نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 17 اسفند 1397
ساعت 13:00

خلاصه نقدهای بازی Devil May Cry 5 از دید سایت‌های مطرح دنیا

بازخوردهای منتقدین به بازی دویل می کرای 5 و خلاصه نمرات آن منتشر شده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی «دویل می کرای 5» (Devil May Cry 5) از امروز به صورت رسمی عرضه می‌شود و کپ‌کام پس از ۱۱ سال، این مجموعه بازی‌های قدیمی را با یک نسخه دنباله و شماره‌دار احیا می‌کند. در این بین، گرچه یک نسخه فرعی به نام DmC نیز حدود ۶ سال پیش منتشر شد، ولی درنهایت آن بازی به نوعی با نسخه پنجم نادیده گرفته می‌شود چون DMC 5، ادامه داستانی مستقیمی برای نسخه چهارم این مجموعه است.

کپ‌کام این بازی را با وعده ارزش قائل شدن به خواست طرفداران ساخته است؛ به این معنی که تقریبا همه المان‌های گیم‌پلی بازی جدید، از فرمول‌های همیشگی و محبوب داخل سری استفاده می‌کنند. این هم نه فقط به خاطر بازگشت شخصیت‌های محبوب و کلاسیک سری بعد از چندین سال، بلکه همچنین به خاطر استفاده از المان‌های گان‌پلی، شمشیرزنی و هسته ثابت و همیشگی مبارزاتی این سری است. با همه این‌ها، موارد ارتقا پیدا کرده و حتی کاملا جدید نیز در بازی کم نیستند؛ مهم‌ترین ویژگی جدید اضافه شدن شخصیت قابل بازی سوم و جدیدی به نام وی (V) است که از نظر استایل مبارزات، کاملا با دو کاراکتر نرو (Nero) و دانته (Dante) تفاوت دارد. همه این خصوصیت‌ها، بازی Devil May Cry 5 را ساخته که تاکنون با استقبال بسیار عالی منتقدین هم مواجه بوده است.

همزمان با روز انتشار این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر، شما در ادامه خلاصه نقدهای بازی دویل می کرای 5 به همراه میانگین نمرات این بازی در متاکریتیک را نیز مشاهده می‌کنید.

 

وب‌سایت FANDOM || امتیاز: 100 از 100

این بازی بهترین نسخه این سری تا این لحظه است. کاراکترهای DMC 5 از نظر شخصیت‌پردازی عمق بسیار خوبی دارند، و سازندگان از نظر داستان نیز با پیچش‌ها و بازگشت‌ها به خوبی بازیکن را درگیر روند بازی می‌کنند. از نظر گیم‌پلی مبارزات، Devil May Cry 5 به طور کلی یک استاندارد جدید نه فقط در سری، بلکه برای همه بازی‌های ژانر اکشن است. کپ‌کام در این بازی یک استایل مبارزات واقعا استادانه را پیاده‌سازی کرده و با توجه به محتواهای قابل بازی واقعا کافی، این بازی حتی می‌تواند برای یک ۱۱ سال وقفه احتمالی دیگر نیز بازیکنان را خوشحال نگه دارد.

 

وب‌سایت Twinfinite || امتیاز: 100 از 100

گرچه بین Devil May Cry 4 و Devil May Cry 5 فاصله زیادی افتاد و طرفداران مجبور شدند صبر زیادی را متحمل شوند، ولی این نسخه جدید نشان داد که حتی بیش از آنچه تصور می‌شد ارزش آن همه صبر را داشته. بازی اصلا نخواسته در فرمول همیشگی این سری دخل و تصرفی کند، ولی در عوض تا بیشترین حد ممکن آن را بهبود و جلا داده است. تجربه این بازی، هم برای طرفداران این مجموعه و هم طرفداران این ژانر کاملا الزامی است.

