را بد اجرا میکند. با این حال از نظر داستانی، لفت آلایو یک بازی جنگی ضد جنگ محسوب میشود، که به خوبی اقدام به نمایش پیچیدگیهای تاثیر یک جنگ روی جوانب اخلاقی و شخصی افراد میگذارد. از این جهت، داستان بازی به خوبی میداند که درباره جنگ چه چیزهایی باید روایت شود. به علاوه بازی در انتقال حس درماندگی برای بقا نیز کاملا موفق است. اگر یک پشتیبانی فنی و تکنیکی خوب در ساخت بازی وجود داشت، همه این ایدهها بیشتر به چشم میآمد.
وبسایت Vandal || امتیاز: 60 از 100
Left Alive از نظر داشتن ایدههای خوب چیزی کم ندارد. برخی از آنها اتفاقا خوب پیادهسازی شدهاند ولی باید گفت که اکثر آنها این طور نیستند. واقعا باعث شرمساری است که اکثر آن مشکلات هم درست در بخش گیمپلی بازی دیده میشود. با این حال اگر شما از طرح کلی که برای این بازی معرفی شده خوشتان آمده باشد، میتوانید به نوعی با بازی کنار بیایید و از آن لذت ببرید.
وبسایت IGN Spain || امتیاز: 50 از 100
متاسفانه این بازی تبدیل به وارث یک روش بازیسازی ژاپنی شده که از نظر زمانی تصور میکردیم دیگر منقرض شده باشد. هیچ کدام از عناصر مخفیکاری یا شوتر بازی خوب کار نمیکنند.
وبسایت Screen Rant || امتیاز: 40 از 100
در Left Alive هر المان مثبتی که میتوان پیدا کرد، به طور کلی در یک گیمپلی بسیار بد رها شده که از نظر ساختاری به معنای واقعی کلمه غیر قابل تحمل و عاری از تعریف هر گونه نکته مثبتی است. در سطح گیمپلی، لفت آلایو چیزهایی را مجددا ارائه میکند که در پنجاه سال قبل هم وجود داشته است.
وبسایت DualShockers || امتیاز: 35 از 100
من تا جایی که امکانش باشد از Left Alive فاصله میگیرم. برای همه طرفداران قدیمی و سرسخت سری Front Mission که امیدوار بودند با این بازی صاحب یک دنباله خوب شوند، باید بگویم که حالا میتوانید این امید و آرزوها را کاملا دفن کنید. با حضور یک تیم واقعا با استعداد و خوشسابقه که پشت ساخت این بازی بودند، واقعا برای من جای سوال است که پس چه مشکلی برای این بازی پیش آمد. به عنوان کسی که همواره به بازیهای اسکوئر انیکس علاقه داشته، این بازی اصلا پذیرفتنی نیست... تازه برچسب قیمتی کامل ۶۰ دلاری هم دارد.
وبسایت Twinfinite || امتیاز: 30 از 100
جای تاسف است که Left Alive حس یک بازی نیمهساز را دارد که فقط تعداد کمی از المانهای آن واقعا خوب هستند.
وبسایت GameSpot || امتیاز: 30 از 100
تقریبا هیچ لذتی از تجربه بازی Left Alive نداشتم، هر آنچه بود فقط ناامیدی بود.
وبسایت Hardcore Gamer || امتیاز: 30 از 100
با در نظر گرفتن این همه مشکلات در روایت داستان و گیمپلی که در هر نوبت هم مرتب و مرتب تکرار میشوند، این موارد در کنار برخی از بدترین المانهای مخفیکاری قابل تصور برای یک بازی سوم شخص نیز قرار میگیرد. تجربه این بازی واقعا بد و فاقد هرگونه لذت بود.
وبسایت PlayStation Universe || امتیاز: 30 از 100
Left Alive از آن دست بازیهای واقعا ناامیدکننده بود که در هر عصر فقط یک بار میآیند. خستهکننده، همراه نوآوریهایی در حد مدیومهای از رنگ و رو رفته سری Metal Gear Solid که بسیار هم ضعیف و غیر قابل رقابت با منبع الهام طراحی شدند. میتوان گفت که این ضعیفترین نسخه در کل مجموعه بازیهای Front Mission بود.
وبسایت Push Square || امتیاز: 20 از 100
لفت آلایو به ضرس قاطع، در هر هدفی که قصد دست پیدا کردن به آن را داشته شکست خورده است. هوش مصنوعی بسیار ضعیف و عجیب و غریب بازی، تبدیل به یک روتین خستهکننده میشود که در کنار یک گانپلی بسیار بد قرار میگیرد. هدفگیری و اصابت تیرها مشکلات بزرگی دارند و با وجود یک درجه سختی غیرمنصفانه، این به معنی این است که مرتب باید آن تجربههای ناخوشایند گانپلی و مبارزه با دشمنان را تکرار کنید. از هر نظر، این بازی میتوانست یک فضای خالی واقعا پرسود و بزرگی را در بازار پر کند، ولی در عوض، حالا شاید بهتر این باشد که هرچه سریعتر از بازارها جمعآوری شود. حتی برای سرسختترین طرفداران این ژانر، تجربه بازی واقعا هولناک و ناگوار است.
نظرات