 

وب‌سایت IGN || امتیاز: 95 از 100

پاسخ دادن به این سوال که کدام یک بازی‌های سری Devil May Cry لقب بهترین نسخه این سری را دارد، با Devil May Cry 5 بسیار آسان شده است. مبارزات در این بازی، در قوی‌ترین فرم خود در کل این مجموعه قرار می‌گیرد. داستان‌نویسی بازی نیز با توجه به ایجاد یک تعادل خوب بین سه شخصیت قابل کنترل و اصلی، بسیار عالی انجام شده و نحوه روایت داستان، با یک ضرباهنگ معقول در سراسر بازی پیش می‌رود. باز شدن درجات سختی متفاوت، وجود تعداد زیادی مهارت و تکنیک برای کسب کردن و همچنین در پیش بودن عرضه بسته الحاقی و رایگان Bloody Palace، باعث می‌شود که بازی از ارزش تکرار بسیار بالایی هم برخوردار باشد. دانته و نرو، خیلی خوب شد که برگشتید.

 

وب‌سایت DualShockers || امتیاز: 90 از 100

DMC5 گرچه استایل و سرعت همیشگی مجموعه را حالا در بالاترین حد در تاریخ سری آورده است، ولی همچنین به شکل غافلگیرکننده‌ای حاوی واقع‌گرایی و گرمی داستانی است که اجازه متمرکز شدن روی گیم‌پلی پرسرعت بازی را هم به شکل تمام و کمال نمی‌دهد. بعد از تقریبا انتظار کشیدن یک دهه برای انتشار این بازی، باید درک کنیم که دانته حالا کمی مسن‌تر شده است. با این حال اطمینان دارم که از بازگشت او و دیگر کاراکترهای این سری کاملا خوشحال هستم.

 

وب‌سایت GameSpot || امتیاز: 90 از 100

دویل می کرای 5 ثابت کرد که این سری هنوز هم می‌تواند بدون قربانی کردن ریشه‌ها و سنت‌های همیشگی‌اش، همچنان خلاق باشد و بدرخشد.

 

وب‌سایت Game Informer || امتیاز: 85 از 100

جدای از وجود مشکلات در ضرباهنگ مناسب بازی، Devil May Cry 5 هنوز هم یک تجربه جذاب و لذت‌بخش است. سیستم مبارزات فوق‌العاده، و میان‌پرده‌ها نیز واقعا چشم‌نواز هستند. طرفداران دو بازی Devil May Cry 3 و 4 با این بازی کاملا حس یک بازگشت به خانه را پیدا می‌کنند. کپ‌کام به همان اصول پایه‌ای اکشنی برگشته که همواره از تجربه آن لذت برده‌ام و این کار را هم با استایل همیشگی و عالی این سری انجام داده است. با این وجود، همه تغییرات و موارد جدیدی که اضافه شده، واقعا هم نمی‌تواند به عنوان یک ارتقا برای هسته گیم‌پلی این سری عمل کند؛ این موارد بیشتر شبیه مانع هستند تا یک گام رو به جلو.

 

وب‌سایت Attack of the Fanboy || امتیاز: 80 از 100

فارغ از برخی بخش‌های سوال‌برانگیز و ناخوشایند پولی، Devil May Cry V یک بازی خیره‌کننده و خوش‌ساخت، و همچنین یک هک اند اسلش کامل با انبوهی از حرکات، کمبوها، اسلحه‌ها و تکنیک‌ها برای سه شخصیت متفاوت و منحصر به فرد است.

 

وب‌سایت GamesBeat || امتیاز: 70 از 100

این بازی همان‌قدر که باعث می‌شود از کمبودهای آن برنجم، واقعا سخت است که جذابیت‌های آن مثل کوبیدن یک موتورسیکلت به صورت یک شیطان را نادیده بگیرم. در هر صورت، این بازی نمی‌تواند به یک شاهکار اکشن و کلاسیک دیگر تبدیل شود.

Devil May Cry 5 - میانگین نمرات براساس 49 نقد
88 از 100
 
 
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.